Problemy komunikacyjne Służewca
Moderator: Wiliam
"Lepsze połączenie między metrem a Służewcem" - zatytułował ZTM swoją informację o liniach 401 i 402. Tylko dziwnym trafem na dołączonym schemacie z wykazem przystanków (już usuniętym ze strony, więc go nie podlinkuję) zabrakło przystanku... METRO SŁUŻEW (po NOSKOWSKIEGO była AL. LOTNIKÓW). Nic dziwnego, że już usunęli.
Był też inny błąd. Szczegóły w wątku o stronie ZTM .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36867
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ale zaraz, było podane, że z Bokserskiej. To nie jest tak, że zamiast kursów z Bokserskiej będą te obrotowe kursy z Metra Służew?fik pisze:Czyli zamiast w miarę rozsądnej dowozówki będzie lokalny śmieć i eszelon przyjeżdżający losowo z korka w Marynarskiej. #dobrazmiana.osa pisze:193 będzie pocięte.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Nie. Tak ciężko spojrzeć do rozkładu?
Jest taki moment w rozwoju takich obszarów monokulturowych, że jedynym rozwiązaniem jest dosypywanie brygad. Przechodziły to Nowodwory, przechodzą teraz to Derby i Służewiec. Sprzątanie takiego bałaganu w stanie wiecznych niedoborów proste nie jest, bo nie za bardzo wiesz, gdzie masz stan docelowy. Nowodwory już się nasyciły, jest tam względny spokój, to i porządki są już zrobione. Derby chyba też już zbliżają się do kresu możliwości. Służewiec niestety jeszcze potencjał ma. A jeszcze Służewiec ma tą wredną cechę, że (w przeciwieństwie do Derbów i Nowodworów) nie ma jednego kanału wylotowego, tylko da się tam dojechać zewsząd i zewsząd jest popyt.Emyl pisze:Moim zdaniem dodawanie tarczki wcale nie poprawi sytuacji. Ten okołosłużewiecki burdel po prostu ktoś z głową powinien rozwiązać, a nie dosrywać do pieca, tak jak teraz.
Obecna filozofia jest taka, że kosztem sprawnego systemu dowozowego osiedla-metro, próbuje się rozwiązać problemy dzielnicy biurowej, w której jednocześnie zamiast usprawnić tramwaj, planuje się (droższą) rozbudowę autostrady przez sam jej środek. Te wszystkie literki to jest właśnie pokłosie podcierania sobie dupy polityką transportową miasta.
Sorki za OT.
Natomiast nie rozumiem utyskiwania na rozbudowę Marynarskiej. Przecież to jest obwodnica miejska. Jeżeli chcemy porządkować Śródmieście i je odsamochodawiać, to porządne obwodnice o różnych promieniach mieć musimy. Dlatego potrzebna jest zarówno rozbudowa Marynarskiej (zwłaszcza, że węzły na obu jej końcach są już w docelowej szerokości, jak i udrożenienia Dolinki Służewieckiej planowanymi od dawna wiaduktami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Na 193 wylatują trzy poranne kursy, które były zrobione z wyjazdów dodatkowych brygad na karuzelę dla SGGW. Cięcie 193 (jeśli już się czepiać) było zrobione dość dawno temu, chyba przy okazji przebudowy pętli Bokserska. Wtedy Bokserska straciła szczyt popołudniowy. Ale poranny mikroszczyt wyglądał tak, jak wygląda jeszcze dziś, od czasów moich studiów. Będzie tego już z 10 lat.Bastian pisze:Ale zaraz, było podane, że z Bokserskiej. To nie jest tak, że zamiast kursów z Bokserskiej będą te obrotowe kursy z Metra Służew?fik pisze: Czyli zamiast w miarę rozsądnej dowozówki będzie lokalny śmieć i eszelon przyjeżdżający losowo z korka w Marynarskiej. #dobrazmiana.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7010
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Ja nie utyskuję na rozbudowę samą w sobie, a na kolejność realizowania inwestycji. Powinno być: najpierw tramwaj, potem autostrada. Tymczasem tramwaj jest na liście rezerwowej, a więc powstanie dopiero w bliżej nieokreślonej przyszłości (bliskiej, ale nie tej najbliższej). Chociaż przyznaję się bez bicia - uważam, że Marynarska, nawet gdyby miała po 10 pasów, to i tak by stała. Odsamochodowienie Śródmieścia to w tym przypadku fraza-wytrych. Takie rzeczy to się zaczyna od nieposzerzania Wołoskiej czy Prostej, a nie od przebudowy Marynarskiej.
Jeszcze inną sprawą jest to, że w obecnej sytuacji infrastrukturalnej zamiast kombinować z tymi literkami i wywijasami, jak koń pod górę, należało połączyć zachodnie 401 i 504 w 144, zasilać odcinkowo 189 (przykładowo WKD-metro albo WKD-Stegny), a wschodnie 401 zakrańcować najdalej na WKD. A to wszystko przy jednoczesnym zostawieniu w spokoju 193.
[...]usunięto
Wiliam
Jeszcze inną sprawą jest to, że w obecnej sytuacji infrastrukturalnej zamiast kombinować z tymi literkami i wywijasami, jak koń pod górę, należało połączyć zachodnie 401 i 504 w 144, zasilać odcinkowo 189 (przykładowo WKD-metro albo WKD-Stegny), a wschodnie 401 zakrańcować najdalej na WKD. A to wszystko przy jednoczesnym zostawieniu w spokoju 193.
[...]usunięto
Wiliam
Już na to 193 to chyba nie ma powodu narzekać. Wypadły między 8 a 9 cztery kursy 193 z Metra Służew do SGGW. W tym czasie będzie 14 (czternaście) kursów 401, to chyba nawet spóźnienie na Marynarskiej im nie zaszkodzi...
(A ile było kursów wtyczek?)
(A ile było kursów wtyczek?)
Oferta jest mniej więcej taka, jaka była za czasów wtyczek i też nie rozumiem narzekań na ofertę 193+401. Rano pierwsza linia co 10 minut, a druga rano nawet co 4 minuty. Poza tym studenci muszą też wrócić z zajęć, a wtedy to już sam zysk. Było tylko 193 co 10 minut, a będzie 193 i 401 obydwa co 10 minut, przy nie najgorszej koordynacji między sobą, czyli sama korzyść, bo chyba będzie można liczyć na punktualny odjazd z krańca. Zwracam też uwagę, że na 401 ostatnie 2 kursy "f" są okrężne: Ursynów Płd. - Ursynów Płd., dla pasażerów dostępne na odcinku: Metro Służew - Ursynów Płd., więc one też nie są narażone na korki na Służewcu, bo po prostu stamtąd nie przyjadą. A jak wcześniej kursuje co 4 minuty to bez znaczenia przecież jaki kurs przyjedzie. A i studenci będą mieli też linię w wersji przyśpieszonej, więc same plusy.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 7010
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Zobaczymy, oby rzeczywiście i w praktyce tak było. Inna sprawa, że tym 401 to Bokserska nie pojedzie.ashir pisze:Rano pierwsza linia co 10 minut, a druga rano nawet co 4 minuty
Potraktuję to jako żart.ashir pisze:A i studenci będą mieli też linię w wersji przyśpieszonej, więc same plusy.
No przecież pomija Wróbla, Wałbrzyską-Cmentarz, Nowoursynowską, Arbuzową, SGGW-Biblioteka (tylko na żądanie), SGGW-Klinika, Ciszewskiego (tylko raz i tylko na żądanie), Strzeleckiego (tylko na żądanie), Magellana. Całkiem nieźle.
W praktyce pewnie jakieś stadka będą, ale przy tej częstotliwości...
(A takie 17 to potrafi jechać w składach po trzy).
(A takie 17 to potrafi jechać w składach po trzy).
A czy na lotnisku jest miejsce gdyby tam chcieć krańcować 402?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
A po jaki kij ciągnąć 402 na Lotnisko?
Przecież to oczywiste. Aby dwukierunkowo obsłużyć przystanek przy PKP. Obecna zawrotka jest absurdalna. Rondo Żabczyńskiego po 9 minutach jazdy od Postępu. No kurde genialne .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.