Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie
Moderator: Wiliam
Z obserwacji, z obserwacji...
Oczywiście można się spierać czy 90% to wszyscy, ale przy modelowaniu jest to założenie uzasadnione.
Oczywiście można się spierać czy 90% to wszyscy, ale przy modelowaniu jest to założenie uzasadnione.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
W którym miejscu 522 jest niezabieralne? Jeszcze zanim przetnie Wilanowską?
Zdarza się i tak.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Bo korki są i tak jest zwyczajnie szybciej. Zresztą jeszcze lata temu robiłem jakieś wyliczenia co do tego i stanęło na tym, że nawet rozkładowo czasy przejazdu do Politechniki na obydwa są porównywalne.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Udrożnić Wilanowskiej się nie da. Tzn. da się, ale wymaga to nakładu sił i środków, których nie ma i nie będzie... chyba że kolejny odcinek POW coś zmieni. Póki co jednak na Wilanowskiej się nie da wyznaczyć buspasa, bo ulica jest 2x2, więc to za nic nie przejdzie. A nawet jeśli, to wtedy całkowicie zatka się Czerniakowska, Sobieskiego i Spacerowa, więc to gra nie warta świeczki.
522 to zgniły kompromis, ale jedyny możliwy w tej chwili.
522 to zgniły kompromis, ale jedyny możliwy w tej chwili.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Gdyby udrożniono Al. Wilanowską, to na Nowy Wilanów mogłoby jeździć samo siekierzaste 217. Choć kiedyś postulowałem takie rozwiązanie, to postanowiłem się parę razy przejechać w szczytach obiema liniami i zakładając cel: Centrum, szybciej byłem 522, a nie 217 i metrem. W obu szczytach.Emyl pisze:Że korki są to ja wiem, tylko zastanawiam się, czy dążyć należy do pompowania 522, czy do udrożnienia Wilanowskiej (tak, wiem, marzenia ściętego łba).
Założenie pochodzi stąd, że przy tak dużym napełnieniu linii potrzebna jest separacja potoków. Jeśli zamiast na Sobieskiego, ekspres stanie na Św. Bonifacego, to ci, co chcą wysiąść przed Politechniką, wsiądą sobie w 116, albo 501, a ci co będą chcieli jechać do Politechniki, zostaną w autobusie. Dzięki większej szybkości przejazdu i powrotu na pusto do Miasteczka Wilanów, oszczędzimy autobusy, które normalnie musiałyby stawać, tak jak 522, przy każdym słupie. Choć hipotetyczna różnica w czasie przejazdu dla ekspresu i 522 wynosiłaby tylko 4 minuty po 7:30.JacekM pisze:Skąd założenie, że wszyscy jadący rano z Lemingradu wysiadają dopiero przy Polibudzie?
A M1 to jeszcze przyjmie więcej luda?Emyl pisze:A dlaczego Miasteczko w ogóle musi jeździć do Politechniki zamiast do Dw. Południowego?
Gdyby zagęścić takt w szczycie do minuty, to pewnie nie byłoby problemu Generalnie jednak zaczynamy powoli zbliżać się do postawienia sobie pytania: kiedy M1 się zatka i co wtedy?
Przerobić metro na taki poziomy paternoster .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Tylko wtedy powolne emerytki i inwalidzi oraz rowerzyści zablokują całą linię od Młocin po Kabaty! To się nazywa paraliż.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Nie zablokują. Znaczy: pierwsze trzy dni prokurator będzie blokować, potem się przyzwyczają
Bo nie chce? Bo Dolina Służewiecka?Emyl pisze:A dlaczego Miasteczko w ogóle musi jeździć do Politechniki zamiast do Dw. Południowego?
Nie wiem, jak wygląda sytuacja w 217, natomiast wiem, że 522 jest niezabieralne rano już przy Św. Bonifacego.
Wiem z obserwacji dwie rzeczy" że z 522 niezerowy potok wysiada przy dolnej i Spacerowej orazGeorg pisze:Jeśli 522 jest niezabieralne, to dlaczego nie można wyodrębnić ekspresu jadącego z Nowego Wilanowa do Politechniki, który stawałby tylko w Wilanowie, a potem dopiero przy Politechnice?
że w szczycie popołudniowym kursy 522 zaczynające na pl. Konstytucji zamiast w Centrum są puste i znajdują się w nich miejsca siedzace przy Dolnej, natomiasat kursy jadące z dw. Centralnego bywają przy pl. Konstytucji już niezabieralne.
Wniosek - Twoja propozycja nie znajduje uzasadnienia w obserwowanych faktach. Jednak, gdyby 522 zdjąć następujące przystanki: Czarnomorska, Mangalia a Nałęczowską i Dolną unażądowić, to sepraacja potoków mogłaby nieco sytuację poprawić.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....