Strona 8 z 33

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 17:20
autor: Paweł D.
Autobus Czerwon pisze:
29 cze 2023, 16:03
A akurat w tym przypadku plan działania powinien być bardzo banalny - po prostu 2, 150, 210, 250, 511 i 750 do Marymontu, to właściwie nawet obeszło by się bez uruchomienia zetki.
I tym sposobem rozwalasz komunikację w Łomiankach i okolicach....

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 17:26
autor: Autobus Czerwon
No dobra, a jakiś pomysł jak mieszkańcy Łomianek mają dotrzeć do swoich autobusów w przypadku problemów z kursowaniem metra? Oczywiście nie wszyscy zapewne przesiadają się na Młocinach z M1, ale myślę że jednak przytłaczająca większość.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 19:01
autor: Matt Cubis
Wiadomo, lepiej żeby 150 odjeżdżało sobie puste z Młocin, a pasażerowie niech sami się martwią jak do niego się dostać.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 19:05
autor: Georg
Tylko pytanie skąd te zetki wziąć. Zwykle ściągają z częstszych linii. Czyli obrywa np. 116.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 19:08
autor: fik
Pozostaje też pytanie, ile takiemu 150 zajmie powrót do regularności i punktualności, gdy już metro wróci na Młociny, bo to wcale nie musi być trywialna rzecz.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 19:20
autor: Paweł D.
Matt Cubis pisze:
29 cze 2023, 19:01
Wiadomo, lepiej żeby 150 odjeżdżało sobie puste z Młocin, a pasażerowie niech sami się martwią jak do niego się dostać.
Jeżeli założymy że 100% pasażerów 150 pochodzi z metra, tak będzie....

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 19:25
autor: ashir
Młociny nie są pustynią, wokół też są punkty usługowe, szkoły, uczelnia, cmentarz, galeria, ponadto dojeżdżają choćby tramwaje, m.in. 26 i 33.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 19:34
autor: primoż
fik pisze:
29 cze 2023, 19:08
Pozostaje też pytanie, ile takiemu 150 zajmie powrót do regularności i punktualności, gdy już metro wróci na Młociny, bo to wcale nie musi być trywialna rzecz.
Z drugiej strony, żeby się nie okazało, że najwygodniej jest za zetkę za :mewa: ściągnąć ze 2-3 brygady ze 150. Wtedy nagle okazuje się, że pasażerowie jadący z południa do Łomianek mają zapewnioną komunikację zastępczą na Kasprzaka Kasprowicza, ale żeby dojechać do Łomianek, to już niekoniecznie. Niby wtedy można na 150 wprowadzić przyspieszanie odjazdów dla brygad nieściągniętych z tej linii, ale potem i tak jakoś trzeba to wyrównać, jak też powrót brygad z zetki na 150 powoduje większy chaos i jest gorsze do sterowania niż niwelowanie pierdolnika powstałego w wyniku przedłużenia 150 do Słodowca/Marymontu :-k

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 19:41
autor: Autobus Czerwon
Wydłużenie 150 do Słodowca (bo w zasadzie tam najczęściej kończy metro w sytuacji awaryjnej) to ok. 10 minut więcej na półkurs. 150 na Młocinach ma najmniej 10 minut postoju, co oznacza że po obróceniu na Słodowcu z Młocin w kierunku Łomianek powinno odjechać na -10. To jeżeli jeden taki odjazd (bo zazwyczaj takie utrudnienia trwają ok. 1 kółko) zdezorganizuje pracę linii na cały dzień, to co powiedzieć o liniach które notorycznie jeżdżą opóźnione po 20-30-40 minut?

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 20:06
autor: Matt Cubis
Paweł D. pisze:
29 cze 2023, 19:20
Matt Cubis pisze:
29 cze 2023, 19:01
Wiadomo, lepiej żeby 150 odjeżdżało sobie puste z Młocin, a pasażerowie niech sami się martwią jak do niego się dostać.
Jeżeli założymy że 100% pasażerów 150 pochodzi z metra, tak będzie....
100% pasażerów pewnie nie pochodzi z metra, ale myślę że ponad połowa już tak.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 20:08
autor: fraktal
ashir pisze:
29 cze 2023, 19:25
Młociny nie są pustynią, wokół też są punkty usługowe, szkoły, uczelnia, cmentarz, galeria, ponadto dojeżdżają choćby tramwaje, m.in. 26 i 33.
Z tym, że wielu pasażerów po prostu chyba nie wie, że z Młocin do Centrum mogą także dojechać tramwajem, bardzo wielu rzuca się na zetki za metro.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 21:33
autor: michael112
primoż pisze:
29 cze 2023, 14:45
Tymczasem jest prawie pewne, że prędzej Organizator buchnie autobusy z częstszego 520 niż ze 171, które nie pełni żadnej sensownej funkcji w układzie komunikacyjnym.
To jest akurat bardzo logiczne. Nie wiem czy 520, bo ono jeździ co 10 minut, ale przypuśćmy że mamy gdzieś linię co 5 minut. To łatwiej jest potencjalnemu pasażerowi poczekać 10 minut zamiast 5, niż pasażerowi czekającemu na linię co pół godziny kazać czekać godzinę, a może nawet dopuścić do sytuacji że pasażer ten w ogóle się nie doczeka swojego autobusu bo zabierze się wszystkie brygady z tej linii.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 29 cze 2023, 21:34
autor: Bastian
primoż pisze:
29 cze 2023, 19:34
Wtedy nagle okazuje się, że pasażerowie jadący z południa do Łomianek mają zapewnioną komunikację zastępczą na Kasprzaka
Jana Kasprzaka? :-s O-)

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 30 cze 2023, 13:50
autor: primoż
michael112 pisze:
29 cze 2023, 21:33
To jest akurat bardzo logiczne. Nie wiem czy 520, bo ono jeździ co 10 minut, ale przypuśćmy że mamy gdzieś linię co 5 minut. To łatwiej jest potencjalnemu pasażerowi poczekać 10 minut zamiast 5, niż pasażerowi czekającemu na linię co pół godziny kazać czekać godzinę, a może nawet dopuścić do sytuacji że pasażer ten w ogóle się nie doczeka swojego autobusu bo zabierze się wszystkie brygady z tej linii.
Niewątpliwie jest bardzo logiczne to, że dzięki temu pasażerowie na Trasie Łazienkowskiej lub innych rejonów z silnymi liniami mogą podróżować dzięki temu stłoczeni jak bydło wiezione na rzeź z powodu:

a) zdjętych brygad z najczęściej kursujących linii w tym mieście na zetki
b) ścięcia rozkładów na wakacje tymże liniom
c) regularnego podcinania częstotliwości;

podczas gdy garstka pasażerów ze 171 podróżująca sobie w arystokratycznych warunkach ma zapewniony szeroki wachlarz alternatywnych połączeń. Uściślając: rozumiem, że brygad na zetki nie zabiera się z takiego 139, 164, 704 czy 728, bo kursują rzadko i są często jednym oknem na świat dla suburbiów. Ale soclinie dublujące szynę powinny być traktowane tak samo pod tym względem jak reszta linii, jeżeli awaryjnie zamknięty jest odcinek dla transportu szynowego niepokrywający się z soclinią.
Bastian pisze:
29 cze 2023, 21:34
primoż pisze:
29 cze 2023, 19:34
Wtedy nagle okazuje się, że pasażerowie jadący z południa do Łomianek mają zapewnioną komunikację zastępczą na Kasprzaka
Jana Kasprzaka? :-s O-)
Jana Kazimierza :twisted: Pewnie, że chodziło mi o Kasprowicza #-o :wink:

Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2023

: 03 lip 2023, 10:27
autor: Łukasz
Serio objazdowe E-1 musi się zatrzymywać przy Stacji Krwiodawstwa i przy Katowickiej???