Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2015

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 sie 2015, 6:44

Tak tak, ładowanie dodatkowych autobusów w korek, w.ktorym z Korotynskiego do Bitwy jedzie sie 25 minut, to by bylo rozwiazanie "merytoryczne"... proponuję jednak przeprowadzenie paru obliczeń, czy efektywniej przewieźć ten sam potok tramwajem w dwanaście minut czy autobusem w pół godziny (abstrahując od źródła autobusów i kierowców) a dopiero potem szafowanie słowami.

Mieszkałam na Ochocie niestety krócej, niż 28 lat*, a mimo to wiem, że istnieje sporo potoków pasażerskich,.l których skazywanie na Z-9 byłoby idiotyczne przy stojacym obok pustym torowisku . Linia na Okęcie pracuje dwukierunkowo, końcowy odcinek i.strefa 2 za nim posiada sporo miejsc pracy; w rejo. Ten dojeżdżają nie tylko mieszkańcy Rakowca,ale i przesiadkowicze z innych dzielnic, korzystając z przesiadek na Rakowcu PKP, Hynka i Bitwy. Poza tą ostatnią grupą, 79 jest dla nich po prostu lepsze bezdyskusyjnie. Choć podbicie Z-1 do 2-3 minut ja 505 w przykładzie fika i pocięcie 79 do 30 (ibid.) bez wątpienia by tą oceną zachwialo.

W kontekście istnienia 79 nalezaloby pomyslec o autobusie via Żwirki.

* - swoją drogą "argument" w rodzaju tych podnoszonych przeciwko odchudzeniu trasy na Obozowej o Magistracka - brawo fiku, doborowe towarzystwo!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 11 sie 2015, 6:55

fik pisze:Wolałbym, żeby Z-9 kursowało z taką częstotliwością, żeby 350m "spaceru" przez śmierdzący bazar nie było koniecznością, tylko wyborem.
Spacer przez śmierdzący bazar nie jest koniecznością. Można iść drugą stroną Grójeckiej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 sie 2015, 7:13

Glonojad pisze:W kontekście istnienia 79 nalezaloby pomyslec o autobusie via Żwirki.
Albo o autobusie kręcącym się jakoś Grójecka-Dickensa-Białobrzeska-Kopińska-Grójecka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 sie 2015, 7:14

Mógłby nawer jednokierunkowo z wykorzystaniem Pawinskiego jeździć. Wszystko, byle lepiej wykorzystać brygady, niż je "merytorycznie" wypchac w korek na Grojeckiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 11 sie 2015, 7:16

Glonojad pisze:Mógłby nawer jednokierunkowo z wykorzystaniem Pawinskiego jeździć. Wszystko, byle lepiej wykorzystać brygady, niż je "merytorycznie" wypchac w korek na Grojeckiej.
A to nawet bardzo dobry pomysł, szczególnie że i tak w tę stronę jeżdzą z zawrotką na Banacha.

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 11 sie 2015, 11:40

Dziś frekwencja w Z-9 była bardzo dobra, w 79 nieco gorsza - osoby stojące, owszem, odcinkami były, ale tramwaje woziły niewiele ponad połowę tego, co autobusy. A że korków za bardzo nie było, to i punktualność Z-9 była naprawdę dobra. A jak się jedno Z-9 ok. 7.40 opóźniło minutkę, to z Pl. Narutowicza odjechało niemal niezabieralne.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sie 2015, 11:43

Z-9 pełne mimo tego, że zostało wzmocnione z 8 do 5 minut w godzinach szczytu. :wink:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sie 2015, 11:47

MisiekK pisze:Szczególnie, że rano od Bitwy w kierunku południowym był korek po horyzont - samochody między 7 a 8 stały od zjazdu z Rakowca, Z9 pojawiało się z 20-30 minutowym opóźnieniem. Nie spodziewam się cudów w inne dni, szczególnie jak powstanie zawrotka samochodowa przy pomniku barykady za chwilę. Pierdyliard autobusów co 30 sekund na rozkładzie by nie da rady i byłby to piękny rozkład teoretyczny. A tramwaje z pilotami na zawrotce jeździły w miarę punktualnie.
133 też zapewne jeździło w miarę punktualnie, ale też nie pełniło funkcji komunikacji zastępczej w kierunku centrum dla mieszkańców Ochoty.
wojtor pisze:Spacer przez śmierdzący bazar nie jest koniecznością. Można iść drugą stroną Grójeckiej.
Można również iść przez Ust-Ilimsk. Najkrótszą drogą od 79 do autobusów we wszystkich kierunkach jest droga przez śmierdzący bazar.
Glonojad pisze:Mógłby nawer jednokierunkowo z wykorzystaniem Pawinskiego jeździć. Wszystko, byle lepiej wykorzystać brygady, niż je "merytorycznie" wypchac w korek na Grojeckiej.
Jeśli faktycznie korek jest betonowy, to tak, można bawić się trasą autobusu zastępczego, ale promowanie 350m spaceru(*) jako przesiadki z komunikacji zastępczej do komunikacji zastępczej nadal jest słabe. Sądząc jednak po powyższych wiadomościach, kierowcy szybko się ogarnęli, którego rejonu miasta należy unikać.

(*) W ogóle to spacer kojarzy mi się z czymś przyjemnym i relaksującym, a nie dramatyczną próbą utrzymania treści żołądkowej na swoim miejscu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 sie 2015, 11:57

fik pisze: Można również iść przez Ust-Ilimsk. Najkrótszą drogą od 79 do autobusów we wszystkich kierunkach jest droga przez śmierdzący bazar.
Nawet na autobusy w kierunku RZS?

Georg
Posty: 6018
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 sie 2015, 12:01

fik pisze:133 też zapewne jeździło w miarę punktualnie, ale też nie pełniło funkcji komunikacji zastępczej w kierunku centrum dla mieszkańców Ochoty.
Jakie 133?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sie 2015, 12:09

reserved pisze:
fik pisze: Można również iść przez Ust-Ilimsk. Najkrótszą drogą od 79 do autobusów we wszystkich kierunkach jest droga przez śmierdzący bazar.
Nawet na autobusy w kierunku RZS?
Tak, nawet na autobusy w kierunku RZS. Przypominam, że w sporej części jeżdżą one przez Kopińską.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 sie 2015, 12:11

Tak czy inaczej, ja bym wybrał dłuższą drogę bez ludzi. To nie jest jakiś kilometr więcej, najwyżej parę metrów. A bez przeciskania się przez tłum, zatem nawet szybciej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 sie 2015, 12:17

Tak, można się turlać przez kolejne światła, to pomoże w utrzymaniu treści żołądkowej, w skróceniu podróży raczej nie za bardzo, ale nadal rozwiązanie tramwaj - marsz - autobus - tramwaj jako komunikacja zastępcza jest dramatyczne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 11 sie 2015, 18:03

Problem stania w korku przez z-9 to problem ztm.
To ze bedzie remont bylo wiadome chyba od jakiegos czasu, na grojeckiej sa 3 pasy (wykorzystywane w normalnych warunkach w jakis 50%) mozna bylo zainwestowac w kubel farby i wymalowac od dickensa/korotynskiego do barykady wrzesnia buspas na czas prac.
Co do 79 to nie ma relacji ochockich czy tam ochocko-okeckich, ktore by ono realizowalo.
Jak wyglada sytuacja na 9tce normlanie?
Troche wysiada ludzi przy hynka a potem az do bitwy caly czas na plus, wysiadaja jakies pojedyncze osoby wsypuja sie dziesiatki osob co przystanek.
Tramwaj jest po to zeby byl, na zasadzie kupilismy to niech sobie jezdzi (jakby nie jedzil to tez bylby problem no bo jak to)
Moim zdaniem to dobrze ze jest. Jak komus pasuje albo chce mu sie/pasuje mu przejsc do HB to niech ma, ale to nie jest zaden zastepczy dla 9 i ciecie zatramwaja bo sa jazzy bylo glupim zagraniem.

31 lat na ochocie jakby co :]

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 sie 2015, 18:26

fik pisze:Tak, można się turlać przez kolejne światła, to pomoże w utrzymaniu treści żołądkowej, w skróceniu podróży raczej nie za bardzo, ale nadal rozwiązanie tramwaj - marsz - autobus - tramwaj jako komunikacja zastępcza jest dramatyczne.
Na pewno jest lepszym rozwiązaniem dla młodych niż stanie w korku 25 minut - sam byś tak pojechał.
A zwiększenie częstotliwości autobusów z 5 do 4 minut wymaga kolejnych 3 brygad, a to praktycznie żadne zwiększenie.
Do 3 minut - ośmiu. Poza tym naprawdę NIE WSZYSCY jeżdżą z PRAlki do Pl.Narutowicza,
tak więc o ile może autobusy jeżdżą za rzadko (a nie mogą częściej, bo nie), to akurat tramwaje są i powinny być.
ŁK

ODPOWIEDZ