Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 21 lip 2015, 14:32

Ja myśle, że problemem jest ilosć instytucji odpowiedzialnych za transport, infrastrukturę itp. ZDM ma gdzieś ZTM i robi swoje, ZTM ma gdzieś TW i też robi swoje, ZDM ma gdzieś TW bo tramwaje to nie jego problem a nad wszystkim jest IR, który i tak zrobi wszystko jak mu się podoba. Zarządzanie transportem w Warszawie niedługo zacznie przypominać PKP gdzie jest kilkanaście instytucji a jak przyjdzie co do czego to nikt za nic nie odpowiada.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lip 2015, 16:36

Myślisz, że w innych miastach jest lepiej, bo jest mniej instytucji?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lip 2015, 17:31

Mniej instytucji oznacza ich większe rozbudowanie, bezwładność i frakcyjnosc. W praktyce dziala podobnie, bo pewna specjalizacja jest siłą rzeczy naturalne.
Jacek Z. pisze:Rozkład na odcinku Wiatraczna - Gocławek pokazuje bezlitośnie:
- autobus (np. 183) - 6 minut,
- tramwaj (np. 9) - 11 minut :!:
Brawo, umiesz czytać. Tyle, że wiele z tego nie wynika, do tematu nic nie wnosi. Abstrahując nawet od faktu, ze rozkłady autobusowe i tramwajowe są budowane w różny sposób, jesli o uwzglednianie opóźnień chodzi.

@--_|| Ma pisac. O przystanki ludzie piszą ,to je dostają. Kierowcy o sygnalizację marudzą, to jest pod nich robiona. To tak działa, działało i będzie działać.myślicie , że rowerzyści mają (względnie) dobrze, bo masowo pezekonali urzędników do swoich racji? Bynajmniej, większość z nich po prostu zmęczyli.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 21 lip 2015, 20:08

To jak napiszę, że sygnalizacja dla pieszych po wschodniej stronie przystanku Stare Świdry nie ma absolutnie najmniejszego sensu to ją zlikwidują?
Fajowo.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lip 2015, 21:24

Ja nikogo do niczego nie namawiam, zeby nie bylo... ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 22 lip 2015, 0:22

Niestety, ale Grochowska nie będzie koordynowana jeszcze około tygodnia. Zanikł sygnał DCF radiowy odbierany przez sterowniki SSU. Trzeba adoptować inne rozwiązania czyli wymaga to przeróbki. Synchronizacja czasu będzie przez GPS.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 22 lip 2015, 8:03

Glonojad pisze:Brawo, umiesz czytać. Tyle, że wiele z tego nie wynika, do tematu nic nie wnosi. Abstrahując nawet od faktu, ze rozkłady autobusowe i tramwajowe są budowane w różny sposób, jesli o uwzglednianie opóźnień chodzi.
Oszczędź sobie uszczypliwości :P Po prostu potwierdziłem danymi rozkładowymi to, co wcześniej stwierdziłem naocznie.

Moim zdaniem im więcej instytucji zamieszanych w organizację ruchu i komunikacji, tym gorszy burdel. Można wręcz odnieść czasem wrażenie, że brakuje jednego kompetentnego dyktatora który by trzymał wszystko to za twarz, nie zwracając zbytnio uwagi na "księstwa", podziały i wzajemne animozje.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 lip 2015, 9:59

Glonojad pisze:Mniej instytucji oznacza ich większe rozbudowanie, bezwładność i frakcyjnosc. W praktyce dziala podobnie, bo pewna specjalizacja jest siłą rzeczy naturalne.
Warto nadmienić, że miasta, w których jest jedna instytucja od dróg i transportu raczej nie mogą pochwalić się sukcesami w zakresie organizacji udanego z zbiorkomu. A zza kulis słychać tam głównie informacje o walkach frakcji drogowych z komunikacyjnymi i o przegranej pozycji tej drugiej.
BJ pisze:To jak napiszę, że sygnalizacja dla pieszych po wschodniej stronie przystanku Stare Świdry nie ma absolutnie najmniejszego sensu to ją zlikwidują?
Fajowo.
Starożytni Rzymianie powiadali, że kropla drąży skałę nie siłą, lecz częstym padaniem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2015, 19:45

Jacek Z. pisze:
Glonojad pisze:Jakos tak te "liczne przyklady" tak sobie wychodzą...
Oj, daj spokój, proszę. Sam wysilasz się często tylko na jednozdaniowe krytyki, a oczekujesz odpowiedzi na tomy (dzięki czemu będziesz miał więcej punktów zaczepienia do kolejnych) :P
A to już nie moja wina, że jedno zdanie często wystarczy. :term:
Moje rozumienie tematu jest proste - z reguły im więcej świateł, tym wolniej. Natomiast sam pomysł priorytetyzacji ruchu (za ciężkie publiczne pieniądze) na odcinku gdzie z jednej strony zasadniczo jest las, wydaje mi się dosyć dziwny...
No chyba im mniejszy ruch w poprzek, tym priorytet bardziej uzasadniony, nie rozumiem
A komu przeszkadzała kładka nad Marymoncką na wysokości UKSW, czy wszędzie muszą być światła?
Znaczy przeszkadzają Ci światła do lasu, ale kładka już nie? :shock:

Czego by nie mówić, wyjścia z lasu nie są bezpieczne. Jeśli nie sygnalizacja z priorytetem, to -prędzej czy później - pojawiłyby się ograniczenia prędkości. I to byłoby sensowniejsze? Sądzę, że wątpię...
Łukasz pisze:Moim zdaniem każde przejście powinno być osygnalizowane, tak jak przejazd kolejowy. A zrobienie systemu dającego bezwzględny priorytet tramwajowy to zadanie dla bardziej ogarniętego licealisty. Jest XXI wiek!
Jak na razie poległo na tym sporo uznanych fachowców z doktoratem, ale nie tracę nadziei, że się taki licealista trafi. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 sie 2015, 19:53

Uznanych fachowców w dziedzinie programowania i algorytmiki, czy w dziedzinie inżynierii komunikacji?
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 sie 2015, 19:56

Najłatwiej jest wykpić...

No dobrze, a teraz poważnie - o ile dodatkowe sygnalizacje wydłużą rozkładowy czas przejazdu Marymoncką?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2015, 20:05

O co najmniej -10 sekund (znaczy skrócą), bo zniknie jedna [30]ka i blokowanie torowiska.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 sie 2015, 20:52

I nie będzie się na żadnym z nich stać? W ogóle? Pomimo nieboszczyków z doktoratem? :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sie 2015, 21:44

Na dziś w ogóle, ale nie podpiszę się pod niczym, póki "piczontki" nie zobaczę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 11 sie 2015, 13:01

Glonojad pisze:A to już nie moja wina, że jedno zdanie często wystarczy. :term:
Lenistwo na wiele sposobów można wytłumaczyć :D
Glonojad pisze:No chyba im mniejszy ruch w poprzek, tym priorytet bardziej uzasadniony, nie rozumiem
"Ustąp pierwszeństwa przejazdu" lub "STOP" na wszystkich wyjazdach z lasu i tyle...
Glonojad pisze:Znaczy przeszkadzają Ci światła do lasu, ale kładka już nie? :shock:
Kładka nie wstrzymuje ruchu (choć na pewno trudniejsza do pokonania przez starszych i niepełnosprawnych).

ODPOWIEDZ