Komunikacja miejska we Włochach
Moderator: Wiliam
są jednak i zmiany na plus, 306 jest linią, na którą warto wyjść na dokładną godzinę, a teraz m.in. unikalna relacja 1 Sierpnia - Popularna będzie co pół godziny
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504
To na autobus co pół godziny wychodzi się w ciemno?
nie wychodzi się, ale kursów do wyboru będzie więcej, po wycięciu 228 warto przejść przez kładkę i dojechać na miejsce w 10 minut i bez korków, czekam jeszcze na kursy weekendowe
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504
Chyba jeszcze poczekasz. Linia 306 kursuje wyłącznie w godzinach pracy DHL-u (czyli w DP) oraz Ratusza w Ursusie. Chociaż faktem jest, że połączenie, szczególnie po zasiedleniu bloków na Instalatorów, miło byłoby wzmocnić i ucałotygodniowić. I pomyśleć, że jeszcze 10 lat temu 128 kursowało co pół godziny od 5:30 do 18:20 i tak mało osób z niego korzystało.
z 306 bywa różnie, w godzinach szczytu jest niezabieralne, pomiędzy bywa puste, ale relacja ma przyszłość, szczególnie, że na Instalatorów rozpoczyna się kolejna budowa i wkrótce nowe budynki wgłąb ulicy będą zasiedlane
moje obserwacje są reprezentatywne, gdyż wbrew pozorom obecnie częściej podróżuję 306 niż 128
moje obserwacje są reprezentatywne, gdyż wbrew pozorom obecnie częściej podróżuję 306 niż 128
128 - jedyna linia na Rakowcu Płd + 105,136,138,141,154,172,175,188,191,208,218,306,504
Powinno się powalczyć o całotygodniową linię w miarę szybko, bo będzie tak jak z 221 na Rydygiera. Zanim powstanie pomysł, potem konsultacje to jak szybko pójdzie to wprowadzą po roku od zgłoszenia pomysłu.
To co? 306 na Jasielską?
Georg, ale 128 kiedyś miało inną trasę. Porównaj lepiej zapełnienie ówczesnych 157 i 512 do teraźniejszego 128. Bo to tak jakby porównywać dawne 101 na Okęciu z obecnym 101 na Młocinach. Gdzie byk, a gdzie krowa?
Georg, ale 128 kiedyś miało inną trasę. Porównaj lepiej zapełnienie ówczesnych 157 i 512 do teraźniejszego 128. Bo to tak jakby porównywać dawne 101 na Okęciu z obecnym 101 na Młocinach. Gdzie byk, a gdzie krowa?
Akurat ze Szczęśliwic jeździło. "Prośba" dotyczyła zmniejszenia częstotliwości do tej, jaka była za poprzedniego wcielenia. Nie odpowiadałoby Ci częstsze 208? 306 na Jasielską. Ciekawe.
Jeśli mówimy o obsłudze w przyszłości ul. Instalatorów, to wydaje mi się, że zwiększenie częstotliwości 306 nie jest dobrym pomysłem. Już lepsza byłaby jakaś dowozówka do tramwajów. Kiedyś względem 306 był pomysł, aby skierować je na trasę Hynka-Instalatorów. Przyjmując, że na tej trasie jechałaby całotygodniowa dowozówka, to chyba byłoby najlepsze rozwiązanie. Nie wiem, jaka może być jeszcze oferta dla nowych mieszkańców tamtych bloków.
Jeśli mówimy o obsłudze w przyszłości ul. Instalatorów, to wydaje mi się, że zwiększenie częstotliwości 306 nie jest dobrym pomysłem. Już lepsza byłaby jakaś dowozówka do tramwajów. Kiedyś względem 306 był pomysł, aby skierować je na trasę Hynka-Instalatorów. Przyjmując, że na tej trasie jechałaby całotygodniowa dowozówka, to chyba byłoby najlepsze rozwiązanie. Nie wiem, jaka może być jeszcze oferta dla nowych mieszkańców tamtych bloków.
Ale to nawet nie o mieszkańców chodzi, a o fajną alternatywę międzydzielnicową. Myślę, że 20/30/30 spokojnie by dało radę.
Wydaje mi się, że częstotliwość powinna być taka, jak w przypadku 221, czyli 15/20/20. Przyznasz chyba, że linia co 30 minut to nie jest atrakcyjna oferta? Jeśli jest krótka trasa i niewielkie opóźnienia, powinniśmy tworzyć linie w miarę częste.
Oczywiście, zwłaszcza że szerokość dróg raczej nie zachęca do zwiększenia metrażu autobusu, zatem powinien to być raczej częsty i mały bus. Niemniej uważam, że częstotliwość powinno się zwiększać stopniowo, żeby obserwować zapełnienie. Bo to nie jest linia, którą nagle zacznie wykorzystywać milion ludzi - tak jak w przypadku 208, gdzie wiadomo, że im częściej tym lepiej, bo sporo ludzi na Włodarzewskiej mieszka. Tu raczej powinno się minimalnie zwiększyć częstotliwość i obserwować, czy ludzie coraz chętniej korzystają, czy jednak nie jest im potrzebna aż tak ta relacja.
A z jaką częstotliwością zaczynało 208, bo nie pamiętam?reserved pisze:Oczywiście, zwłaszcza że szerokość dróg raczej nie zachęca do zwiększenia metrażu autobusu, zatem powinien to być raczej częsty i mały bus. Niemniej uważam, że częstotliwość powinno się zwiększać stopniowo, żeby obserwować zapełnienie. Bo to nie jest linia, którą nagle zacznie wykorzystywać milion ludzi - tak jak w przypadku 208, gdzie wiadomo, że im częściej tym lepiej, bo sporo ludzi na Włodarzewskiej mieszka. Tu raczej powinno się minimalnie zwiększyć częstotliwość i obserwować, czy ludzie coraz chętniej korzystają, czy jednak nie jest im potrzebna aż tak ta relacja.
10/15/15. (w DŚ od 5 do 7 i od 20 do 23 co 30!)
Częstotliwość w godzinach porannych i wieczornych nie powinna być aż tak niska. 20 minut to maksimum. O ile rano osoby z Włodarzewskiej wychodząc na miasto, mogą wybrać konkretny kurs, o tyle te dojeżdżające rano (z pracy, do pracy w jakimś sklepie) muszą się nieźle namęczyć, żeby sobie skombinować dobrą przesiadkę. Tam pewnie wychodziła oszczędność brygad. Chociaż przy takim czasie przejazdu 208, częstotliwość 20 minut dla jednej brygady jest ok. Postój rano i wieczorem, przez krótki czas nie musi być dłuższy niż 5 minut. O ile oczywiście w ciągu dnia postoje są zapewnione.