Strona 8 z 13

: 12 lis 2012, 17:18
autor: BJ
R-9 Chełmska pisze:Jezusiemaryjo, masz jakąś wersję limuzynową
Ta, limuzyna bez klimy :P

: 12 lis 2012, 17:23
autor: Daniel_FCB
A z tymi niskimi obrotami to nie jest jak z jałowym u Grodzia, że im niższe obroty, tym mniejsze spalanie? Bo mnie też gość piłował o zmianę biegu przy niskich obrotach - 1800 obr/min. (fabia, 1.2 l, benzyna, przerobiona w trakcie kursu na gaz), ale żebym po egzaminie się tego oduczył :p

: 12 lis 2012, 17:31
autor: Wolfchen
Daniel_FCB pisze:A z tymi niskimi obrotami to nie jest jak z jałowym u Grodzia, że im niższe obroty, tym mniejsze spalanie?
Rozpatrując czysto teoretycznie: mniej obrotów = tłok mniej razy "zalicza" punkt zwrotny = mniej paliwa spalone. Ale to takie proste nie jest - obciążenie silnika czy wtryskiwana dawka paliwa też się liczy; najmniej spala samochód w ruchu jednostajnym, bez przyśpieszeń (o ruszaniu nie wspominając) i z umiarkowaną prędkością.

: 12 lis 2012, 17:59
autor: Szeregowy_Równoległy
Wolfchen pisze:No logiczne, ale żeby piątka przy 65 km/h wchodziła, to bolid musiałby mieć oszałamiającą Vmax... :-k
Żaden problem. Avensis 1,6, maksymalna katalogowa bodajże 195km/h i spokojnie można na piątym (najwyższym) biegu z prędkością 65km/h jechać. Problemy pojawiają się dopiero przy wzniesieniach.

: 12 lis 2012, 18:07
autor: KwZ
Że da się, to ja nie wątpię. Mnie się kiedyś udało ruszyć, a po 50 m zorientowałem się, że jestem na trójce, a nie jedynce (i kolejny bieg przy 20 km/h coś nie wchodzi).

Problem jest wg mnie inny. Ja na kursie w ogóle nie przekroczyłem tych ~53 km/h (choć inni w innej szkole to i osiągali 110 km/h) i wyprzedzania na szosie musiałem uczyć się dopiero na żywca.

: 12 lis 2012, 18:12
autor: Szeregowy_Równoległy
Ale da się i nie jest to uciążliwe. Da się na piątce i 40km/h jechać, ciut powyżej granicy krztuszenia się silnika. 60-65km/h jedzie się normalnie. A temat poziomu szkolenia na kursach to inna kwestia, nie związana chyba z ecodrivingiem. Zresztą kurs na prawko kat. B nie ma uczyć jazdy ekonomicznej, tylko bezpiecznej i przepisowej. A wyprzedzania na drodze jednojezdniowej ciężko uczyć, bo zazwyczaj to naukę jazdy wszyscy wyprzedzają. Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka :)

: 12 lis 2012, 18:13
autor: R-9 Chełmska
Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany. Nie kazali Ci się wtedy rozpędzić?

Jak tak czytam to wszystko, to odnoszę wrażenie, że moja szkoła jazdy i instruktor to był świetny zestaw, a narzekałem, że na oblodzonej nawierzchni nie chciał mnie uczyć kontrolowanego poślizgu... :-s

: 12 lis 2012, 18:13
autor: Bastian
R-9 Chełmska pisze:
Bastian pisze: Nie, brak mi aparatury pomiarowej ;)
Excela nie masz? :P
A to Excelem można coś zmierzyć? Yyy... masz na myśli, że pudełkiem po Excelu, prawda? ;P

: 12 lis 2012, 18:14
autor: R-9 Chełmska
Szeregowy_Równoległy pisze:Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka
Ja elką wyprzedziłem Kamaza :term: Ale faktycznie to było jedyne podczas kursu wyprzedzenie na drodze jednojezdniowej czegoś innego, niż walec drogowy/kuriera szukającego miejsca do zaparkowania

[ Dodano: Pon 12 Lis, 2012 18:18 ]
BJ pisze:
R-9 Chełmska pisze:Jezusiemaryjo, masz jakąś wersję limuzynową
Ta, limuzyna bez klimy :P
O, to mi udostepniano wersję odwrotną, z naprawdę bardzo wydajną klimą, ale bez obrotomierza.
Ogólnie, nie wiem, dlaczego w małych samochodów się rezygnuje z obrotomierzy - mocno utrudnia to przeprowadzenie manewru wyprzedzania, który i z obrotomierzem wcale nie jest łatwy.

: 12 lis 2012, 18:18
autor: Wolfchen
Szeregowy_Równoległy pisze:Zresztą kurs na prawko kat. B nie ma uczyć jazdy ekonomicznej, tylko bezpiecznej i przepisowej.
Z tego, co się orientuję, to i tego nie uczy. Za mało praktyki.
R-9 Chełmska pisze:Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany.
Miałem, w tym wyprzedzanie i zawracanie na drodze z wykorzystaniem jakiejś gruntowej drogi do lasu (ściślej: DK12).

: 12 lis 2012, 18:19
autor: R-9 Chełmska
Bastian pisze: A to Excelem można coś zmierzyć? Yyy... masz na myśli, że pudełkiem po Excelu, prawda? ;P
Nie mierzyłeś nigdy szerokości kolumny?

: 12 lis 2012, 18:19
autor: KwZ
Szeregowy_Równoległy pisze: Znajdź mi kierowców jadących wolniej niż elka :)
Na egzaminie wyprzedziłem rowerzystę.
R-9 Chełmska pisze:Zdaje się, że w przepisach jest, że każdy kursant musi pojechać w teren niezabudowany. Nie kazali Ci się wtedy rozpędzić?
Nie, nie byłem poza miastem. Może ten przepis doszedł później.

: 12 lis 2012, 19:25
autor: TranslatorPS
#49
KwZ pisze:A przy 100 km/h dziesiątka ?
Powiedz to kierowcom ciężarówek z szesnastoma biegami :D O-)

: 12 lis 2012, 19:51
autor: Plesim
Wolfchen pisze:No logiczne, ale żeby piątka przy 65 km/h wchodziła, to bolid musiałby mieć oszałamiającą Vmax... :-k
W Toyotach, które mają wskaźnik do jazdy ekonomicznej "prośba" elektronik o wrzucenie piątki zapala się przy około 55 km/h a szóstka przy ok. 70. Inna sprawa, że i na czwórce do 100 bez problemu dociągniesz.

: 12 lis 2012, 19:57
autor: paszym
JacekM pisze:Mnie uczono na yarisie, że bieg zmienia się co 10 km/h - więc piątka wychodziłaby koło 50 km/h.
KwZ pisze:A przy 100 km/h dziesiątka ?
A przy ruszaniu - zerowy?