Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)
Moderator: Wiliam
Ale to jest jakaś paranoja że nie ma co kilka cykli awaryjnej fazy po kolei dla wszystkich relacji.
Kadetów w lewo na Wał Miedzeszyński po 21.00 pętla nie wykrywa motocykla. Rekord to 42 minuty (nie miąłem co robić to stałem). Jedyne wyjście to przejść na zielonym dla pieszych na sąsiedni róg i nacisnąć przycisk dla pieszych na Wale, a potem biegiem na czerwonym po motocykl i lewoskręt na kolizji z lewoskrętem z Wału w Kadetów (i z pieszymi, których sami wzbudziliśmy przyciskiem), ale cała reszta stoi więc trzeba pilnować tylko jednej relacji.
Wideodetekcja Bronowska w lewo na Wał Miedzeszyński. Ten sam problem i ta sama metoda.
Obie zgłaszane już 2 razy do ZDM i nadal bez efektów.
Czy to 26 też będzie stało do rana jeśli się samochód nie trafi i mu nie wzbudzi ?
Kadetów w lewo na Wał Miedzeszyński po 21.00 pętla nie wykrywa motocykla. Rekord to 42 minuty (nie miąłem co robić to stałem). Jedyne wyjście to przejść na zielonym dla pieszych na sąsiedni róg i nacisnąć przycisk dla pieszych na Wale, a potem biegiem na czerwonym po motocykl i lewoskręt na kolizji z lewoskrętem z Wału w Kadetów (i z pieszymi, których sami wzbudziliśmy przyciskiem), ale cała reszta stoi więc trzeba pilnować tylko jednej relacji.
Wideodetekcja Bronowska w lewo na Wał Miedzeszyński. Ten sam problem i ta sama metoda.
Obie zgłaszane już 2 razy do ZDM i nadal bez efektów.
Czy to 26 też będzie stało do rana jeśli się samochód nie trafi i mu nie wzbudzi ?
Artykuł nt. długości cykli na skrzyżowaniu przy Dw. Południowym: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... LokWawLink
Sąd ustalił, że do wypadku doszło z winy zbyt wczesnego zapalenia się światła zielonego dla kierunku kolizyjnego. Ciekawe czy skrócenie żółtego (traktowanego potocznie jako zielone) nie będzie miało podobnych skutków.
W przypadku braku dostępu - clou tematu:
Sąd ustalił, że do wypadku doszło z winy zbyt wczesnego zapalenia się światła zielonego dla kierunku kolizyjnego. Ciekawe czy skrócenie żółtego (traktowanego potocznie jako zielone) nie będzie miało podobnych skutków.
W przypadku braku dostępu - clou tematu:
Odstęp między zapalaniem się czerwonego światła na Puławskiej a włączeniem zielonego w al. Niepodległości będzie teraz wynosił dziewięć sekund.
Czy zwiększy to korki w tej okolicy? Najprawdopodobniej nie, ponieważ jednocześnie na wszystkich innych sygnalizatorach tego skrzyżowania ZDM skróci z czterech do trzech sekund czas światła żółtego i z dwóch do jednej sekundy czas światła czerwono-żółtego. - Brzmi to groźnie, ale jest jedynie dostosowaniem się do obowiązujących przepisów - wyjaśnia Kunert. Zmiany powinny zostać wprowadzone w ciągu dwóch-trzech tygodni.
Zdarza mi się stać na czerwonym na lewoskręcie Wał MiedzeszyńskiMichalJ pisze:Ale usterki "samochody nie dostają fazy" to ja nie pamiętam od lat.
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
I o 23 też jest potrzebny taki cykl w nowoczesnym systemie zarządzania ruchem?MichalJ pisze:Wisłostrada/Bartycka ma podstawowy cykl 140 s, to się może komuś nieprzyzwyczajonemu wydawać zawieszeniem...
ŁK
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
Za TVN Warszawa o światłach na rondzie Wołoska/Odyńca/Racławicka
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 82287.html
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 82287.html
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
Mnie bardzo zastanawia 24 sekunda filmu. Kiedy dla skrętu w lewo zapala się czerwone+żółte, pojazdy z lewej cały czas mają zielone. Wystarczy wjechać za żółtym aby doprowadzić do kolizji, jeśli skręcający w lewo wjedzie na początku swojego zielonego i nie spojrzy w lewo. To jest zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem?Domino2001 pisze:Za TVN Warszawa o światłach na rondzie Wołoska/Odyńca/Racławicka
Chyba chodzi Ci o pojazdy z prawej bo z lewej nie ma nic oprócz torowiskaPaweł D. pisze:Mnie bardzo zastanawia 24 sekunda filmu. Kiedy dla skrętu w lewo zapala się czerwone+żółte, pojazdy z lewej cały czas mają zielone. Wystarczy wjechać za żółtym aby doprowadzić do kolizji, jeśli skręcający w lewo wjedzie na początku swojego zielonego i nie spojrzy w lewo. To jest zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem?Domino2001 pisze:Za TVN Warszawa o światłach na rondzie Wołoska/Odyńca/Racławicka
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Widać jak się z lewej ładnie władował czerwony SUV W-arszawa S-amo C-entrum na czerwonym, bo w tym czasie tramwaje maja pionową pałkę
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dla mnie jest idealnie, bo na pionowym przejedzie więcej niż dwa tramwaje i to z obsługą przystanku ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ciekawe jak to się sprawdzi, gdy już zostanie przeprowadzona całość modernizacji ulicy. Wszystkie sygnalizacje mają być bowiem tak ustawione, aby zminimalizować hałas (w celu uniknięcia montażu ekranów akustycznych). Za projekt odpowiada podobno dr Brzeziński z ramienia PW.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Nie, no oczywiście - myślałem o jadących z prawej mających lewy sygnalizator. I tak się głupio napisało.cns80 pisze:Chyba chodzi Ci o pojazdy z prawej bo z lewej nie ma nic oprócz torowiskaCo do kolizyjności to nie decydują o niej te światła tylko te wcześniejsze przed skrzyżowaniem z tamtego kierunku.
Boję się o sytuację jak na zdjęciu - z prawej mają jeszcze (dopiero co) żółte, skręcający w lewo już zielone.
![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c5ad1417fd57.jpg)
Wczorajsze dwie kolizje sugerują, że może coś tam być nie tak....
A to, że tramwaje mają cykl przejazdu na dwa składy to faktycznie, niesamowite
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
I jeszcze prośba:
Przypomnijcie mi proszę jaki był finalny wniosek z dyskusji nt. sygnalizatorów kierunkowych dla tramwajów. Jeżeli na skrzyżowaniu jest wyłącznie sygnalizator tramwajowy kierunkowy to można: 1) jechać wyłącznie w kierunku pokazywaną przez strzałkę 2) jechać w każdym kierunku (na zasadach ogólnych), a w kierunku pokazywanym przez strzałkę bezkolizyjnie.
Odpowiedź 2) oznaczałaby, że jazda bezkolizyjna NIE ISTNIEJE, bo zawsze z naprzeciwka ktoś może jechać (skręcać) na rzekomych zasadach ogólnych.
- vernalisadonis
- Posty: 3103
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Jak działa sygnalizator dla tramwajów przed pl. Wilsona jadąc od strony dw. Gdańskiego? Tam jest na wzbudzanie czy stałoczasówka?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Tam jest ciągle - z niewiadomych powodów i wbrew licznym obietnicom zmian - aż 3-krotny postój tramwajów: przed placem, na środku placu i na zjeździe z niego.
- vernalisadonis
- Posty: 3103
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Bo jak skręcam w prawo z Mickiewicza w Krasińskiego, to raz tramwaj rusza, a raz stoi przez parę sekund i trochę się boje przeciąć torowisko.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wydaje mi się, że dla kierowców skręcających w tej relacji wcześniej włącza się zielone światło niż dla tramwaju wjeżdżającego na pl. Wilsona. Stąd potem takie właśnie sytuacje - komplikacje. Powinno być odwrotnie.