Problemem nie jest to, że nie można zwiększyć prędkości tramwaju. Tylko nie bardzo jest, gdzie to zrobić. W końcu przystanki są tak gęsto rozłożone, że nie zdąży się rozpędzić do tej 70-ki, a już musi hamować.konri pisze:Jechałem dzisiaj dwa razy Zieleniecką. Motorowi, zwłaszcza przy opóźnieniu chętnie korzystają z tego podniesienia prędkości. 105Na bez problemu pojechało ile fabryka dała, wg GPSa 72km/hSzeregowy_Równoległy pisze:A czym te 70 rozwijać?Za drugim razem też było 70. Mam nadzieję, że następstwem tej zmiany będzie przeprogramowanie kagańców w Swingach i Jazzach.
Bardzo dobrze, że tramwaje przyspieszają. Oby jeszcze więcej piorytetów i zwiększeń prędkości. No i przede wszystkim oby zniesiono ograniczenie na Moście Poniatowskiego.
Priorytety dla tramwajów
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To prawda, za duzo odcinków na 70 nie ma. Ale jeszcze co najmniej dwa widzę, choc po dodaniu barierek...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A ile jest podstawowo na całej sieci? 50? To może chociaż 60 porobić...
Rozumiem, ale jako pasażera nie bawi mnie to i nie przekonuje. To, że mogą z ratusza być naciski, by nie ruszać kontrowersyjnych tematów, mogę sobie wyobrazić, a jednak: Ruto, wróć!pawcio pisze:Politycznie poprawne jest nieruszanie tematów które mogą się stać głośne medialnie.
Nie jestem w stanie rozróżnić co z obecnego psucia jest bezpośrednio umotywowane politycznie, a co jest niewychowawczym ustępowaniem rozwydrzonemu bachorowi, ale było lepiej i suchych faktów się trzymam jako człowiek z zewnątrz.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
50/60, jak to w mieście . Na całej sieci trzeba by robić projekty organizacji dla każdego odcinka miedzywezlowego, to trochę trochę bez sensu na takiej Puławskiej czy Obozowej.MichalJ pisze:A ile jest podstawowo na całej sieci? 50? To może chociaż 60 porobić...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Hmm, ograniczenia dla tramwajów obowiązują między rozjazdami/skrzyżowaniami torów, więc chyba wystarczy projekt na początek i koniec tylko. ![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
O ile po drodze nie ma punktu, który tej prędkości nie przeżyje ![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
W każdym razie napisałem "miedzywezlowego".
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
W każdym razie napisałem "miedzywezlowego".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Jeśli każde miejsce przeżywa 60 w nocy to i w dzień da radę. Jakoś wielu ograniczeń do 50 km/h nie ma. ![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Czyli 50, bo nocnych tramwajów nie mamy, a na późny wieczór nikt osobnych organizacji ruchu nie zrobił.Glonojad pisze:50/60, jak to w mieście .MichalJ pisze:A ile jest podstawowo na całej sieci? 50? To może chociaż 60 porobić...
Nie rozumiem. Nie każę robić 60 wszędzie, ale myślę, że sporo odcinków na 60 by można. Dlaczego bez sensu na Puławskiej? Może nawet jadąc 60 dałoby się po obsłużeniu przystanku zbliżyć do wiązki samochodowej, liczonej na 50...Na całej sieci trzeba by robić projekty organizacji dla każdego odcinka miedzywezlowego, to trochę trochę bez sensu na takiej Puławskiej czy Obozowej.
W zasadzie wszędzie tam, gdzie jest wydzielone torowisko i brak konieczności zatrzymywania się między przystankami, można myśleć o takim podniesieniu.
Na Puławskiej to mam wrażenie, ze tory sa takie sobie...
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK
Aha. No dobrze, to gdzieś tam. ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie trzeba, 60 w nocy (późnym wieczorem) jest z urzędu.MichalJ pisze:Czyli 50, bo nocnych tramwajów nie mamy, a na późny wieczór nikt osobnych organizacji ruchu nie zrobił.Glonojad pisze: 50/60, jak to w mieście .
A nie, odcinkowo, to owszem, tylko trzeba by policzyć gdzie to daje oszczędności więcej, niż kilkusekundowe (jeśli w ogóle). A na Puławskiej przystanki gęsto.Nie rozumiem. Nie każę robić 60 wszędzie, ale myślę, że sporo odcinków na 60 by można. Dlaczego bez sensu na Puławskiej? Może nawet jadąc 60 dałoby się po obsłużeniu przystanku zbliżyć do wiązki samochodowej, liczonej na 50...Na całej sieci trzeba by robić projekty organizacji dla każdego odcinka miedzywezlowego, to trochę trochę bez sensu na takiej Puławskiej czy Obozowej.
W zasadzie wszędzie tam, gdzie jest wydzielone torowisko i brak konieczności zatrzymywania się między przystankami, można myśleć o takim podniesieniu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dziś chyba coś się tam działo bo raz było po staremu, innym razem było wzbudzanie, czasem migające żółte. Na pewno inne cykle były przy Redutowej, Sowińskiego, Czumy, przy JRG7 i przy wyjeździe z CH. Niby było szybciej ale całe wrażenie psuje przejście na wysokości cm. Wolskiego czy Fort Wola nie mówiąc już o Ciepłowni, które chyba pod system nie będą podpięte bo pętli tam nie ma a straty czasu tam niestety mogą być spore. No i Elekcyjna ze wzbudzaniem gdzie bym razy przejechał bez zatrzymywania od Redutowej jak by była stałoczasówka ale jako, że nikt nie wzbudził od Centrum to dwa razy musiałem cały cykl przestać. Wieczorami i rano można tam dostać bonus między cyklami dla Wolskiej i Elekcyjnej ale w dzień to nie działa.
Zmiany w SŚ dla tramwajów.
1. Na Redutowej jest nowa akomodacja z pełnym priorytetem. W ciągu kilku dni zostanie wgrana poprawka, w ramach której piesi przez tory będą mieli ciągłe zielone, jeśli nie ma tramwaju. Przy okazji wykalibrowane zostaną niektóre parametry tramwajowe i poziom priorytetu jeszcze się ciut podniesie, aczkolwiek dzisiaj średni poziom strat czasu nie powinien przekraczać 1,9s/skład.
2. Na Sowińskiego jest nowy program stałoczasowy, w którym tramwaj ma więcej zielonego, bo wyeliminowano sztuczną kolizję tramwaju z lewoskrętem zachód->południe (!!!). W ciągu 2 tygodni powinna się pojawić akomodacja z pełnym priorytetem.
3. Przy Czumy jest nowa, docelowa akomodacja z koordynacją. Koordynacja jest dla tramwajów bezstratna. Wszystko, co jedzie od Górczewskiej musi przejechać przez Czumy bez straty. Wszystko co jedzie do Górczewskiej i ma szansę trafić na zielone (10-26 w lewo lub 11 prosto - obojętnie) ma gwarancję podania sygnału zielonego. Sprawdzone i działa dobrze.
4. Na wyjeździe z CH Fort Wola jest pełny priorytetet. Działa dobrze, zgodnie z projektem.
5. JRG7 (aż musiałem w Góglu sprawdzić) - tez pełny priorytet. Piesi obsługiwani na 3 razy, ale przez tory wciskać nie trzeba. Rozwiązanie docelowe, ale detekcja kuleje. Powinno być niebawem poprawione.
1. Na Redutowej jest nowa akomodacja z pełnym priorytetem. W ciągu kilku dni zostanie wgrana poprawka, w ramach której piesi przez tory będą mieli ciągłe zielone, jeśli nie ma tramwaju. Przy okazji wykalibrowane zostaną niektóre parametry tramwajowe i poziom priorytetu jeszcze się ciut podniesie, aczkolwiek dzisiaj średni poziom strat czasu nie powinien przekraczać 1,9s/skład.
2. Na Sowińskiego jest nowy program stałoczasowy, w którym tramwaj ma więcej zielonego, bo wyeliminowano sztuczną kolizję tramwaju z lewoskrętem zachód->południe (!!!). W ciągu 2 tygodni powinna się pojawić akomodacja z pełnym priorytetem.
3. Przy Czumy jest nowa, docelowa akomodacja z koordynacją. Koordynacja jest dla tramwajów bezstratna. Wszystko, co jedzie od Górczewskiej musi przejechać przez Czumy bez straty. Wszystko co jedzie do Górczewskiej i ma szansę trafić na zielone (10-26 w lewo lub 11 prosto - obojętnie) ma gwarancję podania sygnału zielonego. Sprawdzone i działa dobrze.
4. Na wyjeździe z CH Fort Wola jest pełny priorytetet. Działa dobrze, zgodnie z projektem.
5. JRG7 (aż musiałem w Góglu sprawdzić) - tez pełny priorytet. Piesi obsługiwani na 3 razy, ale przez tory wciskać nie trzeba. Rozwiązanie docelowe, ale detekcja kuleje. Powinno być niebawem poprawione.