Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 26 lip 2015, 12:21

Jeśli w kontekście Grodzia mówi się o czymkolwiek "ruskim" (jak ja nie lubię ludzi mówiących o wszystkich zza wschodniej granicy per "ruscy". Polactwo poziom milijon), to chyba oczywiste jest, że o kierowcy? Bo raczej nie o szwedzkim autobusie albo podwarszawskiej siedzibie?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lip 2015, 12:22

Też mi się wydaje, że to o tej konkretnej brygadzie wleczącej się przed nim (albo stojącej, albo może śmiecącej!) było.
ŁK

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 26 lip 2015, 12:23

To w takim razi albo ten grodziowy kierowca zalazł czymś za skórę kierowcy 105 albo po prostu kierowca 105 nie ma w sobie kultury.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 26 lip 2015, 14:11

To nie jest alternatywa. Być może grodziowy kierowca zalazł czymś za skórę kierowcy 105, ale ten drugi i tak nie ma w sobie kultury. Zwłaszcza jeśli takie wynurzenia słyszy pasażer autobusu, a chyba w takiej roli jechał Glonojad.
Obrazek

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 26 lip 2015, 21:34

Przede wszystkim jestem przekonany, że odsetek oszołomów jest dokładnie identyczny w PKSie, ITSie, Mobilisie, MZA czy gdziekolwiek indziej. Nie widzę absolutnie żadnego powodu, dla którego kierowca któregokolwiek z tych przewoźników miałby się uważać za lepszego czy gorszego od innych. Wykonują dokładnie tę samą pracę... Smutne, że czasem u niektórych daje się zauważyć tendencję do wywyższania się wyłącznie z powodu pracy w MZA (ba, zdarza się, że ci ludzie zasilają u ajentów na których potem wieszają psy, bez sensu).
noidea

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 29 lip 2015, 19:28

Szeregowy_Równoległy pisze:Pogardę ajentom okazuje dość często NR MZA kierując tylko swoimi, a ajentów olewając, chociaż kwitnąc na posterunku taki nadzorca ma obowiązek kierować wszystkim co jeździ pod banderą ZTM.
O to to. Ekspedycja na pl. Hallera stwierdziła że nie będzie wprowadzała TSB na "grodziowych" liniach typu 166, 135, wiec codziennie cały dzień kwitnie tam NR PKS, przy otwartej ekspedycji MZA.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 29 lip 2015, 20:26

Z tymi ekspedycjami, to już chyba tylko przez media można by próbować coś zdziałać. :-k
Obrazek

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 lip 2015, 23:04

Dopóki jest to ekspedycja MZA, to tak powinno być. To powinny być ekspedycje ZTM. Po co komu ekspedycja MZA?
ŁK

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 30 lip 2015, 8:52

Zgadzam się.
MZA utrzymuje obiekty i personel, dlaczego więc mają dotować konkurencję ze strony prywatnych przewoźników. Sytuacja jest absurdalna, ale na miejscu MZA robiłbym tak samo. Skoro taki Mobilis czy PKS oszczędza na wszystkim, to niech sami się martwią o świadczone przez siebie usługi (i ponoszą konsekwencje finansowe jak są źle wykonywane).
Ekspedycje powinny być ZTM-u. I żaden pracownik jakiegokolwiek przewoźnika nie powinien tam pracować. A kwestia finansowania (na koszt ZTM-u, czy współfinansowane przez przewoźników) to już osobny temat.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 lip 2015, 10:40

To Organizator decyduje który przewoźnik odpowiada za sterowanie poszczególnych linii, więc jeśli za sterowanie 166 zacznie odpowiadać MZA, to ekspedycja weźmie się do roboty, a jeśli dalej będzie odpowiadać PKS, to nie widzę niczego dziwnego w tym, że ekspedycja nie chce wykonywać roboty innego przewoźnika.
A to, że te budy nie powinny należeć do MZA tylko do ZTM było wałkowane wielokrotnie i dyskusjom nie podlega.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 lip 2015, 13:56

Myślałem właśnie o kwestii własności, ale i tak mam wątpliwości czy ajenci to konkurencja MZA. Startują wszyscy w tych samych przetargach? A może podbierają sobie pasażerów?
Obrazek

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 30 lip 2015, 14:37

MZA, Mobilis czy PKS to samodzielne podmioty gospodarcze. Świadczą swoje usługi na rzecz organizatora, czyli ZTM.
Gdyby nagle zaczęły się wyręczać, to równie dobrze mogłyby jeździć za siebie w ramach zastępstwa, oczywiście za darmo, bo kasę by zgarniał ten który powinien świadczyć usługę, a nie ten który fizycznie jeździł.
A zmieniając branżę... sytuacja w której MZA wyręcza PKS czy Mobilis, to tak jakby pracownicy Biedronki poszli pracować do Lidla, ale pensje by dostawali od Biedronki. Wiedziałeś kiedyś taką sytuację?
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 30 lip 2015, 18:48

Wiliam pisze:Myślałem właśnie o kwestii własności, ale i tak mam wątpliwości czy ajenci to konkurencja MZA. Startują wszyscy w tych samych przetargach? A może podbierają sobie pasażerów?
Ajenci nie są konkurencją dla MZA. MZA mają gwarantowany swój kawałek tortu, a ajenci mają pozostałą część. Ajenci między sobą jak najbardziej konkurują, MZA nie muszą konkurować z nikim.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

webtom
Posty: 322
Rejestracja: 29 cze 2009, 21:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: webtom » 31 lip 2015, 9:28

A207 pomalowany w nowe kolory.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 31 lip 2015, 12:22

Szeregowy_Równoległy pisze:To Organizator decyduje który przewoźnik odpowiada za sterowanie poszczególnych linii, więc jeśli za sterowanie 166 zacznie odpowiadać MZA, to ekspedycja weźmie się do roboty, a jeśli dalej będzie odpowiadać PKS, to nie widzę niczego dziwnego w tym, że ekspedycja nie chce wykonywać roboty innego przewoźnika.
Skoro tak, to dlaczego PKS dostaje polecenie od dyżurnego sterowania 523 z Olszynki Grochowskiej mimo że nie odpowiada za sterowanie tej linii? Jak zwykle podwójne standardy dla ajentów i MZA ze strony ZTM?

ODPOWIEDZ