Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 12 paź 2015, 7:45

Ale to jest jakaś paranoja że nie ma co kilka cykli awaryjnej fazy po kolei dla wszystkich relacji.
Kadetów w lewo na Wał Miedzeszyński po 21.00 pętla nie wykrywa motocykla. Rekord to 42 minuty (nie miąłem co robić to stałem). Jedyne wyjście to przejść na zielonym dla pieszych na sąsiedni róg i nacisnąć przycisk dla pieszych na Wale, a potem biegiem na czerwonym po motocykl i lewoskręt na kolizji z lewoskrętem z Wału w Kadetów (i z pieszymi, których sami wzbudziliśmy przyciskiem), ale cała reszta stoi więc trzeba pilnować tylko jednej relacji.

Wideodetekcja Bronowska w lewo na Wał Miedzeszyński. Ten sam problem i ta sama metoda.

Obie zgłaszane już 2 razy do ZDM i nadal bez efektów.

Czy to 26 też będzie stało do rana jeśli się samochód nie trafi i mu nie wzbudzi ?

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 paź 2015, 12:43

Artykuł nt. długości cykli na skrzyżowaniu przy Dw. Południowym: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... LokWawLink
Sąd ustalił, że do wypadku doszło z winy zbyt wczesnego zapalenia się światła zielonego dla kierunku kolizyjnego. Ciekawe czy skrócenie żółtego (traktowanego potocznie jako zielone) nie będzie miało podobnych skutków.
W przypadku braku dostępu - clou tematu:
Odstęp między zapalaniem się czerwonego światła na Puławskiej a włączeniem zielonego w al. Niepodległości będzie teraz wynosił dziewięć sekund.
Czy zwiększy to korki w tej okolicy? Najprawdopodobniej nie, ponieważ jednocześnie na wszystkich innych sygnalizatorach tego skrzyżowania ZDM skróci z czterech do trzech sekund czas światła żółtego i z dwóch do jednej sekundy czas światła czerwono-żółtego. - Brzmi to groźnie, ale jest jedynie dostosowaniem się do obowiązujących przepisów - wyjaśnia Kunert. Zmiany powinny zostać wprowadzone w ciągu dwóch-trzech tygodni.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 paź 2015, 13:34

MichalJ pisze:Ale usterki "samochody nie dostają fazy" to ja nie pamiętam od lat.
Zdarza mi się stać na czerwonym na lewoskręcie Wał Miedzeszyński -> Zwycięzców po 5 minut, ale na szczęście tylko kilka razy rocznie. :)
Obrazek

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 paź 2015, 19:00

MichalJ pisze:Wisłostrada/Bartycka ma podstawowy cykl 140 s, to się może komuś nieprzyzwyczajonemu wydawać zawieszeniem... :)
I o 23 też jest potrzebny taki cykl w nowoczesnym systemie zarządzania ruchem?
ŁK

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 13 paź 2015, 8:07

Za TVN Warszawa o światłach na rondzie Wołoska/Odyńca/Racławicka
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 82287.html
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 paź 2015, 8:21

Domino2001 pisze:Za TVN Warszawa o światłach na rondzie Wołoska/Odyńca/Racławicka
Mnie bardzo zastanawia 24 sekunda filmu. Kiedy dla skrętu w lewo zapala się czerwone+żółte, pojazdy z lewej cały czas mają zielone. Wystarczy wjechać za żółtym aby doprowadzić do kolizji, jeśli skręcający w lewo wjedzie na początku swojego zielonego i nie spojrzy w lewo. To jest zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem?

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 13 paź 2015, 9:02

Paweł D. pisze:
Domino2001 pisze:Za TVN Warszawa o światłach na rondzie Wołoska/Odyńca/Racławicka
Mnie bardzo zastanawia 24 sekunda filmu. Kiedy dla skrętu w lewo zapala się czerwone+żółte, pojazdy z lewej cały czas mają zielone. Wystarczy wjechać za żółtym aby doprowadzić do kolizji, jeśli skręcający w lewo wjedzie na początku swojego zielonego i nie spojrzy w lewo. To jest zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem?
Chyba chodzi Ci o pojazdy z prawej bo z lewej nie ma nic oprócz torowiska ;) Co do kolizyjności to nie decydują o niej te światła tylko te wcześniejsze przed skrzyżowaniem z tamtego kierunku.
Widać jak się z lewej ładnie władował czerwony SUV W-arszawa S-amo C-entrum na czerwonym, bo w tym czasie tramwaje maja pionową pałkę :)

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 paź 2015, 9:46

Dla mnie jest idealnie, bo na pionowym przejedzie więcej niż dwa tramwaje i to z obsługą przystanku :)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 13 paź 2015, 10:14

Ciekawe jak to się sprawdzi, gdy już zostanie przeprowadzona całość modernizacji ulicy. Wszystkie sygnalizacje mają być bowiem tak ustawione, aby zminimalizować hałas (w celu uniknięcia montażu ekranów akustycznych). Za projekt odpowiada podobno dr Brzeziński z ramienia PW.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 paź 2015, 10:21

cns80 pisze:Chyba chodzi Ci o pojazdy z prawej bo z lewej nie ma nic oprócz torowiska ;) Co do kolizyjności to nie decydują o niej te światła tylko te wcześniejsze przed skrzyżowaniem z tamtego kierunku.:)
Nie, no oczywiście - myślałem o jadących z prawej mających lewy sygnalizator. I tak się głupio napisało.
Boję się o sytuację jak na zdjęciu - z prawej mają jeszcze (dopiero co) żółte, skręcający w lewo już zielone.
Obrazek
Wczorajsze dwie kolizje sugerują, że może coś tam być nie tak....

A to, że tramwaje mają cykl przejazdu na dwa składy to faktycznie, niesamowite ;)

I jeszcze prośba:
Przypomnijcie mi proszę jaki był finalny wniosek z dyskusji nt. sygnalizatorów kierunkowych dla tramwajów. Jeżeli na skrzyżowaniu jest wyłącznie sygnalizator tramwajowy kierunkowy to można: 1) jechać wyłącznie w kierunku pokazywaną przez strzałkę 2) jechać w każdym kierunku (na zasadach ogólnych), a w kierunku pokazywanym przez strzałkę bezkolizyjnie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 paź 2015, 17:38

Odpowiedź 2) oznaczałaby, że jazda bezkolizyjna NIE ISTNIEJE, bo zawsze z naprzeciwka ktoś może jechać (skręcać) na rzekomych zasadach ogólnych.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 16 paź 2015, 12:53

Jak działa sygnalizator dla tramwajów przed pl. Wilsona jadąc od strony dw. Gdańskiego? Tam jest na wzbudzanie czy stałoczasówka?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 16 paź 2015, 14:18

Tam jest ciągle - z niewiadomych powodów i wbrew licznym obietnicom zmian - aż 3-krotny postój tramwajów: przed placem, na środku placu i na zjeździe z niego.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3103
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 16 paź 2015, 14:53

Bo jak skręcam w prawo z Mickiewicza w Krasińskiego, to raz tramwaj rusza, a raz stoi przez parę sekund i trochę się boje przeciąć torowisko.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 16 paź 2015, 15:10

Wydaje mi się, że dla kierowców skręcających w tej relacji wcześniej włącza się zielone światło niż dla tramwaju wjeżdżającego na pl. Wilsona. Stąd potem takie właśnie sytuacje - komplikacje. Powinno być odwrotnie.

ODPOWIEDZ