Tramwaje po reformie 4/8
Moderator: Wiliam
Raczej będzie dużo gorszy. Po 22 z Grochowskiej będzie 26 co 20 min, a teraz jest 22 co 20 min i 26 co 10 min. Więc 3 razy mniej !!!
Wszystkie rozkłady sobie printscrinowałem (wersja do wydruku ze strony ZTM, jeszcze dziś są z kwietniowym weekendem, więc taże polecam to zrobić), aby mieć namacalne dowody.
Wszystkie rozkłady sobie printscrinowałem (wersja do wydruku ze strony ZTM, jeszcze dziś są z kwietniowym weekendem, więc taże polecam to zrobić), aby mieć namacalne dowody.
Merytoryczna krytyka już była; wszystko jest jasne. Nie dość, że wprowadzają jawnie złe rozwiązanie, to jeszcze je reklamują. Zakładając, że nie pracują tam głupcy, i doskonale wiedzą co się dzieje, można uznać, że pasażerowie są traktowani jak idioci.person pisze:Ja nikogo tłumaczyć i bronić nie będę, ale jeśli chcesz krytykować, to merytorycznie krytykuj
Mało parabanków, ludzi od wypłacania z ubezpieczeń, telesprzedawców, teraz ZTM chce mnie zrobić w balona.
Właśnie, nic dodać, nic ująć.Stary Pingwin pisze:A następnie bohatersko będziemy zwalczać problemy, które sami stworzyliśmy.
To by jednak było zbyt proste, nieprawdaż?Stary Pingwin pisze: Dobrze, że niedługo wakacje, będzie okazja wycofania się z reformy. Z twarzą.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Szkoda, że co innego z Pragi nie przyjechało. Na przykład odległości międzyprzystankowe - mimo, że:
- Praga jest od Warszawy mniejsza i gęściej zabudowana,
- podstawą są 3 linie metra (a nie - półtora),
- połowa sieci to stare trasy wbudowane w ulicę
są one o ponad 20% większe, niż w Warszawie.
- Praga jest od Warszawy mniejsza i gęściej zabudowana,
- podstawą są 3 linie metra (a nie - półtora),
- połowa sieci to stare trasy wbudowane w ulicę
są one o ponad 20% większe, niż w Warszawie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dzieki temu ze polowa sieci to linie wbudowane w ulice nie trzeba zapindalac naokolo na przystanek (dojscie oczywiscie tylko od swietego pdp)
krotsza droga dojscia do przystanku
mozna je lokalizowac dalej od siebie.
Gdyby dojscia na wysepki byly u nas na obie ich konce moznaby od reki skasowac te 20% zatrzymań.
Gdyby dojscia na wysepki byly u nas na obie ich konce moznaby od reki skasowac te 20% zatrzymań.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
E tam, to jest tylko wymowka. Na Majakowskiego wlasnie tak mialo byc, zeby lupnac Magistracka i co? Afera na calego.
Poza tym w Pradze wcale przystanki w jezdni nie sa rzadziej, niz na wydzielonym torowisku, czyli zwiazek jest anegdotyczny. Równie dobrze można argumentować, że na torowisku w jezdni przystanek łatwiej wyznaczyć, to się je wyznacza (zresztą w Warszawie ta zasada tak trochę działa - Kawęczynska czy Obozowa to uluce z wyjątkowo nackanymi przystankami).
Poza tym w Pradze wcale przystanki w jezdni nie sa rzadziej, niz na wydzielonym torowisku, czyli zwiazek jest anegdotyczny. Równie dobrze można argumentować, że na torowisku w jezdni przystanek łatwiej wyznaczyć, to się je wyznacza (zresztą w Warszawie ta zasada tak trochę działa - Kawęczynska czy Obozowa to uluce z wyjątkowo nackanymi przystankami).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dodatkowy prezent: skasowanie wzmocnienia kursowania 7,5
5, które było w soboty na linii 9. A ,,szczyt" poranny (w sensie nieskracania kursów) w DP ma trwać 64 minuty (!!).
Rozumiem, że M2, do którego dojezd trwa tyle, co do ,,patelnii" uzasadnia te zmniany, jak i to, że konieczne było podbicie 25 itd. 
Naciski polityczne nie są wytłumaczeniem, bo jeśli widzi się, że z reformy, przyjmijmy bez dowodu: początkowo sensownej, została karykatura, to się jej nie wprowadza. Nie, nie będę rzucał oskarżeniami typu ,,bezmyślnie skalkowano rozwiązania praskie i nikt nigdy na to krytycznie nie spojrzał", bo nie ma na to dowodów. Takie głosy jednak mogą się pojawić, bo psucie niezłego systemu, zaprzeczanie od lat wdrażanej sensownej strategii prowokuje do ostrych ocen i nieuzasadnionych (?) podejrzeń.
Naciski polityczne nie są wytłumaczeniem, bo jeśli widzi się, że z reformy, przyjmijmy bez dowodu: początkowo sensownej, została karykatura, to się jej nie wprowadza. Nie, nie będę rzucał oskarżeniami typu ,,bezmyślnie skalkowano rozwiązania praskie i nikt nigdy na to krytycznie nie spojrzał", bo nie ma na to dowodów. Takie głosy jednak mogą się pojawić, bo psucie niezłego systemu, zaprzeczanie od lat wdrażanej sensownej strategii prowokuje do ostrych ocen i nieuzasadnionych (?) podejrzeń.
9 będzie co 4 minuty od 6:12 do 8:41, oczywiście z Wiatracznej. Z Gocławka chyba nie ma takiej potrzeby?grzegorz pisze:Dodatkowy prezent: skasowanie wzmocnienia kursowania 7,55, które było w soboty na linii 9. A ,,szczyt" poranny (w sensie nieskracania kursów) w DP ma trwać 64 minuty (!!).
Rozumiem, że M2, do którego dojezd trwa tyle, co do ,,patelnii" uzasadnia te zmniany, jak i to, że konieczne było podbicie 25 itd.
![]()
rzadko chwalę ztm, ale obecnie jest powód!
zgodnie z założeniami komunikacja tramwajowa na Ochocie zostanie wzmocniona i jak dla mnie dojście do przystanku PKP Rakowiec lub Korotyńskiego będzie wreszcie racjonalne (pomimo różnic do ZTM Jasielska - 5 min., ZP Korotyńskiego/PKP Rakowiec - 10 min.), niestety starsze osoby mieszkające w okolicy ZP Jasielska nie podzielą mojego stanowiska ...
wreszcie zostało zauważone, że miejsca siedzące na linii 15 zostają zwolnione w okolicach pl. Narutowicza (dodatkowe kursy), również podzielam to stanowisko poprzez wielokrotne obserwacje na trasie Korotyńskiego - pl. Bankowy (jedyna bezpośrednia relacja po zabraniu 512 z Ochoty), przydałaby się dowozówka z Rakowca do Grójeckiej (optymalnie przez Korotyńskiego) ...
na dzień dzisiejszy przy założeniu częstotliwości upada nawet argument wydłużenia 1 do Okęcia w celu zapewnienia dojazdu Ochoty do Metra 2, po oddaniu 11 na pl. Narutowicza będzie jednoperonowa przesiadka na ZP Ochota-Ratusz
zgodnie z założeniami komunikacja tramwajowa na Ochocie zostanie wzmocniona i jak dla mnie dojście do przystanku PKP Rakowiec lub Korotyńskiego będzie wreszcie racjonalne (pomimo różnic do ZTM Jasielska - 5 min., ZP Korotyńskiego/PKP Rakowiec - 10 min.), niestety starsze osoby mieszkające w okolicy ZP Jasielska nie podzielą mojego stanowiska ...
wreszcie zostało zauważone, że miejsca siedzące na linii 15 zostają zwolnione w okolicach pl. Narutowicza (dodatkowe kursy), również podzielam to stanowisko poprzez wielokrotne obserwacje na trasie Korotyńskiego - pl. Bankowy (jedyna bezpośrednia relacja po zabraniu 512 z Ochoty), przydałaby się dowozówka z Rakowca do Grójeckiej (optymalnie przez Korotyńskiego) ...
na dzień dzisiejszy przy założeniu częstotliwości upada nawet argument wydłużenia 1 do Okęcia w celu zapewnienia dojazdu Ochoty do Metra 2, po oddaniu 11 na pl. Narutowicza będzie jednoperonowa przesiadka na ZP Ochota-Ratusz
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504
adner pisze:grzegorz pisze:
9 będzie co 4 minuty od 6:12 do 8:41, oczywiście z Wiatracznej. Z Gocławka chyba nie ma takiej potrzeby?
z Gocławka są dodatkowo silna 24 + 3 i 6 + szereg linii autobusowych, których na Al. Krakowskiej brak, stąd nie ma takiej potrzeby
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504
Nazywanie tych kursów skróconych jako 15 to poważny błąd i już było tłumaczone dlaczego.tomi pisze:wreszcie zostało zauważone, że miejsca siedzące na linii 15 zostają zwolnione w okolicach pl. Narutowicza (dodatkowe kursy)
Oj, 11 to chyba nigdy nie dotrze na Pl. Narutowicza.tomi pisze:na dzień dzisiejszy przy założeniu częstotliwości upada nawet argument wydłużenia 1 do Okęcia w celu zapewnienia dojazdu Ochoty do Metra 2, po oddaniu 11 na pl. Narutowicza będzie jednoperonowa przesiadka na ZP Ochota-Ratusz
-
Stary Pingwin
- Posty: 5993
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
A może 77+15 powinno się nazywać 9 (Wiatrak-Okęcie)? A 15+77 powinno być 77(Okęcie-Wiatrak), analogicznie jak kiedyś skrócona do Wiatraka 9- w jedną stronę jako 25, z powrotem jako 9. Chyba że organizator chce wykazać, że 15 jest często z Okęcia, szkoda że rzadziej na Filtrowej.
miłośnik 13N
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tomi, błagam, odczep się od poprawiania tramwajów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Lubię to.Glonojad pisze:Tomi, błagam, odczep się od poprawiania tramwajów.
Dostosowuje się do nowych trendów ZTM-u.Glonojad pisze:Tomi, błagam, odczep się od poprawiania tramwajów.