Komunikacja w innych miastach
Moderator: JacekM
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5307
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Poczekaj aż przyjedzie delegacja z Pjongjangu żeby porozmawiać o sposobach karania pracowników za nieudolne zmianyGeorg pisze:Czy ktoś może mi przybliżyć, jak wygląda komunikacja w Pekinie? Przedwczoraj, wg. tekstu ZTM gościliśmy przedstawicieli z tego miasta.
Goście z Pekinu. Ostatnie relacje zagraniczne w Pradze skończyły się popsuciem do reszty układu tramwajowego. Chciałbym wiedzieć, czego mogę się spodziewać po tych odwiedzinach. Chyba, że Pekińczycy przyjechali podpatrzeć u nas wspaniale wprowadzone zmiany wakacyjne (czytaj: cięcia w tramwajach gdzie się dało) i praski model taktowania.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Może ludzie z ZTM udadzą się na Wyspy Coocka. Na głównej wyspie Rarotondze są 2 linie: "Clockwise" i "Anticlocewise". Do wprowadzenia po otwarciu całej obwodnicy. Jako, że Warszawa jest spora można wprowadzić 6 linii: 3 razy po parze po obwodnicy śródmiejskiej, miejskiej i ekspresowej.
Połączenia pomiędzy pierścieniami zapewniałyby stateczki na Wiśle.
Połączenia pomiędzy pierścieniami zapewniałyby stateczki na Wiśle.
Strach mnie ogarnia, jak zbliżają się upały, a ja czytam, że w Pekinie cena biletu zależy od tego, czy jedziemy pojazdem klimatyzowanym, czy nie. Przejazd pojazdem klimatyzowanym jest 2 razy droższy niż nieklimatyzowanym.
Usuń swój post, bo zaraz ktoś pojedzie do Pekinu i stwierdzi, że to ma sens.. aczkolwiek patrząc na zachowanie kierowców np. z PKS-u mam wrażenie, że w Pekinie ich szkolono, dlatego nie ma żadnej różnicy cenowej.
E-7 to akurat ma sens.fik pisze:Ja bym się spodziewał dalszego mnożenia dziwnych linii autobusowych pokroju 412 czy E-7, musimy dogonić pekiński tysiąc linii
ŁK
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
W pekinie mają śmieszne, 15-16 metrowe przegubowce które umożliwiają zawijanie na skrzyżowaniu, bez pętli. Na TWB można takie cuda zobaczyć.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Tak jak zazwyczaj nie reklamuję się ze zdjęciami z TWB, tak teraz zrobię wyjątek - polecam przejrzenie moich zdjęć z Alicante
Komcepcja tamtejszej sieci tramwajowej jest następująca: była sobie wąskotorówka wzdłuż morza od Denii przez Benidorm do Alicante. Linia została zelektryfikowana na odcinku Alicante - Benidorm, zagęszczono przystanki, zakupiono Bombardiery Flexity Outlook i został dołożony odcinek śródmiejski w formie premetra.
Do tego dołożono dwa śródmiejskie odcinki pbsługujące tereny uniwersyteckie (L2) i osiedle apartamentowców dla turystów (L4).
Z uwagi na warunki terenowe, wiele odcinków jest jednotorowych, w wąwozach, tunelach, mostami i zawijasami. Po 1h20m pd wyjazdu z centrum Alicante można dotrzeć do Benidormu. A tam - możliwość przesiadki do wagonu spalinowego, którym można dojechać aż do Denii.
Moim zdaniem trasa L1 doskonale oddaje wszelkie zalety tramwaju: na wsi jest to bezkolizyjna lekka kolej, w mieście - kolizyjny tramwaj, w centrum - wjeżdża do tunelu i udaje metro. A do tego kapitalne krajobrazy, zwłasscza na odcinkach wzdłuż morza.
Serdecznie polecam obejrzenie tras z satelity oraz zajrzenie w moje zdjęcia
Komcepcja tamtejszej sieci tramwajowej jest następująca: była sobie wąskotorówka wzdłuż morza od Denii przez Benidorm do Alicante. Linia została zelektryfikowana na odcinku Alicante - Benidorm, zagęszczono przystanki, zakupiono Bombardiery Flexity Outlook i został dołożony odcinek śródmiejski w formie premetra.
Do tego dołożono dwa śródmiejskie odcinki pbsługujące tereny uniwersyteckie (L2) i osiedle apartamentowców dla turystów (L4).
Z uwagi na warunki terenowe, wiele odcinków jest jednotorowych, w wąwozach, tunelach, mostami i zawijasami. Po 1h20m pd wyjazdu z centrum Alicante można dotrzeć do Benidormu. A tam - możliwość przesiadki do wagonu spalinowego, którym można dojechać aż do Denii.
Moim zdaniem trasa L1 doskonale oddaje wszelkie zalety tramwaju: na wsi jest to bezkolizyjna lekka kolej, w mieście - kolizyjny tramwaj, w centrum - wjeżdża do tunelu i udaje metro. A do tego kapitalne krajobrazy, zwłasscza na odcinkach wzdłuż morza.
Serdecznie polecam obejrzenie tras z satelity oraz zajrzenie w moje zdjęcia
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Alicante i te ich podziemne stacje w centrum... Mieli rozmach.
Linię L2 otwarto ze sporym opóźnieniem. Jeszcze dwa lata temu kursowała krótka linia 4L dowożąca do portu (starym śladem, przy siedzibie/zajezdni).
Widok z zamku umieszczono w jednym z numerów iZTM (8 (79)) .
BTW: odcinek Benidorm (bosze, co za brzydkie miejsce na ziemi ) - Denia b. klimatyczny. Polecam na przyszłość.
Linię L2 otwarto ze sporym opóźnieniem. Jeszcze dwa lata temu kursowała krótka linia 4L dowożąca do portu (starym śladem, przy siedzibie/zajezdni).
Widok z zamku umieszczono w jednym z numerów iZTM (8 (79)) .
BTW: odcinek Benidorm (bosze, co za brzydkie miejsce na ziemi ) - Denia b. klimatyczny. Polecam na przyszłość.
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
W Denii byłem za dzieciaka. Do tej pory rodzicom wypominam, że nie zabrali mnie na przejazd tamtą wąskotorówką
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Czekają mnie urocze 4 dni na Śląsku, więc pewnie będę potrzebował biletu tamtejszej komunikacji. W związku z tym pytanie: czy bilety 48-godzinne i 5-dniowe mają ograniczenia co do stref? Z tego, co jest napisane na stronie KZK GOP, wnioskuję, że nie, bo ograniczenia są wskazane tylko przy biletach jednorazowych i miesięcznych, ale może jednak? Rozumiem, że na tych biletach można jeździć zarówno autobusami, jak i tramwajami?
- vernalisadonis
- Posty: 3098
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Nie mają ograniczeń strefowych. Sam ich używam jak tam jestem i możesz jeździć czym chcesz.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
A czy w Katowicach jeżdżą nadal ikarusy?
Oczywiście.