Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8389
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 paź 2015, 11:06

Czy perony nowego Dworca Głównego nie miały być na poziomie -2, na -1 przejście podziemne pod Towarową (w tym dojścia do przystanków)? Może to stąd ten "podziemny dworzec"?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 paź 2015, 11:52

Ale nadal nie wiem, co ma Dworzec Główny do lotniska.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 27 paź 2015, 17:41

Chodzi o to, że kolejarze, kiedy się ich pyta, nie potrafią jasno powiedzieć, jaki jest docelowy cel (od)budowy Dworca Głównego (ma być na poziomie -1) poza tym, że ma się przydać podczas modernizacji linii średnicowej. A potem co? Nie wiedzą. Twierdzą, że "to zależy od potrzeb przewoźników". I znowu ładuje się ciężką kasę - tak jak w przypadku odcinka lotniskowego - w inwestycję, która jest wielką niewiadomą.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 paź 2015, 18:20

Jechalem dzis S-Bahnem z lotniska w Mnichowie. Ruszyl z frekwencja na poziomie 20-25%, do Osta doczlapal kolo 50%. Zaorac!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 paź 2015, 21:55

Reaktywacja dworca głównego jest zupełnie bez sensu. Bo równie dobrze pociągi mogłyby kończyć na zachodnim. Tylko jakoś żaden przewoźników nie chce by pociągi z kierunków Grodzisk, Sochaczew i Radom kończyły tam bieg tylko przejeżdżały przez średnicę.

Awatar użytkownika
marcin3001
Posty: 316
Rejestracja: 18 lis 2006, 19:09
Lokalizacja: Młynów

Post autor: marcin3001 » 27 paź 2015, 23:07

Premo pisze:Bo równie dobrze pociągi mogłyby kończyć na zachodnim.
Na Ochocie masz tramwaje do centrum, tramwaje na Wolę, dużo rzeczy w odległości pieszej.
Na Zachodniej masz kupę łażenia do zakorkowanych autobusów i nic więcej.
Widzisz różnicę?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 paź 2015, 23:27

osa pisze:Chodzi o to, że kolejarze, kiedy się ich pyta, nie potrafią jasno powiedzieć, jaki jest docelowy cel (od)budowy Dworca Głównego (ma być na poziomie -1) poza tym, że ma się przydać podczas modernizacji linii średnicowej. A potem co? Nie wiedzą. Twierdzą, że "to zależy od potrzeb przewoźników". I znowu ładuje się ciężką kasę - tak jak w przypadku odcinka lotniskowego - w inwestycję, która jest wielką niewiadomą.
No ale to nie ma nic wspólnego z lotniskiem. Plączesz się w zeznaniach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 27 paź 2015, 23:44

Była dyskusja o przelotowości linii lotniskowej - że to bardzo drogie. Napisałem, że gdyby był taki przejazd (Piaseczno - lotnisko - Służewiec) przynajmniej nie trzeba by było wydawać sporej kasy na podziemny Dworzec Główny szykowany pod pretekstem braku miejsca na linii średnicowej dla pociągów z linii radomskiej i lotniskowej razem.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 28 paź 2015, 0:31

marcin3001 pisze:
Premo pisze:Bo równie dobrze pociągi mogłyby kończyć na zachodnim.
Na Ochocie masz tramwaje do centrum, tramwaje na Wolę, dużo rzeczy w odległości pieszej.
Na Zachodniej masz kupę łażenia do zakorkowanych autobusów i nic więcej.
Widzisz różnicę?
Widzę i to znaczącą. Nie trzeba wydawać wielu milionów na reaktywację niepotrzebnego dworca. Ktoś kto chce wsiąść w tramwaj w kierunku woli mógłby najpierw się przesiąść w dowolny pociąg przejeżdżający przez średnicę i wysiąść na Ochocie. Poza tym chodzi mi o ogólny sens skracania tras pociągów jadących do Wschodniego a raczej jego brak.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25371
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 paź 2015, 10:34

osa pisze:Była dyskusja o przelotowości linii lotniskowej - że to bardzo drogie. Napisałem, że gdyby był taki przejazd (Piaseczno - lotnisko - Służewiec) przynajmniej nie trzeba by było wydawać sporej kasy na podziemny Dworzec Główny szykowany pod pretekstem braku miejsca na linii średnicowej dla pociągów z linii radomskiej i lotniskowej razem.
Mam wrażenie graniczące z pewnością, że odbudowa Dw. Głównego to jednak znacząco niższe koszty niż kopanie tunelu z dwoma gigantycznymi łukami pod płytą lotniska. Bo cały czas nie przedstawiłeś koncepcji wytrasowania linii nr 8 zaliczającej przelotowo wszystkie wspomniane przez Ciebie punkty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2015, 10:40

osa pisze:Była dyskusja o przelotowości linii lotniskowej - że to bardzo drogie. Napisałem, że gdyby był taki przejazd (Piaseczno - lotnisko - Służewiec) przynajmniej nie trzeba by było wydawać sporej kasy na podziemny Dworzec Główny szykowany pod pretekstem braku miejsca na linii średnicowej dla pociągów z linii radomskiej i lotniskowej razem.
Zostało już ustalone, że sposób przeprowadzenia linii lotniskowej nie zmienia zapotrzebowania na liczbę tras na średnicy, bo ono wynika z potrzeb Służewca. Bądź łaskaw nie stosować erystyki polegającej na natychmiastowym powrocie do raz obalonej tezy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 28 paź 2015, 15:52

Tylko dlaczego pociągi z Piaseczna do Dw. Śródmieście miałyby jeździć rzadziej niż z Otwocka? Skoro teraz popyt jest od Służewca, wystarczyło zrobić zawrotkę tamże, zamiast budować ślepo zakończony tunel na lotnisko.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 paź 2015, 16:18

osa pisze:Tylko dlaczego pociągi z Piaseczna do Dw. Śródmieście miałyby jeździć rzadziej niż z Otwocka?
Pewnie po to, żeby nie trzeba było budować dworca Głównego, bo wtedy świat pęknie na pół.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 28 paź 2015, 17:23

To ja też w tym stylu, sorry, że się powtarzam: cieszmy się więc z dobrze wydanych przez naszych zaradnych kolejarzy pieniędzy na funkcjonującą bez zarzutu linię lotniskową i cieszmy się jeszcze bardziej, bo teraz mają zamiar wydać kolejne skromne kwoty z naszych podatków na Dworzec Główny, którego potrzeby nie ma przecież sensu negować, bo wszyscy wiemy, jakie pociągi i dokąd będą stamtąd odjeżdżały ku wygodzie drogich pasażerów. Przepełniony tą radością kończę pisaninę w tym temacie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 paź 2015, 17:52

osa pisze: Przepełniony tą radością kończę pisaninę w tym temacie.
To dobrze, bo zaczyna się robić mało merytorycznie.

ODPOWIEDZ