Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
Czy perony nowego Dworca Głównego nie miały być na poziomie -2, na -1 przejście podziemne pod Towarową (w tym dojścia do przystanków)? Może to stąd ten "podziemny dworzec"?
Chodzi o to, że kolejarze, kiedy się ich pyta, nie potrafią jasno powiedzieć, jaki jest docelowy cel (od)budowy Dworca Głównego (ma być na poziomie -1) poza tym, że ma się przydać podczas modernizacji linii średnicowej. A potem co? Nie wiedzą. Twierdzą, że "to zależy od potrzeb przewoźników". I znowu ładuje się ciężką kasę - tak jak w przypadku odcinka lotniskowego - w inwestycję, która jest wielką niewiadomą.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jechalem dzis S-Bahnem z lotniska w Mnichowie. Ruszyl z frekwencja na poziomie 20-25%, do Osta doczlapal kolo 50%. Zaorac!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Reaktywacja dworca głównego jest zupełnie bez sensu. Bo równie dobrze pociągi mogłyby kończyć na zachodnim. Tylko jakoś żaden przewoźników nie chce by pociągi z kierunków Grodzisk, Sochaczew i Radom kończyły tam bieg tylko przejeżdżały przez średnicę.
- marcin3001
- Posty: 316
- Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
- Lokalizacja: Młynów
Na Ochocie masz tramwaje do centrum, tramwaje na Wolę, dużo rzeczy w odległości pieszej.Premo pisze:Bo równie dobrze pociągi mogłyby kończyć na zachodnim.
Na Zachodniej masz kupę łażenia do zakorkowanych autobusów i nic więcej.
Widzisz różnicę?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No ale to nie ma nic wspólnego z lotniskiem. Plączesz się w zeznaniach.osa pisze:Chodzi o to, że kolejarze, kiedy się ich pyta, nie potrafią jasno powiedzieć, jaki jest docelowy cel (od)budowy Dworca Głównego (ma być na poziomie -1) poza tym, że ma się przydać podczas modernizacji linii średnicowej. A potem co? Nie wiedzą. Twierdzą, że "to zależy od potrzeb przewoźników". I znowu ładuje się ciężką kasę - tak jak w przypadku odcinka lotniskowego - w inwestycję, która jest wielką niewiadomą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Była dyskusja o przelotowości linii lotniskowej - że to bardzo drogie. Napisałem, że gdyby był taki przejazd (Piaseczno - lotnisko - Służewiec) przynajmniej nie trzeba by było wydawać sporej kasy na podziemny Dworzec Główny szykowany pod pretekstem braku miejsca na linii średnicowej dla pociągów z linii radomskiej i lotniskowej razem.
Widzę i to znaczącą. Nie trzeba wydawać wielu milionów na reaktywację niepotrzebnego dworca. Ktoś kto chce wsiąść w tramwaj w kierunku woli mógłby najpierw się przesiąść w dowolny pociąg przejeżdżający przez średnicę i wysiąść na Ochocie. Poza tym chodzi mi o ogólny sens skracania tras pociągów jadących do Wschodniego a raczej jego brak.marcin3001 pisze:Na Ochocie masz tramwaje do centrum, tramwaje na Wolę, dużo rzeczy w odległości pieszej.Premo pisze:Bo równie dobrze pociągi mogłyby kończyć na zachodnim.
Na Zachodniej masz kupę łażenia do zakorkowanych autobusów i nic więcej.
Widzisz różnicę?
Mam wrażenie graniczące z pewnością, że odbudowa Dw. Głównego to jednak znacząco niższe koszty niż kopanie tunelu z dwoma gigantycznymi łukami pod płytą lotniska. Bo cały czas nie przedstawiłeś koncepcji wytrasowania linii nr 8 zaliczającej przelotowo wszystkie wspomniane przez Ciebie punkty.osa pisze:Była dyskusja o przelotowości linii lotniskowej - że to bardzo drogie. Napisałem, że gdyby był taki przejazd (Piaseczno - lotnisko - Służewiec) przynajmniej nie trzeba by było wydawać sporej kasy na podziemny Dworzec Główny szykowany pod pretekstem braku miejsca na linii średnicowej dla pociągów z linii radomskiej i lotniskowej razem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Zostało już ustalone, że sposób przeprowadzenia linii lotniskowej nie zmienia zapotrzebowania na liczbę tras na średnicy, bo ono wynika z potrzeb Służewca. Bądź łaskaw nie stosować erystyki polegającej na natychmiastowym powrocie do raz obalonej tezy.osa pisze:Była dyskusja o przelotowości linii lotniskowej - że to bardzo drogie. Napisałem, że gdyby był taki przejazd (Piaseczno - lotnisko - Służewiec) przynajmniej nie trzeba by było wydawać sporej kasy na podziemny Dworzec Główny szykowany pod pretekstem braku miejsca na linii średnicowej dla pociągów z linii radomskiej i lotniskowej razem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tylko dlaczego pociągi z Piaseczna do Dw. Śródmieście miałyby jeździć rzadziej niż z Otwocka? Skoro teraz popyt jest od Służewca, wystarczyło zrobić zawrotkę tamże, zamiast budować ślepo zakończony tunel na lotnisko.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Pewnie po to, żeby nie trzeba było budować dworca Głównego, bo wtedy świat pęknie na pół.osa pisze:Tylko dlaczego pociągi z Piaseczna do Dw. Śródmieście miałyby jeździć rzadziej niż z Otwocka?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
To ja też w tym stylu, sorry, że się powtarzam: cieszmy się więc z dobrze wydanych przez naszych zaradnych kolejarzy pieniędzy na funkcjonującą bez zarzutu linię lotniskową i cieszmy się jeszcze bardziej, bo teraz mają zamiar wydać kolejne skromne kwoty z naszych podatków na Dworzec Główny, którego potrzeby nie ma przecież sensu negować, bo wszyscy wiemy, jakie pociągi i dokąd będą stamtąd odjeżdżały ku wygodzie drogich pasażerów. Przepełniony tą radością kończę pisaninę w tym temacie.