Komunikacja na Trakcie Królewskim

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 16 paź 2015, 14:16

Zaletą tego ciągu (Grzybowska - Królewska) stał się dojazd do uniwersytetu. Słabością i to dużą pozostaje jednak brak przesiadek do tramwajów w al. Jana Pawła II, które są na rondzie ONZ. Dlatego mam wątpliwości, czy należy utrzymywać tak dużo kursów jak obecnie na Grzybowskiej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 paź 2015, 14:18

Na pewno warto bardziej niż na zakorkowanej Świętokrzyskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 16 paź 2015, 14:22

Nie mówię, żeby od razu pchać na Świętokrzyską tabuny autobusów, ale obecne linie 178 i 518 nie są optymalnym rozwiązaniem. Może jednak spróbować podziału 102? Grochów uparł się, że musi jeździć za Wisłę, więc niechby wróciło na dawną trasę Olszynka - Dw. Centralny (tym sposobem mamy z głowy poprawę dojazdu z Powiśla), wtedy nowa, w miarę mocna linia 106 co 10 min (Młynów - Grzybowska - Uniwersytet - Tamka - BUW - Browarna), ale 105 tobym skrócił. Jeśli nie bezpośrednio do Dw. Centralnego (tam "10"), to może przez kryterium: Prosta - Świętokrzyska - Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Dw. Centralny - E. Plater - Świętokrzyska - Prosta...

Georg
Posty: 5998
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 paź 2015, 14:35

osa pisze:Nie mówię, żeby od razu pchać na Świętokrzyską tabuny autobusów, ale obecne linie 178 i 518 nie są optymalnym rozwiązaniem. Może jednak spróbować podziału 102? Grochów uparł się, że musi jeździć za Wisłę, więc niechby wróciło na dawną trasę Olszynka - Dw. Centralny (tym sposobem mamy z głowy poprawę dojazdu z Powiśla), wtedy nowa, w miarę mocna linia 106 co 10 min (Młynów - Grzybowska - Uniwersytet - Tamka - BUW - Browarna), ale 105 tobym skrócił. Jeśli nie bezpośrednio do Dw. Centralnego (tam "10"), to może przez kryterium: Prosta - Świętokrzyska - Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Dw. Centralny - E. Plater - Świętokrzyska - Prosta...
Powrót do starej trasy 102 jest bardzo dobrym pomysłem. 106 tak, ale nie dowiezie Grzybowskiej do Daszyniaka, a takie były postulaty pasażerów. Chociaż w zasadzie można wygiąć 106. 105 po takiej trasie? Po co? Jeśli skracamy to do Ronda Daszyńskiego. I 178 i 518 są na wczoraj do wywalenia ze Świętokrzyskiej. Jedyne pytanie, jakie zostaje, to co z nimi zrobić.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 paź 2015, 14:39

1. 518 na Świętokrzyskiej jest chyba w ramach mordowania tępym nożem. Więc chyba musi tam sczeznąć, a to może potrwać.
2. Dla 178 trzeba by coś koło metra wymyślić. W ostateczności mogłoby być kryterium Prosta-Towarowa (tu postój)-Grzybowska-Żelazna-Prosta.
3. 102 w ramach mordowania tępym nożem relacji socjalnych też źle nie wygląda.
4. 106 tak.
5. 105 bym raczej na północ odginał niż na południe. Tylko rozsądnego krańca brak.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 paź 2015, 14:41

osa pisze: Z moich informacji w ZTM wynika, że rzeczywista frekwencja na Grzybowskiej jest szczególnie masakryczna, stąd wynikały moje propozycje.
Czy to są te same informacje w ZTM, które nie widzą problemu na Mickiewicza?

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 16 paź 2015, 14:43

osa pisze:Ciekawi mnie tylko, na ile ta "podaż pasażerów" na Grzybowskiej jest sztucznie wykreowana jeszcze w czasach objazdów budowy II linii metra, a na ile jest to rzeczywisty ruch. Moim zdaniem trzeba by to dobrze zbadać i dopiero pieklić się w sprawie kasowania 3/4 komunikacji na Grzybowskiej. Gdyby takie 105 kursowało prosto ulicą Prostą, podejrzewam, że spora część pasażerów, których widać teraz w autobusach na Grzybowskiej jeździłaby właśnie tędy - do ronda ONZ. Z moich informacji w ZTM wynika, że rzeczywista frekwencja na Grzybowskiej jest szczególnie masakryczna, stąd wynikały moje propozycje.
W toku dyskusji możemy się chyba zgodzić przynajmniej co do tego, że swoimi obecnymi trasami w Śródmieściu nie powinny kursować linie 178 i 518.
Czyich informacji? Może jakieś bardziej oficjalne statystyki? Co do 178 i 518 zgoda, ale w jednym z wcześniejszych komentarzy dyskutowałeś sam za sobą, bo w miejsce 178 proponowałeś 106 do Konwiktorskiej. Nie wiem czy pasażerowie dojeżdżający do Uniwersytetu czy Marszałkowskiej/Królewskiej by byli równie zachwyceni z proponowanej przez Ciebie wysiadki na Rondzie ONZ. Inna sprawa czy tylko mnie się wydaje, że popyt na zachód od Towarowej i na wschód jest zupełnie inny? Nie wiem czemu stawiasz znak równości. Żeby później wykazać, że na Siedmiogrodzkiej linia co 10 minut jest niepotrzebna i ciąć później podaż na całym ciągu?

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 16 paź 2015, 14:48

osa pisze:Nie mówię, żeby od razu pchać na Świętokrzyską tabuny autobusów, ale obecne linie 178 i 518 nie są optymalnym rozwiązaniem. Może jednak spróbować podziału 102? Grochów uparł się, że musi jeździć za Wisłę, więc niechby wróciło na dawną trasę Olszynka - Dw. Centralny (tym sposobem mamy z głowy poprawę dojazdu z Powiśla), wtedy nowa, w miarę mocna linia 106 co 10 min (Młynów - Grzybowska - Uniwersytet - Tamka - BUW - Browarna), ale 105 tobym skrócił. Jeśli nie bezpośrednio do Dw. Centralnego (tam "10"), to może przez kryterium: Prosta - Świętokrzyska - Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - Dw. Centralny - E. Plater - Świętokrzyska - Prosta...
Odcinek Świętokrzyskiej między rondem ONZ a Marszałkowską skutecznie dobije punktualność 105. Jaki tabor proponujesz na 106? Co 10 przez cały tydzień? Czyli zamiast 1350 kursów/h proponujesz na Grzybowskiej 660/h, bo zapewne chodzi Ci o krótkie wozy, czyli cięcie podaży w szczycie o 51%. Na przystanku Topiel w kierunku Centrum z 1350 do 990/h zatem cięcie podaży w szczycie o 27%, nie rozumiem gdzie tutaj jest ta poprawa komunikacji na Powiślu i w Śródmieściu???

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 16 paź 2015, 14:54

Georg pisze: Nie 178 zamiast 105 i koniec, tylko oprócz 102/106 (numerek nieważny) z Młynowa na Browarną. Razem częstotliwość 7,5/10/10. I 178 zastąpione w Ursusie przez 129 i skrócone do CH Reduta.
Dwie linie co 15 minut w szczycie to słaby pomysł, vide dawne 131/522, stada i "świetna koordynacja" w praktyce.

primoż
Posty: 3791
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 16 paź 2015, 15:04

pawcio pisze:Dla 178 trzeba by coś koło metra wymyślić. W ostateczności mogłoby być kryterium Prosta-Towarowa (tu postój)-Grzybowska-Żelazna-Prosta.
Prosta - Towarowa - Łucka - Wronia - Prosta? Postój na Łuckiej lub Wroniej :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 paź 2015, 15:06

Budowa M1 wzbudziła ruch na Kazimierzowskiej i gdzie on jest teraz? :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 paź 2015, 15:21

Odległości od sąsiednich ciągów i charakter zabudowy jednak nieco inny.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 paź 2015, 15:30

Kazimierzowska/Wiktorska jest chyba dalej od sąsiednich ciągów niż jakikolwiek przystanek na Grzybowskiej. Co nie znaczy, że ma coś z tego wynikać... :)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 paź 2015, 15:50

Skala/charakter zabudowy?

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 16 paź 2015, 16:29

MichalJ pisze:Budowa M1 wzbudziła ruch na Kazimierzowskiej i gdzie on jest teraz? :)
Tyle, że ruch autobusowy na Grzybowskiej był i przed objazdami budowy metra, na Kazimierzowskiej niekoniecznie. W czasach kiedy nie istniały biurowce, hotele i muzeum Powstania Warszawskiego (w 2002 r.) Grzybowską kursowały 106 co 12/20/20 i 155 co 13/15/18, czyli można łatwo policzyć jaka była podaż. W 2011 r. przed rozpoczęciem objazdów były 151 co 10-15/20/20 i 155 co 20/20/20, więc nie wiem czy podaż została bardzo rozdmuchana. Odnoszę wrażenie, że osa chce ją obniżyć do poziomu niższego niż w 2002 i 2011 r., a uzasadnienia jak widać jak nie było, tak nie ma. Słyszałem od kogoś w ZTM nieoficjalnie trudno uznać za poważne uzasadnienie.


Swoją drogą to pytanie do osy. Ile razy w ciągu ostatnich dwóch tygodni (od rozpoczęcia roku akademickiego) korzystałeś z linii 105 między Uniwersytetem a Muzeum Powstania Warszawskiego o różnych porach dniach?

ODPOWIEDZ