Dlaczego ludzie wybierają samochód zamiast komunikacji?

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 12 lis 2012, 17:18

R-9 Chełmska pisze:Jezusiemaryjo, masz jakąś wersję limuzynową
Ta, limuzyna bez klimy :P

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 12 lis 2012, 17:23

A z tymi niskimi obrotami to nie jest jak z jałowym u Grodzia, że im niższe obroty, tym mniejsze spalanie? Bo mnie też gość piłował o zmianę biegu przy niskich obrotach - 1800 obr/min. (fabia, 1.2 l, benzyna, przerobiona w trakcie kursu na gaz), ale żebym po egzaminie się tego oduczył :p
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lis 2012, 17:31

Daniel_FCB pisze:A z tymi niskimi obrotami to nie jest jak z jałowym u Grodzia, że im niższe obroty, tym mniejsze spalanie?
Rozpatrując czysto teoretycznie: mniej obrotów = tłok mniej razy "zalicza" punkt zwrotny = mniej paliwa spalone. Ale to takie proste nie jest - obciążenie silnika czy wtryskiwana dawka paliwa też się liczy; najmniej spala samochód w ruchu jednostajnym, bez przyśpieszeń (o ruszaniu nie wspominając) i z umiarkowaną prędkością.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 lis 2012, 17:59

Wolfchen pisze:No logiczne, ale żeby piątka przy 65 km/h wchodziła, to bolid musiałby mieć oszałamiającą Vmax... :-k
Żaden problem. Avensis 1,6, maksymalna katalogowa bodajże 195km/h i spokojnie można na piątym (najwyższym) biegu z prędkością 65km/h jechać. Problemy pojawiają się dopiero przy wzniesieniach.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 lis 2012, 18:07

Że da się, to ja nie wątpię. Mnie się kiedyś udało ruszyć, a po 50 m zorientowałem się, że jestem na trójce, a nie jedynce (i kolejny bieg przy 20 km/h coś nie wchodzi).

Problem jest wg mnie inny. Ja na kursie w ogóle nie przekroczyłem tych ~53 km/h (choć inni w innej szkole to i osiągali 110 km/h) i wyprzedzania na szosie musiałem uczyć się dopiero na żywca.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 lis 2012, 18:12

Ale da się i nie jest to uciążliwe. Da się na piątce i 40km/h jechać, ciut powyżej granicy krztuszenia się silnika. 60-65km/h jedzie się normalnie. A temat poziomu szkolenia na kursach to inna kwestia, nie związana chyba z ecodrivingiem. Zresztą kurs na prawko kat. B nie ma uczyć jazdy ekonomicznej, tylko bezpiecznej i przepisowej. A wyprzedzania na drodze jednojezdniowej ciężko uczyć, bo zazwyczaj to naukę jazdy wszyscy wyprzedzają. Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka :)
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 12 lis 2012, 18:13

Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany. Nie kazali Ci się wtedy rozpędzić?

Jak tak czytam to wszystko, to odnoszę wrażenie, że moja szkoła jazdy i instruktor to był świetny zestaw, a narzekałem, że na oblodzonej nawierzchni nie chciał mnie uczyć kontrolowanego poślizgu... :-s
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 lis 2012, 18:13

R-9 Chełmska pisze:
Bastian pisze: Nie, brak mi aparatury pomiarowej ;)
Excela nie masz? :P
A to Excelem można coś zmierzyć? Yyy... masz na myśli, że pudełkiem po Excelu, prawda? ;P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 12 lis 2012, 18:14

Szeregowy_Równoległy pisze:Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka
Ja elką wyprzedziłem Kamaza :term: Ale faktycznie to było jedyne podczas kursu wyprzedzenie na drodze jednojezdniowej czegoś innego, niż walec drogowy/kuriera szukającego miejsca do zaparkowania

[ Dodano: Pon 12 Lis, 2012 18:18 ]
BJ pisze:
R-9 Chełmska pisze:Jezusiemaryjo, masz jakąś wersję limuzynową
Ta, limuzyna bez klimy :P
O, to mi udostepniano wersję odwrotną, z naprawdę bardzo wydajną klimą, ale bez obrotomierza.
Ogólnie, nie wiem, dlaczego w małych samochodów się rezygnuje z obrotomierzy - mocno utrudnia to przeprowadzenie manewru wyprzedzania, który i z obrotomierzem wcale nie jest łatwy.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lis 2012, 18:18

Szeregowy_Równoległy pisze:Zresztą kurs na prawko kat. B nie ma uczyć jazdy ekonomicznej, tylko bezpiecznej i przepisowej.
Z tego, co się orientuję, to i tego nie uczy. Za mało praktyki.
R-9 Chełmska pisze:Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany.
Miałem, w tym wyprzedzanie i zawracanie na drodze z wykorzystaniem jakiejś gruntowej drogi do lasu (ściślej: DK12).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 12 lis 2012, 18:19

Bastian pisze: A to Excelem można coś zmierzyć? Yyy... masz na myśli, że pudełkiem po Excelu, prawda? ;P
Nie mierzyłeś nigdy szerokości kolumny?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 lis 2012, 18:19

Szeregowy_Równoległy pisze: Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka :)
Na egzaminie wyprzedziłem rowerzystę.
R-9 Chełmska pisze:Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany. Nie kazali Ci się wtedy rozpędzić?
Nie, nie byłem poza miastem. Może ten przepis doszedł później.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 12 lis 2012, 19:25

#49
KwZ pisze:A przy 100 km/h dziesiątka ?
Powiedz to kierowcom ciężarówek z szesnastoma biegami :D O-)
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 12 lis 2012, 19:51

Wolfchen pisze:No logiczne, ale żeby piątka przy 65 km/h wchodziła, to bolid musiałby mieć oszałamiającą Vmax... :-k
W Toyotach, które mają wskaźnik do jazdy ekonomicznej "prośba" elektronik o wrzucenie piątki zapala się przy około 55 km/h a szóstka przy ok. 70. Inna sprawa, że i na czwórce do 100 bez problemu dociągniesz.

paszym
Posty: 159
Rejestracja: 22 wrz 2011, 20:11
Lokalizacja: Opypy

Post autor: paszym » 12 lis 2012, 19:57

JacekM pisze:Mnie uczono na yarisie, że bieg zmienia się co 10 km/h - więc piątka wychodziłaby koło 50 km/h.
KwZ pisze:A przy 100 km/h dziesiątka ?
A przy ruszaniu - zerowy?
Będę oryginalny i zostawię bez podpisu.

ODPOWIEDZ