Gordyjskie węzły przesiadkowe
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Co byłoby złego w przesiadkach na Żabie (abstrahując od krętego metra)?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W sumie to samo, co w przesiadkach na Stalowej - znikoma/zerowa liczba pociągów regio/aglo. PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Myślałem, że chodzi o przesiadki z metra.fik pisze:W sumie to samo, co w przesiadkach na Stalowej - znikoma/zerowa liczba pociągów regio/aglo.
O tu mi kaktus.PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie rozpędzałbym się tak z tymi kolczastymi deklaracjami, życie z takim kaktusem jest pewnie średnio wygodne
Przesiadki z metra byłyby na Żabie przyzwoite zapewne, ale nie widzę specjalnej wartości dodanej.
Przesiadki z metra byłyby na Żabie przyzwoite zapewne, ale nie widzę specjalnej wartości dodanej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Jeśli takie plany są rzeczywiście - to ok, rzeczywiście bez sensu byłoby budować przystanek na nieuczęszczanej linii.fik pisze:PLK za chwilę (jak na standardy PLK) wybuduje połączenie 8 i 20 przy Zachodniej i skończy się, na szczęście, jeżdżenie z Legionowa na Centralny.
Jednakże na razie wszystkie wsie i miasta na linii do Działdowa jeśli mają ochotę na prawobrzeżną Warszawę, to jedynym sensownym przystankiem jest Warszawa ZOO - więc odpada dla nich około połowy pociągów, które jadą w stronę Warszawy (w weekend nawet grubo ponad połowa). Wschodnia jest trochę pośrodku niczego, niby jest ciekawa oferta na pętlach od Kijowskiej i Lubelskiej, ale to nie to. Naprawdę sporo ludzi ma jakiś interes do załatwienia w tej części miasta - i podejrzewam że spora część miasta byłaby się pokusiła na podwózkę tramwajem i dalej pociągiem do pracy. Proponowana Stalowa jest takim dziwnym kompromisem - chętnych na metro do centrum będąc w pociągu do centrum może nie być za dużo, a jednocześnie stamtąd będzie trzeba kawałek do Radzymińskiej przejść i wybrać jakiś autobus.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przede wszystkim: źródłem problemu jest fakt, że pociągi do Legionowa jadą z osobnych dworców. Wzięło się to z kretyńsko napisanego projektu unijnego, który zakładał bezpośrednie połączenie obu lotnisk (PO CO!?!), które nie jest realizowalne inaczej niż przez średnicę. Jeżdżenie ze średnicy podmiejskiej do Legionowa jest praktycznie niewykonalne liniowo (na Wschodniej przebiegi są, ale są sprzeczne ze wszystkimi przebiegami w/z kierunku Siedlec i Otwocka, więc każdy pociąg ze Śródmieścia na Legionowo blokuje ruch na WWO na parę minut - w związku z czym nie robi się tego w sytuacach nieawaryjnych). Stąd dziwna sytuacja, że spora część pociągów legionowskich jeździ ze średnicy dalekiej, z ograniczonym dostępem w centrum miasta, a reszta z Gdańskiego. Skierowanie wszystkich pociągów na Gdański pozwoli zbudować rozsądną ofertę z jednego dworca, bez rzucania kostką, bez niepotrzebnego rozdrabniania oferty - a jeśli już musi być połączenie obu lotnisk, to lepiej będzie je realizować tędy.
Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Nadzieja w tym że projekt nie jest wieczny i po jakimś czasie tabor będzie mógł być uwolniony od tej bzdury.
No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna... Bo nie do Pruszkowa przecież...fik pisze: Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Legionowskie pociągi z Woli Peron Ósmy powinny jechać na południe, to jest oczywiste; ale to z kolei jest trochę sprzeczne z moim przekonaniem, że Służewiec powinien jednak mieć jakieś połączenie z funkcjonalnym centrum miasta.MichalJ pisze:No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna... Bo nie do Pruszkowa przecież...fik pisze: Acz to z kolei powoduje problemy w relacji Służewiec - Miasto, dlatego uważam dogmat o połączeniu Modlina z Okęciem za toksyczny i szkodliwy.
Może S3 Chopin - Legionowo/Modlin, S2 Piaseczno - Miłosna, R8 Radom - Główna?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
No właśnie. Jeżeli już jest potrzebne jakieś przemodelowanie końcówki obwodowej, to tak aby zbliżyć jej peron na Zachodnim do peronów linii średnicowej. Zdaje się że projekt na ten temat jakiś gdzieś był, rezerwa zresztą też jest.MichalJ pisze:No to dokąd mają jechać legionowskie pociągi z Warszawy Wola, jeśli nie na Służewiec? Donikąd? To przebudowa połączenia linii przy Zachodnim do niczego nie jest potrzebna...
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja to w ogóle miałem szalony (absolutnie szalony) pomysł, żeby w końcówkę obwodową wepchnąć... WKD w relacji Grodzisk - Gdańska. Przeprowadzone tunelem obok tramwaju pod Zachodnim. Abstrahując od realności technicznej, której nie jestem w stanie wiarygodnie ocenić, dałoby to możliwość wykorzystania trzeciej pary torów na odcinku Zachodnia - Śródmieście dla pociągów kończących bieg (powiedzmy - wszystko regionalne z linii 3 i 8).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
To ja bym wolał WKDkę jakoś próbować podłączać do sieci tramwajowej (powrót np. na Drawską), ale to już po fakcie...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ja w swoim czasie miałem jeszcze bardziej absolutnie szalony pomysł, żeby obwodówkę w ogóle wyrwać kolei i puścić tam tramwaj w relacji Ochota - DWZ - obwód - Krasińskiego - Głębockafik pisze:Ja to w ogóle miałem szalony (absolutnie szalony) pomysł, żeby w końcówkę obwodową wepchnąć... WKD w relacji Grodzisk - Gdańska. Przeprowadzone tunelem obok tramwaju pod Zachodnim. Abstrahując od realności technicznej, której nie jestem w stanie wiarygodnie ocenić, dałoby to możliwość wykorzystania trzeciej pary torów na odcinku Zachodnia - Śródmieście dla pociągów kończących bieg (powiedzmy - wszystko regionalne z linii 3 i 8).
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow