Nowe trasy tramwajowe
Moderator: Wiliam
Rostafińskich -Batorego -Pułaska bardziej racjonalne , przez Rakowiecką bardziej przyszłościowe .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Batorego - Niepodległości - Rakowiecka - Rostafinskich to zawijas jeszcze dłuższy, niz Goworka -Puławska - Rakowiecka przecież. Przy MPM przystanki bylyby przy damym wejściu do metra, i to z możliwością skorzystabua z windy przez wozki. Blizej tu tylko w przypadku tramwaju w poziomie -1, jak na ostatniej stacji ML2/3 w Madrycie
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Oj oj myślałem o Batorego prosto z Rostafińskich .Glonojad pisze:Batorego - Niepodległości - Rakowiecka - Rostafinskich to zawijas jeszcze dłuższy, niz Goworka -Puławska - Rakowiecka przecież. Przy MPM przystanki bylyby przy damym wejściu do metra, i to z możliwością skorzystabua z windy przez wozki. Blizej tu tylko w przypadku tramwaju w poziomie -1, jak na ostatniej stacji ML2/3 w Madrycie
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A to z kolei ma słabą przesiadke na M1.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Prosto Batorego to ma zalety wyłącznie dla szybkości jazdy tramwaju. Przesiadka do kitu, źródła potoków ominięte...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Można tez zbudowac tramwaj Sochaczew - Leszno. Poza terenem zabudowanym, bez przystanków, skrzyzowan... Jeszcze szybciej będzie
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27441
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wariant prosto Batorego nie ma, oczywiście, najmniejszego sensu.
Wariant przez Goworka i Rakowiecką wcale nie gwarantuje dużo szybszego przejazdu niż zygzak przez PUL, choć to oczywiście zależy od rozwiązania skrzyżowania przy kinie Moskwa.
Obecne przystanki MPM 03 i 04 mają najlepszą możliwą lokalizację; budowa trasy w Rakowieckiej skończy się albo przeniesieniem przystanku w kierunku Służewca na Rakowiecką (źle), albo dwoma zatrzymaniami w zespole dla 17 i spółki (bardzo źle), albo brakiem wspólnego przystanku w kierunku Kieleckiej (od akceptowalnie do bardzo bardzo źle, jeśli z Rakowieckiej przyjedzie jakakolwiek linia jadąca w Wołoską).
Wariant przez Goworka i Rakowiecką wcale nie gwarantuje dużo szybszego przejazdu niż zygzak przez PUL, choć to oczywiście zależy od rozwiązania skrzyżowania przy kinie Moskwa.
Obecne przystanki MPM 03 i 04 mają najlepszą możliwą lokalizację; budowa trasy w Rakowieckiej skończy się albo przeniesieniem przystanku w kierunku Służewca na Rakowiecką (źle), albo dwoma zatrzymaniami w zespole dla 17 i spółki (bardzo źle), albo brakiem wspólnego przystanku w kierunku Kieleckiej (od akceptowalnie do bardzo bardzo źle, jeśli z Rakowieckiej przyjedzie jakakolwiek linia jadąca w Wołoską).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Bo ja wiem czy przystanki na wylotach ze skrzyżowania Rakowieckiej i Al.Niepodległości były by taką tragedią? Niby zrobi się daleko do Batorego, ale biorąc pod uwagę rolę tramwajów w tym miejscu i obecność stacji metra, to może trzeba będzie po prostu dodać przystanek przy Batorego w kierunku południowym.
120 metrów sprintu za tramwajem to jest najlepsze możliwe rozwiązanie? Oczywiście wiem, że jest też drugie wejście na peron, ale co mi z tego...fik pisze: Obecne przystanki MPM 03 i 04 mają najlepszą możliwą lokalizację;
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27441
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No właśnie drugie wyjście jest dosyć kluczowe; dla każdego przystanku wypadałoby policzyć średnią dojścia do obu wejść na peron, a nie do najbliższego zejścia pod ziemię. Na MPM 08 od południowych bramek też jest ponad 100m.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Nie samymi przesiadkami z metra człowiek żyje. Dla osób dochodzących od skrzyżowania z Rakowiecką bieg po peronie za uciekającym tramwajem jest przyjazny średnio. Przystanki powinny być przy skrzyżowaniach, nie 100 m dalej.
I znowu władze Warszawy zaskakują. Czyli zamiast naziemnej pętli po południowej stronie będzie podziemna po północnej i dodatkowo chcą odcinek DwZ - Kasprzaka dorzucić do projektu DwZ - Wilanów?
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... a_Wyborcza
Tramwaje pojadą pod parkiem i Dworcem Zachodnim
Tunel dla tramwajów długi nawet na 1 km powstanie między Wolą a Ochotą. Pasażerowie dojadą bezpośrednio pod perony Dworca Zachodniego.
Decyzję o nietypowej jak na Warszawę inwestycji podjęła wczoraj prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. Długie tunele tramwajowe, a nawet podziemne skrzyżowania torów istnieją w Wiedniu. Podobny przejazd w Krakowie świetnie sprawdza się pod Dworcem Głównym. W stolicy byłaby to pierwsza taka budowa.
Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz informuje, że nasz tunel miałby długość 850-1000 m. W zależności od ostatecznego przebiegu trasy pod zieleńcem naprzeciwko Dworca Zachodniego. Cztery lata temu o tunelu tramwajowym między Wolą a Ochotą pisaliśmy przy okazji uchwalania planu zagospodarowania rejonu Czystego. Wtedy urzędnicy przesądzili o przebiegu podziemnej trasy, ale jej budowa wydawała się bardzo odległa.
W dodatku podczas niedawnych konsultacji społecznych na Ochocie mieszkańcy i radni upomnieli się o ochronę przyszłego parku Zachodniego. Torowisko według pierwotnej wersji - najpierw wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., a potem Alej Jerozolimskich - zajęłoby sporą część zieleńca. Zwłaszcza pętla tramwajowa, która miała powstać w pierwszym etapie. - Park pozostanie niemal nienaruszony, bo rezygnujemy z okrężnej trasy po jego obrzeżach. Zbudujemy tunel pod terenem zielonym, który będzie prowadzić bezpośrednio pod Dworzec Zachodni - zapowiada Wojciech Bartelski, wiceprezes Tramwajów Warszawskich ds. inwestycji.
Tunel do al. Prymasa Tysiąclecia w następnej dekadzie
Dodaje, że najnowszy plan ratusza zakłada przeprowadzenie podziemnego przejazdu dla tramwajów od razu pod peronami kolejowymi aż do tymczasowej zawrotki po stronie Woli (okolice ulicy - nomen omen - Tunelowej). Docelowo tunel zostanie wydłużony do al. Prymasa Tysiąclecia. Między jej jezdniami tramwaje dotrą do skrzyżowania z ul. Kasprzaka, gdzie w 2018 r. tory mają zostać ułożone na odcinku Skierniewicka - Wolska. Urzędnicy skłaniają się ku zagłębieniu tej linii pod wielopoziomowym skrzyżowaniem Wolskiej, Kasprzaka i Redutowej. Przyspieszy to przejazd z Bemowa i Jelonek.
Wiceprezes Bartelski przyznaje, że odcinek w tunelu od Dworca Zachodniego do al. Prymasa Tysiąclecia i dalej do ul. Kasprzaka mógłby powstać dopiero w następnej dekadzie. Władze Warszawy liczą, że na tę inwestycję dostaniemy dotację z kolejnego budżetu Unii Europejskiej. Z obecnego na lata 2014-20 staramy się o wsparcie m.in. dla trasy tramwajowej Dworzec Zachodni - Miasteczko Wilanów. Po wczorajszej decyzji ratusza ma być wydłużona o odcinek pod peronami PKP. Planowana wcześniej pętla w parku Zachodnim stanie się zbędna. - Chcemy skoordynować naszą inwestycję tramwajową z pracami, które na Dworcu Zachodnim w najbliższych latach planują kolejarze - mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
Linia tramwajowa na Ochotę w 2020 r.
Na poziomie -1 właśnie trwa budowa nowego budynku dworca, który ma być otwarty w grudniu. Jak pisaliśmy, przewidziano przejście z poczekalni kolejowej do przystanku tramwajowego na poziomie -2. Pasażerom łatwo będzie się więc przedostać między różnymi środkami komunikacji (na samej górze znajduje się największy w mieście dworzec autobusowy).
Planowana w pierwszym etapie linia tramwajowa z Dworca Zachodniego w kierunku Ochoty byłaby gotowa ok. 2020 r. Tory mają się znaleźć pośrodku ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. (czeka ją zwężenie o dwa pasy ruchu). Będą prowadzić do ruchliwego skrzyżowania z Grójecką i ul. Banacha. Dalej skrajem Pola Mokotowskiego do Rakowieckiej, gdzie torowisko wróci na odcinku al. Niepodległości - Puławska. Przez ulice Goworka, Spacerową, Belwederską i Sobieskiego tramwaje dojadą na Stegny, a w końcu przez al. Rzeczpospolitej do Miasteczka Wilanów.
Ratusz zapowiedział też budowę linii tramwajowej na Gocław i przedłużenie trasy z Tarchomina przez Nowodwory do pętli Winnica. W sumie przybędzie ponad 20 km torowisk i nowa zajezdnia na Annopolu.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... a_Wyborcza
Tramwaje pojadą pod parkiem i Dworcem Zachodnim
Tunel dla tramwajów długi nawet na 1 km powstanie między Wolą a Ochotą. Pasażerowie dojadą bezpośrednio pod perony Dworca Zachodniego.
Decyzję o nietypowej jak na Warszawę inwestycji podjęła wczoraj prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. Długie tunele tramwajowe, a nawet podziemne skrzyżowania torów istnieją w Wiedniu. Podobny przejazd w Krakowie świetnie sprawdza się pod Dworcem Głównym. W stolicy byłaby to pierwsza taka budowa.
Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz informuje, że nasz tunel miałby długość 850-1000 m. W zależności od ostatecznego przebiegu trasy pod zieleńcem naprzeciwko Dworca Zachodniego. Cztery lata temu o tunelu tramwajowym między Wolą a Ochotą pisaliśmy przy okazji uchwalania planu zagospodarowania rejonu Czystego. Wtedy urzędnicy przesądzili o przebiegu podziemnej trasy, ale jej budowa wydawała się bardzo odległa.
W dodatku podczas niedawnych konsultacji społecznych na Ochocie mieszkańcy i radni upomnieli się o ochronę przyszłego parku Zachodniego. Torowisko według pierwotnej wersji - najpierw wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., a potem Alej Jerozolimskich - zajęłoby sporą część zieleńca. Zwłaszcza pętla tramwajowa, która miała powstać w pierwszym etapie. - Park pozostanie niemal nienaruszony, bo rezygnujemy z okrężnej trasy po jego obrzeżach. Zbudujemy tunel pod terenem zielonym, który będzie prowadzić bezpośrednio pod Dworzec Zachodni - zapowiada Wojciech Bartelski, wiceprezes Tramwajów Warszawskich ds. inwestycji.
Tunel do al. Prymasa Tysiąclecia w następnej dekadzie
Dodaje, że najnowszy plan ratusza zakłada przeprowadzenie podziemnego przejazdu dla tramwajów od razu pod peronami kolejowymi aż do tymczasowej zawrotki po stronie Woli (okolice ulicy - nomen omen - Tunelowej). Docelowo tunel zostanie wydłużony do al. Prymasa Tysiąclecia. Między jej jezdniami tramwaje dotrą do skrzyżowania z ul. Kasprzaka, gdzie w 2018 r. tory mają zostać ułożone na odcinku Skierniewicka - Wolska. Urzędnicy skłaniają się ku zagłębieniu tej linii pod wielopoziomowym skrzyżowaniem Wolskiej, Kasprzaka i Redutowej. Przyspieszy to przejazd z Bemowa i Jelonek.
Wiceprezes Bartelski przyznaje, że odcinek w tunelu od Dworca Zachodniego do al. Prymasa Tysiąclecia i dalej do ul. Kasprzaka mógłby powstać dopiero w następnej dekadzie. Władze Warszawy liczą, że na tę inwestycję dostaniemy dotację z kolejnego budżetu Unii Europejskiej. Z obecnego na lata 2014-20 staramy się o wsparcie m.in. dla trasy tramwajowej Dworzec Zachodni - Miasteczko Wilanów. Po wczorajszej decyzji ratusza ma być wydłużona o odcinek pod peronami PKP. Planowana wcześniej pętla w parku Zachodnim stanie się zbędna. - Chcemy skoordynować naszą inwestycję tramwajową z pracami, które na Dworcu Zachodnim w najbliższych latach planują kolejarze - mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.
Linia tramwajowa na Ochotę w 2020 r.
Na poziomie -1 właśnie trwa budowa nowego budynku dworca, który ma być otwarty w grudniu. Jak pisaliśmy, przewidziano przejście z poczekalni kolejowej do przystanku tramwajowego na poziomie -2. Pasażerom łatwo będzie się więc przedostać między różnymi środkami komunikacji (na samej górze znajduje się największy w mieście dworzec autobusowy).
Planowana w pierwszym etapie linia tramwajowa z Dworca Zachodniego w kierunku Ochoty byłaby gotowa ok. 2020 r. Tory mają się znaleźć pośrodku ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. (czeka ją zwężenie o dwa pasy ruchu). Będą prowadzić do ruchliwego skrzyżowania z Grójecką i ul. Banacha. Dalej skrajem Pola Mokotowskiego do Rakowieckiej, gdzie torowisko wróci na odcinku al. Niepodległości - Puławska. Przez ulice Goworka, Spacerową, Belwederską i Sobieskiego tramwaje dojadą na Stegny, a w końcu przez al. Rzeczpospolitej do Miasteczka Wilanów.
Ratusz zapowiedział też budowę linii tramwajowej na Gocław i przedłużenie trasy z Tarchomina przez Nowodwory do pętli Winnica. W sumie przybędzie ponad 20 km torowisk i nowa zajezdnia na Annopolu.
Jejku jejku, znowu jakieś zmiany w sensownym kierunku. Tylko niech zaczną w końcu budować...
-
- Posty: 5835
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Przecież dziś nie jest Prima Aprilis. Czyżby wybory parlamentarne?
miłośnik 13N