KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 kwie 2015, 10:26

To był cytat z fika.
viewtopic.php?p=943375#p943375
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 kwie 2015, 13:25

Moja propozycja: oprócz 11 prosto 10, ale bez podkręcania rozkładu i do Nowego Bemowa, wtedy 23 przeź Koło do os. Górczewska

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 15 kwie 2015, 13:25

Oczywiście zmiana linii 23 tylko dlatego, że na pętli Nowe Bemowo byłoby za mało miejsca po zakrańcowaniu tam "10".

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 15 kwie 2015, 13:32

I komu te 23 na OSG jest potrzebne ?
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 kwie 2015, 14:42

Chyba chodzi o zakrańcowanie tego 23 gdziekolwiek, skoro 10 peron na Bemowie by w wersji Osy ukradła.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

barluk
Posty: 167
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:22
Lokalizacja: Bielany
Kontakt:

Post autor: barluk » 11 maja 2015, 10:35

Zarząd Transportu Miejskiego, w wyniku konsultacji społecznych, wprowadził szereg korekt do projektu zmian w układzie linii autobusowych na Bemowie, Bielanach i Woli. Nowa propozycja zapewnia dopasowanie tras do zgłaszanych w trakcie konsultacji potrzeb oraz uwzględnia wyniki przeprowadzonych przez ZTM badań a także aktualne możliwości taborowe.
Każdy głos, każda uwaga i każdy postulat przekazany ZTM w trakcie konsultacji, które były prowadzone w marcu br., został bardzo szczegółowo przeanalizowany. Najczęściej powtarzające się postulaty zostały uwzględnione. Zapraszamy do zapoznania się ze skorygowaną propozycją

Linia 129
Jej trasa ani częstotliwość kursowania nie zostaną zmienione.
Proponowana korekta jej trasy była ściśle związana z propozycją zmiany trasy linii 197. Jednak 197 także pozostanie na swojej obecnej trasie.


Linia 167
Trasa linii nie zmieni się. Bez zmian pozostanie także jej częstotliwość kursowania.
W trakcie konsultacji otrzymaliśmy wiele postulatów o zachowanie połączenia Chomiczówki z Bemowem i Woli z Ochotą oraz Mokotowem. Na decyzję o pozostawieniu linii bez zmian miało wpływ również planowane utrzymanie kursowania, między Jelonkami a Ochotą, linii 184.


Linia 112
Nowa propozycja zakłada skierowanie linii na nową trasę:
CH MARKI - ... - Żeromskiego – al. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO.

Linia miałaby kursować z obecną częstotliwością, czyli co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 12 poza godzinami szczytu i w święta.
Nowa trasa pozwoli na utrzymanie połączenia w relacji Targówek – Bielany – Nowe Bemowo. Pozwoli również na zrealizowanie licznych postulatów o poprawę punktualności i regularności jej kursowania. Połączenie w relacji Bielany – Bemowo – Jelonki – Karolin zapewni zaś nowa linia 284.

Linia 184
Według najnowszej propozycji linia miałaby kursować następującą trasą:
SZCZĘŚLIWICE - ... - Połczyńska – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA
z częstotliwością co 20 minut w szczycie, poza nim oraz w święto.

Pozwoli to na zachowanie połączenia Jelonek i Odolan z Dworcem Zachodnim, o co prosili pasażerowie a także na poprawę obsługi komunikacyjnej ciągu ul. Człuchowskiej.


Linia 284
Będzie to nowa linia która będzie kursowała na trasie:
METRO MŁOCINY – Kasprowicza – al. Reymonta – Powstańców Śląskich – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Szeligowska – Połczyńska – KAROLIN.

Propozycja zakłada, że autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 20 minut zarówno w godzinach szczytu, jak i poza szczytem, a także w święto.
Jej podstawowymi zadaniami będzie przejęcie północnego odcinka trasy linii 184 (Bielany – Bemowo – Jelonki), zachodniego odcinka trasy linii 112 (Bemowo – Jelonki – Karolin) oraz obsługa gęsto zabudowanego osiedla mieszkaniowego przy ul. Wrocławskiej.

Linia 197
Linia pozostanie na swojej obecnej trasie. Zmieni się jednak jej częstotliwość w godzinach szczytu. Autobusy będą kursowały co 15 a nie co 12 minut. Częstotliwość poza godzinami szczytu i w święta będzie taka jak obecnie, czyli co 15 i co 20 minut.
Jednocześnie, na najbardziej obciążonym odcinku jej trasy zostanie uruchomiona nowa linia 397, która będzie kursowała w godzinach szczytu pomiędzy Kołem a stacją metra Stare Bielany. Dzięki temu na ul. Obrońców Tobruku autobusy będą kursowały co 7-8 minut w godzinach szczytu.
Pozostawienie linii na dotychczasowej trasie wiąże się z uwzględnieniem postulatów o utrzymanie dojazdu z północnego Ursusa na ciąg ul. Połczyńskiej oraz zachowanie bezpośredniego połączenia rejonu ul. Obrońców Tobruku z Fortem Wola i Ciepłownią Wola.


Linia 397
Będzie to nowa linia kursująca na trasie:
KOŁO – ks. Janusza (powrót: ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Newelska – ks. Janusza – KOŁO) – ks. Bolesława – Obrońców Tobruku – Rudnickiego – Perzyńskiego – Żeromskiego – al. Zjednoczenia – METRO STARE BIELANY.
Będzie kursowała tylko w godz. szczytu z częstotliwością co 15 minut (naprzemiennie z linią 197).

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5309
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 maja 2015, 10:42

Linia 284
Będzie to nowa linia która będzie kursowała na trasie:
METRO MŁOCINY – Kasprowicza – al. Reymonta – Powstańców Śląskich – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Szeligowska – Połczyńska – KAROLIN.

(...) oraz obsługa gęsto zabudowanego osiedla mieszkaniowego przy ul. Wrocławskiej.
Na dołączonej mapce (przydużej nieco) tego nie widać (-( .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 maja 2015, 10:55

197 to nie miało być wzmacniane od Koła w inną stronę?
Ogólnie to kosmiczna żenada.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Georg
Posty: 6046
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 maja 2015, 10:57

Oberwał Karolin. Dotąd miał linię co 10/12/12, teraz co 20/20/20. I chyba słusznie. 112 na Nowym Bemowie to słuszny krok - może dzięki temu będą godziwe postoje, które choć trochę zmniejszą opóźnienia. Na Chomiczówce nie byłoby na to miejsca. Ogólnie zmartwiły mnie dwie rzeczy: 167 dalej będzie długa i niepunktualna - można było chociaż ją podzielić na pół. A druga rzecz: pozostanie przy dziadowskiej częstotliwości 129. Relacja przez Strąkową mogłaby być dobra, ale pod warunkiem istnienia normalnej linii (co 15/20/20), a nie co 30/30/30 i jeszcze od 6 do 21. I znowu będzie więcej linii, ale o mniejszych częstotliwościach. Można jeszcze pomyśleć o jakiejś koordynacji 155 i 197 na odcinku Koło-Reduta Wolska w godzinach szczytu. Może zmniejszenie częstotliwości 155 do 15 minut? Wtedy w rozkład ładnie dałoby się wpasować 129 co 30 minut.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 11 maja 2015, 10:58

Brakuje mi w tej propozycji tylko uruchomienia linii 384 i 297. Jak szaleć to szaleć.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 maja 2015, 11:02

fik pisze:197 to nie miało być wzmacniane od Koła w inną stronę?
Od Koła do Cm.Wolskiego? Ciekawe byłoby to wzmocnienie...
(od początku proponowano wzmocnienie z OT do MSB)

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 maja 2015, 11:07

A jak to 397 będzie zawracało przy przystanku Metro Stare Bielany, chyba poprzez jakieś kryterium uliczne? :) A co do 284 to ja dobrze rozumiem, że będzie w obydwie strony jeździło Al. Reymonta (tzn. w kierunku Młocin z pominięciem Przybyszewskiego)? :-k

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 maja 2015, 11:17

person pisze:
fik pisze:197 to nie miało być wzmacniane od Koła w inną stronę?
Od Koła do Cm.Wolskiego? Ciekawe byłoby to wzmocnienie...
Naprawdę, obecnie spodziewać się można wszystkiego, nie wiem czemu ubzdurałem sobie, że mają być kursy Znana - Koło.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

mb112
Posty: 1008
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 maja 2015, 11:23

Ogólnie bez sensu. 284 będzie dublować tramwaj na tak długim odcinku jak obecne 112 (a przecież można było dać 112 na Stare Bemowo).
Po co 184 na Jelonki ? To z kolei też dublowanie tramwaju na Wolskiej i Powstańców. Ewentualnie miałoby to sens, jeśli by w przyszłości puścić to przez Jana Kazimierza (ale wtedy nie na Szczęśliwice tylko na Tunelową albo do metra).
Pozostaje dziadowe 129 i przydługie 167.
A w ogóle to jest niekonsekwentnie, bo na mapce jest 284 prosto przez Powstańców a w tekście przez Wrocławską (wtedy Pirenejska zostaje bez niczego - kolejna bzdura).

Georg
Posty: 6046
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 maja 2015, 11:30

fik pisze:
person pisze: Od Koła do Cm.Wolskiego? Ciekawe byłoby to wzmocnienie...
Naprawdę, obecnie spodziewać się można wszystkiego, nie wiem czemu ubzdurałem sobie, że mają być kursy Znana - Koło.
Bo takie kursy nie byłyby głupim rozwiązaniem przed reformą tramwajową. W godzinach szczytu pasażerowie z przystanków Znana, Strąkowa i Antka Rozpylacza mogli zamiast ładować się w 520 i stać w korkach przed Okopową podjechać do przesiadki w tramwaje przy Reducie Wolskiej. Na pewno byłoby to szybciej, niż jazda 129 do Hali Wola i przesiadka w tramwaje.

ODPOWIEDZ