Tramwaje po reformie 4/8

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 maja 2015, 6:40

Na Zielenieckiej tramwajòw przed reformą było zbyt dużo, a co dopiero teraz. Silne 24+7 na Kaeczynska to nieporozumienie - uwazam wrecz, ze w obecnej sytuacji 7 powinno jezdzic co 12 w szczycie, oddajac swoje sloty dziewiatce. Zreszta z 25 i 22 mozna by zrobic to samo, 25 koordynujac z 3 co 4-8 z Brodna. Owszem, rwie to troche takt na Grochowskiej, ale gdyby dolozyc do tego 6, 22 i 27 co 12 i 26 tez co 4-8 (poza szczytem normalnie co 6) to moze by to mialo rece i nogi. Nagle wraca tez koordynacja na Okopowej z 1 przy okazji.

Przy czym oczywiscie zgadzam sie, ze 25 jest do uciecia od zaraz (Brodno ma do Centrum podkrecone 4, a na Centralny 41 choc tylko w szczycie), to jednak paradoksalnie jest to chyba wciaz najlepiej oblozona linia na Zielenieckiej. I nie wierze w mozliwosc wyciecia zadnej linii - skoro 25 dozylo do dzisiaj, to najwczesniejszy moment jej kolejnego ubicia bedzje w 2022 r.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 07 maja 2015, 7:13

Teokryt pisze:
Rozkładowo przez cały dzień jest niemal wzorcowa koordynacja, one już na starcie z pętli odjeżdżają opóźnione?
Zbijają sie na dwóch pierwszych sygnalizacjach. Jeszcze jak coś przyjedzie opóźnione albo zestadzone to z Okęcia wyjeżdżają razem. Serio, odkąd jest ta reforma i jeżdżę z Okęcia ani razu nie było tak żeby nie przyjechało stado.
9+15 czy 7+15 to jeszcze żaden problem, gorzej jak jeżdżą razem 7 i 9. Ale to fakt, często przyjeżdżają po dwa tramwaje - tylko to nie jest w takim razie wina rozkładu, tylko świateł.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 maja 2015, 7:30

Glonojad pisze:Na Zielenieckiej tramwajòw przed reformą było zbyt dużo, a co dopiero teraz. Silne 24+7 na Kaeczynska to nieporozumienie - uwazam wrecz, ze w obecnej sytuacji 7 powinno jezdzic co 12 w szczycie, oddajac swoje sloty dziewiatce. Zreszta z 25 i 22 mozna by zrobic to samo, 25 koordynujac z 3 co 4-8 z Brodna. Owszem, rwie to troche takt na Grochowskiej, ale gdyby dolozyc do tego 6, 22 i 27 co 12 i 26 tez co 4-8 (poza szczytem normalnie co 6) to moze by to mialo rece i nogi. Nagle wraca tez koordynacja na Okopowej z 1 przy okazji.
Może i jest w tym jakiś sens, ale zdajesz sobie sprawę, że w zasadzie wylądowałeś wówczas nie na takcie 4/8 tylko 6/12?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 maja 2015, 9:15

Ale przecież przy tak dużej liczbie tramwajów muszą tworzyć się stada. Czy przez te stada potem były jakieś dłuższe przerwy? Bo ja ich nie zaobserwowałem.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 07 maja 2015, 10:10

MichalJ pisze:Jaki tam jest cykl? 2 tramwaje co 2 minuty? Czy krótszy? Przy Centralnym parę razy widziałem taki obrazek (strajk włoski czy co?), że w jednym cyklu jechał jeden tramwaj i tak przez kilka cykli. Ale to parę lat temu.
Zdarzało się, że nadzór stał z radarem i łowił. Motorowi zaczęli więc jeździć przepisowo,
do 15km/h na krzyżakach. Kluczowe jest do 15, mogło to być np.10.
Na dziś- od Zawiszy przechodzą 3 składy, do Zawiszy 2.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 07 maja 2015, 12:17

Reforma reformą, a na Jagiellońskiej nadal rzut kostką czy iść na 18 czy 20 jadąc "z miasta" i brak wspólnego przystanku przy Starzyniaku - ludzie stoją na rogu i biegną do tego, co jedzie pierwszy.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 maja 2015, 12:34

Przecież statystycznie powinni czekać na 18. Jeździ co 8-12 minut, a 20 co 10-15 minut. Widać ZTM zakłada, że ruch to zdrowie. Pasażerowie zamiast gnić na przystanku będą mieli okazję do uprawiania aktywności fizycznej. ZTM nie tylko poprawia nam komunikację, ale też dba o nasze zdrowie.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4778
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 07 maja 2015, 12:39

Ale to też nie ma związku ze zmianą rozkładu. Tam się nic nie zmieniło.
Natomiast widać wyraźnie że jest potrzeba zmniejszenia liczby linii.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 maja 2015, 12:49

Tam przede wszystkim widać, że złe było przyjęcie jako podstawy do budowy układu po otwarciu Targowej stanu sprzed zamknięcia, a nie stanu w jego trakcie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 maja 2015, 12:50

Przecież to właśnie na wniosek pasażerów liczba linii została zwiększona. Przykład: ZTM chciał mieć silne 23, tak jak dawniej, ale mieszkańcy chcieli mieć bezpośrednią linię z Kawęczyńskiej do Feminy. I tak mamy słabą 13 i słabe 23. Przez mieszkańców Pragi oberwało Bemowo. Bo dawniej były tam dwie silne linie co 5/7,5/10 - 23 i 24 (w DP) teraz są dwie słabe - 23 i 24. Myślałem o zamianie końcówek 27 i 13 (CM.WOLSKI <=> KOŁO) co pomogłoby trochę rozładować tłok na Wolskiej w 26. Ale wtedy Młynarska i Obozowa do MRA miałaby jedynie słabe 23 i jeszcze słabszą 20.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 maja 2015, 15:15

pawcio pisze:
Glonojad pisze:Na Zielenieckiej tramwajòw przed reformą było zbyt dużo, a co dopiero teraz. Silne 24+7 na Kaeczynska to nieporozumienie - uwazam wrecz, ze w obecnej sytuacji 7 powinno jezdzic co 12 w szczycie, oddajac swoje sloty dziewiatce. Zreszta z 25 i 22 mozna by zrobic to samo, 25 koordynujac z 3 co 4-8 z Brodna. Owszem, rwie to troche takt na Grochowskiej, ale gdyby dolozyc do tego 6, 22 i 27 co 12 i 26 tez co 4-8 (poza szczytem normalnie co 6) to moze by to mialo rece i nogi. Nagle wraca tez koordynacja na Okopowej z 1 przy okazji.
Może i jest w tym jakiś sens, ale zdajesz sobie sprawę, że w zasadzie wylądowałeś wówczas nie na takcie 4/8 tylko 6/12?
Teraz tez nie ma żadnego 4/8. Jest "generalnie 8, czasem 10, 6, 4 lub 4 tylko na czesci trasy". Dodanie 12 poprawia spójność systemu, w przeciwieństwie do co 10 na przyklad.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 maja 2015, 15:16

A kursy niskie jedynki jeżdżą w odstępach -6-36-6- :)

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 07 maja 2015, 17:54

Jeszcze przed reformą korki tramwajowe na Jerozolimskich to była tragedia, teraz jest chyba jeszcze gorzej.
Załączniki
unnamed.jpg
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 07 maja 2015, 18:03

Skoro Organizator upiera się przy kursowaniu 77 co 4 minuty, tak będzie codziennie. Wczoraj wkleiłem identyczny widoczek.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 07 maja 2015, 18:22

@Georg Czego tu nie rozumieć? 13 wspomaga 23 w obsłudze megapotoków z Koła. Po co tramwaje tej garstce bemowiaków, którzy i tak mają 28? :doh: Widzisz jakie to proste? Podobnie: po co silne 26 jak można ,,wspomagać" 27 itd.

Zablokowany