Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 kwie 2015, 22:57

W sobotę zauważyłem, że znowu uruchomiono wzbudzanie na przecięciu Warneńskiej. Musiałem czekać na wybawcę w postaci najbliższego składu od strony Unii Lubelskiej który by mi wzbudził sygnalizację, bo mnie nie wykrywało :/ Czyli jest to co kiedyś było w tym miejscu, super :/

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 kwie 2015, 6:56

Warneńska to nie jest gdzieś na Stegnach?

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 kwie 2015, 9:43

Flash chyba już mentalnie żyje w czasach tramwaju do Wilanowa.

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 kwie 2015, 9:51

Ale wtopa z mojej strony, oczywiście że chodzi Waryńskiego.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 13 kwie 2015, 10:39

Tam właśnie wzbudzanie wyłączono. Jest stałoczasówka. Jak jedzie się od Pl. Unii, to jest w miarę OK, natomiast jadąc od Rakowieckiej stoimy i czekamy. Rozkładowo wygląda to tak, że mając 10 w sobotę byłem +1 przy Rakowieckiej i -1 na Pl. Unii.
Natomiast bardziej irytująca jest Królikarnia. Ruszam z Bukowińskiej od razu, jak tylko pałeczka się zaświeci a nawet moment przed pałeczką i nie ma opcji, żebym przy Królikarni zdążył na pałkę. Kocie oczy zapalają się w momencie, gdy najeżdżam na sterownik zwrotnicy. Gdybym miał 31, to też byłbym zły, bo lewoskręt trzeba sobie wzbudzić, a z reguły nie zdąża się przerobić zwrotnicy odpowiednio wcześnie, więc 31 również stoi albo jedzie na nieswoje. Cykl psu w dupę w sumie bez żadnego powodu, bo nie uwierzę, że jest jakakolwiek koordynacja tej sygnalizacji dla jadących od Malczewskiego. Jadąc od Malczewskiego stoi się bądź nie, to kwestia losowa. Gdyby pionowe dla tramwajów zaczynało się i kończyło kilkanaście sekund później byłoby idealnie. W sensie, że cały cykl mógłby być opóźniony o tych paręnaście sekund. Nikomu krzywda by się nie stała, nawet osobówkom.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 kwie 2015, 11:25

Jak światełko dla 31 nie było wzbudzane, to jadąc na Służewiec, przy Królikarni wjeżdżało się idealnie na światło. Nie wiem komu to przeszkadzało.

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 08 maja 2015, 11:00

Czy te priorytety, co Siemens wygrał przetarg, to będą polegać m.in. na tym, że na takiej powiedzmy Dywizjony 303 samochody będą mieć mrugające żółte-czerwone (tak jak jest na nowym przejeździe przez Powstańców Śląskich), zamiast obecnego czerwonego-żółtego-zielonego?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 maja 2015, 11:06

Autobus Czerwon pisze:Jak światełko dla 31 nie było wzbudzane, to jadąc na Służewiec, przy Królikarni wjeżdżało się idealnie na światło. Nie wiem komu to przeszkadzało.
Teraz, jak przed 31 pojedzie skład prosto, to 31 już nie wzbudzi światła do skrętu w Woronicza i kwitnie 2 minuty przed rozjazdami. Nie można przywrócić stałego światełka do skrętu w godzinach szczytu?????
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 08 maja 2015, 17:36

A jak 31 jedzie przed tramwajem jadącym prosto i nie zdąży wzbudzić światła (a w 99% przypadków nie zdąży) to ten drugi stoi 4 minuty.

RobertP
Posty: 209
Rejestracja: 29 sty 2012, 22:48

Post autor: RobertP » 08 maja 2015, 18:13

Czy mi się wydawało... czy może zatrzymanie się przed Z-STOP znajdującym się na rondzie Waszyngtona (jadąc z Wiatraka do centrum) gwarantuje pozostanie na wyspie i oczekiwanie na światełko w następnym cyklu?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 maja 2015, 20:00

gfedorynski pisze:Czy te priorytety, co Siemens wygrał przetarg, to będą polegać m.in. na tym, że na takiej powiedzmy Dywizjony 303 samochody będą mieć mrugające żółte-czerwone (tak jak jest na nowym przejeździe przez Powstańców Śląskich), zamiast obecnego czerwonego-żółtego-zielonego?
To akurat nie ma nic do rzeczy, jeśli chodzi o priorytety.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 maja 2015, 15:59

1, przystanek Żytnia, kierunek Banacha. Późny poranek albo wczesne przedpołudnie. Dostaję światełko, ruszam. Przy skrzyżowaniu z Lesznem łapie mnie poziome. Czekam ponad minutę, dostaję pałeczkę i dokładnie w tym samem momencie na Kercelaku zapalają się dla mnie kocie oczy, więc kolejny cykl w plecy. Pomyślałem, że nic to, że pewnie w drugą stronę jest lepiej. I co? I siusiak. Czekam przy Kercelaku na światełko, dostaję je, ruszam, obsługuję przystanek, zamykam drzwi i kocie oczy przy Lesznie. Czekam ponad minutę, dostaję pałeczkę, dojeżdżam do Żytniej i to samo. Zamykam drzwi i otwieram ponownie, bo światełko się zmienia na poziome. To chyba projektował cały zespół inżynierów. Jeden nie dałby rady aż tak spierdzielić. Dobrze, że 1 dalej ma spaprany rozkład i można nadgonić to, co inżynierowie opóźnili.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1516
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 09 maja 2015, 16:15

RobertP pisze:Czy mi się wydawało... czy może zatrzymanie się przed Z-STOP znajdującym się na rondzie Waszyngtona (jadąc z Wiatraka do centrum) gwarantuje pozostanie na wyspie i oczekiwanie na światełko w następnym cyklu?
Oczywiście. Jak zatrzymasz się to nie ma szans na legalny zjazd.

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 10 maja 2015, 13:17

Szeregowy_Równoległy pisze:[...]
Faktycznie coś jest nie tak bo jak dojeżdżam do Okopowej Żytnią rowerem. Jadąc od Żelaznej na pierwszych światłach na czerwonym widać jak na drugich zapala się zielone światło i od strony Karolkowej samochody przejeżdżają czekając potem na zielone, gdy już pierwsze skrzyżowanie je dostaje i one sobie przejeżdżają to przy torach tramwajowych już zapala się żółte i od Żelaznej przejedzie może jeden-dwa samochody góra. Coś tu jest nie tak, więc jedynie mogłaby z tego ustawienia korzystać wschodnia jezdnia Okopowej co potem wpływając na Żytnią właśnie zatrzymuje tramwaje.

Obrazek
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 maja 2015, 13:23

Tam koordynacja jest zrobiona pod kątem samochodów, żeby Okopowa nie zastawiała Leszna (i odwrotnie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ