SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 paź 2015, 10:49

Premo, czy kurnik=biznes przedział?
ZUS fundatorem emigracji

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 16 paź 2015, 11:10

SławekM pisze:
Łukasz pisze:Słowo klucz?
Wybory.
Prezydent RS to nawet SKM do Legionowa Przystanek chciał zrobić w ramach obietnic...niektórzy pewnie uwierzyli. Po moim dość szczegółowym pytaniu na stronie www.legionowo.pl (jak sobie wyobraża zmianę czoła na L. Przystanek) to zaczął się wycofywać jak stary autobus przegubowy: "Chodziło mi o Piaski oczywiście"

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 paź 2015, 11:15

przewoz pisze:"Po sezonie" to już te zapowiedzi padały z 10 lat temu. Ta kiełbasa wyborcza jest tak nieświeża, że strach do niej podchodzić.
Koszty nie są małe, bo to linia kolejowa i nikt nie chce wyłożyć kasy, bo się to oczywiście nie ma prawa zwrócić.
A linia się rozkłada powoli, bo i nawet bocznica w Zegrzu nie jest wykorzystywana od niedawna.
Tu jest odpowiedź czemu się rozkłada: link

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 16 paź 2015, 11:21

Z drugiej strony, w podpisywanie listu zaangażowali dosyć dużo jednostek, które wybory parlamentarne ani ziębią, ani grzeją. Gdyby to były wybory samorządowe - sprawa byłaby bardziej jednoznaczna. Ostatnio były starosta legionowski awansował na viceministra i grzeje się w blasku ustawy metropolitarnej oraz nadania biegu sprawie rozbudowy DK61 - bo do tej pory sprawa się miała tak, że raczej nie ma co liczyć przez najbliższą perspektywę budżetu UE. Rewitalizacja linii do Zegrza to mały pikuś bo względem organizacyjnym w porównaniu do tych dwóch spraw. Finansowo chyba również.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 paź 2015, 11:25

Inwestycje infrastrukturalne nigdy się nie 'zwracają', co to za język w ogóle. To nie lokata oszczędnościowa.

W porównaniu do innych inwestycji - weźmy drogi, koleje, metro, nawet tramwaj - odbudowa 3 km pojedynczego toru bez konieczności wykupu ziemi to są fistaszki.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 16 paź 2015, 17:39

Dzisiaj ZTM zamieścił informację kreślącą o co walczymy:
[...]
Szybki rozwój kolei aglomeracyjnej w obrębie Warszawy i okolic ma szanse to zmienić. Linia do Zegrza, stanowiąca odgałęzienie o długości 3,7 km od linii Legionowo – Tłuszcz, znowu ożyje. Na trasie, która zaczyna się w Wieliszewie, przeprowadzona będzie modernizacja torowiska. Linia zostanie również ponownie zelektryfikowana i wyposażona w urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W Zegrzu Południowym zrekonstruowana będzie stacja, która wraz z dworcem autobusowym i parkingiem Parkuj i Jedź stanie się ważnym centrum przesiadkowym dla mieszkańców Zegrza Północnego, Serocka czy Pułtuska. Zbudowany zostanie także nowy przystanek przy przecięciu linii kolejowej z ul. Modlińską w Wieliszewie – służył on będzie mieszkańcom osiedla, które ma być wybudowane w pobliżu oraz wypoczywającym na południowym brzegu Jeziora Zegrzyńskiego.
Dojazd pociągiem z Zegrza do metra na stacji Dworzec Gdański zajmie ok. 40 minut. W przyszłości zakładane jest uruchomienie połączeń, które z Zegrza prowadzić będą przez Legionowo, Warszawę Gdańską (przesiadka do linii metra M1), Warszawę Koło (przesiadka do linii metra M2), Warszawę Zachodnią i Służewiec aż do Piaseczna.
[...]
http://ztm.waw.pl/informacje.php?i=1077&c=98&l=1
Plany są sensowne i pozostaje kibicować realizacji. Swoją drogą, Legionowo - Wieliszew to jakieś 4 kilometry i 9 minut jazdy. Nie dałoby rady trochę czegoś uciąć?

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 17 paź 2015, 10:24

MichalJ pisze:Inwestycje infrastrukturalne nigdy się nie 'zwracają', co to za język w ogóle. To nie lokata oszczędnościowa.
Niestety, zarówno administracja, jak i handel/przemysł ostatnimi laty zbyt przesiąkły bankierską, spekulacyjno-lichwiarską mentalnością :x Nie przekłada się to na podnoszenie dobrostanu ogólnego, a raczej na zasadzie "wydoić kogoś żeby samemu mieć więcej" (i to tylko przez chwilę).

O tym Zegrzu, nim dojdzie do realizacji, nie raz pewnie jeszcze usłyszymy, na zasadzie "najnowszego newsa z przedwczoraj". Byłaby to, bądź co bądź, jakaś alternatywa dla ludzi chcących latem dojechać nad Zalew Zegrzyński bez stania w kilometrowych korkach pomiędzy Rembertowem i Markami.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5266
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 paź 2015, 13:33

Zbudowany zostanie także nowy przystanek przy przecięciu linii kolejowej z ul. Modlińską w Wieliszewie
To będzie musiało być naprawdę duże osiedle aby opłacało się dla niego przystanek stawiać. Bo póki co to w tym miejscu jest kompletne NIC. Jedna niedokończona, niezamieszkała chałupa. Się dziwiłem, że tam w ogóle przystanek autobusowy jest.

A pociąg bardziej by się w Wieliszewie przydał niż Zegrzu. Tym prawdziwym. Tam przynajmniej są terany na dalszą zabudowę.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 17 paź 2015, 22:02

[...]
Zbudowany zostanie także nowy przystanek przy przecięciu linii kolejowej z ul. Modlińską w Wieliszewie
[...]
A tam nie było przystanku kolejowego za czasów eksploatacji tej linii? Są tam jakieś pozostałości "czegoś" co wygląda na dawny peron.

gregret5020
Posty: 1
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:10

Post autor: gregret5020 » 20 paź 2015, 23:56

Z uwagi na termin, do powyższych rewelacji również podchodzę dosyć sceptycznie, wiadomo-wybory. Jednak uważam, że inwestycja ma szansę powodzenia i jak najbardziej ma prawo być rentowna. Wg mnie kluczowi będą pasażerowie z gminy Serock i dalej w stronę Pułtuska. Nieporęt raczej niewiele na tym zyska, poza mieszkańcami Zegrza Płd. Nawet jeśli samorząd nie zrobi P+R , to użytkownicy stworzą go sobie gdzieś w okolicy "na dziko". Wiele też zależy od organizacji komunikacji dojazdowej z tamtych stron i jej koordynacji z rozkładem. Dodatkowo w okresie letnim takie połączenie to jakaś alternatywa dojazdu na Zalew, ale jak na razie dojście z ewentualnej stacji (przy skrzyżowaniu z drogą 631) do "Dzikiej Plaży" nie jest w żaden sposób ucywilizowane: brak chodnika, bardzo wąskie pobocze; przy 35 stopniowym upale średnia przyjemność, jest tu dużo do zrobienia. Wiadomo, że w tym wypadku lepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie SKM do Nieporętu (bo bliżej do plaży), ale podobno są z tym są problemy natury technicznej.

Podsumowując- mam nadzieję, że kolejka do Zegrza wróci i nie zniknie po roku czy półtora :wink:

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 21 paź 2015, 6:51

ale jak na razie dojście z ewentualnej stacji (przy skrzyżowaniu z drogą 631) do "Dzikiej Plaży" nie jest w żaden sposób ucywilizowane: brak chodnika, bardzo wąskie pobocze; przy 35 stopniowym upale średnia przyjemność, jest tu dużo do zrobienia.
Mówisz - masz:
Nieporęt. Zwiększy się bezpieczeństwo na drodze w rejonie Dzikiej Plaży
W poniedziałek (19 października) rozpoczęły się prace związane z przebudową odcinka drogi wojewódzkiej 631 wzdłuż Dzikiej Plaży w Nieporęcie. Roboty mają zwiększyć w tym rejonie bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i kierowców.
http://gazetapowiatowa.pl/wiadomosci/ni ... iej-plazy/

Awatar użytkownika
rafalmich
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2013, 16:51
Lokalizacja: Milanowek

Post autor: rafalmich » 30 paź 2015, 13:26

Dzień dobry, Moje pytanie dotyczy Pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej a konkretnie linii S1 z Pruszkowa do Otwocka czy Warszawy Anin bo i takie jeżdżą. 18 października 2015 r. został zmieniony rozkład jazdy i jak bym chciał na przykład 8 listopada 2015 r. pojechać z Pruszkowa do Warszawy Śródmieście to mam przesiadkę(Wysiadam na stacji Warszawa Zachodnia i przesiadam się w inny Pociąg). Kiedy zostanie zmieniony rozkład jazdy a bym mógł dojechać do Śródmieścia bez przesiadek?
rafalmich

Walas
Posty: 17099
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 30 paź 2015, 13:30

rafalmich pisze:Dzień dobry, Moje pytanie dotyczy Pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej a konkretnie linii S1 z Pruszkowa do Otwocka czy Warszawy Anin bo i takie jeżdżą. 18 października 2015 r. został zmieniony rozkład jazdy i jak bym chciał na przykład 8 listopada 2015 r. pojechać z Pruszkowa do Warszawy Śródmieście to mam przesiadkę(Wysiadam na stacji Warszawa Zachodnia i przesiadam się w inny Pociąg). Kiedy zostanie zmieniony rozkład jazdy a bym mógł dojechać do Śródmieścia bez przesiadek?
Przecież S1 jeździ bezpośrednio z Pruszkowa do Śródmieścia.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
rafalmich
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2013, 16:51
Lokalizacja: Milanowek

Post autor: rafalmich » 30 paź 2015, 13:32

Walas to wejdź na stronę ZTM i sprawdź sobie. Wpisz sobie Pruszków-Śródmieście, dzień 08.11.2015 r. i zobaczysz, że wszystkie pociągi SKM jeżdżą z przesiadkami.
rafalmich

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 paź 2015, 13:38

Wystarczy śledzić forum lub strony przewoźników, są wszystkie informacje:
W związku z wymianą szyn na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia w dniach 7-17.11.15 r. wystąpią utrudnienia w ruchu pociągów:
ruch pociągów po linii średnicowej podmiejskiej będzie prowadzony po jednym czynnym torze w kierunku Warszawy Zachodniej;
część pociągów będzie kursować w skróconej relacji do/z stacji Warszawa Zachodnia;
część pociągów będzie kursować w skróconej relacji do/z stacji Warszawa Wschodnia;
część pociągów będzie kursować przez Warszawę Centralną.

Utrudnienia będą dotyczyć linii, których pociągi kursują przez linię średnicową.

ODPOWIEDZ