515 - co dalej z tą linią?

Moderator: Wiliam

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 12 sie 2007, 17:17

A teraz ja pozwole sobie ocenić te zmiany od 1 września...:

136 wydaje się że będzie całkiem ciekawą linią...szybsze połączenia Ursynowa z Ochotą i Wolą

143 nie ciągnąłbym do pętli REMBERTÓW KOLONIA, zakrańcowałbym go przy AONie (do Kolonii zostawiłbym 515 na trasie REMBERTÓW KOLONIA - URSUS)

157 też dobrze zmieniają, nie ma bowiem potrzeby żeby 157 jechało przez ul. Grójecką gdzie dubluje tramwaje, poza tym dobrze że 157 pojedzie do Blue City zamiast 136 ponieważ ta linia obsługuje większą część Ochoty niż 136

O 301 już się wypowiedziałem więc nie będe się powtarzał.

306 wydaje się być trochę dziwną linią ale może przydatną dla osób które chcą dojechać z ul. Instalatorów do tramwajów bądź linii 189, 301 lub 515 na Hynka.

Najbardziej udanymi liniami wg. mnie będą linie 505 i 515. Ta pierwsza pomoże linii 175 na odcinku od Dw. Centralnego do Sasanki oraz stworzy całotygodniowe połączenie dzisiejszego okresowego 436 od Pl. Zawiszy do Ursynowa.

515 też wygląda bardzo ciekawie. Wspomoże linie 189, zastąpi okresowe 401 oraz stworzy połączenie Trasą Siekierkowską do Płowieckiej. Mam jednak nadzieje że na linii 515 nie będzie zbędnych przystanków takich jak ASTRONAUTÓW.
RELOBUS A38 ESTRADY

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 13 sie 2007, 22:31

Jarek pisze:182 by się włączało od al. USA.
Jeszcze czego. Jakkolwiek 182 nie należy do moich faworytów, to opuszczać Ostrobramskiej nie może, w każdym bądź razie nie powinno. Jest uzupełnieniem linii przyśpieszonych jadących do metra nie tyle z racji tego, że odciąża je w krytycznych momentach (ileż to razy musiałem się tym autobusem wlec niemiłosiernie przez Torwary i inne niepotrzebne duperele, bo nie mogłem wejść do 525), ale przede wszystkim za przyczyną połączenia Ostrobramskiej z Mokotowem, co sprawia, że 182 ma też inne niż pośpiechy zadania. W przeciwieństwie do przemalowanego na czarno 514, które jeśli zostałoby na swojej trasie, będzie pośpiechów ewidentnym dublem. Z Ostrobramskiej nie ma prawa wyparować kolejna linia na szeroko pojęty Mokotów po usunięciu 141 i 143 =; Miejsce dla 182 jak najbardziej jest, choćby tylko na solówkach. Wobec pomysłu 182 na Wiatracznej jestem stanowczo na NIE.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 sie 2007, 22:54

emdegger pisze:Jeszcze czego. Jakkolwiek 182 nie należy do moich faworytów, to opuszczać Ostrobramskiej nie może, w każdym bądź razie nie powinno. Jest uzupełnieniem linii przyśpieszonych jadących do metra nie tyle z racji tego, że odciąża je w krytycznych momentach (ileż to razy musiałem się tym autobusem wlec niemiłosiernie przez Torwary i inne niepotrzebne duperele, bo nie mogłem wejść do 525), ale przede wszystkim za przyczyną połączenia Ostrobramskiej z Mokotowem, co sprawia, że 182 ma też inne niż pośpiechy zadania. W przeciwieństwie do przemalowanego na czarno 514, które jeśli zostałoby na swojej trasie, będzie pośpiechów ewidentnym dublem. Z Ostrobramskiej nie ma prawa wyparować kolejna linia na szeroko pojęty Mokotów po usunięciu 141 i 143 Miejsce dla 182 jak najbardziej jest, choćby tylko na solówkach. Wobec pomysłu 182 na Wiatracznej jestem stanowczo na NIE.
Ojojoj. Ktoś rzucił pomysł, ja skomentowałem czyjąś inną wypowiedź. Ale nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, że obecna rola 182 może być tak wnikliwie i przekonująco uzasadniona. A tu prosze... ;-)

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 14 sie 2007, 0:52

Dobre Przewa¿nie gdy stoi kto¶ na przystanku Pruszkowska to czeka w³a¶nie na 172!
Polecam nauke czytania lub/i cytowania.

Napisalem ze sposrod przystankow na Rakowcu ktore zwiedza 172 ma najmniejsza i taka jest prawda.
Z tych co wsiadaja do 172 na Pruszkowskiej i tak polowa jedzie do Woloskiej wiec beda mogli pojechac 186.

Jeszcze co do 436/505.
Trasa ok czestotliwosc chyba tez.
Mam nadzieje ze nie przejmie po 505 Herbsta.
Przydaloby sie ja odchudzic jeszcze z Cybernetyki->kabaty, a moze i Gotarda.

Ale mam 'ale' co do wysylania jej na Lotnisko.
Niby 2 pozadane (przez wielu) sprawy czyli:
Czerwony na ZiW z Lotniska
Linia z lotniska na Ursynow i do Metra
Ale
Dlaczego tylko Ursynow ma miec dogodny dojazd na Lotnisko a Sluzew i np. Stegny juz nie?
Jednak biznesowy Sluzewiec i GM powinny miec szybkie polaczenie z Ursynowem i jakiekolwiek z Kabatami.
O ile dla ciagu ZiW i ogolnie Ochoty nie bedzie zbytniej roznicy czy jechac 136 czy 505 (ze 2 stale i 2 NZ po drodze wiecej) o wieksza czesc Ursynowa bedzie mocniej w plecy.
Dodatkowo 505 w obecnych planach o Metro zahacza delikatnie mowiac malo dogodnie.
Jazda na sporym odcinku ciagiem rownoleglym do Metra i zaliczenie paru dodatkowych przystankow po drodze z przesiadka o 2 stacje dalej od Centrum.
Z drugiej strony nad korkami na ZiW i Raszynskiej latac nie bedzie.

Czy nie lepiej puscic nowa linie z lotniska, a 505 zostawic jak jest?
Po drodze do Metra max 3 przystanki, np: Poleczki CO i Miklaszewskiego i dalej przez Stegny na blah... Goclaw (tez po 2 czy 3 przystanki na kazdym z os.).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 sie 2007, 1:03

Nie wiem, gdzie to w sumie dać...

Obrazek
Rewolucja komunikacyjna przełożona na jesieńJarosław Osowski2007-08-14, ostatnia aktualizacja 2007-08-14 00:46

Nie od 1 września, ale przynajmniej miesiąc później Zarząd Transportu Miejskiego pozmienia trasy autobusów w całej Warszawie. Dłużej potrwają konsultacje z pasażerami, którzy naciskają, by zostawić niektóre linie w spokoju

- Liczymy się z tymi opiniami, bo ja i dyrektor ZTM też jeździmy autobusami. I żeby konsultacje nie były fikcją, będą trwać, dopóki większość warszawiaków wróci z wakacji - ogłosił wczoraj Andrzej Franków, który odpowiada w ZTM za zmiany tras.

Teraz latający dywan?

Największe szykuje na Ursynowie. ZTM chce tu poprawić dojazd do nowych osiedli, m.in. wzdłuż ul. Rosoła i na tyłach Centrum Onkologii (185 kursowałoby do hipermarketu Tesco), uprościć połączenia (np. linię 136, która krąży po Imielinie) i skończyć z dublowaniem metra. Tu wielkie emocje budzi zapowiedź likwidacji linii 504 przez al. Niepodległości do Dworca Centralnego - zostałoby krótsze połączenie z Kabat do stacji Wilanowska. A jeszcze większe pomysł wycofania z Puławskiej linii 505. Tę ZTM widzi jako nowy dojazd z Ursynowa na lotnisko (po otwarciu wiaduktu nad ul. Poleczki na przełomie roku) i dalej przez ul. Żwirki i Wigury do centrum.

"A może w ten sposób jaśnie panowie zawiadujący komunikacją zachęcają nas, abyśmy przesiedli się na rowerki albo latające dywany?" - dworuje arkadia28 na forum dyskusyjnym w portalu Gazeta.pl i jest to jeden z łagodniejszych komentarzy. Odpowiada forumowicz bobcat0210: "Dyskusyjna jest zasadność utrzymywania aż tak dużej liczby linii łączących Ursynów ze Śródmieściem. Zwolnione z Ursynowa autobusy powinny wspomóc inne dzielnice, które z dobrodziejstw metra korzystać nie mogą. Niestety, każda próba zracjonalizowania układu na Ursynowie spotyka się z histeryczną reakcją miejscowego Warcholskiego Komitetu Protestacyjnego Liberum Veto". Jak się dowiadujemy, ZTM może zostawić 505 przynajmniej na czas remontu ul. Puławskiej, który ma się zacząć lada dzień i potrwać do listopada.

Żeby nie dublować metra

Protestują też mieszkańcy innych części Warszawy. Wczoraj do "Gazety" napisał Marek Drewnowski z ul. Kasprowicza: "Budowa metra na Bielanach jeszcze w lesie, a ZTM już mąci przy trasach autobusów. Wyrażam protest przeciw likwidacji linii 515". Od kilku dni kursuje ona tylko między Rembertowem a pl. Konstytucji. Docelowo ZTM chciał ją skierować Trasą Siekierkowską przez Służew, Marynarską i Włochy do Ursusa.

Dyrektor Franków przyznaje, że większość pasażerów biorących udział w konsultacjach optuje za pozostawieniem 515 bez zmian. - To nielogiczne, bo miasto nie po to inwestuje w metro, by jeździły nad nim autobusy - uważa. I zapowiada kolejne korekty na Bielanach, by zrekompensować stratę 515. Trasę zmieni tu linia E-1, żeby nie dublować 520 skierowanej w zeszłym tygodniu na Chomiczówkę przez ul. Żeromskiego. Ta ostatnia zdaniem dyr. Frankowa straci rację bytu po otwarciu metra do Huty w połowie przyszłego roku. Ostateczna trasa linii 515 z Rembertowa zależy zaś od wyniku rozmów z władzami tej dzielnicy, które odbędą się w najbliższych dniach.

***

Sprawdź na stronie www.ztm.waw.pl, które linie mają zmienić trasy. Tam można też przedstawiać swoje uwagi.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

reserved
Posty: 14653
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 sie 2007, 6:53

MeWa pisze:Dyrektor Franków przyznaje, że większość pasażerów biorących udział w konsultacjach optuje za pozostawieniem 515 bez zmian. - To nielogiczne, bo miasto nie po to inwestuje w metro, by jeździły nad nim autobusy - uważa.
A pan widzi gdzieś metro na Bielanach? Bo ja nie.

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 14 sie 2007, 7:13

Chyba niektórzy ludzie nie mają jednak rozumu...takie 505 na Żwirki i Wigury do Centrum i takie 515 przez Wałbrzyską, Marynarską do Ursusa to już dzisiaj powinny być uruchomione a ludzie jeszcze protestują. Na Bielanach jest tyle autobusów że w głowach się niektórym chyba pomyliło. Każdy by chciał bezpośrednie połączenie z każdym miejscem ](*,)
RELOBUS A38 ESTRADY

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5309
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 sie 2007, 7:38

I zapowiada kolejne korekty na Bielanach, by zrekompensować stratę 515. Trasę zmieni tu linia E-1, żeby nie dublować 520 skierowanej w zeszłym tygodniu na Chomiczówkę przez ul. Żeromskiego. Ta ostatnia zdaniem dyr. Frankowa straci rację bytu po otwarciu metra do Huty w połowie przyszłego roku.
Rozwinąć proszę...

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 14 sie 2007, 8:38

Jeszcze mały szczegół co do obecnej trasy 515 - obrazek z dzisiejszego poranka:
2 U18 stojące na 515 + 1 U12 z R-10 na 101 + 1 MAN NL z ITS na 101 na pętli przy Waryńskiego = zajęte dwa pasy w kier. Śródmieścia i jeszcze większy korek. Gdy zacznie się rok szkolny będzie jeszcze gorzej. To nie pętla dla dwóch linii, a więc 408->516, a 101, jak proponowałem już kiedyś na Rakowiecką i problem z głowy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 sie 2007, 10:09

ness pisze:Przydaloby sie ja odchudzic jeszcze z Cybernetyki->kabaty, a moze i Gotarda.
Litości! Cybernetyki to podstawowy przystanek w komunikacji GM -> Ursynów.
reserved pisze: A pan widzi gdzieś metro na Bielanach? Bo ja nie.
Patrz, ja nie widziałem na Strahovie (taka dzielnica w Pradze, takim mieście w Czechach, takim państwie w Europie Środkowej) metra, a dojechać jedną z trzech linii mogłem tylko do niego. Ba, podobało mi się to nawet. :>
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sie 2007, 10:12

To przykre. Do sąsiedniej dzielnicy też via Praha 1?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 sie 2007, 10:21

ITS A 218 pisze:Chyba niektórzy ludzie nie mają jednak rozumu...takie 505 na Żwirki i Wigury do Centrum i takie 515 przez Wałbrzyską, Marynarską do Ursusa to już dzisiaj powinny być uruchomione a ludzie jeszcze protestują. Na Bielanach jest tyle autobusów że w głowach się niektórym chyba pomyliło. Każdy by chciał bezpośrednie połączenie z każdym miejscem ](*,)
Niektórzy to się przyzwyczaili że mają autobus bezpośrednio do roboty/szkoły. A teraz biadolą bo nie będzie tego połączenia tylko będą się przesiadać, bo jak mieli bezpośredniego, to mogli zająć miejsce siedzące, jak już to stać ale nie w tłoku, a teraz dzięki przesiadką, będą stać w niemiłosiernym tłoku tracąc parenaście minut na przesiadki...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 sie 2007, 11:13

inż. Glonojad pisze:Do sąsiedniej dzielnicy też via Praha 1?
Nie, jedną z trzech linii dowożących do stacji metra znajdujących się w sąsiednich dzielnicach.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 sie 2007, 11:20

A na Bemowie i Bródnie jest metro? :p

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 sie 2007, 11:21

Nie, za to na Bródnie jest niemalże wymarzona przesiadka w pociąg Warszawskiej Integrowanej Doprawy :>
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ