Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 21 sty 2007, 0:15

TLG pisze:Lekarstwem jest wymiana zarządu
Hoho. Prędzej chyba MZA będzie miało te 60 % niż coś się tu zmieni :-$
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 sty 2007, 0:16

TLG pisze:ZTM będzie dążył do zmarginalizowania MZA na warszawskim rynku na tyle, na ile da się to zrealizować przy umowie gwarancyjnej. Przypuszcać można, ze w 2011r po zakończeniu obowiązywania umowy gwarancyjnej znowu polecą kolejne przetargi.
Być może, choć z drugiej strony tego do końca nie można być pewnym, bo do tego czasu ZTM jeszcze co najmniej kilka razy zmieni szefa, zmienią się radni itp. Z drugiej strony, niech MZA nie będą zaskoczone. Przecież same się z tym liczyły. Przypominam, że oficjalnym powodem likwidacji zajezdni był fakt, że rynek warszawski w większym stopniu przejmą ajenci. Przecież teoretycznie MZA mogły wystąpić do miasta o grunt pod nową zajezdnię, jednak, jak dotąd, nie widzą takiej potrzeby.

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 21 sty 2007, 0:23

No dobrze. Tyle się mówiło o prywatyzacji MZA. I jakoś się nic w tej sprawie nie robi. A może trzeba by było. Ja sam kupie akcję.
Obserwując to wszystko dziwię sie, że MZA funkcjonuje. Naprawdę.

[ Dodano: 2007-01-21, 00:24 ]
A kto płaci za grunty, na których znajdują się zajezdnie. MZA, czy miasto :?: :?:
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 sty 2007, 0:26

Marcinos pisze:No dobrze. Tyle się mówiło o prywatyzacji MZA.
Wydaje mi się, że póki co to nie jest dobry pomysł. Najpierw trzeba MZA zrestrukturyzować czyli - jak na przykład mówi MisiekK - podzielić na samodzielne spółki - zakłady (tak można łatwiej sprywatyzować). A przede wszystkich uporządkować oraz ograniczyć koszty i straty.
15/12/2005-12/7/2019

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 21 sty 2007, 0:29

Ja porównam dwie firmy. SPEC i Wodociągi. Wodociągi zakupiły nowy sprzęt, Iveco, które jest bezawaryjne. SPEC zakupił Lubliny. Pierwszy rok był z tymi samochodami spokój, a później zakład wydawał olbrzymie pieniądze na ich naprawy. Wodociągi mogły te pieniądze zainwestować. Teraz, gdy w SPEC-u jeżdżą Peugeoty, to nareszcie warsztaty mają miej pracy.

Może rzeczywiście lekarstwem jest kupno 200 autobusów, a złomowanie trupów. Przecież miasto może wspomóc MZA przy lesingu.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 sty 2007, 0:30

Marcinos pisze:No dobrze. Tyle się mówiło o prywatyzacji MZA. I jakoś się nic w tej sprawie nie robi.
Obecna ekipa nie jest tym zainteresowana, bo, jak stwierdziła pani prezydent jeszcze w kampanii wyborczej, miasto musi posiadać autobusy (a co za tym idzie byc właścicielem przewoźnika) na sytuacje awaryjne.

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 21 sty 2007, 0:31

TLG pisze:Wydaje mi się, że póki co to nie jest dobry pomysł. Najpierw trzeba MZA zrestrukturyzować czyli - jak na przykład mówi MisiekK - podzielić na samodzielne spółki - zakłady (tak można łatwiej sprywatyzować). A przede wszystkich uporządkować oraz ograniczyć koszty i straty.
Znając realia, spowoduje to rozrost dyrekcji, a to MZA napewno nie jest potrzebne.

[ Dodano: 2007-01-21, 00:32 ]
fraktal pisze:
Marcinos pisze:No dobrze. Tyle się mówiło o prywatyzacji MZA. I jakoś się nic w tej sprawie nie robi.
Obecna ekipa nie jest tym zainteresowana, bo, jak stwierdziła pani prezydent jeszcze w kampanii wyborczej, miasto musi posiadać autobusy (a co za tym idzie przewoźnika) na sytuacje awaryjne.
No to niech pomoże unowocześnić tabor swojego przewoźnika.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 sty 2007, 0:32

Marcinos pisze:Znając realia, spowoduje to rozrost dyrekcji, a to MZA napewno nie jest potrzebne.
Niekoniecznie. Małe zakłady będą musiały obciać koszty by utrzymać się na rynku.
Marcinos pisze:No to niech pomoże unowocześnić tabor swojego przewoźnika.
To niech MZA zawalczą przed Radą Miasta o dokapitalizowanie spółki. Trzeba wykazać inicjatywę. Myślę, że miasto byłoby stać na niewielką pomoc albo gwarancję kredytów.
15/12/2005-12/7/2019

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 sty 2007, 0:35

A nie pomaga? Coś mi się wydaje, że choć część wozów zakupionych w 2000 roku była zakupiona z funduszy miasta...

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 21 sty 2007, 0:35

TLG pisze:
Marcinos pisze:Znając realia, spowoduje to rozrost dyrekcji, a to MZA napewno nie jest potrzebne.
Niekoniecznie. Małe zakłady będą musiały obciać koszty by utrzymać się na rynku.
No dobrze. Znaczy to, że likwidujemy dyrekcję MZA, a poszczególne zajezdnie ze sobą rywalizują. Ale nie bardzo rozumiem, skąd te zakładziki miały by brać kasę na autobusy. Załóżmy, że ZTM by płacił za wozokilometry, więc pieniądze by się znalazły. Chyba.

[ Dodano: 2007-01-21, 00:36 ]
fraktal pisze:A nie pomaga? Coś mi się wydaje, że choć część wozów zakupionych w 2000 roku była zakupiona z funduszy miasta...
Część napewno było zakupionych przez gmine Centrum
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 21 sty 2007, 0:40

W Gdyni to się sprawdziło. Czemu miałoby nie sprawdzić się u nas. Trzeba czerpać z doświadczeń tych, którym z powodzeniem udało się zrealizować taką politykę. Wprowadzenie ajentów w obecnej formie było krokiem milowym. Ale teraz to już za mało, trzeba iść dalej.
15/12/2005-12/7/2019

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 sty 2007, 0:40

Marcinos pisze:Część napewno było zakupionych przez gmine Centrum
Gmina Centrum kupiła parę odkurzaczy, gniotów i Neoplanów, a mi chodzi jeszcze o SU15 zakupione w latach 2001/2002...

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 21 sty 2007, 0:40

Nie tędy droga Panowie! Nie należy zmniejszać ani marginalizować NA SIłę roli MZA :!: [-X
Jest to firma z kilkudziesięcioletnią tradycją , z bogatym zapleczem techniczym.
Pracują w tej firmie bardzo dobrzy fachowcy jak i kadra kierownicza.Nie można tego przekreślać i "potępiać w czambuł" , sugerując się opinią niektórych dzienników i brukowców.
Park taborowy zostanie w MZA odnowiony.To jest pewne.Może nie cały hurtowo , lecz powoli i skutecznie.Dajcie tej dobrej firmie i jej pracownikom pożyć.Nie pastwcie się nad nią.Please!
Wiem że przeważa tu frakcja zwolenników "prywaciarzy" - ale nie tędy droga!
Na Zachodzie w Wielkiej Brytanii (London Transport) czy Niemczech (BVG) też istnieją przewoznicy miejscy (NIE całkiem sprywatyzowani) , wspomagani przez miasto.I nikomu tam to jakoś nie wadzi...Bo oczywiście chcemy być "świętsi od Papieża".Polacy to mają chyba w genach.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

fraktal
Posty: 5499
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 sty 2007, 0:43

mobil one pisze:Pracują w tej firmie bardzo dobrzy fachowcy
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby znaleźli zatrudnienie u ajentów.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 21 sty 2007, 0:45

fraktal pisze:Nic nie stoi na przeszkodzie, aby znaleźli zatrudnienie u ajentów.
Także nic nie stoi na przeszkodzie , aby zostali w MZA z którą to firmą czują się związani.
Nazwij to lojalnością wobec firmy , lub odmianą "patriotyzmu lokalnego".
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

ODPOWIEDZ