: 17 sty 2009, 20:35
Dw. Centralny 27 (na ulicy Chałubińskiego po prawej stronie jadąc w stronę...a zresztą sam zobacz: Nieużywany przystanek - zdjęcie na dole strony.
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
tygrys pisze:Pomysł został już kierownictwu rejonu doręczony
dziękowaćBastian pisze:No to będzie podstawa do działania
http://www.ztm.waw.pl/esperanto.phpZTM pisze:Wybudują nową pętlę
Cztery firmy ubiegają się o kontrakt na budowę pętli Esperanto. Dziś (5 marca) zostały otwarte oferty przetargowe.
Pętlę chcą budować następujące firmy:
1. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL-AQUA" z Piaseczna - ok. 2,65 mln zł brutto
2. FAL-BRUK B.B.Z. FALENTA z Warszawy - ok. 3,3 mln zł brutto
3. Mrozek z Warszawy - ok. 2,3 mln zł brutto
4. Królik Włodzimierz "KROL" ZAKŁAD ROBÓT DROGOWYCH I INŻYNIERYJNO-INSTALACYJNYCH z Wołomina - ok. 2 mln zł brutto
Nowa pętla powstanie u zbiegu ulic Esperanto i Anielewicza. W miejscu planowanego postoju, funkcjonuje obecnie prowizoryczna "zawrotka", z której korzystają dwie linie: 107 i 111. Są tam jednak bardzo ciężkie warunki. Prowizoryczny postój jest bardzo ciasny. Kierowcy z trudem manewrują autobusami. Dodatkowo sytuację pogarsza zniszczona nawierzchnia.
Na nowej pętli znajdą się trzy perony przystankowe dla autobusów. Dodatkowo wybudowana zostanie ekspedycja. Dzięki niej kierowcom poprawią się warunki socjalne.
Od dnia podpisania umowy, wykonawca będzie miał 6 miesięcy na realizację inwestycji.
Warto dodać, że również w tym roku cztery kolejne pętle zostaną wyremontowane. Zmodernizowane zostaną postoje: Wilanów, Cmentarz Północny-Brama Główna, Międzylesie oraz Stare Bemowo. W tym roku na ten cel przeznaczone zostanie ok. 3,45 mln zł.
Wyremontowane zostaną zarówno perony przystankowe, jak i miejsca postojowe dla autobusów. Perony zostaną obłożone elegancką kostką brukową. Na krawędziach znajdą się płytki z wypustkami, które ułatwią orientację osobom niewidomym lub słabowidzącym. Wyremontowane będą także nawierzchnie pętli, dzięki temu łatwiej będzie manewrować kierowcom autobusów. Zyskają one także oświetlenie. Wykonawcy robót zadbają również o otaczającą je zieleń.
Pierwsze przetargi na projekty i remonty pętli, zostaną ogłoszone najprawdopodobniej jeszcze w marcu. Wszelkie prace modernizacyjne powinny zakończyć się przed końcem roku. Co ważne, prace remontowe będą najprawdopodobniej prowadzone, bez konieczności całkowitego wyłączania pętli z ruchu, dzięki temu utrudnienia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, będą nieznaczne.
może takie światełka w jezdni jak w Bratysławie na deptakach, które się zapalają jak jedzie tramwaj?Glonojad pisze:Dowiedzieć się także można, że autobusy będą w ramach remontu pętli oświetlone... jakieś halogenki w chodnikach skierowane na autobus?
od kiedy przystanki są wykładane kostką brukową? I do tego elegancką? Trudno nazwać kostkę, potocznie zwaną Bauma, mianem bruku, i to eleganckiego...ZTM pisze:Perony zostaną obłożone elegancką kostką brukową.