Strona 69 z 110

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 16:35
autor: TGM
A co ze 195 :lol: :?:

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 16:40
autor: Bastian
adam2239 pisze:
21 paź 2024, 14:33
Czy nie mogli zamienić końcówek w przypadku linii 14 i 19, tak, by 14 kończyła bieg na Stegnach, a 19 zapewniała bezpośredni dojazd do Dworca Centralnego zarówno mieszkańcom Mokotowa, jak i Wilanowa?
No jak 14 na Stegnach, skoro Stegny będą dopiero za rok? (-( :bredzisz: :poglowie:

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 16:41
autor: Georg
TGM pisze:
21 paź 2024, 16:35
A co ze 195 :lol: :?:
A ono nie zostało zlikwidowane tylko zawieszone?

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 16:53
autor: eloelo520
Bywalec pisze:
21 paź 2024, 14:54
Ilość tramwajów dwukierunkowych nie jest z gumy a 14 ma za 2 lata jechać na Zachodni więc taka zamiana końcówek byłaby dość problematyczna.
Jeśli takie argumenty padają przy tak drogiej inwestycji w tak bogatym mieście, że brakuje w niej dosypania małęgo ułamka $$$ na więcej taboru albo pętlę zamiast terminala końcowego aby zrealizować obiecywane jej cele, to znaczy że nie powinna ona zostać w ogóle zaczynana.

W ogóle to w żądnym sensownie zorganizowanym zachodnim mieście nie upycha się 7 tak często jeżdzących linii tramwajowych na jednym dwutorowym szlaku.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 16:59
autor: MPXD
Warszawski Transport Publiczny podał do wiadomości informację o zmianach w układzie komunikacji miejskiej po otwarciu trasy tramwajowej do Wilanowa.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2024/10/21 ... wa-zmiany/

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 17:01
autor: adam2239
Bastian pisze:
21 paź 2024, 16:40
adam2239 pisze:
21 paź 2024, 14:33
Czy nie mogli zamienić końcówek w przypadku linii 14 i 19, tak, by 14 kończyła bieg na Stegnach, a 19 zapewniała bezpośredni dojazd do Dworca Centralnego zarówno mieszkańcom Mokotowa, jak i Wilanowa?
No jak 14 na Stegnach, skoro Stegny będą dopiero za rok? (-( :bredzisz: :poglowie:
Czy naprawdę trzeba takie rzeczy tłumaczyć? No to 14 poczekałaby ze zmianą trasy do czerwca (to chyba mało istotna linia, jeśli chodzi o układ komunikacyjny Warszawy), a 19 mogłaby już teraz pojechać na Wilanów. I wtedy problem braku bezpośredniego połączenia Dworca Centralnego z Wilanowem i Mokotowem znika. Do tego można również wariantowo wprowadzić wydłużone kursy 131 do Powsina i mamy definitywne rozwiązanie konfliktu interesów.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 17:03
autor: ashir
MPXD pisze:
21 paź 2024, 16:59
Warszawski Transport Publiczny podał do wiadomości informację o zmianach w układzie komunikacji miejskiej po otwarciu trasy tramwajowej do Wilanowa.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2024/10/21 ... wa-zmiany/
A czytałeś poprzednie posty? :>

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 17:07
autor: MPXD
ashir pisze:
21 paź 2024, 17:03
MPXD pisze:
21 paź 2024, 16:59
Warszawski Transport Publiczny podał do wiadomości informację o zmianach w układzie komunikacji miejskiej po otwarciu trasy tramwajowej do Wilanowa.
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2024/10/21 ... wa-zmiany/
A czytałeś poprzednie posty? :>
No czytałem, ale z czego się wyczytałem, to był artykuł z gazety "wiewiórczej".

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 17:09
autor: person
eloelo520 pisze:
21 paź 2024, 16:53
W ogóle to w żądnym sensownie zorganizowanym zachodnim mieście nie upycha się 7 tak często jeżdzących linii tramwajowych na jednym dwutorowym szlaku.
Praga na to:
weź moje 8 linii i potrzymaj mi piwo:
https://www.dpp.cz/cs/data/Dopravn%C3%A ... .07.02.png

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 17:13
autor: ashir
MPXD pisze:
21 paź 2024, 17:07
ashir pisze:
21 paź 2024, 17:03
A czytałeś poprzednie posty? :>
No czytałem, ale z czego się wyczytałem, to był artykuł z gazety "wiewiórczej".
To niezbyt dokładnie, bo o 14:15 opublikowałem już informację, że na stronie WTP jest oficjalny komunikat wraz z podaniem linku.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 17:31
autor: primoż
adam2239 pisze:
21 paź 2024, 17:01
Bastian pisze:
21 paź 2024, 16:40


No jak 14 na Stegnach, skoro Stegny będą dopiero za rok? (-( :bredzisz: :poglowie:
Czy naprawdę trzeba takie rzeczy tłumaczyć? No to 14 poczekałaby ze zmianą trasy do czerwca (to chyba mało istotna linia, jeśli chodzi o układ komunikacyjny Warszawy), a 19 mogłaby już teraz pojechać na Wilanów. I wtedy problem braku bezpośredniego połączenia Dworca Centralnego z Wilanowem i Mokotowem znika. Do tego można również wariantowo wprowadzić wydłużone kursy 131 do Powsina i mamy definitywne rozwiązanie konfliktu interesów.
A co z Filtrową w takim przypadku?
ashir pisze:
21 paź 2024, 17:13
MPXD pisze:
21 paź 2024, 17:07


No czytałem, ale z czego się wyczytałem, to był artykuł z gazety "wiewiórczej".
To niezbyt dokładnie, bo o 14:15 opublikowałem już informację, że na stronie WTP jest oficjalny komunikat wraz z podaniem linku.
Przecież on sobie nabija ilość postów, żeby uzyskać dostęp do OB😄

Re: Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 17:37
autor: Łukasz
Usunąć!!!

Btw to linku tu nie było ;p

PS dostęp do OB można zabrać i tak ;)

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 18:10
autor: szparag
eloelo520 pisze:
21 paź 2024, 16:53
Jeśli takie argumenty padają przy tak drogiej inwestycji w tak bogatym mieście, że brakuje w niej dosypania małęgo ułamka $$$ na więcej taboru albo pętlę zamiast terminala końcowego aby zrealizować obiecywane jej cele, to znaczy że nie powinna ona zostać w ogóle zaczynana.

W ogóle to w żądnym sensownie zorganizowanym zachodnim mieście nie upycha się 7 tak często jeżdzących linii tramwajowych na jednym dwutorowym szlaku.
Pamiętasz przetarg? Miasto zastanawiało się, czy budować do Bonifacego, czy do Wilanowskiej czy do Branickiego. Dosypali i jest do Branickiego. Potem jeszcze dosypali do pętli Stegny. Jakich konkretnie celów ta linia nie zrealizuje? Tego, że mieszkańcy bloków przy wiadukcie obwodnicy nie będą mieli przystanku pod domem?

Za tydzień na Pl. Unii wykorzystanych będzie 7 slotów, z 19 będzie 8. Ciasno, ale od północy Pl. Zbawiciela nie ma świateł, a od południa są oddzielne tory do skrętu, więc korki tramwajowe nie powinny się tworzyć. Przyjrzyj się wiaduktowi koło Arkadii, tam są linie na 8 slotów.
adam2239 pisze:
21 paź 2024, 17:01
Czy naprawdę trzeba takie rzeczy tłumaczyć? No to 14 poczekałaby ze zmianą trasy do czerwca (to chyba mało istotna linia, jeśli chodzi o układ komunikacyjny Warszawy), a 19 mogłaby już teraz pojechać na Wilanów. I wtedy problem braku bezpośredniego połączenia Dworca Centralnego z Wilanowem i Mokotowem znika. Do tego można również wariantowo wprowadzić wydłużone kursy 131 do Powsina i mamy definitywne rozwiązanie konfliktu interesów.
14 obecnie jest mało istotną linią, bo nie jeździ. Po uruchomieniu jej istotność wzrośnie. Jak teraz uruchomisz 19 zamiast 14, to na Filtrowej będzie tylko 1 słaba linia.
Z Wilanowa do Centralnego możesz się przesiąść na jednym peronie w 10/11 lub w cokolwiek na Patelni lub z tej Patelni odbyć krótki spacer.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 18:16
autor: adam2239
To po CH w ogóle puszczać na Wilanów słabą 14 i jednocześnie skracać do krańca Stegny bardziej potrzebną 19? Problemem jest to, że ZTM uparł się właśnie na tą cholerną 14, jeszcze powołując się przy tym na względy historyczne. Z Wilanowa powinny jechać dwie mocne linie w postaci 16 i 19 - w ten sposób byłby i wilk syty i owca cała.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 21 paź 2024, 18:18
autor: pawcio
Dwie mocne linie nie wejdą na terminal w Miasteczku. Już układ na trzy sloty będzie wyzwaniem.
Zamiast 14 mogłaby pewnie pojechać 19, gdyby tylko ktoś znalazł sensowne rozwiązanie dla Filtrowej.