Tramwaje po reformie 4/8

Moderator: Wiliam

patryk148
Posty: 581
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 30 kwie 2015, 17:29

Raczej będzie dużo gorszy. Po 22 z Grochowskiej będzie 26 co 20 min, a teraz jest 22 co 20 min i 26 co 10 min. Więc 3 razy mniej !!!

Wszystkie rozkłady sobie printscrinowałem (wersja do wydruku ze strony ZTM, jeszcze dziś są z kwietniowym weekendem, więc taże polecam to zrobić), aby mieć namacalne dowody.

grzegorz
Posty: 1323
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 30 kwie 2015, 18:22

person pisze:Ja nikogo tłumaczyć i bronić nie będę, ale jeśli chcesz krytykować, to merytorycznie krytykuj
Merytoryczna krytyka już była; wszystko jest jasne. Nie dość, że wprowadzają jawnie złe rozwiązanie, to jeszcze je reklamują. Zakładając, że nie pracują tam głupcy, i doskonale wiedzą co się dzieje, można uznać, że pasażerowie są traktowani jak idioci.

Mało parabanków, ludzi od wypłacania z ubezpieczeń, telesprzedawców, teraz ZTM chce mnie zrobić w balona. :evil: I nie żadne: „można sobie przeczytać” - jakby co niektórzy tu nie wiedzieli jak mało ludzie czytają rzeczy ciekawych. A ogłoszenia ZTM nie są pasjonujące (to nie zarzut!).

grzegorz
Posty: 1323
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 30 kwie 2015, 18:28

Stary Pingwin pisze:A następnie bohatersko będziemy zwalczać problemy, które sami stworzyliśmy.
Właśnie, nic dodać, nic ująć.
Stary Pingwin pisze: Dobrze, że niedługo wakacje, będzie okazja wycofania się z reformy. Z twarzą.
To by jednak było zbyt proste, nieprawdaż?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 kwie 2015, 20:27

Szkoda, że co innego z Pragi nie przyjechało. Na przykład odległości międzyprzystankowe - mimo, że:
- Praga jest od Warszawy mniejsza i gęściej zabudowana,
- podstawą są 3 linie metra (a nie - półtora),
- połowa sieci to stare trasy wbudowane w ulicę
są one o ponad 20% większe, niż w Warszawie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ness
Posty: 960
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 30 kwie 2015, 22:01

Dzieki temu ze polowa sieci to linie wbudowane w ulice nie trzeba zapindalac naokolo na przystanek (dojscie oczywiscie tylko od swietego pdp) -> krotsza droga dojscia do przystanku -> mozna je lokalizowac dalej od siebie.
Gdyby dojscia na wysepki byly u nas na obie ich konce moznaby od reki skasowac te 20% zatrzymań.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 kwie 2015, 22:27

E tam, to jest tylko wymowka. Na Majakowskiego wlasnie tak mialo byc, zeby lupnac Magistracka i co? Afera na calego.

Poza tym w Pradze wcale przystanki w jezdni nie sa rzadziej, niz na wydzielonym torowisku, czyli zwiazek jest anegdotyczny. Równie dobrze można argumentować, że na torowisku w jezdni przystanek łatwiej wyznaczyć, to się je wyznacza (zresztą w Warszawie ta zasada tak trochę działa - Kawęczynska czy Obozowa to uluce z wyjątkowo nackanymi przystankami).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

grzegorz
Posty: 1323
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 01 maja 2015, 23:15

Dodatkowy prezent: skasowanie wzmocnienia kursowania 7,5 -> 5, które było w soboty na linii 9. A ,,szczyt" poranny (w sensie nieskracania kursów) w DP ma trwać 64 minuty (!!). :ranting: Rozumiem, że M2, do którego dojezd trwa tyle, co do ,,patelnii" uzasadnia te zmniany, jak i to, że konieczne było podbicie 25 itd. :doh:

Naciski polityczne nie są wytłumaczeniem, bo jeśli widzi się, że z reformy, przyjmijmy bez dowodu: początkowo sensownej, została karykatura, to się jej nie wprowadza. Nie, nie będę rzucał oskarżeniami typu ,,bezmyślnie skalkowano rozwiązania praskie i nikt nigdy na to krytycznie nie spojrzał", bo nie ma na to dowodów. Takie głosy jednak mogą się pojawić, bo psucie niezłego systemu, zaprzeczanie od lat wdrażanej sensownej strategii prowokuje do ostrych ocen i nieuzasadnionych (?) podejrzeń.

adner
Posty: 625
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 02 maja 2015, 22:48

grzegorz pisze:Dodatkowy prezent: skasowanie wzmocnienia kursowania 7,5 -> 5, które było w soboty na linii 9. A ,,szczyt" poranny (w sensie nieskracania kursów) w DP ma trwać 64 minuty (!!). :ranting: Rozumiem, że M2, do którego dojezd trwa tyle, co do ,,patelnii" uzasadnia te zmniany, jak i to, że konieczne było podbicie 25 itd. :doh:
9 będzie co 4 minuty od 6:12 do 8:41, oczywiście z Wiatracznej. Z Gocławka chyba nie ma takiej potrzeby?

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 03 maja 2015, 0:38

rzadko chwalę ztm, ale obecnie jest powód!
zgodnie z założeniami komunikacja tramwajowa na Ochocie zostanie wzmocniona i jak dla mnie dojście do przystanku PKP Rakowiec lub Korotyńskiego będzie wreszcie racjonalne (pomimo różnic do ZTM Jasielska - 5 min., ZP Korotyńskiego/PKP Rakowiec - 10 min.), niestety starsze osoby mieszkające w okolicy ZP Jasielska nie podzielą mojego stanowiska ...
wreszcie zostało zauważone, że miejsca siedzące na linii 15 zostają zwolnione w okolicach pl. Narutowicza (dodatkowe kursy), również podzielam to stanowisko poprzez wielokrotne obserwacje na trasie Korotyńskiego - pl. Bankowy (jedyna bezpośrednia relacja po zabraniu 512 z Ochoty), przydałaby się dowozówka z Rakowca do Grójeckiej (optymalnie przez Korotyńskiego) ... :(
na dzień dzisiejszy przy założeniu częstotliwości upada nawet argument wydłużenia 1 do Okęcia w celu zapewnienia dojazdu Ochoty do Metra 2, po oddaniu 11 na pl. Narutowicza będzie jednoperonowa przesiadka na ZP Ochota-Ratusz
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

tomi
Posty: 211
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:10

Post autor: tomi » 03 maja 2015, 0:40

adner pisze:
grzegorz pisze:
9 będzie co 4 minuty od 6:12 do 8:41, oczywiście z Wiatracznej. Z Gocławka chyba nie ma takiej potrzeby?

z Gocławka są dodatkowo silna 24 + 3 i 6 + szereg linii autobusowych, których na Al. Krakowskiej brak, stąd nie ma takiej potrzeby
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504

ashir
Posty: 19643
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 maja 2015, 8:23

tomi pisze:wreszcie zostało zauważone, że miejsca siedzące na linii 15 zostają zwolnione w okolicach pl. Narutowicza (dodatkowe kursy)
Nazywanie tych kursów skróconych jako 15 to poważny błąd i już było tłumaczone dlaczego. :wink:
tomi pisze:na dzień dzisiejszy przy założeniu częstotliwości upada nawet argument wydłużenia 1 do Okęcia w celu zapewnienia dojazdu Ochoty do Metra 2, po oddaniu 11 na pl. Narutowicza będzie jednoperonowa przesiadka na ZP Ochota-Ratusz
Oj, 11 to chyba nigdy nie dotrze na Pl. Narutowicza. :razz:

Stary Pingwin
Posty: 5993
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 maja 2015, 10:31

A może 77+15 powinno się nazywać 9 (Wiatrak-Okęcie)? A 15+77 powinno być 77(Okęcie-Wiatrak), analogicznie jak kiedyś skrócona do Wiatraka 9- w jedną stronę jako 25, z powrotem jako 9. Chyba że organizator chce wykazać, że 15 jest często z Okęcia, szkoda że rzadziej na Filtrowej.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 maja 2015, 14:03

Tomi, błagam, odczep się od poprawiania tramwajów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6202
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 maja 2015, 18:43

Glonojad pisze:Tomi, błagam, odczep się od poprawiania tramwajów.
Lubię to.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 03 maja 2015, 19:45

Glonojad pisze:Tomi, błagam, odczep się od poprawiania tramwajów.
Dostosowuje się do nowych trendów ZTM-u.

Zablokowany