Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 28 kwie 2015, 0:04

1667

1681 po reklamacji malatury pudła gdzieś wcięło... chyba zawitała na Grochów celem toczenia zestawów kołowych a 1667 to tylko na podmianę...

w Tłuszczu AL mają ksywkę "KARETA"
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 28 kwie 2015, 17:40

Ficek pisze:Zna ktoś numery jednostek które dostał Tłuszcz? Na razie wiadomo że ma 1632 i 1681.
Jeśli jednostki tłuszczańskie obsługują 19513 (Zachodnia - Otwock), to wczoraj zamiast AL 1681 był na nim wspomniany wyżej 1667, a dziś 1690. Jeśli to oczywiście nie są tylko "gościnne występy" tych AL - normalnie miała chyba Ochota.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 kwie 2015, 18:57

Z tego co słyszałem AL mają obsługiwać pociągi relacji Tłuszcz-Warszawa Zachodnia.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 kwie 2015, 19:21

Widziałem nowe oprogramowanie SIP w ELFie KM.
Przewija duże nazwy stacji z godzinami przyjazdów i odjazdow, relację i następną stację (szkoda, że nie dodali prędkości).
Ale zapowiadać najczęściej potrafi tylko "Następna stacja, The next station" i tyle. Nie ma nazwy stacji ;)

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 30 kwie 2015, 13:15

Na Grochowie są już dwie jednostki 45WE m.in. 45WE-002. :)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 30 kwie 2015, 14:53

Kiedy można je spotkać w ruchu liniowym?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 30 kwie 2015, 19:32

"KARETY" EN57AL- będą jeździły do czasu powrotu z P4 EN71... Oczywiście do W-wy Wschodniej pozostanie 1sztuka
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 kwie 2015, 20:26

Obrazek Obrazek Obrazek

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 01 maja 2015, 11:06

Pewnie zginie na tle bombowego newsa o Impulsach, ale... pojawił się kolejny AKM po rewizji w Sochaczewie - 1573, P4 27.04.2015.

Co do 45WE, nie mają jeszcze naniesionych numerów UIC - czy dobrze więc rozumiem, że nie mogą być jeszcze w ruchu o własnych siłach? Dopiero gdy zostaną zaewidencjonowane będą mogły się zacząć szkolenia maszynistów i serwisu, a pierwsze próbne obsługi połączeń KM (obstawiałbym RL, R2, R9) pewnie w dalszej kolejności?...

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 01 maja 2015, 12:43

Impulsy chyba są kupione z myślą o R1.
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 maja 2015, 13:01

Wiliam pisze:Impulsy chyba są kupione z myślą o R1.
Potwierdzam że niestety tak :D

Mam zasadniczo pytanie, jakie przyspieszenie ma w zamierzeniu 45WE ? 1,0 m/s² jak to ma miejsce w SKM ?
Czy w tych AKM po Sochaczewie też są zmieniane falowniki ? (Zauważalna zmiana dźwięku rozruchu).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 03 maja 2015, 9:38

Wiliam pisze:Impulsy chyba są kupione z myślą o R1.
Tak, to oficjalne info już od dawna - ale jeżeli by je mieli testować i szkolić maszynistów, to może tam gdzie za bardzo nie utrudnią ruchu (odcinki remontowane z deficytem torów odpadają) i nieco mogłyby "rozwinąć skrzydła" (w sensie osiągów, dla przyzwyczajenia maszynistów, że to to jeździ trochę inaczej niż trójkibel). W każdym razie w piątek późnym popołudniem na MNG wciąż stały dwa, bez śladów trzeciego.

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 03 maja 2015, 21:55

Możesz mi wierzyć, że ci maszyniści co będą nimi jeździć, jazda z większymi prędkościami to dla nich normalka. 001 po odczepieniu jednego członu jeździ w Szczecinie i okolicach.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 maja 2015, 9:28

zxcvbnm pisze:
Wiliam pisze:Impulsy chyba są kupione z myślą o R1.
Czy w tych AKM po Sochaczewie też są zmieniane falowniki ? (Zauważalna zmiana dźwięku rozruchu).
Wystarczy zmienić czasem program w sterowniku falowniku. Wątpię, żeby duże przeróbki tam były, to kosztuje. Chyba, że wykonawca miał jakiś problem i o tym wiedział i zobowiązał się do zmian.
Ale raczej tylko program.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 maja 2015, 10:38

przewoz pisze:Wystarczy zmienić czasem program w sterowniku falowniku. Wątpię, żeby duże przeróbki tam były, to kosztuje. Chyba, że wykonawca miał jakiś problem i o tym wiedział i zobowiązał się do zmian.
Ale raczej tylko program.
Wynika z tego iż chętnie będą zmieniać sterowniki podczas przeglądów - stare AKM (a raczej dźwięki ich napędu) na wyginięciu :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ