O nowym rozkładzie jazdy KM i SKM w 2011 r.

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lis 2010, 16:05

Regio pisze:Bym prosił, jak rozkład jazdy jest tak "fatalny" proszę o 90 przykładów, a nie jeden.
Może najpierw niech ktoś poda rozkład do publicznej wiadomości... o ile jest gotowy, rzecz jasna.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 lis 2010, 16:12

Regio,
a odniesiesz się to tego, że KM przerabia obiegi, żeby można było rozkłąd realizować?

Jak tylko RJ będzie opublikowany i te dwie zmiany na mojej linii będą dalej jak są na DB czy na serwerach PKP, to chyba piszę sam pismo, bo na stronie KM to po prostu zostanie zjechany ten rozkład przez nerwusów... Pewnie nie tylko to.

Regio
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:35
Lokalizacja: Polsza

Post autor: Regio » 18 lis 2010, 16:29

rufio198 pisze:
TOMEK pisze: Widzę, że kolega rufio198 ma, jak to się mówi, konfabulacje z pierwszej ręki. Proszę o udowodnienie podanego akapitu: "Szkoda tylko że ZM które schrzaniło rozkład , na m-c przed wprowadzeniem oddali go do poprawki KM-om" w aspekcie "schrzanienia rozkładu jazdy" i w aspekcie "na m-c przed wprowadzeniem oddali go do poprawki KM-om".
Dodatkowo proszę kolegę o udowodnienie następnych twierdzeń, że "ZM zablokuje jakieś inwestycje z powodu żabek, ptaszków czy innego równie błahego powodu" oraz że dostaje za to tzw. ,, dotacje''. Jeszcze proszę stanowczo kolegę rufio198 o udokumentowanie, że "amatorzy z ZM zepsuli rozkład jazdy" - przykłady, analiza porównawcza.

Czytającym wątek podpowiem, że tryb przygotowania rozkładu jazdy reguluje regulamin przyznawania tras pociągów PKP PLK, że projekt rozkładu jazdy 2010/11 przewoźnik otrzymał w kwietniu 2010 r., który w ostatecznej postaci samorząd otrzymał na początku czerwca br.
Konstrukcja rozkładu jazdy 2010/11 zakończyła się w PKP PLK 10.IX po przesunięciu o 40 dni spowodowanym patem pomiędzy PKP Inter City i Przewozami Regionalnymi dotyczącymi uzgodnień pociągów. Ze względu na to, że część tras została zamówiona na IRJ po 1.VIII i łączone relacje nie wszystkie zmiany zostały wprowadzone do systemu KWR - wersja ze strony DB nie jest ostateczna. Faktycznie ostateczna wersja rozkładu jazdy winna zostać wprowadzona do systemu KWR w PKP PLK w ramach zgodnego z regulaminem PKP PLK procesu akceptacji RRJ w tygodniu 11-15.X. Wszystkie materiały w tej sprawie zostały przewoźnikowi dostarczone.

[ Dodano: |18 Lis 2010|, 2010 16:34 ] Rozkład jazdy podaje do publicznej wiadomości przewoźnik. Podmioty eksperckie świadczące usługi dla samorządów i przewoźników obowiązuje zachowanie tajemnicy przedsiębiorcy. Ale myślę, że jeśli rozkład jazdy jest "fatalny", nie jest trudno na podstawie serwerów kolei zachodnioeuropejskich dać garściami przykłady, jak zła jest oferta. Jeśli jest to prawda , a nie wycinkowy przykład przeczący regule.

[ Dodano: |18 Lis 2010|, 2010 16:41 ]
Obiegi dostarczone KM umożliwiają realizację rozkładu jazdy. Spółka rzeczywiście podaje, że przerabia obiegi np. przerobiła obiegi ER75 w taki sposób, że po miesiącu prac nad tymi obiegami są one identyczne do przekazanych jej przez ZM.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lis 2010, 16:44

Regio pisze:Ale myślę, że jeśli rozkład jazdy jest "fatalny", nie jest trudno na podstawie serwerów kolei zachodnioeuropejskich dać garściami przykłady, jak zła jest oferta.
Mnie by wystarczyło, gdybyś odniósł się do już podnoszonych przykładów. Ja nie zamierzam dokonywać oceny, dopóki nie ujrzę rozkładu w wersji finalnej i w ludzkiej (czyt. tabelarycznej) postaci.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Regio
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:35
Lokalizacja: Polsza

Post autor: Regio » 18 lis 2010, 16:58

humptyangel pisze:Marszal Struzik odmawia nam udostępnienia tego opracowania i muszę pisać skargę do WSA, bo stwierdzono, iż wnioskowana informacja nie jest informacją publiczną (sic!) - zatem jaką - prywatną? Poza tym organ władzy publicznej... ech nie chce mi się tłumaczyć.

Trzymacie kciuki za mnie i sąd:)
Kolego z SISKOM'u,
A może opracowanie zawiera materiały opracowane na podstawie przekazanych przez Koleje Mazowieckie materiałów opatrzonych klauzulą tajemnica przedsiębiorcy? W opracowaniu są wykorzystane informacje objęte klauzulą tajemnica handlowa spółki KM, która z tego względu nie jest informacją publiczną. Z tego względu takiej informacji nie przekażą Ci ani marszałek Struzik, ani rząd JKM w Londynie, ani socjalistyczny gabinet w Madrycie, ani nawet bardzo ekologiczny gabinet rządu w Helsinkach.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lis 2010, 17:05

Sąd się wypowie w tej sprawie. Być może nakaże przekazać wyciąg z częściami nieobjętymi tą klauzulą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Regio
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:35
Lokalizacja: Polsza

Post autor: Regio » 18 lis 2010, 17:10

fik pisze:
Regio pisze:Ale myślę, że jeśli rozkład jazdy jest "fatalny", nie jest trudno na podstawie serwerów kolei zachodnioeuropejskich dać garściami przykłady, jak zła jest oferta.
Mnie by wystarczyło, gdybyś odniósł się do już podnoszonych przykładów. Ja nie zamierzam dokonywać oceny, dopóki nie ujrzę rozkładu w wersji finalnej i w ludzkiej (czyt. tabelarycznej) postaci.
z tego co czytałem na forum:
- zawieszenie Wieliszew-Tłuszcz - tak, linia do zawieszenia - poza wakacjami potoki do 10 osób w dobie, dzięki temu będą dodatkowe pociągi Tłuszcz -Wschodnia i Warszawa- Sierpc, PLK nie godzi się na kursy z kończeniem w Nieporęcie (kursy w wakacje).
- Mazovia - ma kursować.
- uwagi do Mińska - cieszy, że są 2 na ok. 100 pociągów - w ramach wniosków do akceptacji RRJ w X miała być wydłużona para do Mrozów po 17-ej i kurs do Mrozów po 19:56 z Mińska, kurs po północy - zostaje kurs w soboty i niedziele - w tygodniu z powodu niskich potoków, dewastacji taboru i powszechnych przejazdów bez biletu przesunięty na po 22-ej, podobnie jak na Tłuszczu.
- Radom - kurs koło 4:40 do Warszawy jest zaplanowany (jest w rozkładzie jazdy z 10.IX)

[ Dodano: |18 Lis 2010|, 2010 17:12 ]
Glonojad pisze:Sąd się wypowie w tej sprawie.
Dokładnie tak.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 lis 2010, 17:16

Regio pisze: Radom - kurs koło 4:40 do Warszawy jest zaplanowany (jest w rozkładzie jazdy z 10.IX)
Ale TK w rozkładzie go nie widzi... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Regio
Posty: 7
Rejestracja: 21 wrz 2010, 21:35
Lokalizacja: Polsza

Post autor: Regio » 18 lis 2010, 17:35

fik pisze:
Regio pisze:Bym prosił, jak rozkład jazdy jest tak "fatalny" proszę o 90 przykładów, a nie jeden.
Może najpierw niech ktoś poda rozkład do publicznej wiadomości... o ile jest gotowy, rzecz jasna.
Czegoś nie rozumiem. We wcześniejszym wątku kolega ma "informacje świeże jak bułeczki", co do prac nad obiegami prosto z KM, które są wtórne względem rozkładu jazdy, a teraz musimy czekać na podanie do publicznej wiadomości rj przez KM... Jak ktoś jest tematem zainteresowany może sobie wyrobić zdanie. Bądźmy konsekwentni albo teraz pasażerom KM przeszkadza brak tabel z rj na stacjach na Mazowszu albo obecna informacja na stacjach jest kompletna (podane godziny odjazdów). Bo gdyby pasażerom przeszkadzał brak tabel z rj na stacjach to w 11 miesięcy od wejścia rj 2009/10 nie możemy zanalizować rozkładu jazdy.
Jakoś koledze nie przeszkadzał brak gotowego rozkładu jazdy na linii KM1 na kilka dni przed 20.IX z brakiem obiegów, ale za to chodziły po głowie nowe perony wybudowane w 3 tygodnie.

[ Dodano: |18 Lis 2010|, 2010 17:41 ]
Wolfchen pisze:
Regio pisze: Radom - kurs koło 4:40 do Warszawy jest zaplanowany (jest w rozkładzie jazdy z 10.IX)
Ale TK w rozkładzie go nie widzi... 8-(
Poc 21226 Radom 4:44-WWO 6:58 (E)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 18 lis 2010, 17:45

Regio
Można liczyć na ten Grodzisk-Mrozy o 17:36 na Śródmieściu?

abubu
Posty: 144
Rejestracja: 11 sie 2009, 20:20

Post autor: abubu » 18 lis 2010, 18:31

Regio pisze:...kurs po północy - zostaje kurs w soboty i niedziele - w tygodniu z powodu niskich potoków, dewastacji taboru i powszechnych przejazdów bez biletu przesunięty na po 22-ej, podobnie jak na Tłuszczu.
To jak wytłumaczysz pozostawienie nocnego kursu do Wołomina, w soboty i niedziele o 1:38 z wileńskiego i zaraz powrót na wileński. Przecież najwięcej bezbiletowych i dewastacji jest między Ząbkami i Wołominem.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 18 lis 2010, 18:34

Widzę, że w rozkładzie jazdy liczącym blisko 900 pociągów kolega znalazł przykład dotyczący pociągu wożącego po 40-50 osób, który co ważne będzie dalej kursował w soboty i niedziele po 2-ej w nocy. Ładnie to tak manipulować i straszyć likwidacją pociągu, który będzie kursował wtedy, gdy jest rzeczywiście potrzebny.
Ostatni pociag do Mińska jest potrzebny tylko w weekendy? Bo o tym pociągu mówiłem. Gratuluje podejścia. Od razu widać że u was siedzi człowiek który 10 lat temu przyszedł do marketingu dawnego ZAPP z gotowym rj i twierdził ze pociągi po 21 z W-wy sa niepotrzebne bo nikt nimi nie jeździ. Podobne podejście jest u was - jeździ 40-50 osób to pociag do kasacji - tylko ze te 40-50 osób to przeważnie ludzie wracający z pracy, którzy chcą wrócić do domu.

Blisko 900 pociągów wymyśliliście -ja Cię jestem pod wrażeniem, brawo, pięknie.Tylko odpowiedz mi na podstawowe pytanie - czym te pociągi obsłużyć skoro teraz przy 640 już nie czym, ani kim ( zwłaszcza maszynistów brak - bo kierownicy od biedy by się znaleźli). No chyba że zacznie sie puszczać na szczytowe pociągi po 1 ezt, lub po pół ezt.
Sama ilość pociągów juz dla mnie póki co dyskwalifikuje wasze dzieło. Za mało taboru :!:
Póki co to nie realne, bez zmniejszonego zestawienia- choćby nawet tabor cały rok jeździł bez usterek ( prędzej uwierzę w koniec świata w 2012 roku niż w to że tabor cały rok bez usterek przejeździ) i byli ludzie do jego obsługi. Jaki jest stan rzeczywisty taboru może coś - niecoś powiedzieć choćby Fidzio który przy tym taborze robił i wie najlepiej.
Nie dziwię się że KM-y przerabiają obiegi.

Chcesz parę przykładów co złego jest w rozkładzie przez was zaprojektowanym - ok podam na podstawie strony DB, bo to jest ogólno-dostępny rj który każdy może zobaczyć i ocenić, a nie tylko ,,osoby znajdujące się ze właściwym miejscu''- pociągi do Skierniewic w popołudniowym szczycie :
Obecnie od godz.13:30 do 15:00 ( tym przedziałem czasowym się zajmę) sa 4 poc - 219, 221(D), 223,225.
W/g tego co DB mi pokazuje będą tylko 3 pociągi :13:32, 14:32, 15:02- znika obecny 221. Pomijam już taka drobnostkę ze wszystkie te pociągi będą jechać albo z Otwocka, albo z Pilawy. Wystarczy awaria na linii otwockiej i wszystko ładnie pięknie jeździ opóźnione. O to wbrew pozorom wcale nie jest trudno
Pociągi ze Skierniewic do W-wy poranne -o to jest dopiero prawdziwy cud:
W/g informacji DB pierwszy będzie o 06:10. i to od razu przyśpieszony. Następny 07:54 tez przyśpieszony. Jak teraz jest każdy może sprawdzić. A gdzie zwykłe pociągi? Nawet jeżeli to nie jest wersja finalna to czegoś i tak tu brakuje. Zgadnij czego?

Kierunek siedlecki dostatecznie już opisali Zofey z Przewozem, ale takiego robaczka nie spodziewałem się : w/g DB ostatni pociąg z Siedlce od nowego rj będzie o 19:45- teraz jest :18:43, 21:05 i 22:48. Jedynie ten ostatni faktycznie w tygodniu to muchy wozi. Cała reszta ma powodzenie.
Rano z Siedlec też gorzej : teraz jest tak: 03:39, 04:39, 05:25 ( z Łukowa kible), 05:44, 05:56 ( z Czeremchy), 06:15 ( Łukowianka), 06:22 (D), 06:47- dalej średnio co godzinę.
W/g DB na obecna chwile wygląda to tak - 03:45, 04:45, 05:12 ( Tylko z Siedlec - ludzie dojeżdżający z Łukowa do W-wy dziękują - przyśpieszony ), 05:45, 06:18, 06:45 ( któryś w D - ale nie dociekam który), 07:33 przyśpieszony przez Centralną.
Zniknęły: oba pociągi z Łukowa i szynobus z Czeremchy ( ten w ogóle nie jest pokazywany przez DB)
Nie wprowadzone czy po prostu nie założone do kursowania?
Więcej nie chce mi się już sprawdzać- mam lenia i mam do niego prawo.

Chciałeś więcej przykładów to masz- podałem na podstawie tego co jest dostępne, jako że obaj nie możemy opublikować dostępnego nam materiału. Ty związany tajemnica handlową, ja służbową. Opieram się na materiałach ogólnodostępnych które każdy może sprawdzić. O ile na Skierkach to dla laika jest jasne że coś nie wprowadzono w system, o tyle Siedlce już dziwnie wyglądają. Zostały wycięte długie relacje, po to żeby krótkie z Mińska czy Mrozów mogły jechać? Brawo- tylko że z Siedlec oprócz kolejarzy do pracy trochę ludzi przyjeżdża i chcieliby jakoś do tej pracy dojechać.
Jeżeli to jest poprawa oferty, a nie sknocenie- to gratuluje samozadowolenia.
Jest to kłamstwo, kolego rufio198. Umowa ZM z samorządem trwa do grudnia i jej częścią jest rozkład jazdy, usługi doradcze dotyczące oferty przewozowej, którą jest rozkład jazdy. Wawkom to nie onet, czy pmk, gdzie można kląć, obrażać i podawać nieprawdę. Proszę o udowodnienie informacji, że Zielone Mazowsze jak to kolega stwierdził "ZM już umyło rączki od tego rozkładu".
Rozkład jest już w KM-ach i to Km-y pochyliły nad swoje głowy. Jak sam napisałeś ZM może co najwyżej już tylko doradzić czy wyciąć/dodać ten czy inny pociąg. Czy tak się stanie to już nie jest zależne od ZM - tylko od KM-ów. KM-y ponoszą odpowiedzialność za w/w czynności nie ZM.
To właśnie miałem na myśli pisząc to co napisałem. Faktycznie trochę źle to ująłem - i za to przepraszam, bo powinienem napisać że nie ponosicie już odpowiedzialności za materiał przekazany do KM-ów. W/g mnie - powtórzę się po raz n-ty ZM powinno ponosić pełną odpowiedzialność za rozkład do czasu jego wprowadzenia i ok 2 tygodni po wejściu w życie. Tyle trwa mniej więcej dogrywanie się. KM-y w tym wypadku powinny tylko wykonywać zalecenia ZM. Wtedy na wypadek krytyki nie byłoby zwalania odpowiedzialności z jednego na drugiego.

[ Dodano: |18 Lis 2010|, 2010 19:01 ]
Wolfchen pisze:
Regio pisze: Radom - kurs koło 4:40 do Warszawy jest zaplanowany (jest w rozkładzie jazdy z 10.IX)
Ale TK w rozkładzie go nie widzi... 8-(
TK potrafi sporo rzeczy nie widzieć. Nawet połączeń z aktualnego rozkładu ( Miałem już przypadek ze TK nie pokazywał ,,Oleńki'' do Opola). M.in. dlatego odradzam komu mogę korzystanie z tej strony.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 lis 2010, 19:04

rufio198 pisze:TK potrafi sporo rzeczy nie widzieć.
Z tym się zgodzę, swego czasu miałem problem ze znalezieniem osobówki z Żyrardowa do Warszawy po 7 rano... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 18 lis 2010, 19:07

Sprawdziłem na DB połączenia z Czeremchy do Siedlec - nie ma pociągu. Ogólnie mniej pociągów w porównaniu z obecnym rozkładem.
P.s Korzystam z DB bo na TK ciągle wyskakuje mi komunikat
Twoje wprowadzenie znajduje się poza końcem okresu obowiązywania rozkładu od 13.12.09 do 11.12.10.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

jarox
Posty: 5
Rejestracja: 28 wrz 2010, 19:22

Post autor: jarox » 18 lis 2010, 19:39

dlaczego Lukowianka rano oraz ten przyspieszony godzine pozniej nie zatrzymuje sie w Ceglowie, a zatrzymyje sie w Halinowie, Debe czy nawet Wrzosowie? te miejscowosci i tak maja po kilka pociagow na godzine jadacych z Minska.

ODPOWIEDZ