Nie mam pojęcia.Szeregowy_Równoległy pisze:...To inaczej zadam pytanie: czy klima niesprawna/niewłączona nie oznacza, że wóz powinien być traktowany jak wóz bez klimy? Liczy się fakt zamontowania klimatyzatora na dachu czy faktyczne działanie urządzenia?Patryk2222 pisze:Podobno to odgórne zalecenie ZTM i to on to kontroluje.
O chłodzeniu i niechłodzeniu
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938
>>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
W trybie AUTO, ale
-kilkukrotnie podczas zmiany sprawdzać warunki termiczne w salonie, ew. korygować
-ma sygnał pasażera o wyziębieniu lub przegrzaniu, podjąć niezbędne działania
-kilkukrotnie podczas zmiany sprawdzać warunki termiczne w salonie, ew. korygować
-ma sygnał pasażera o wyziębieniu lub przegrzaniu, podjąć niezbędne działania
miłośnik 13N
Czyli opie...ć, i dodać że jak się nie podoba to wypad z wozu.Stary Pingwin pisze:W trybie AUTO, ale...
-ma sygnał pasażera o wyziębieniu lub przegrzaniu, podjąć niezbędne działania
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Pamiętaj, motorniczy ZAWSZE służy Ci pomocą. Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek zwrócił się do pasażerstwa podniesionym głosem.
miłośnik 13N
Z Twojego opisu trybu Auto wynika, że sposób działania ma dość nieprzewidywalny, ale jeśli miałoby być rzeczywiste 16 stopni dla niektórych osób (niekoniecznie starych czy przewlekle chorych, przecież liczne niewydolności krążenia są utajone) nagłe przejście do temperatury niższej o blisko 20 stopni (z 35 na zewnątrz do 16 w środku) lub odwrotnie może oznaczać ostatnią w życiu podróż... Dlatego osobiście, zwłaszcza gdy mnie łeb nap...adowe bóle głowy mam, często wolę podróż w wentylowanym pędem powietrza 105N niż przemrożonym 120Na.drobert pisze:U nas wisi kartka, że już nie na 16 stopni ale ma być na Auto.
Ze dwa lata temu w lecie trzeba było ustawiać Auto i temperaturę podwyższyć ile się dało bo wewnątrz rzeczywiście robiła się lodówka. Widocznie zostało to poprawione w drugą stronę bo przy takich temperaturach jak dziś czy wczoraj tryb Auto ustawia temperaturę wewnątrz na 28-30 stopni co powoduje, że tej klimy nie czuć. Swoją drogą wchodzi w grę także kalibracja czujników temperatury bo dziś wg Swinga było 38-39 stopni co na pewno nie miało miejsca a to jest wyznacznikiem temperatury w trybie Auto. Ja starałem się ręcznie korygować na podstawie podglądu temperatury na wagonie ew. pytałem ludzi na krańcach czy jest ok ale wracałem do domu Swingiem-piekarnikiem z włączoną klimatyzacją.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ja miałem dziś wóz z Pragi. Pokazywał 39 na zewnątrz i 28-31 wewnątrz. I było przyjemnie chłodno. Z pracy wracałem mokotowskim Swingiem, w którym było bardzo miło. Z ciekawości zapytałem motorowego co mu komputer pokazuje. Również pokazywał 40 stopni na zewnątrz i 8-10 mniej wewnątrz. To chyba tak ma być, a egzemplarz który ty miałeś po prostu działał wadliwie.
Takie parametry mniej więcej i mój pokazywał ale gdyby to był jeden raz to ok ale sytuacja powtarza się zawsze gdy jest gorąco więc może ktoś coś poprzestawiał w oprogramowaniu. Jeden może być wadliwy ale kilka? Podobnie było wczoraj czy w piątek ale i wcześniej gdy było ciepło też ludzie mówili, że jest duszno na wagonie i rzeczywiście tak było. Co więcej, ze dwa lata temu ze Swinga można było zrobić lodówkę a teraz by było ciężko. Wystarczy o jeden stopień obniżyć temperaturę by ruszyły agregaty i w środku jest przyjemnie.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Lodówki to i mi nie udało się zrobić, ale bez problemu sprawiłem, że było bardzo OK. Może faktycznie wasza klima jest jakaś inna. Jakiś czas temu mówiłem, że kontrolki oszukują. Jak zadasz sobie klimę lub ogrzewanie na max, a na salonie zostawisz auto, to zgaśnie kontrolka informująca o klimie w drugiej klasie, chociaż klima cały czas działa. Pisałeś, że u was tak się nie dzieje. W tym praskim też tak było, więc może wasze wozy naprawdę są jakieś inne? ![Razz ;P](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz ;P](./images/smilies/tongue.gif)
Część rzeczy ukryta jest w trybie Master i tam pewnie w ramach zakładu można różne rzeczy modyfikować i coś może być na rzeczy bo jakiś czas temu jakieś błędy z klimatyzacji się pojawiały ale już z rok ani w zimę ani w lecie żadnego błędu nie ma a wątpię w to, że nagle we wszystkich wozach się zaczęło działać poprawnie.
Jechałem ostatnio do pracy o tej samej porze cztery dni pod rząd i było tak:
- poranek 1: na zewnątrz ok.+25, w środku komfort termiczny,
- poranek 2: na zewnątrz ok.+25, w środku jak w zamrażarce i mocno zarzuca smrodem z klimy,
- poranek 3: na zewnątrz ok.+18, wewnątrz do połowy trasy OK, potem znowu zaczyna wściekle mrozić,
- poranek 4: na zewnątrz ok.+20, w środku komfort termiczny.
Najciekawsze jest to, że wszystkie te strefy klimatyczne przebrnąłem jeżdżąc tym samym egzemplarzem Swinga![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- poranek 1: na zewnątrz ok.+25, w środku komfort termiczny,
- poranek 2: na zewnątrz ok.+25, w środku jak w zamrażarce i mocno zarzuca smrodem z klimy,
- poranek 3: na zewnątrz ok.+18, wewnątrz do połowy trasy OK, potem znowu zaczyna wściekle mrozić,
- poranek 4: na zewnątrz ok.+20, w środku komfort termiczny.
Najciekawsze jest to, że wszystkie te strefy klimatyczne przebrnąłem jeżdżąc tym samym egzemplarzem Swinga
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Matrix2441
- Posty: 1885
- Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27
Zależy co kto rozumie przez "komfort termiczny". Dla mnie to jest 17 stopni, dla kogoś innego może być 27. ![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jak dla mnie "komfort termiczny" to choćby to co wczoraj i dziś za oknemMatrix2441 pisze:Zależy co kto rozumie przez "komfort termiczny". Dla mnie to jest 17 stopni, dla kogoś innego może być 27.
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale przemogłem nieśmiałość i ostatnio poprosiłem kierowcę w autobusie o lekkie przykręcenie klimy, gdy na zewnątrz było ok. +18, a w środku około +12...+15. Zareagował zgodnie z prośbą. Dodatkowo zmotywowało mnie to, że zapinać się zacząłem nie tylko ja, ale również dziewczyny parę miejsc dalej, mimo kurtek, szczękały zębami patrząc z niechęcią w kierunku sufitu
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co może przyczyniać się do tego, że w przedniej części Pesy lub np. SU 18 działa klimatyzacja na całego, a w tylnej jakby w ogóle jej nie było?
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Awaria jednego z agregatów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.