134N PESA Jazz (ten krótki)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 sty 2016, 11:14

Naliczyć kary, ale komu?
Chyba TW, za to że tak się ślimaczą z testami.
Ile razy przejeżdżałem obok R-3, to widzę na zajezdni co najmniej po kilka 134N, w środku dnia.
Nie wiem, jak jest teraz, bo już jakiś czas tam nie byłem, ale przyznam, że bardzo rzadko można je spotkać na trasie.
A wiadomo, kiedy będzie docelowy przydział tych tramwajów na trasy? Będą na liniach solówkowych po wpisaniu na stan?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 31 sty 2016, 11:56

Nie wszystko ci stoi na zajezdni nadaje się do ruchu. Podobno na porannym OC potrafi odpaść połowa stanu. No i testu trwają bo brygady gdzie mogą kursować to nie 20 na 320 kilometrów tylko 13 na 200.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 sty 2016, 12:26

Poziom hejtu na te tramwaje i ich producenta jest porażający. Nie wiem, skąd to się bierze, obsuwy terminów nie są niczym miłym, ale zdarzały się zawsze i zdarzać się będą, i to znacznie większe i znacznie bardziej utrudniające życie kupującemu.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 31 sty 2016, 12:28

MichalJ pisze:Poziom hejtu na te tramwaje i ich producenta jest porażający. Nie wiem, skąd to się bierze, obsuwy terminów nie są niczym miłym, ale zdarzały się zawsze i zdarzać się będą, i to znacznie większe i znacznie bardziej utrudniające życie kupującemu.
Pesa ma obsuwy praktycznie wszędzie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sty 2016, 12:33

I nie tylko na terminach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 31 sty 2016, 12:34

Bo wzięli na siebie za dużo. I obawiam się, że będzie to kolejny zakład, który zostanie zamknięty z powodu zadłużenia na spłatę kar umownych. Szkoda, bardzo szkoda.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sty 2016, 13:18

Nie sądzę, ale wątek o polityce w innym budynku ;)

Dodano po 19 minutach 8 sekundach:
michael112 pisze:Naliczyć kary, ale komu?
Chyba TW, za to że tak się ślimaczą z testami.
Ile razy przejeżdżałem obok R-3, to widzę na zajezdni co najmniej po kilka 134N, w środku dnia.
A skąd wiesz, że sprawne? Jezu, jak Ty coś walniesz...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sty 2016, 13:25

Pablo-waw pisze:I tak oto miesiac po terminie (nieprzekraczalnym, dodajmy...) wpisano na stan az osiem wagonow.
I tu ujawnia sie bieda jezyka polskiego - nie ma w nim slowa dostatecznie obelzywego na taka sytuacje. Szkoda.
Przecież do końca roku to tylko wszystkie miały być dopuszczone do testu niezawodności. ;)

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 31 sty 2016, 14:10

I obawiam się, że będzie to kolejny zakład, który zostanie zamknięty z powodu zadłużenia na spłatę kar umownych.
Te kary niekoniecznie muszą być w "czystym" pieniądzu, mogą zaoferować produkty (do wartości wlicza się marża czyli kara efektywnie maleje) albo usługi (marża jeszcze większa, a sama kara rozkłada się na kilka lat). Bardziej niebezpieczne wydaje się raczej to, że przez najbliższe lata raczej nie będzie jakichś wielkich zakupów i może być trudno utrzymać funkcjonowanie zakładu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sty 2016, 14:40

Nie mogą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 31 sty 2016, 19:20

ashir pisze:Przecież do końca roku to tylko wszystkie miały być dopuszczone do testu niezawodności. ;)
Czyzby?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sty 2016, 19:27

Przecież taki był aneks. ;)

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 31 sty 2016, 21:13

Aneks nie zmienia terminu, tylko ratuje finansowanie. Termin oryginalny nadal w mocy, kary powinny byc wg niego naliczane

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sty 2016, 21:21

Ashir jak zwykle wie lepiej...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 01 lut 2016, 8:19

Te kary niekoniecznie muszą być w "czystym" pieniądzu, mogą zaoferować produkty
Chyba nie bardzo mogą, natomiast zamawiających gotówka też nie szczególnie urządza, bo będą musieli zwracać dofinansowanie unijne (a w Warszawie to jeszcze bardziej pokręcone).
Bardziej niebezpieczne wydaje się raczej to, że przez najbliższe lata raczej nie będzie jakichś wielkich zakupów i może być trudno utrzymać funkcjonowanie zakładu.
Kolej sporo zamawia, za granicę też się coś sprzedaje. Wiadomo, że nie będzie skali produkcji takiej jak w 2015, ale też nikt tego nie oczekuje.

Jeśli coś boli PESĘ, to na pewno 60 tramwajów dla Moskwy odstawionych na kołki...

ODPOWIEDZ