Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 sty 2016, 21:07

Szeregowy_Równoległy pisze:Wydawałoby się, że tworząc nowy układ z nowymi częstotliwościami powinno się ogarnąć także koordynacje. Inaczej cała reforma nie ma sensu, bo jest równie do dupy jak poprzednio, tylko w nowym opakowaniu.
Szkopuł polegał na tym że nie stworzono nowego układu, a tylko zmieniono częstotliwości (przykładowo 23 i 24 dostało w plecy). Także to w ogóle wyszła sztuka dla sztuki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7011
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 sty 2016, 21:17

Ktoś zapodał już ze sto lat temu taką mapkę z minimalną liczbą linii (były chyba oznaczone literkami), pamiętacie to? Przyznać się, który to!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 sty 2016, 21:29

Nie Glonojad?

Dodano po 8 minutach 44 sekundach:
Mam to:
viewtopic.php?p=964869#p964869
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7011
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 sty 2016, 21:34

Dokładnie o to chodziło. Dzięki :-D

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 20 sty 2016, 21:38

Wiliam pisze: Szkopuł polegał na tym że nie stworzono nowego układu, a tylko zmieniono częstotliwości
Markowanie pracy bądź / i za miękka pupcia, żeby przepchnąć niepopularne (mniej czy bardziej) zmiany i mamy, co mamy.

Georg
Posty: 6344
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 sty 2016, 22:09

Emyl pisze:Ja przepraszam, że tak z dupy... Jest jakaś szansa na powrót do taktów 5/10? :p
Nie. Już pytałem o to. Nie ma takiej możliwości/mowy/chęci itd. W odpowiedzi na maila dowiedziałem się, że "zmiana modelu taktowania poprawiła w widoczny sposób funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w Warszawie".

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 sty 2016, 6:16

Georg pisze:
Emyl pisze:Ja przepraszam, że tak z dupy... Jest jakaś szansa na powrót do taktów 5/10? :p
Nie. Już pytałem o to. Nie ma takiej możliwości/mowy/chęci itd. W odpowiedzi na maila dowiedziałem się, że "zmiana modelu taktowania poprawiła w widoczny sposób funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w Warszawie".
Spodziewałeś się jakiejś innej odpowiedzi?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6344
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 sty 2016, 7:25

pawcio pisze:
Georg pisze: Nie. Już pytałem o to. Nie ma takiej możliwości/mowy/chęci itd. W odpowiedzi na maila dowiedziałem się, że "zmiana modelu taktowania poprawiła w widoczny sposób funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w Warszawie".
Spodziewałeś się jakiejś innej odpowiedzi?
Już wolałbym odpowiedź: "Dziękujemy za sygnał i przekażemy Pana pomysł do dalszych analiz". Sens oczywiście ten sam. Ale nie świadczy tak bardzo o tym, że autor pomysłu uważa, iż to co stworzył jest tak fantastyczne, że lepiej być nie może. W końcu zawsze i w każdej dziedzinie życia coś można poprawić.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1602
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 21 sty 2016, 7:41

pawcio pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Jutro mam 25, linia podstawowa. 7 też jest linią podstawową, więc logiczne jest to, że zawsze, ale to, kurde, zawsze mając 25 między Kijowską z BW1920 jadę w zestawie z 7.
Koordynacje niewiele mają wspólnego z częstotliwościami. Aczkolwiek doświadczenia z czasów 5/10 pokazywały ze przy gorzej częstotliwości koordynacje było ułożyć trudniej.
Krytyczny jest fakt, że koordynacja linii A i B może oznaczać zgodność faz linii A i C w innym miejscu.
W przyszłym semestrze mam optymalizację algorytmami ewolucyjnymi i kusi mnie, żeby skrobnąć program i to dokładniej zbadać :p
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 sty 2016, 7:54

Daniel_FCB pisze:
pawcio pisze: Koordynacje niewiele mają wspólnego z częstotliwościami. Aczkolwiek doświadczenia z czasów 5/10 pokazywały ze przy gorzej częstotliwości koordynacje było ułożyć trudniej.
Krytyczny jest fakt, że koordynacja linii A i B może oznaczać zgodność faz linii A i C w innym miejscu.
W przyszłym semestrze mam optymalizację algorytmami ewolucyjnymi i kusi mnie, żeby skrobnąć program i to dokładniej zbadać :p
Śmiało! Ja chyba też usiądę do odświeżenia swojej zabawki koordynacyjnej.
A już nieśmiertelnym przykładem (a nie, ubiłem ten dylemat swego czasu) był problem z koordynacją 19 i 33.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 sty 2016, 8:00

A nie 19 i 35?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 sty 2016, 8:18

35 wówczas jeździło na Okęcie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6344
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 sty 2016, 8:41

Faktem jest, że dla pasażerów (tych leniwych, którzy nie lubią się przesiadać) obecna reforma z większą ilością linii jest lepsza, niż gdyby skasować 7-8 słabych linii i wzmocnić obecnie istniejące do 5-10. Stąd walka o przywrócenie reformy 5-10 wydaje się bezcelowa.

Z tym co Pawcio napisał o osie i jego zamiłowaniu do 37 to zapytam trochę inaczej. Czym różni się sytuacja sprzed roku, kiedy była 17 i 37, od obecnej, kiedy jest tylko 17? Innymi słowy dlaczego w zeszłym roku dodano ten numerek, a w tym roku uznano, że jest niepotrzebny. To pytanie teoretyczne, a nie tendencyjne (obecnie nie jestem ani zwolennikiem, ani przeciwnikiem 37).

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1602
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 21 sty 2016, 8:45

17 i 37 można było scalić, gdyż poprawiono system informacji pasażerskiej w swingach. Teraz mamy negatyw + kurs skrócony.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Georg
Posty: 6344
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 sty 2016, 8:47

Daniel_FCB pisze:17 i 37 można było scalić, gdyż poprawiono system informacji pasażerskiej w swingach. Teraz mamy negatyw + kurs skrócony.
Dziękuję za odpowiedź.

Zablokowany