KM po uruchomieniu tramwaju na Powstańców Śląskich

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 maja 2015, 18:22

Bastian pisze:Zostaje 112 do Karolina, ale część kursów tylko do Nowego Bemowa. Zostaje 184, ale rzadziej.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... dziej.html
No mówiłem, że zostanie 5%.
ŁK

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 maja 2015, 18:23

osa pisze:Małe sprostowanie co do 24: ma być linią główną - przez cały szczyt pojedzie co 6 minut a nie co 4 min, jak było pierwotnie napisane.
Fatalne wycofywanie się rakiem ze strony ZTM, na konsultacje przychodzą wyłącznie niezadowoleni, a oni na podstawie ich krytyki wywracają wszystko do góry nogami. Beznadzieja.
5 tramwajów na godzinę mniej w Jerozolimskich to zawsze coś.

EDIT:
Nie sprawdziłem, o co chodzi z 4 minutami...
Więcej - pewnie coś poleci... 77 do 8 minut?
ŁK

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 maja 2015, 18:24

Georg pisze:
Bastian pisze:Zostaje 112 do Karolina, ale część kursów tylko do Nowego Bemowa. Zostaje 184, ale rzadziej.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... dziej.html
Mógłbyś wkleić cały artykuł?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,17916797,Autobusy_na_Bemowie_po_staremu__ale_rzadziej.html pisze: Mimo otwarcia linii tramwajowej na Powstańców Śląskich, większość tras linii autobusowych na Bemowie zostanie utrzymana. Taką decyzję na prośbę mieszkańców jest skłonny podjąć Zarząd Transportu Miejskiego
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Poinformował o tym w czwartek wicedyrektor ZTM Andrzej Franków.

Dzień wcześniej, czyli w środę, odbyły się dodatkowe konsultacje na Bemowie. Według dyrektora Frankowa mieszkańcy kategorycznie domagali się utrzymania linii autobusowych 112 i 184, nawet jeżeli miałyby kursować rzadziej niż obecnie.

Dlatego ZTM skłania się do utrzymania długiej trasy linii 112 (Karolin - Bemowo - Bielany - Bródno - CH Marki). Jednak część kursów będzie jedynie na skróconej trasie z Marek do pętli Nowe Bemowo. Zostaną one oznaczone w rozkładzie jazdy. Na tym odcinku autobusy jeździłyby tak jak teraz co 10 minut, dalej - do Karolina przez Jelonki - co 20 minut.

Nienaruszona pozostałaby też trasa linii 184 (Szczęśliwice - Dworzec Zachodni - Powstańców Śląskich - Metro Młociny), ale autobusy będą jeździć rzadziej - co 20 minut zamiast co kwadrans w szczycie. Możliwa jest tylko niewielka korekta na Bielanach w stronę Huty Warszawa - przez al. Reymonta, a nie ul. Przybyszewskiego.

Wcześniej ZTM wycofał się też z proponowanych zmian dla linii 129, 167 i 197.

Nowością jest zapowiedź, że tramwaje linii 24 od 4 czerwca będą częściej kursowały w godzinach szczytu - co sześć minut. Tym samym będzie to nowa linia główna.

Dodatkowo ZTM rozważy wydłużenie trasy linii 13, która zamiast kończyć bieg na pętli Koło, mogłaby jechać dalej przez ul. Dywizjonu 303, Radiową, Powstańców Śląskich do pętli Górczewska. Ten pomysł ma szansę na realizację dopiero po przywróceniu ruchu na moście Łazienkowskim, bo do wydłużenia trasy linii 13 potrzebne są dodatkowe tramwaje, a te przerzucono obecnie awaryjnie na most Poniatowskiego.
ŁK

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 maja 2015, 18:33

MichalJ pisze:Z konsultacjami tak przecież jest i będzie. To się nie może odbywać na zasadzie zapraszania na debatę, wtedy przyjdą wyłącznie przeciwnicy, tak po prostu jest.
Zrobić ankietę w pojazdach albo na losowej próbie, jak sondaże polityczne, to jakaś wartość będzie.

Linie główne to teraz co 6 minut? Już się z 4/8 wycofali? Szybko poszło...
Ot i cała reforma rozkładowa. Czy ktoś jest się w stanie w tym jeszcze połapać? Sam pomyliłem linię główną (co 6 min) z magistralną (co 4 min). Linia 24 ma być główną, ale tylko w szczycie, a poza - podstawową.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 maja 2015, 18:53

Jak "tylko w szczycie", to żadna z niej główna.

Cóż, założeniom reformy 5/10 (zwłaszcza w szczytowej jak się okazuje postaci, czyli gdzieś w okolicach początku budowy M2, przed popsuciem 17) ta obecna może buty czyścić. Językiem.

Silne 1, 9, 17, 23, 24, 26, 33 - silne przez cały tydzień, nawet w niedziele rano - to było za dobrze, trzeba było popsuć. A przez chwilę się nawet wydawało, że jest szansa na silne 18 (wówczas 20 mogłoby zostać na Kawęczyńskiej i nie trzeba by psuć 23...).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 maja 2015, 18:57

Georg pisze:
Bastian pisze: Skąd taki wniosek?
"Jednak część kursów będzie jeździć jedynie na skróconej trasie z Marek do pętli Nowe Bemowo."
To jak ma jeździć inaczej? Co 30/36/36, tak jak napisał Glonojad?
Nie wiemy, czy krótszy będzie co drugi kurs, nie wiemy, czy tylko w szczycie, nie znamy częstotliwości. Czy naprawdę musimy budować teorie na wyssanych z palca założeniach?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 maja 2015, 18:58

Przykład płynie z góry.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 14 maja 2015, 19:20

Materiał źródłowy z podsumowania konsultacji i nowych propozycji dostępny tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=uxP-54GxAv0

Osób było mało i nic dziwnego, że przyszło kilka narzekających na nową propozycję. To były starsze osoby (albo ich dziecko), które nie mają pojęcia jak działają zmiany i nie rozumieją co ZTM do nich mówi. Jedynie usłyszały w gazecie, że ZTM zmusza do przesiadek i teraz to powtarzają jak mantrę. Nawet w kontekście dyskusji o 507 nie była to wiekowa osoba a co się jej nie wytłumaczyło to ona i tak wiedziała lepiej...

Zamiast regularnego 284 co 20 minut z wygodną przesiadką będą mieli nieregularne 112 (przynajmniej do końca remontu mostu) co 20-24 i rzadziej zostawiając mityczną bezpośrednią relację.

Ciekawostka chyba wcześniej nie punktowana to perspektywa przeniesienia 284 z Karolina na wkrótce ukończoną "Nowolazurową" ale jak widać nic z tego nie będzie...
10 26 28 105 109 122 149 154 189 190 714 719 729 N42 N45 N95 Obrazek LAZUROWA
Zobacz mój kanał YouTube :)

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 14 maja 2015, 19:36

Jak tak dalej pójdzie i ZTM będzie marnował pracę przewozową na utrzymywanie nieefektywnych połączeń, to skończy się chaotycznymi cięciami, bo budżet na wozokilometry jest ograniczony. Ciekawe, kto weźmie za to odpowiedzialność.

Na szczęście to już nie mój problem. Moim problemem jest wytłumaczenie, że 13 nie może pojechać na Os. Górczewska, bo popsuje działanie priorytetu w sygnalizacji świetlnej.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 14 maja 2015, 19:49

Bastian pisze:
Georg pisze: "Jednak część kursów będzie jeździć jedynie na skróconej trasie z Marek do pętli Nowe Bemowo."
To jak ma jeździć inaczej? Co 30/36/36, tak jak napisał Glonojad?
Nie wiemy, czy krótszy będzie co drugi kurs, nie wiemy, czy tylko w szczycie, nie znamy częstotliwości. Czy naprawdę musimy budować teorie na wyssanych z palca założeniach?
Przykładem praktycznym, a nie teoretycznym, częstotliwości linii pozostawionej na dłuższej trasie po protestach jest 521 na Szczęśliwicach.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 maja 2015, 9:36

Bastian pisze:Zostaje 112 do Karolina, ale część kursów tylko do Nowego Bemowa. Zostaje 184, ale rzadziej.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... dziej.html
Tymczasem Transport Publiczny palcami W. Urbanowicza pisze coś innego:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49229.html

Komu wierzyć, jak żyć?

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 maja 2015, 11:19

A w jakim celu 13 ma pojechać na Górczewską? Bo nie bardzo rozumiem sens tego posunięcia. Ktoś będzie jeździł z Górczewskiej do Centrum 13, zamiast 26, żeby pojechać dookoła?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 maja 2015, 11:40

Chyba nie chodzi o centrum, tylko o relacje lokalne, zwyczajnie z Górczewskiej na Koło.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 maja 2015, 11:48

Tylko dlaczego coś, co dotąd można było pokonać z jedną, dogodną przesiadką na Radiowej (28 + 23/24) teraz wymaga nagle linii bezpośredniej? To już przesiąść się nie łaska?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4778
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 maja 2015, 12:06

person pisze:
Bastian pisze:Zostaje 112 do Karolina, ale część kursów tylko do Nowego Bemowa. Zostaje 184, ale rzadziej.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... dziej.html
Tymczasem Transport Publiczny palcami W. Urbanowicza pisze coś innego:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49229.html

Komu wierzyć, jak żyć?
Nie rozumiem co innego. Też jest o tym że mieszkańcy chcą 112 do Karolina, choćby w wybranych kursach. Jest także o pozostawieniu 184, być może z mniejszą częstotliwością.
Obrazek

ODPOWIEDZ