Aleja Komisji Edukacji Narodowej

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 03 sie 2010, 13:12

Glonojad pisze:i dla tych klas muszą być spełnione warunki bezpieczeństwa np. na łukach
Dla osiemnastokołowego TIRa, czy porsche 911? Pytam serio, bo kiedyś gdzieś ktoś powiedział, że ograniczenia na łukach to pod największe samochody, ergo 2x ta prędkość dla osobowego przechodzi (90% to prawda).
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 03 sie 2010, 13:31

Glonojad pisze:N I K T nie projektuje ulicy zbiorczej w mieście na 100 km/h.
No nie w sensie normatywnym mi chodziło - stąd te 90 km/h rzuciłem z głowy, czyli z niczego, tylko tak praktycznie. Projekt zakłada pewien zapas, ale i tak do tego zapasu zycie doda kolejny zapas mieszczący się w ramach praw fizyki, ale wykraczający poza to, co można zaprojektować w danym miejscu. Rzecz w tym, że tam, gdzie jest garb ten zapas "życiowy" radykalnie się zmniejsza, czego efekty pewnie do dziś widać np. na filarach wiaduktu obok Wyscigów.
Zresztą w ogóle wychodzę z założenia, że mówić "kto nie przestrzega przepisów - sam sobie winien" można byłoby tylko, gdyby wszystko na drogach zależało od kierowcy i ponosiłby on wszystkie konsekwencje. Ale że tak nie jest, to niestety takie uskoki jak ten przy Multikinie należy likwidowac, a nie powtarzac, że "50 km/h" i koniec, a kto wyleciał z drogi ten trąba. Bo, niestety, taki dureń otrzepie się i pójdzie (oby mądrzejszy, chociaż nie zawsze tak bywa), a ktoś, kto tamtędy przypadkiem przechodził zostanie kaleką albo sierotą.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sie 2010, 15:00

Z tego wniosek, że żadna ulica, gdzie jest dozwolne 50 km/h nie powinna mieć zbyt dobrej nawierzchni, zbyt łagodnych łuków ani zbyt szerokich pasów, bo stanowi "usprawiedliwienie" dla tych, którzy się rozbiją jadąc nieprzepisowo bo "się przyzwyczaili" :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 03 sie 2010, 16:11

Hopka przy Herbsta na KEN jest dość niebezpieczna i to przy prędkości dozwolonej. Jeżeli ktoś nie zna tego rejonu nie spodziewa się tekiego "udogodnienia" i może ciężko się zdziwić podskakując a w przypadku gdy jest początkującym kierowcą to nawet przestraszyć. To powinno być zmodernizowane i nie ma o czym dyskutować.
W czasie projektowania metra (przełom lat 70/80) KEN miała być dwujezdniowa i o ile pamiętam to 2 x 3 pasy, potem stwierdzono, że będzie ona pełniła raczej drogi kat. L (bo przecież metro) o przekroju 1 x 1 bo jezdniami zbiorczymi miały być Rosoła i Pileckiego. Teraz wracamy powoli do rozwiązania pierwotnego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 sie 2010, 18:50

Majusi pisze:KEN miała być dwujezdniowa i o ile pamiętam to 2 x 3 pasy
Teraz wracamy powoli do rozwiązania pierwotnego.
No, oby nie w pełni...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 sie 2010, 19:01

Jeżdżę KEN do samego końca mniej więcej 1-2 razy w roku (więc nie tak często, żeby znać na pamięć osobliwości i ich unikać) "od zawsze" i żadna hopka nigdy na mnie nie wyskoczyła. Ale jeżdżę 50 km/h...

zzz
Posty: 1060
Rejestracja: 21 sty 2008, 22:46

Post autor: zzz » 03 sie 2010, 20:55

Przekleilem swoj post z sasiedniego watku, skoro bastian wygonil :P
Glonojad pisze:Doświadczenia wykazują, ze na tych rondach liczba kolizji jest wysoka.
Chcialbym zobaczyc jakies statystyki na poparcie tej tezy. Jako mieszkaniec ursynowa z chorobliwa iloscia malych rond, obserwuje cos innego. Najwiecej wypadkow i kolizji zaobserwowalem na skrzyzowaniach z sygnalizacja swietlna :
-ciszewskiego/pileckiego srednio raz na dwa tygodnie widze kolizje lub wypadek
-ciszewskiego/KEN i ciszewskiego rosola na obu raz na miesiac widze kolizje lub wypadek
-przy bazantarni/Ken raz na 2 miesiace widze wypadki z reguly powazne

Natomiast jeszcze nie trafila mi sie kolizja na zaobserwowana na rondach ursynowskich.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 28 sie 2010, 15:47

W piątek przejeżdżałem przez Al. KEN od strony Rzymowskiego. Pod wiaduktem zobaczyłem, że trawa jest zerwana i jest goła ziemia. W okolicach parkingu obok jezdni na pasie zieleni przed P&R przy jezdni także ziemia goła.
Czyżby już były przymiarki do przedłużenia KEN w kierunku Mokotowa? Ma ktoś informacje?
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sie 2010, 16:04

Tak, prace się zaczęły od zerwania humusu ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 16 wrz 2010, 21:32

Obrazek

Mokotów połączy się z Ursynowem. Już za rok

Za rok z Ursynowa na Służew będzie można pojechać aleją KEN. Władze Mokotowa wybrały właśnie wykonawcę odcinka z wiaduktem nad Potokiem Służewieckim.


Ulicę od strony Wałbrzyskiej wytyczy za 25 mln zł firma Falbruk. Wiadukt będzie tu kluczowym elementem. - Jeśli wynik przetargu nie zostanie oprotestowany, pierwszych robót możemy się spodziewać pod koniec września. Najpierw zacznie się przekładanie instalacji podziemnych - powiedział wczoraj "Gazecie" wiceburmistrz Mokotowa Piotr Boresowicz.

Al. Komisji Edukacji Narodowej powinna spiąć Mokotów z Ursynowem pod koniec przyszłego roku. Od kilku tygodni firma Drotech prowadzi prace po stronie ursynowskiej. Musi zbudować krótkie przedłużenie al. KEN do planowanego wiaduktu nad Potokiem. Na razie widać tam głęboki wykop - trwa przekładanie rur. Ten fragment ma być gotowy jeszcze w tym roku.

Wzdłuż planowanego odcinka al. KEN powstanie też ścieżka rowerowa, która połączy się z tą przy Kopie Cwila. Nad Potokiem Służewieckim nie będzie ona jednak prowadzić wiaduktem wzdłuż jezdni, tylko niewielką kładką obok.

Po otwarciu odcinka al. KEN od Doliny Służewieckiej do Wałbrzyskiej ursynowianie będą mogli pojechać dalej, do al. Wilanowskiej, wytyczoną kilka lat temu ul. Rolną. Po skręcie w lewo trzeba będzie jednak odstać w korku przed skrzyżowaniem z Puławską niedaleko stacji metra Wilanowska.

Wygodny przejazd w stronę centrum ma zapewnić dopiero dalszy ciąg dwujezdniowej arterii między al. Wilanowską a skrzyżowaniem Puławskiej z Domaniewską. Na ten fragment poczekamy zapewne jeszcze kilka lat.

W tym roku władze Ursynowa chcą jeszcze poszerzyć al. KEN w jej południowej części - od Belgradzkiej do Wąwozowej. Budowa drugiej jezdni na tym odcinku ma się zacząć za kilka dni. Przy okazji powstaną wydzielone pasy do skrętu, np. w ul. Jeżewskiego na Kabatach, i dzięki temu ulica przestanie się tam korkować. Wzdłuż arterii mają być też posadzone drzewa i krzewy.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... a_rok.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 30 wrz 2010, 14:41

Tymczasem bez pompy przyjechały wczoraj buldożery i rozpoczęły się pierwsze prace przy poszerzeniu Al. K.E.N. na odcinku od ul. Belgradzkiej do ul. Przy Bażantarni.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 30 wrz 2010, 14:59

Prace trwają już od paru dni. Przy Jeżewskiego trawa była zdjęta w zeszłym tygodniu.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 30 wrz 2010, 15:25

Jeżewskiego? Przecież miało być tak:
rubeus pisze:Wracając do tematu. W tym roku ma być przebudowany (n.in poszerzony) przed ostatni odcinek K.E.N-u między Belgradzką a Przy Bażantarni (+modernizacja skrzyżowania Przy Bażantarni/K.E.N)


Do przebudowy zostanie tylko odcinek Przy Bażantarni - Wąwozowa (dalej na południe nic nie będą robić. )

Organizacja ruchu na odcinku Belgradzka-Przy Bażantarni (po
przebudowie) :

http://siskom.waw.pl/materialy/ken/ken_ ... ys_sor.pdf
Organizacja ruchu na odcinku Przy Bażantarni-Wąwozowa (po
przebudowie) :

http://siskom.waw.pl/materialy/ken/ken_pb-w_rys_sor.pdf

Więcej na temat tych prac oraz planowanego przedłużenia na Mokotowie

http://siskom.waw.pl/ken.htm
Jeżewskiego do odcinka Belgradzka - Przy bażantarni za wiele nie ma.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 01 paź 2010, 8:37

TVN Warszawa napisał/a:
Zielone światło dla przedłużenia Al. KEN

Można budować przedłużenie al. Komisji Edukacji Narodowej pomiędzy Wałbrzyską a Rzymowskiego. W czwartek urzędnicy z Mokotowa podpisali umowę z wykonawcą prac - firmą Fal-Bruk.

– Mam nadzieję, że prace budowlane będą przebiegały zgodnie z planem i wkrótce kierowcy pojadą nową Al. KEN – powiedział po podpisaniu umowy Jan Rasiński, burmistrz Mokotowa.

Gotowa za rok

Prace obejmą 600-metrową drogę, a także budowę estakady nad ul. Bacha i Potokiem Służewieckim o długości 150 m. Dwujezdniową ulicę przedzieli pas zieleni. Poprowadzona będzie asfaltowa ścieżka rowerowa, w planach jest też budowa kładki dla pieszych i rowerów.

Po wybudowaniu fragmentu po stronie Mokotowa, a także Ursynowa, aleją KEN będzie można dojechać od Kabat aż do al. Wilanowskiej. Dzięki temu odciążona zostanie Dolina Służewiecka i ul. Wałbrzyska. Koszt inwestycji to blisko 25 mln zł. Prace przy budowie drugiego odcinka Al. KEN mają zakończyć się w listopadzie 2011 r.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 01 paź 2010, 9:15

chester pisze:Jeżewskiego do odcinka Belgradzka - Przy bażantarni za wiele nie ma.
We wklejonym przez Bernarda wcześniej tekście z wybiórczej stoi ja wół, że ma być w tym roku zrobiony cały odcinek do Wąwozowej:
W tym roku władze Ursynowa chcą jeszcze poszerzyć al. KEN w jej południowej części - od Belgradzkiej do Wąwozowej. Budowa drugiej jezdni na tym odcinku ma się zacząć za kilka dni. Przy okazji powstaną wydzielone pasy do skrętu, np. w ul. Jeżewskiego na Kabatach, i dzięki temu ulica przestanie się tam korkować. Wzdłuż arterii mają być też posadzone drzewa i krzewy.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

ODPOWIEDZ