Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
Ja myśle, że problemem jest ilosć instytucji odpowiedzialnych za transport, infrastrukturę itp. ZDM ma gdzieś ZTM i robi swoje, ZTM ma gdzieś TW i też robi swoje, ZDM ma gdzieś TW bo tramwaje to nie jego problem a nad wszystkim jest IR, który i tak zrobi wszystko jak mu się podoba. Zarządzanie transportem w Warszawie niedługo zacznie przypominać PKP gdzie jest kilkanaście instytucji a jak przyjdzie co do czego to nikt za nic nie odpowiada.
Myślisz, że w innych miastach jest lepiej, bo jest mniej instytucji?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mniej instytucji oznacza ich większe rozbudowanie, bezwładność i frakcyjnosc. W praktyce dziala podobnie, bo pewna specjalizacja jest siłą rzeczy naturalne.
@--_|| Ma pisac. O przystanki ludzie piszą ,to je dostają. Kierowcy o sygnalizację marudzą, to jest pod nich robiona. To tak działa, działało i będzie działać.myślicie , że rowerzyści mają (względnie) dobrze, bo masowo pezekonali urzędników do swoich racji? Bynajmniej, większość z nich po prostu zmęczyli.
Brawo, umiesz czytać. Tyle, że wiele z tego nie wynika, do tematu nic nie wnosi. Abstrahując nawet od faktu, ze rozkłady autobusowe i tramwajowe są budowane w różny sposób, jesli o uwzglednianie opóźnień chodzi.Jacek Z. pisze:Rozkład na odcinku Wiatraczna - Gocławek pokazuje bezlitośnie:
- autobus (np. 183) - 6 minut,
- tramwaj (np. 9) - 11 minut
@--_|| Ma pisac. O przystanki ludzie piszą ,to je dostają. Kierowcy o sygnalizację marudzą, to jest pod nich robiona. To tak działa, działało i będzie działać.myślicie , że rowerzyści mają (względnie) dobrze, bo masowo pezekonali urzędników do swoich racji? Bynajmniej, większość z nich po prostu zmęczyli.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To jak napiszę, że sygnalizacja dla pieszych po wschodniej stronie przystanku Stare Świdry nie ma absolutnie najmniejszego sensu to ją zlikwidują?
Fajowo.
Fajowo.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja nikogo do niczego nie namawiam, zeby nie bylo... ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Niestety, ale Grochowska nie będzie koordynowana jeszcze około tygodnia. Zanikł sygnał DCF radiowy odbierany przez sterowniki SSU. Trzeba adoptować inne rozwiązania czyli wymaga to przeróbki. Synchronizacja czasu będzie przez GPS.
Oszczędź sobie uszczypliwościGlonojad pisze:Brawo, umiesz czytać. Tyle, że wiele z tego nie wynika, do tematu nic nie wnosi. Abstrahując nawet od faktu, ze rozkłady autobusowe i tramwajowe są budowane w różny sposób, jesli o uwzglednianie opóźnień chodzi.
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Moim zdaniem im więcej instytucji zamieszanych w organizację ruchu i komunikacji, tym gorszy burdel. Można wręcz odnieść czasem wrażenie, że brakuje jednego kompetentnego dyktatora który by trzymał wszystko to za twarz, nie zwracając zbytnio uwagi na "księstwa", podziały i wzajemne animozje.
Warto nadmienić, że miasta, w których jest jedna instytucja od dróg i transportu raczej nie mogą pochwalić się sukcesami w zakresie organizacji udanego z zbiorkomu. A zza kulis słychać tam głównie informacje o walkach frakcji drogowych z komunikacyjnymi i o przegranej pozycji tej drugiej.Glonojad pisze:Mniej instytucji oznacza ich większe rozbudowanie, bezwładność i frakcyjnosc. W praktyce dziala podobnie, bo pewna specjalizacja jest siłą rzeczy naturalne.
Starożytni Rzymianie powiadali, że kropla drąży skałę nie siłą, lecz częstym padaniem.BJ pisze:To jak napiszę, że sygnalizacja dla pieszych po wschodniej stronie przystanku Stare Świdry nie ma absolutnie najmniejszego sensu to ją zlikwidują?
Fajowo.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A to już nie moja wina, że jedno zdanie często wystarczy.Jacek Z. pisze:Oj, daj spokój, proszę. Sam wysilasz się często tylko na jednozdaniowe krytyki, a oczekujesz odpowiedzi na tomy (dzięki czemu będziesz miał więcej punktów zaczepienia do kolejnych)Glonojad pisze:Jakos tak te "liczne przyklady" tak sobie wychodzą...
![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
No chyba im mniejszy ruch w poprzek, tym priorytet bardziej uzasadniony, nie rozumiemMoje rozumienie tematu jest proste - z reguły im więcej świateł, tym wolniej. Natomiast sam pomysł priorytetyzacji ruchu (za ciężkie publiczne pieniądze) na odcinku gdzie z jednej strony zasadniczo jest las, wydaje mi się dosyć dziwny...
Znaczy przeszkadzają Ci światła do lasu, ale kładka już nie?A komu przeszkadzała kładka nad Marymoncką na wysokości UKSW, czy wszędzie muszą być światła?
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Czego by nie mówić, wyjścia z lasu nie są bezpieczne. Jeśli nie sygnalizacja z priorytetem, to -prędzej czy później - pojawiłyby się ograniczenia prędkości. I to byłoby sensowniejsze? Sądzę, że wątpię...
Jak na razie poległo na tym sporo uznanych fachowców z doktoratem, ale nie tracę nadziei, że się taki licealista trafi.Łukasz pisze:Moim zdaniem każde przejście powinno być osygnalizowane, tak jak przejazd kolejowy. A zrobienie systemu dającego bezwzględny priorytet tramwajowy to zadanie dla bardziej ogarniętego licealisty. Jest XXI wiek!
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Uznanych fachowców w dziedzinie programowania i algorytmiki, czy w dziedzinie inżynierii komunikacji?
ŁK
Najłatwiej jest wykpić...
No dobrze, a teraz poważnie - o ile dodatkowe sygnalizacje wydłużą rozkładowy czas przejazdu Marymoncką?
No dobrze, a teraz poważnie - o ile dodatkowe sygnalizacje wydłużą rozkładowy czas przejazdu Marymoncką?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O co najmniej -10 sekund (znaczy skrócą), bo zniknie jedna [30]ka i blokowanie torowiska.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I nie będzie się na żadnym z nich stać? W ogóle? Pomimo nieboszczyków z doktoratem? ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na dziś w ogóle, ale nie podpiszę się pod niczym, póki "piczontki" nie zobaczę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Lenistwo na wiele sposobów można wytłumaczyćGlonojad pisze:A to już nie moja wina, że jedno zdanie często wystarczy.![]()
![:D](./images/smilies/mg.gif)
"Ustąp pierwszeństwa przejazdu" lub "STOP" na wszystkich wyjazdach z lasu i tyle...Glonojad pisze:No chyba im mniejszy ruch w poprzek, tym priorytet bardziej uzasadniony, nie rozumiem
Kładka nie wstrzymuje ruchu (choć na pewno trudniejsza do pokonania przez starszych i niepełnosprawnych).Glonojad pisze:Znaczy przeszkadzają Ci światła do lasu, ale kładka już nie?![]()