Obiegi i obsługa połączeń KM
Moderator: JacekM
Czy przypadkiem EN57, jakoś niedługo po otwarciu łącznika, nie gościł już na Lotnisku Chopina?
Dyskusja na ten temat (dotycząca akurat bardziej samych uwarunkowań formalnych wjazdu na WLC) była tu gdzieś kilka m-cy temu. Były nawet w tych przepisach jakieś niedoprecyzowania (składy na S2 i S3 nie mają WC w ogóle, więc trudno mówić o zamkniętym obiegu fekaliów).MichalJ pisze:Ale to nie jest zamknięty OBIEG, tylko zamknięty ZBIORNIK.
A tak (sorry za OT) z ciekawości, co rozumiesz przez zamknięty obieg składu? Wahadełko?
Chyba tak już było. Ale czy AKM z próżniowymi WC, czy stare z dziurą w podłodze, to nie wiemplunio7 pisze:Czy przypadkiem EN57, jakoś niedługo po otwarciu łącznika, nie gościł już na Lotnisku Chopina?
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Jak to jest z tymi obiegami? Z rozkładu daje się coś wywnioskować, czy to wolna amerykanka? Jak np. ten kibel jedzie jako KM906 na 7:45 na Zachodnią, to wracać też musi jako KM906 o 9:53 w to samo miejsce?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Przez zamknięty obieg (czegokolwiek) rozumie się powrót w to samo miejsce po pewnym czasie.
Składy to właśnie robią, obieg np. Warszawa-Kraków-Katowice-Warszawa jest co trzeci dzień w Warszawie.
Ścieki tego nie robią, przecież to oczywiste.
Składy to właśnie robią, obieg np. Warszawa-Kraków-Katowice-Warszawa jest co trzeci dzień w Warszawie.
Ścieki tego nie robią, przecież to oczywiste.
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Nie chodzi mi o ścieki, tylko w tym wypadku o EN57. Po prostu jestem niekolejowy i ja tam w rozkładzie widzę tylko stado cyferek i jakby ktoś mógł objaśnić czy jest w tym jakaś reguła to byłoby...miło.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Nie, to nie jest tak, że jak jedzie na KM123 to tym samym wraca. Jedynie Flirty mają tak zrobione obiegi. Zwykle EN57 mogą przyjechać z Pilawy i pojechać do Mińska, z Mińska do Radomia etc.
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
W takim razie samemu sobie ciężko będzie coś policzyć. Ale ten kibel na KM9 to jak śmiga? Wyszło mi coś takiego:
4:20 Zachodnia
5:34-6:37 Nasielsk
7:45 jest na Zachodniej i co dalej? Jedzie do jakiegoś Działdowa czy innego Ciechanowa?
4:20 Zachodnia
5:34-6:37 Nasielsk
7:45 jest na Zachodniej i co dalej? Jedzie do jakiegoś Działdowa czy innego Ciechanowa?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
No, ale moda na kasowniki pojawiła się później. Teraz filtra dawno nie uraczyłem na KML.Jacek Z. pisze:Kasowników nie miały nawet EN76 - dopiero potem zaczęto je montować w ramach mini-modernizacji. Ich brak jakoś swojego czasu nie przeszkodził w jazdach na KML FLIRT-om.MJ pisze:No i kasowniki musiałby mieć. A dlaczego WC musi być zamknięte?
Elfy też są przydzielone tylko na KM9 i KML.przewoz pisze:Nie, to nie jest tak, że jak jedzie na KM123 to tym samym wraca. Jedynie Flirty mają tak zrobione obiegi. Zwykle EN57 mogą przyjechać z Pilawy i pojechać do Mińska, z Mińska do Radomia etc.
Ja też nie do końca kolejowy, ale to chyba szczytowy jeśli takowe występują.bartoni722 pisze:W takim razie samemu sobie ciężko będzie coś policzyć. Ale ten kibel na KM9 to jak śmiga? Wyszło mi coś takiego:
4:20 Zachodnia
5:34-6:37 Nasielsk
7:45 jest na Zachodniej i co dalej? Jedzie do jakiegoś Działdowa czy innego Ciechanowa?
Ten kibel powinien wieczorem zrobić jeszcze kółko do Działdowa i przejść na inny obieg, ale pewnie coś namieszali w obiegach, żeby tylko na jednym kółku śmigał.
W czasie EURO 2012 jako pociąg dodatkowy uruchomiony po meczu z Rosją. 2 EN57AKMprzewoz pisze:Chyba tak już było. Ale czy AKM z próżniowymi WC, czy stare z dziurą w podłodze, to nie wiemplunio7 pisze:Czy przypadkiem EN57, jakoś niedługo po otwarciu łącznika, nie gościł już na Lotnisku Chopina?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Po prostu po zjeździe z 91604 wraca na Grochów, a na 19613 wyprowadzane są Elfy z Grochowa.
W całości to ten obieg wygląda tak:
11332/3 - 91604 - 116189 - 19613 - 91612 - 19619 - 91620 - rozp. na Czystym na 116199 (MNG)/19623 - 55545
Następnie zmiana numeru obiegu ze względu na koniec doby:
55545 - 51304 - 19609 spięcie z 19607 - 91610 - 15609 - 51602
Kolejna zmian numeru obiegu
51602 - rozp. 15301/15603
15301 - 51306 spięcie z 51608 na 15305 - 51310 rozp. 116185/15617
I tak poc.116185 drugi z Elfów z pary która wyjeżdża na 11332/3 trafia z powrotem na Grochów po prawie czterech dniach jazdy.
W całości to ten obieg wygląda tak:
11332/3 - 91604 - 116189 - 19613 - 91612 - 19619 - 91620 - rozp. na Czystym na 116199 (MNG)/19623 - 55545
Następnie zmiana numeru obiegu ze względu na koniec doby:
55545 - 51304 - 19609 spięcie z 19607 - 91610 - 15609 - 51602
Kolejna zmian numeru obiegu
51602 - rozp. 15301/15603
15301 - 51306 spięcie z 51608 na 15305 - 51310 rozp. 116185/15617
I tak poc.116185 drugi z Elfów z pary która wyjeżdża na 11332/3 trafia z powrotem na Grochów po prawie czterech dniach jazdy.
Tu masz przykłady rzeczywistego użycia:MichalJ pisze:Przez zamknięty obieg (czegokolwiek) rozumie się powrót w to samo miejsce po pewnym czasie.
1. Artykuł na temat Elfa w Wikipedii:
W przestrzeni pasażerskiej znajduje się toaleta w systemie zamkniętym
link do całości: http://pl.wikipedia.org/wiki/EN76#Wn.C4.99trze
2. Zrzut z InfoRail:
temat toalet z zamkniętym obiegiem - w odniesieniu do KM
link do całości: https://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/ ... 211f4f.pdf
3. W aktualnościach ZNTK Mińsk Maz.:
wzmianka o WC w obiegu zamkniętym w EN57AL dla KM
link do całości: http://www.zntkmm.pl/aktualnosci.html
Tak więc istotne może być tu info o EN57AL (wygląda na to, że mogą wjechać na przystanek Lotnisko Chopina).
Natomiast co do puryzmu - być może niektóre wyrażenia nie są poprawne, co nie zmienia faktu, że są szeroko stosowane (tak jak "warszawiak" zamiast drętwego "warszawianin", czy "dromader" zamiast mało komu znanego "dromedar") - czyli brutalnie mówiąc, czasem po prostu większość ma rację (zasady są stworzone dla ludzi - a nie ludzie dla zasad).
Jak to zwał, tak zwał, ważne że kupa nie leci na torowisko.
Ale rozumując w ten sposób możemy dojść do absurdu - bo np. każdy EZT w KM kiedyś wraca na bazę (za wyjątkiem takiego, który idzie do kasacji) - więc "zamkniętość" lub "otwartość" obiegu to tylko kwestia rozpatrywanego przedziału czasu.MichalJ pisze:Składy to właśnie robią, obieg np. Warszawa-Kraków-Katowice-Warszawa jest co trzeci dzień w Warszawie.
Właśnie w związku z takimi małymi nieporozumieniami związanymi z tym "obiegiem zamkniętym", wolę powiedzieć "toaleta próżniowa".