Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 paź 2015, 18:01

Poc Vocem pisze:Ciekawe jak to się sprawdzi, gdy już zostanie przeprowadzona całość modernizacji ulicy. Wszystkie sygnalizacje mają być bowiem tak ustawione, aby zminimalizować hałas (w celu uniknięcia montażu ekranów akustycznych). Za projekt odpowiada podobno dr Brzeziński z ramienia PW.
...ktory nigdy w zyciu ani jednego projektu sygnalizacji nie zrobil :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 16 paź 2015, 19:16

Na studiach chyba miał ćwiczenie z tego...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 paź 2015, 19:43

Oby jego wiedza w temacie nie pochodziła z 1986 czy 87.... wtedy mógł mieć ćwiczenia.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 16 paź 2015, 20:48

Poc Vocem pisze:Na studiach chyba miał ćwiczenie z tego...
Ja teorię sterowania i projekt z układów regulacji mam z nie wiadomo kim w randze profesora i bywszego dziekana. I w starciu z modelami matematycznymi ma szereg sukcesów. Tylko potem jest problem z ich aplikacją w rzeczywistym procesie :)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 16 paź 2015, 21:05

Ja i tak mam wrażenie, że on tam żadnego epickiego dzieła nie stworzy, a po prostu zrobi zieloną falę pod samochody (oczywiście jadące z przepisową prędkością 50 km/h). Tramwajom przecież i tak się poprawi w stosunku do stanu sprzed przebudowy, bo znikną dwie przeplotki, na których traciło się po minutę albo nawet półtorej.

Z podobnym założeniem, co zielona fala, wykonana zostanie nawierzchnia (która też ma być specjalnej troski), a wszystkie założenia rozbiją się o rzeczywistość, bo nikt nie będzie jechał na ulicy 2x3 przepisową pięćdziesiątką. Finalnie okaże się, że mamy powtórkę z Nowowiejskiej, czyli zamiast ciszej, będzie głośniej...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 16 paź 2015, 21:11

osa pisze:Tam jest ciągle - z niewiadomych powodów i wbrew licznym obietnicom zmian - aż 3-krotny postój tramwajów: przed placem, na środku placu i na zjeździe z niego.

Kiedyś jechałem rano do pracy 15, której pokonanie Placu Wilsona, w kierunku pętli Marymont-Potok, zajęło ponad 5 minut #-o
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 paź 2015, 19:21

Na skrzyżowaniu Annopolu i Odlewniczej zainstalowano sygnalizację świetlną.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 paź 2015, 12:47

No więęęęc. Wczoraj miałem okazję skorzystać z dodatkowego otwarcia dla tramwajów na Popiełuszki/Słowackiego. Niedziela wieczór, moja 11tka spóźniła się na swoją pionową pałkę i jakieś było moje zaskoczenie, gdy od razu po samochodach skręcających w relacji S-W, mój tramwaj ruszył. Super!

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 26 paź 2015, 13:12

Taki układ działa głównie w niedzielę.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 paź 2015, 20:50

To nie jest dodatkowe zielone, tylko wariantowe miejsce w cyklu OIDP.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 paź 2015, 22:37

Miłośnikom 'rond ze światłami i tramwajem', do przemyślenia:
5 dni od otwarcia ronda na Wołoskiej, 4 wypadki, kilka stłuczek. Przypomnę, że wystarczy 6 wypadków, żeby znaleźć się na liście 10 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Warszawie a zaledwie 8-9 żeby wygrać to zestawienie.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2521
„Od poniedziałku były cztery groźne wypadki. Może warto poruszyć temat, zanim komuś stanie się poważna krzywda” - to głos Jakuba Kalinowskiego. Jan Rychter dodaje: „Przyczyną są światła dla przejeżdżających Racławicką do Odyńca. Te przed torami tramwajowymi zmieniają się na zielone, ale wielu kierowców nie zauważa, że za torami pali się jeszcze czerwone, i wjeżdżają na skrzyżowanie, gdzie auta pędzą w poprzek Wołoską, bo teraz to pięciopasowa autostrada w każdym kierunku. Dziś auto znowu wylądowało na ścieżce rowerowej. Strach stać na chodnikach wokół skrzyżowania”.
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... towie.html
Dla 'zabicia czasu', mając lepszy widok na tą drugą, policzyłem, że na jednej zmianie świateł jedynie pięć samochodów daje radę skręcić w lewo na rondzie. Autobus 136, który zauważyłem, gdy był na wysokości tego wysokiego bloku za bazarkiem, potrzebował pięciu zmian świateł, aby dojechać na przystanek na Racławickiej a jest to raptem może 300 metrów.

Czerwone światło nie pozwala na wjechanie na torowisko i na zjechanie ze skrzyżowania, zmienia się na zielone w tym samym czasie co dla pojazdów jadących prosto z Odyńca.
Frustracja w korku narasta, to także może być jedną z przyczyn niebezpiecznych sytuacji, o których pisali koledzy powyżej.

Rondo jest ogromne, a wcześniej obie te relacje działały znacznie lepiej — to jakieś celowe działanie czy fatalne ustawienie sygnalizacji?
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2529

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 27 paź 2015, 6:22

Sygnalizacja poprawia bezpieczeństwo ale to co się teraz robi, choinka sygnalizatorów w odległości kilku metrów jeden od drugiego i każdy pokazuje inny sygnał, nie poprawia bezpieczeństwa bo zawsze ktoś źle spojrzy, źle zrozumie co który sygnalizator oznacza itp. Szeroka ulica też zachęca do szybkiej jazdy i po ew. wypadku mamy winnych praktycznie od razu bo jeden jechał za szybko a drugi na czerwonym ale to komuś zdrowia czy życia nie zwróci. Poza tym o rondzie na Wołoskiej piszą, że jest priorytet dla tramwajów. Jeśli tramwaj stoi półtorej minuty i takie coś nazywane jest priorytetem to praktycznie w całej Warszawie jest priorytet.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 27 paź 2015, 7:37

Po otwarciu Pileckiego w korku stoi lewoskręt w Gandhi od strony lotniska. Sznur samochodów dochodzi do skrzyżowania z Ciszewskiego i Roentgena.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 paź 2015, 10:12

Poczyniłem wczoraj pewne obserwacje na Rondzie Pod Palmą. Tramwajowi zapala się czerwone, a samochodziki mają jeszcze długo zielone. PO 40 sekundach zapala się zielone do skrętu w lewo. Dlaczego tram tak krótko ma pałeczkę, jeżeli mógłby dłużej? Co prawda, zdarzyło się kilka razy, że tram też korzystał z długiego zielonego, ale to dawno było.
miłośnik 13N

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 27 paź 2015, 10:17

Tak mi się przypomniało odnośnie przystanku Deotymy na Obozowej, słynnej śluzy. Przepisy obecnie mówią, że każdy wlot musi być osygnalizowany. A piesi idący do tramwaju żadnego sygnalizatora nie mają.

ODPOWIEDZ