Priorytety dla tramwajów

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 wrz 2015, 23:17

konri pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:A czym te 70 rozwijać?
Jechałem dzisiaj dwa razy Zieleniecką. Motorowi, zwłaszcza przy opóźnieniu chętnie korzystają z tego podniesienia prędkości. 105Na bez problemu pojechało ile fabryka dała, wg GPSa 72km/h :) Za drugim razem też było 70. Mam nadzieję, że następstwem tej zmiany będzie przeprogramowanie kagańców w Swingach i Jazzach.
Bardzo dobrze, że tramwaje przyspieszają. Oby jeszcze więcej piorytetów i zwiększeń prędkości. No i przede wszystkim oby zniesiono ograniczenie na Moście Poniatowskiego.
Problemem nie jest to, że nie można zwiększyć prędkości tramwaju. Tylko nie bardzo jest, gdzie to zrobić. W końcu przystanki są tak gęsto rozłożone, że nie zdąży się rozpędzić do tej 70-ki, a już musi hamować.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 wrz 2015, 18:09

To prawda, za duzo odcinków na 70 nie ma. Ale jeszcze co najmniej dwa widzę, choc po dodaniu barierek...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 wrz 2015, 18:30

A ile jest podstawowo na całej sieci? 50? To może chociaż 60 porobić...

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 14 wrz 2015, 18:33

pawcio pisze:Politycznie poprawne jest nieruszanie tematów które mogą się stać głośne medialnie.
Rozumiem, ale jako pasażera nie bawi mnie to i nie przekonuje. To, że mogą z ratusza być naciski, by nie ruszać kontrowersyjnych tematów, mogę sobie wyobrazić, a jednak: Ruto, wróć!

Nie jestem w stanie rozróżnić co z obecnego psucia jest bezpośrednio umotywowane politycznie, a co jest niewychowawczym ustępowaniem rozwydrzonemu bachorowi, ale było lepiej i suchych faktów się trzymam jako człowiek z zewnątrz.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 wrz 2015, 19:22

MichalJ pisze:A ile jest podstawowo na całej sieci? 50? To może chociaż 60 porobić...
50/60, jak to w mieście . Na całej sieci trzeba by robić projekty organizacji dla każdego odcinka miedzywezlowego, to trochę trochę bez sensu na takiej Puławskiej czy Obozowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 14 wrz 2015, 19:44

Hmm, ograniczenia dla tramwajów obowiązują między rozjazdami/skrzyżowaniami torów, więc chyba wystarczy projekt na początek i koniec tylko. :-k

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 wrz 2015, 19:50

O ile po drodze nie ma punktu, który tej prędkości nie przeżyje :p

W każdym razie napisałem "miedzywezlowego".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 14 wrz 2015, 19:51

Jeśli każde miejsce przeżywa 60 w nocy to i w dzień da radę. Jakoś wielu ograniczeń do 50 km/h nie ma. :P

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 wrz 2015, 19:54

Glonojad pisze:
MichalJ pisze:A ile jest podstawowo na całej sieci? 50? To może chociaż 60 porobić...
50/60, jak to w mieście .
Czyli 50, bo nocnych tramwajów nie mamy, a na późny wieczór nikt osobnych organizacji ruchu nie zrobił.
Na całej sieci trzeba by robić projekty organizacji dla każdego odcinka miedzywezlowego, to trochę trochę bez sensu na takiej Puławskiej czy Obozowej.
Nie rozumiem. Nie każę robić 60 wszędzie, ale myślę, że sporo odcinków na 60 by można. Dlaczego bez sensu na Puławskiej? Może nawet jadąc 60 dałoby się po obsłużeniu przystanku zbliżyć do wiązki samochodowej, liczonej na 50...
W zasadzie wszędzie tam, gdzie jest wydzielone torowisko i brak konieczności zatrzymywania się między przystankami, można myśleć o takim podniesieniu.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 wrz 2015, 20:33

Na Puławskiej to mam wrażenie, ze tory sa takie sobie...


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 wrz 2015, 20:47

Aha. No dobrze, to gdzieś tam. :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 wrz 2015, 20:53

MichalJ pisze:
Glonojad pisze: 50/60, jak to w mieście .
Czyli 50, bo nocnych tramwajów nie mamy, a na późny wieczór nikt osobnych organizacji ruchu nie zrobił.
Nie trzeba, 60 w nocy (późnym wieczorem) jest z urzędu.
Na całej sieci trzeba by robić projekty organizacji dla każdego odcinka miedzywezlowego, to trochę trochę bez sensu na takiej Puławskiej czy Obozowej.
Nie rozumiem. Nie każę robić 60 wszędzie, ale myślę, że sporo odcinków na 60 by można. Dlaczego bez sensu na Puławskiej? Może nawet jadąc 60 dałoby się po obsłużeniu przystanku zbliżyć do wiązki samochodowej, liczonej na 50...
W zasadzie wszędzie tam, gdzie jest wydzielone torowisko i brak konieczności zatrzymywania się między przystankami, można myśleć o takim podniesieniu.
A nie, odcinkowo, to owszem, tylko trzeba by policzyć gdzie to daje oszczędności więcej, niż kilkusekundowe (jeśli w ogóle). A na Puławskiej przystanki gęsto.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Indyk
Posty: 44
Rejestracja: 11 wrz 2006, 22:42

Post autor: Indyk » 22 wrz 2015, 6:53

Na Redutowej i przy Czumy jakby lepiej się jeździło, glu?
Glugluglu!

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 22 wrz 2015, 19:51

Dziś chyba coś się tam działo bo raz było po staremu, innym razem było wzbudzanie, czasem migające żółte. Na pewno inne cykle były przy Redutowej, Sowińskiego, Czumy, przy JRG7 i przy wyjeździe z CH. Niby było szybciej ale całe wrażenie psuje przejście na wysokości cm. Wolskiego czy Fort Wola nie mówiąc już o Ciepłowni, które chyba pod system nie będą podpięte bo pętli tam nie ma a straty czasu tam niestety mogą być spore. No i Elekcyjna ze wzbudzaniem gdzie bym razy przejechał bez zatrzymywania od Redutowej jak by była stałoczasówka ale jako, że nikt nie wzbudził od Centrum to dwa razy musiałem cały cykl przestać. Wieczorami i rano można tam dostać bonus między cyklami dla Wolskiej i Elekcyjnej ale w dzień to nie działa.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 03 paź 2015, 21:53

Zmiany w SŚ dla tramwajów.

1. Na Redutowej jest nowa akomodacja z pełnym priorytetem. W ciągu kilku dni zostanie wgrana poprawka, w ramach której piesi przez tory będą mieli ciągłe zielone, jeśli nie ma tramwaju. Przy okazji wykalibrowane zostaną niektóre parametry tramwajowe i poziom priorytetu jeszcze się ciut podniesie, aczkolwiek dzisiaj średni poziom strat czasu nie powinien przekraczać 1,9s/skład.

2. Na Sowińskiego jest nowy program stałoczasowy, w którym tramwaj ma więcej zielonego, bo wyeliminowano sztuczną kolizję tramwaju z lewoskrętem zachód->południe (!!!). W ciągu 2 tygodni powinna się pojawić akomodacja z pełnym priorytetem.

3. Przy Czumy jest nowa, docelowa akomodacja z koordynacją. Koordynacja jest dla tramwajów bezstratna. Wszystko, co jedzie od Górczewskiej musi przejechać przez Czumy bez straty. Wszystko co jedzie do Górczewskiej i ma szansę trafić na zielone (10-26 w lewo lub 11 prosto - obojętnie) ma gwarancję podania sygnału zielonego. Sprawdzone i działa dobrze.

4. Na wyjeździe z CH Fort Wola jest pełny priorytetet. Działa dobrze, zgodnie z projektem.

5. JRG7 (aż musiałem w Góglu sprawdzić) - tez pełny priorytet. Piesi obsługiwani na 3 razy, ale przez tory wciskać nie trzeba. Rozwiązanie docelowe, ale detekcja kuleje. Powinno być niebawem poprawione.

ODPOWIEDZ