Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin
Moderator: JacekM
W takcie równo co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 - 30 min poza nim.
Ciekawe... co 10 min. Teraz się nie da bo średnica przepchana. A raczej stare prawo które ogranicza częstotliwość do 3 minut, zamiast 1,5 lub 2.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Hmmm..... Czy przypadkiem Radom nie kończył na Głównym. Pytanie tylko ile tych pociągów byłozxcvbnm pisze:Ciekawe... co 10 min. Teraz się nie da bo średnica przepchana. A raczej stare prawo które ogranicza częstotliwość do 3 minut, zamiast 1,5 lub 2.
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
Dawno temu (20 lat temu?) na pewno Warka/Radom jeździła z Głównego.
ŁK
Wg.wiki Warszawa Główna została zamknięta w 1997(w grudniu ).
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
21.12.2012
366+218 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 019B/33
Falenica-Wschodni. A teraz do rzeczy: zmiana 100->110 to raptem 9%. Przy obecnych czasach 27 min. i więcej to niby daje 3 minuty... ale to byłby zupełnie fałszywy wniosek! Pod 9% to może osiągnąć pociąg lecący z v_max całą trasę, a tu jest wyjątkowo dużo postoi. I one się nie skrócą. Czas przyśpieszania do 100 i hamowania ze 100 też zostanie taki sam. W związku z tym zgadzam się, żezxcvbnm pisze:Max. 3 minuty. Może 5. Ale nie ma się co spodziewać że odcinek Falenica-Śródmieście pociąg pokona w mniej niż 20 min. To jest po_prostu niemożliwe.
Raczej 1 minutę może uda się skrócić czas jazdy. Może. Jak na razie to (ileż to razy?) jechałem lekko opóźnionym pociągiem, który mimo podanego semafora stał np. kolejną minutę - dwie na Wschodnim. Nie wiem co było przyczyną, ale tu pewnie łatwiej byłoby o optymalizację niż dzięki żyłowaniu na paru minimalnie dłuższych odcinkach. Albo i nie. Jak na razie lata trwało dodanie pomarańczowego pasa świetlnego na Gocławku, co pozwoliło nie wlec się kawał drogi 40 km/h (teraz można aż 60 - gdzie te „szklane domy” tj. 110?) przez zwrotnicę za peronami i brak odpowiedniej sygnalizacji pozwalającej za nią dać do pieca.zxcvbnm pisze: 25 to będzie cud.
Nie tylko sygnalizacja się zmieniła, ale również przepis. Kiedyś po torach głównych zasadniczych (czyli jak w tym przypadku) trzeba było jechać z prędkością wskazywaną na semaforze - od semafora do semafora. Od niedawna można od semafora do minięcia okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. Tak więc za rozjazdem można już "dać do pieca".grzegorz pisze:Jak na razie lata trwało dodanie pomarańczowego pasa świetlnego na Gocławku, co pozwoliło nie wlec się kawał drogi 40 km/h (teraz można aż 60 - gdzie te „szklane domy” tj. 110?) przez zwrotnicę za peronami i brak odpowiedniej sygnalizacji pozwalającej za nią dać do pieca.
Dlatego powinno zwiększać się przyśpieszenie pociągów do zakresu 0,9 - 1,2 m/s2. I to na wszystkich liniach gdzie jest dużo przystanków. SKM - nie ma problemu. KM - i tu się sprawa blokuje... tak czy siak: być może nigdy nie będzie mniej niż obecnie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Po czym stwierdzasz?zxcvbnm pisze:SKM - nie ma problemu.
Żeby nie było, że kogoś szkaluję - jeżeli rozkład jest ułożony z pewnymi zapasami, to nie ma sensu szaleć zadajnikiem do 100% mocy. I to tyczy się każdego taboru, niezależnie od przewoźnika. Aczkolwiek nawet turboklopami można - jeżeli jest taka potrzeba - odpowiednio przyspieszyć.
Zgadzam się, właśnie tego zapasu w rozkładzie też trochę nie rozumiem - jak będzie jakiekolwiek opóźnienie to i tak szanse niewielkie na odrobienie jego.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
PLK potwierdza, że będzie będzie wstrzymany ruch podczas modernizacji:
http://www.rynek-kolejowy.pl/59320/pkp_ ... zacji.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/59320/pkp_ ... zacji.html
Kolejna moRdernizacja linii. Busiarze pewnie piją z radości.
Jeszcze się zdziwisz i przestaniesz pisać o jakichś "moRdernizacjach"
Po tej "moRdernizacji" prędkość na wielu odcinkach do 80 km/h wzrośnie do 160 km/h. Wiadomo, będzie trudno, ale ta linia tego wymaga...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dzisiaj zrobiłem pomiary byle jaką aplikacją mierzącą szybkość z GPS. Jechałem szybkim scam-em miejskim 35WE-06 na odc. WWO-Wawer.
Pomiary wskazały do 97 km/h na WWO-Olszynka, do 95 km/h na Olszynka-Gocławek.
Niepewność pomiarowa - nie mam pojęcia, na oko jakieś 5-8 km/h.
Pomiary wskazały do 97 km/h na WWO-Olszynka, do 95 km/h na Olszynka-Gocławek.
Niepewność pomiarowa - nie mam pojęcia, na oko jakieś 5-8 km/h.