Ta, limuzyna bez klimyR-9 Chełmska pisze:Jezusiemaryjo, masz jakąś wersję limuzynową
Dlaczego ludzie wybierajÄ samochĂłd zamiast komunikacji?
Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1599
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
A z tymi niskimi obrotami to nie jest jak z jałowym u Grodzia, że im niższe obroty, tym mniejsze spalanie? Bo mnie też gość piłował o zmianę biegu przy niskich obrotach - 1800 obr/min. (fabia, 1.2 l, benzyna, przerobiona w trakcie kursu na gaz), ale żebym po egzaminie się tego oduczył
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
Rozpatrując czysto teoretycznie: mniej obrotów = tłok mniej razy "zalicza" punkt zwrotny = mniej paliwa spalone. Ale to takie proste nie jest - obciążenie silnika czy wtryskiwana dawka paliwa też się liczy; najmniej spala samochód w ruchu jednostajnym, bez przyśpieszeń (o ruszaniu nie wspominając) i z umiarkowaną prędkością.Daniel_FCB pisze:A z tymi niskimi obrotami to nie jest jak z jałowym u Grodzia, że im niższe obroty, tym mniejsze spalanie?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Żaden problem. Avensis 1,6, maksymalna katalogowa bodajże 195km/h i spokojnie można na piątym (najwyższym) biegu z prędkością 65km/h jechać. Problemy pojawiają się dopiero przy wzniesieniach.Wolfchen pisze:No logiczne, ale żeby piątka przy 65 km/h wchodziła, to bolid musiałby mieć oszałamiającą Vmax...
Że da się, to ja nie wątpię. Mnie się kiedyś udało ruszyć, a po 50 m zorientowałem się, że jestem na trójce, a nie jedynce (i kolejny bieg przy 20 km/h coś nie wchodzi).
Problem jest wg mnie inny. Ja na kursie w ogóle nie przekroczyłem tych ~53 km/h (choć inni w innej szkole to i osiągali 110 km/h) i wyprzedzania na szosie musiałem uczyć się dopiero na żywca.
Problem jest wg mnie inny. Ja na kursie w ogóle nie przekroczyłem tych ~53 km/h (choć inni w innej szkole to i osiągali 110 km/h) i wyprzedzania na szosie musiałem uczyć się dopiero na żywca.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ale da się i nie jest to uciążliwe. Da się na piątce i 40km/h jechać, ciut powyżej granicy krztuszenia się silnika. 60-65km/h jedzie się normalnie. A temat poziomu szkolenia na kursach to inna kwestia, nie związana chyba z ecodrivingiem. Zresztą kurs na prawko kat. B nie ma uczyć jazdy ekonomicznej, tylko bezpiecznej i przepisowej. A wyprzedzania na drodze jednojezdniowej ciężko uczyć, bo zazwyczaj to naukę jazdy wszyscy wyprzedzają. Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka
- R-9 Chełmska
- Posty: 7770
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany. Nie kazali Ci się wtedy rozpędzić?
Jak tak czytam to wszystko, to odnoszę wrażenie, że moja szkoła jazdy i instruktor to był świetny zestaw, a narzekałem, że na oblodzonej nawierzchni nie chciał mnie uczyć kontrolowanego poślizgu...
Jak tak czytam to wszystko, to odnoszę wrażenie, że moja szkoła jazdy i instruktor to był świetny zestaw, a narzekałem, że na oblodzonej nawierzchni nie chciał mnie uczyć kontrolowanego poślizgu...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A to Excelem można coś zmierzyć? Yyy... masz na myśli, że pudełkiem po Excelu, prawda?R-9 Chełmska pisze:Excela nie masz?Bastian pisze: Nie, brak mi aparatury pomiarowej
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- R-9 Chełmska
- Posty: 7770
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Ja elką wyprzedziłem Kamaza Ale faktycznie to było jedyne podczas kursu wyprzedzenie na drodze jednojezdniowej czegoś innego, niż walec drogowy/kuriera szukającego miejsca do zaparkowaniaSzeregowy_Równoległy pisze:Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka
[ Dodano: Pon 12 Lis, 2012 18:18 ]
O, to mi udostepniano wersję odwrotną, z naprawdę bardzo wydajną klimą, ale bez obrotomierza.BJ pisze:Ta, limuzyna bez klimyR-9 Chełmska pisze:Jezusiemaryjo, masz jakąś wersję limuzynową
Ogólnie, nie wiem, dlaczego w małych samochodów się rezygnuje z obrotomierzy - mocno utrudnia to przeprowadzenie manewru wyprzedzania, który i z obrotomierzem wcale nie jest łatwy.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Z tego, co się orientuję, to i tego nie uczy. Za mało praktyki.Szeregowy_Równoległy pisze:Zresztą kurs na prawko kat. B nie ma uczyć jazdy ekonomicznej, tylko bezpiecznej i przepisowej.
Miałem, w tym wyprzedzanie i zawracanie na drodze z wykorzystaniem jakiejś gruntowej drogi do lasu (ściślej: DK12).R-9 Chełmska pisze:Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- R-9 Chełmska
- Posty: 7770
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Na egzaminie wyprzedziłem rowerzystę.Szeregowy_Równoległy pisze: Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka
Nie, nie byłem poza miastem. Może ten przepis doszedł później.R-9 Chełmska pisze:Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany. Nie kazali Ci się wtedy rozpędzić?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- TranslatorPS
- Posty: 635
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
#49
Powiedz to kierowcom ciężarówek z szesnastoma biegamiKwZ pisze:A przy 100 km/h dziesiątka ?
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
W Toyotach, które mają wskaźnik do jazdy ekonomicznej "prośba" elektronik o wrzucenie piątki zapala się przy około 55 km/h a szóstka przy ok. 70. Inna sprawa, że i na czwórce do 100 bez problemu dociągniesz.Wolfchen pisze:No logiczne, ale żeby piątka przy 65 km/h wchodziła, to bolid musiałby mieć oszałamiającą Vmax...