Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m. st. Warszawy
we współpracy ze
Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Warszawie
zaprasza do udziału w CXIX Forum Komunikacyjnym w dniu 29 października 2015 r. o godz. 17.00
W ramach Forum odbędzie się debata na temat:
Rozwój systemu tramwajowego w Warszawie
Debatę poprowadzi – prof. dr inż. Wojciech Suchorzewski
Miejsce debaty
Warszawski Dom Technika NOT
przy ul. T. Czackiego 3/5 w Warszawie sala C, V piętro (dojazd windą)
Wstęp wolny
Fora komunikacyjne BDiK i SITK
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Fora komunikacyjne BDiK i SITK
Byłem na dzisiejszej debacie, i mam poczucie, że chyba straciłem czas. Znakomita większość osób to byli ludzie starsi, byłem chyba najmłodszy z całej widowni. Aż dziw, że prowadzący debatę profesor Suchorzewski powiedział, że temat cieszy się zainteresowaniem.
Debata podzielona była na trzy części - aktualna sytuacja tramwajów, cele w najbliższej perspektywie i kierunki na przyszłość. Mówcy - a byli to przedstawiciele miasta, ZTM i TW (plus dyr. Ruta) - zbliżali się niebezpiecznie do banału, mówiąc oczywiste oczywistości. Najciekawszą częścią była zdecydowanie prezentacja przygotowana przez pracownika TW dotycząca bliższych - i tych dalszych - inwestycji. Ciekawostki: prezes Karos mówił o koszcie przebudowy sygnalizacji na "priorytetową" (ponad milion) i o swoim zainteresowaniu ideą wybudowania na południu mostu z tramwajem. Pojawiły się kwestie związane ze sławetnym rozporządzeniem o sygnalizacji świetlnej. Jeden z dyskutantów skrytykował konsultacje społeczne wskazując, że o wyglądzie inwestycji powinny decydować osoby, które się znają. Były dyrektor ZTM przywołał na koniec (w kontekście dalszej przyszłości i ustawy metropolitarnej) straszydło w postaci metrobusa, a jedna z osób z publiczności dołożyła jeszcze wyjście metra poza granice miasta.
Debata podzielona była na trzy części - aktualna sytuacja tramwajów, cele w najbliższej perspektywie i kierunki na przyszłość. Mówcy - a byli to przedstawiciele miasta, ZTM i TW (plus dyr. Ruta) - zbliżali się niebezpiecznie do banału, mówiąc oczywiste oczywistości. Najciekawszą częścią była zdecydowanie prezentacja przygotowana przez pracownika TW dotycząca bliższych - i tych dalszych - inwestycji. Ciekawostki: prezes Karos mówił o koszcie przebudowy sygnalizacji na "priorytetową" (ponad milion) i o swoim zainteresowaniu ideą wybudowania na południu mostu z tramwajem. Pojawiły się kwestie związane ze sławetnym rozporządzeniem o sygnalizacji świetlnej. Jeden z dyskutantów skrytykował konsultacje społeczne wskazując, że o wyglądzie inwestycji powinny decydować osoby, które się znają. Były dyrektor ZTM przywołał na koniec (w kontekście dalszej przyszłości i ustawy metropolitarnej) straszydło w postaci metrobusa, a jedna z osób z publiczności dołożyła jeszcze wyjście metra poza granice miasta.
Także byłem i chyba rzeczywiście więcej się spodziewałem, zwłaszcza jakiejś delikatnej futurologii. A póki co to wygląda tak że TW ma na tyle ambitne plany (Wilanów, przejście pod Dworcem Zachodnim, Gocław) na obecną już perspektywę budżetową, że nie zawraca sobie głowy co po tym 2022.
Ja bym tylko chciał, żeby na planach się nie skończyło, bo zwłaszcza Wilanowa i Gocławia brakuje.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Teraz już nie wystarczy podjąć decyzji "nie robimy", procesy inwestycyjne się zaczęły i trzeba by je wysadzić w powietrze (oczywiście jeśli się uprzeć, da się to zrobić).
Zdecydowanie zabrakło czasu na część trzecią, przyszłościową. Korciło mnie, aby zabrać głos, ale nie zdążyłem. A istotne jest to, że miasto w tej chwili nie bardzo ma decyzje i dokumenty na dalsze plany, więc to wszystko będzie dopiero powstawać za parę lat. Wtedy sieć tramwajowa będzie nieco uzupełniona (choć tu oczywiście kolejnych pomysłów jest moc), cały system będzie przekształcony przez metro i będzie można czynić obserwacje, korygować modele i wyciągać wnioski. Dobra była uwaga o konieczności dogęszczania sieci tramwajowej w rejonach centralnych (w szerokim rozumieniu) by można było gdzieś upchnąć rosnące potoki docentryczne. Moim zdaniem drugim kierunkiem, w którym może się wtedy rozwijać sieć tramwajowa, są obwody (bliższei dalsze), aby z kolei móc zacząć niektóre potoki z centrum skutecznie wyciągać.
Zdecydowanie zabrakło czasu na część trzecią, przyszłościową. Korciło mnie, aby zabrać głos, ale nie zdążyłem. A istotne jest to, że miasto w tej chwili nie bardzo ma decyzje i dokumenty na dalsze plany, więc to wszystko będzie dopiero powstawać za parę lat. Wtedy sieć tramwajowa będzie nieco uzupełniona (choć tu oczywiście kolejnych pomysłów jest moc), cały system będzie przekształcony przez metro i będzie można czynić obserwacje, korygować modele i wyciągać wnioski. Dobra była uwaga o konieczności dogęszczania sieci tramwajowej w rejonach centralnych (w szerokim rozumieniu) by można było gdzieś upchnąć rosnące potoki docentryczne. Moim zdaniem drugim kierunkiem, w którym może się wtedy rozwijać sieć tramwajowa, są obwody (bliższei dalsze), aby z kolei móc zacząć niektóre potoki z centrum skutecznie wyciągać.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A ja będę powtarzał do znudzenia, że potrzebny jest tramwaj na ciągu Nowowiejska - TŁ - Wiatraczna i Ostrobramska - węzeł Płowiecka, do tego sam węzeł. To są zadania, które pozwoliłyby wypełnić następne pięciolecie, bo skala takiej inwestycji jest ogromna. Niemniej proces planowania trzeba by rozpocząć w ciągu najbliższych dwóch lat, choć skomplikowany nie będzie, bo całość wejdzie w pasie drogowym.
A to, że most był teraz remontowany nie ma znaczenia, bo za 10 lat i tak nawierzchnia będzie wyłącznie do wymiany, a przy czymś takim można spokojnie tory położyć.
A to, że most był teraz remontowany nie ma znaczenia, bo za 10 lat i tak nawierzchnia będzie wyłącznie do wymiany, a przy czymś takim można spokojnie tory położyć.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Wg mnie w tej relacji powinno być metro.
Przypominam, że wszystkie symulacje, z których wyszło, że "pod trasą Ł nie ma popytu uzasadniającego metro" brały pod uwagę wyłącznie trasy przechodzące przez stację Stadion.
Przypominam, że wszystkie symulacje, z których wyszło, że "pod trasą Ł nie ma popytu uzasadniającego metro" brały pod uwagę wyłącznie trasy przechodzące przez stację Stadion.
Z metrem jet ten problem, że na zachód od Waryńskiego nie ma potoków, które uzasadniałyby jego istnienie, a zatem trzeba by jakiś trójnik na placu Konstytucji stworzyć. A idea np. co drugiego kursu na węzeł Płowiecka i Młociny z Ursynowa niezbyt do mnie przemawia. Oczywiście można też linię zakończyć ślepo, ale to też będzie pewien zmarnowany potencjał, tymczasem tramwaj idealnie wpisze się w już istniejący układ szynowy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ursynów - Płowiecka przez Politechnikę? Panowie, coś wam chyba zaszkodziło. Mniej debat jednak zalecam
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1601
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
A co by było jakby zostawić trasę III linii metra na Pradze, ale odwrócić potok? Coś w stylu TŁ - Gocław - Wiatraczna - Dw. Wschodni - Stadion? Obsłużona byłaby cała Praga Południe oraz Dw. Wschodni, a Gocław miałby prostą drogę do Śródmieścia.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Wytrasuj tą linię z Wiatracznej na Pl. Na Rozdrożu tak, aby objęła ona obsługą cały Gocław. Życzę powodzenia!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m. st. Warszawy
we współpracy ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Warszawie
zaprasza do udziału w CXX Forum Komunikacyjnym
w dniu 19 listopada 2015 r. o godz.17.00
W ramach Forum odbędzie się debata z udziałem studentów warszawskich wyższych uczelni na temat:
„Pieszy i rowerzysta w środowisku miejskim”
Debatę poprowadzi: dr inż. Andrzej Brzeziński (Politechnika Warszawska)
Miejsce Forum :Warszawski Dom Technika NOT
ul. T. Czackiego 3/5 sala C, V piętro (dojazd windą)
Wstęp wolny
Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m. st. Warszawy
we współpracy ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Warszawie
zaprasza do udziału w CXXI Forum Komunikacyjnym nt:
„Inwestycje w pasie drogowym w Warszawie w roku 2016”
Temat przedstawi: mgr inż. Jerzy Stępniak
Dyrektor Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym
Forum odbędzie się w dniu 10 grudnia 2015 r. o godz. 17:00
w Warszawskim Domu Technika NOT
ul. T. Czackiego 3/5 sala C, V piętro (dojazd windą)
Wstęp wolny
To może być ciekawe. Niech ktoś robi zdjęcia/screeny po. Będzie co porównywać pod koniec roku
Byłem i w sumie nic nowego ani zaskakującego. Zwłaszcza że przedstawiano większe projekty (bez żadnych szczegółów), których fizyczna realizacja nie musi odbywać się wcale w 2016 . Czyli M2, południowa obwodnica, remonty kolejowe (średnica i obwód). Z rzeczy nie komunikacyjnych, ale ingerujących w pas drogowy, to zapowiadają się spore budowy kolektorów przez MPWiK, m.in. na Czerniakowskiej i Gagarina, przy Wisłostradzie (nie było konkretów czy to pod, czy obok) od mostu Gdańskiego aż do Północnego, czy też na Nocznickiego. Ale to jak wspominałem, rozłożone na lata i możliwe że w 2016 nic z tego nie będzie jeszcze kopane, tylko będą nadal robione papiery.