Trasa Tysiąclecia

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 15 maja 2007, 22:12

A jak chcesz zmieścić ten tramwaj na Szwedzkiej? Pas terenu może i jest, ale plany i tak zakładają wiele wyburzeń. Nie znam szczegółów planu TT, ale wątpię, aby miała to być jednopasmówka o szerokości Szwedzkiej. Do powstania pierzei też droga daleka, sam widzisz jak to w tym mieście się dzieje, postawią byle jakie klocki 100 metrów od drogi i tyle z tego będzie.

arek-Targówek
Posty: 36
Rejestracja: 29 kwie 2007, 13:18
Lokalizacja: Warszawa-Targówek

Post autor: arek-Targówek » 15 maja 2007, 22:26

TT powinna zostać raczej drogą lokalną. No trochę większą drogą lokalną łączącą Szwecką z Grochowską. Główny ruch powinna przejąć Witraczna-Żaba

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 maja 2007, 22:32

piotram pisze:A jak chcesz zmieścić ten tramwaj na Szwedzkiej? Pas terenu może i jest, ale plany i tak zakładają wiele wyburzeń.
Jakich wyburzeń? Nowoszwedzka ma się zmieścić akurat między zajezdnią a kamienicami i Polleną. Miejsce tam jest. Przynajmniej na razie.

[ Dodano: 2007-05-15, 22:33 ]
arek-Targówek pisze:TT powinna zostać raczej drogą lokalną. No trochę większą drogą lokalną łączącą Szwecką z Grochowską. Główny ruch powinna przejąć Witraczna-Żaba
Otóż to.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

darco
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2007, 16:57

Post autor: darco » 16 maja 2007, 20:42

Bastian pisze:
piotram pisze:A jak chcesz zmieścić ten tramwaj na Szwedzkiej? Pas terenu może i jest, ale plany i tak zakładają wiele wyburzeń.
Jakich wyburzeń? Nowoszwedzka ma się zmieścić akurat między zajezdnią a kamienicami i Polleną. Miejsce tam jest. Przynajmniej na razie

Kolego
Zrobiłem rekonesans odcinka planowanej trasy"Nowoszwedzkiej" i stwierdzam że nie ma takiej możliwości aby trasa przechodziła po pasie między polleną a zajezdnią bo po pierwsze nikt nie pozwoli na taką drogę w pobliżu magazynu paliw MZA z drugiej strony bliskość budynku stalowa73-który z całą pewnością nie jest przeznaczony do rozbiórki.
Po drugie rumuńska enklawa w dawnych koszarach(pal ich licho) ale oprócz wspomnianych (... treść usunięta wobec naruszenia prawa ...) są jeszcze na terenie jednostki nowo powstałe firmy
Po trzecie po drugiej stronie torów też są firmy i dodatkowo jest to teren kolei
Po trzecie zostają jeszcze kamienice na Białostockiej,które też nie są do wyburzenia z kolei przy bloku Białostocka11 nie widzę żadnej możliwości trasy.
Po czwarte Radzymińska Dalej widzę już wszystko w różowych kolorach
A teraz pytanie. Gdyby tak miała wyglądać trasa co zrobić z ludźmi ze zburzonych budynków?

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-05-16, 20:52 ]
Korekta cytowania.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 maja 2007, 20:51

A co ty tam byś chciał budować, trasę ekspresową? My mówimy o zwykłej ulicy! Zobacz sobie, gdzie zmieszczono Waryńskiego!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

darco
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2007, 16:57

Post autor: darco » 16 maja 2007, 21:30

Myślałem o zwykłej dwupasmówce i chodnikach po boku.
Ale nawet taka ulica nie powstanie bez zburzenia budynku Stalowa73(czego nie ma w planach)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 maja 2007, 21:41

Dajże spokój, jeśli kosztem zbudowania takiej ulicy ma być zburzenie jednego (a choćby i trzech) budynków, to to nie jest żaden koszt!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 16 maja 2007, 21:43

a czy to musi być dwupasmówka?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 maja 2007, 21:52

Nie musi, wystarczyłaby Obozowa, choć jednak ten drugi pas byłby lepszy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 16 maja 2007, 22:16

zburzenia budynku Stalowa73(czego nie ma w planach)
Każdy dom mieszkalny jest budynkiem, ale nie każdy budynek jest domem mieszkalnym. Więc jak jest ze Stalową 73?

Wizualizacja świetna!
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 16 maja 2007, 22:48

Bastian pisze:Nie musi, wystarczyłaby Obozowa, choć jednak ten drugi pas byłby lepszy.
Ale takiej ulicy właśnie tam nie zmieścisz. Jeśli już to taką o szerokości Szwedzkiej, zresztą jeśli to miałaby być "lokalna", to po co szersza, tylko zachęcałaby do ruchu tranzytowego.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 17 maja 2007, 10:28

darco pisze:Kolego
Zrobiłem rekonesans odcinka planowanej trasy"Nowoszwedzkiej" i stwierdzam że nie ma takiej możliwości aby trasa przechodziła po pasie między polleną a zajezdnią bo po pierwsze nikt nie pozwoli na taką drogę w pobliżu magazynu paliw MZA z drugiej strony bliskość budynku stalowa73-który z całą pewnością nie jest przeznaczony do rozbiórki.
Po drugie rumuńska enklawa w dawnych koszarach(pal ich licho) ale oprócz wspomnianych (... treść usunięta wobec naruszenia prawa ...) są jeszcze na terenie jednostki nowo powstałe firmy
Po trzecie po drugiej stronie torów też są firmy i dodatkowo jest to teren kolei
Po trzecie zostają jeszcze kamienice na Białostockiej,które też nie są do wyburzenia z kolei przy bloku Białostocka11 nie widzę żadnej możliwości trasy.
Po czwarte Radzymińska Dalej widzę już wszystko w różowych kolorach
A teraz pytanie. Gdyby tak miała wyglądać trasa co zrobić z ludźmi ze zburzonych budynków?
Czyli nic się nie da :-? Załóżmy ręce i posiedźmy dalej w spokoju #-o :/

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2007-05-17, 10:37 ]
Wycięto cytat postu częściowo usuniętego. Jednocześnie dziękuję za zwrócenie uwagi na poważne wykroczenie przeciw przepisom.

darco
Posty: 8
Rejestracja: 14 maja 2007, 16:57

Post autor: darco » 17 maja 2007, 22:12

emdegger pisze:
zburzenia budynku Stalowa73(czego nie ma w planach)
Każdy dom mieszkalny jest budynkiem, ale nie każdy budynek jest domem mieszkalnym. Więc jak jest ze Stalową 73?

Wizualizacja świetna!

Stalowa73 jest budynkiem zamieszkałym i nie jest do rozbiórki.
Jest też w nim zakład produkujący słodycze

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 paź 2007, 18:50

Obrazek
Na Euro 2012 tunel pod rondem Wiatraczna?
Michał Wojtczuk2007-10-14, ostatnia aktualizacja 2007-10-15 10:28

Projektanci obwodnicy Pragi rekomendują ratuszowi prawie kilometrowy tunel pod rondem Wiatraczna, zamiast estakady na wierzchu. Prace koncepcyjne hamuje PKP - zastanawia się, gdzie by tu zbudować dwie nowe stacje.

Dziś na rondo można wygodnie dojechać al. Stanów Zjednoczonych od Trasy Łazienkowskiej, która od połowy lat 70. kończy się w tym miejscu. W przyszłości ma być wydłużona na północ, nad torami kolejowymi i dalej wzdłuż nasypu aż do ronda Żaba. W ten sposób zostanie domknięta tzw. obwodnica śródmiejska.

Trzy warianty

Jej praski odcinek podzielono na dwa etapy. Prawie gotowy jest projekt pierwszej części - od ronda Wiatraczna do torów kolejowych. W poniedziałek zostanie on zaprezentowany na uroczystej sesji sejmiku województwa, jako jedna z inwestycji, które będą dofinansowane z unijnych funduszy strukturalnych.

Na zlecenie miasta projekt pierwszej połowy obwodnicy opracowuje firma DHV.

Plany ratusza zakładają, że obwodnicą będzie można jeździć z prędkością 70 km na godz. Za rondem Wiatraczna dostaniemy się na nią tylko z ul. Szaserów koło szpitala wojskowego. Ulice Kobielska, Paca i Prochowa mają obsługiwać tylko ruch lokalny.

DHV przygotowało trzy warianty przejścia obwodnicy przez rondo. Pierwszy (za 455 mln zł) to tzw. krótki tunel. Trasa zaraz za ul. Grenadierów schodziłaby w zagłębiony wykop, a pod rondem chowałaby się w 70-100-metrowy przejazd. Potem znów w zagłębieniu i na wysokości ul. Szaserów wychodziłaby na powierzchnię. Drugi pomysł (311 mln zł) przewiduje estakadę nad rondem, a potem nasyp, który ciągnąłby się aż do ul. Szaserów. Trzecia koncepcja to długi tunel zaczynający się ok. 150 metrów przed rondem i wychodzący na powierzchnię za ul. Szaserów. Koszt - 590 mln zł. Dla porównania: bielański odcinek metra wraz z czterema stacjami pochłonie ok. 760 mln zł.

- Estakada to wariant najmniej kolidujący z metrem i najtańszy, ale najbardziej uciążliwy dla mieszkańców - przyznał na ostatnim spotkaniu z radnymi z komisji ładu przestrzennego Piotr Chełstowski z DHV. Jego firma rekomenduje ratuszowi długi tunel. - Od początku opowiadamy się za tym rozwiązaniem. Dzięki niemu rondo Wiatraczna stanie się miejskim placem, a nie węzłem komunikacyjnym, jakim jest dziś - zapewnia Marek Mikos, p.o. naczelnego architekta miasta.

Gdzieś muszą być stacje

Oficjalne decyzje zapadną, dopiero gdy koncepcje wszystkich trzech wariantów będą zapięte na ostatni guzik. A na razie DHV nie może przedstawić ratuszowi wersji do wyboru, bo we wszystkich koncepcjach musi uwzględnić dwie nowe stacje - Wiatraczna i Utrata. Do ich budowy przymierzają się kolejarze, ale nie wiedzą jeszcze, gdzie dokładnie miałyby powstać. - Wciąż to analizujemy. Na przełomie października i listopada powinno powstać wstępne studium modernizacji warszawskiego węzła kolejowego, wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej - mówi Kazimierz Pert ze spółki Polskie Linie Kolejowe.

Gdy zostanie wybrany wariant przebiegu obwodnicy, trzeba będzie wykupić ziemię i załatwić wszystkie pozwolenia. Miasto rezerwuje sobie na to lata 2008 i 2009. Fragment arterii projektowany przez DHV ma być gotowy do 2011 r. Projektowanie drugiego praskiego fragmentu obwodnicy jeszcze się nie zaczęło.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 15 paź 2007, 18:51

Miejmy nadzieję, że nikt nie zdecyduje o wyborze opcji z nasypem ](*,)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ