Trasa tramwajowa na Tarchomin i Nowodwory

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 mar 2014, 16:49

Dodatkowe 600m, przecież się nie teleportuje
Pomijasz drobny szczegół, jakim jest sygnalizacja świetlna. Metry to nie wszystko.

Choć nie oznacza to, że twierdzę cokolwiek w zakresie czasu przejazdu czegokolwiek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 mar 2014, 17:34

W sensie, że na Porajów/Myśliborska są światła, a na Światowida/nowa ulica świateł nie będzie? Rly?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 mar 2014, 17:52

W sensie, że priorytet.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 mar 2014, 17:59

Nie rozumiem. Priorytet tylko na wydłużonej trasie?

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 26 mar 2014, 18:27

tarantula01 pisze:Trybunał Stanu zaraz. Tramwaj jest budowany na zawsze. Obecnie ugory są ugorami i nie ma potrzeby budować tam przystanków, zwłaszcza, że na tych przystankach (gdyby od razu je zbudowano) tramwaj musiałby się zatrzymać (bo nie ma w Warszawie przystanków na żądanie). A jak GTC (inwestor Galerii Białołęka, czy tam Tarchomin) stwierdzi, że potrzebne są przystanki tramwajowe, aby nowoczesnym środkiem transportu przyjechał do jego przybytku klient i zgłosi te potrzebę do "miasta", to "miasto" powie: "Tu są warunki, Proszę sobie zbudować." I to się będzie nazywało oszczędnym gospodarowaniem ograniczonym zasobem funduszy inwestycyjnych m.st. Warszawy. Słusznie zresztą. A to, że tramwaj będzie jechał dłużej niż obecnie jeżdżąca komunikacja zbiorowa do metra, to inna bajka.
Przystanki tramwajowe przy Galerii Północnej (to oficjalna nazwa) są też zaznaczone w MPZP Tarchomin cz. IV.

A wracając do tematu bazarku na rogu Ćmielowskiej - ostatnio robiąc tam zakupy spotkałem pewną panią w średnim wieku, która zbierała podpisy pod protestem przeciwko likwidacji bazarku #-o Rychło w czas widzę, a ludzie podpisują to tabunami. A mi szczerze mówiąc szkoda tylko chińczyka, bo nigdzie w okolicy nie ma takiego, za to stojąc w kolejkach można się nasłuchać takich ciekawostek: "bo ja to jadąc od metra mogłam sobie wysiąść ze 101 i kupić wędliny a teraz będę musiała się 100 razy przesiadać żeby dojechać po nie na Porajów" :-s
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 26 mar 2014, 19:33

osa pisze:To jeszcze tak jak głupiemu dziennikarzowi trzeba będzie wytłumaczyć głupim pasażerom, dlaczego mają wsiąść do tramwaju, który jedzie dłuższą drogą i dłużej, a w najlepszym przypadku tyle samo co autobus linii E-4 i E-8, a także, dlaczego omija spory kawał osiedla i ważny, ruchliwy przystanek. Życzę powodzenia!
Zapominasz o 17, które ma być bezpośrednim połączeniem m.in. do Arkadii, czy Centrum. Ono też się przyda, a jeżeli 2 będzie kursowało często, to jasne, że ludzie będą z niej chętnie korzystali.
Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 26 mar 2014, 19:40

Matej pisze:jeżeli 2 będzie kursowało często, to jasne, że ludzie będą z niej chętnie korzystali.
Myślę, że chcąc nie chcąc będą musieli z niego korzystać - chyba nie uważasz, że autobusy nie metra nie zostaną ścięte.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 26 mar 2014, 19:41

winnux8 pisze:
Matej pisze:jeżeli 2 będzie kursowało często, to jasne, że ludzie będą z niej chętnie korzystali.
Myślę, że chcąc nie chcąc będą musieli z niego korzystać - chyba nie uważasz, że autobusy nie metra nie zostaną ścięte.
No pewnie, ekspresy zapewne zostaną usunięte, a 101 pocięte ;)
Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 26 mar 2014, 19:43

Matej pisze:
winnux8 pisze: Myślę, że chcąc nie chcąc będą musieli z niego korzystać - chyba nie uważasz, że autobusy nie metra nie zostaną ścięte.
No pewnie, ekspresy zapewne zostaną usunięte, a 101 pocięte ;)
Nie wydaje mi się, żeby było aż tak ostro - pętla będzie przecież przy Mehoffera, do Nowodworów z pętlą autobusową jeszcze kawał drogi zabudowanej blokami.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 mar 2014, 20:33

101 priorytetu nie będzie miało, z 2/17 tak. Więc porównanie tylko przebytej drogi nie jest kompletne.

Owszem, 2 po trasie 101 potencjalnie mogłoby być jeszcze szybsze, o ile nikt nie wymyślił by "racjonalizacji" typu trambuspas w prawych pasach....
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 mar 2014, 20:59

Ale to jest rozumowanie bez sensu - wydłużenie trasy wydłuża czas jazdy kropka. Mieszanie do dyskusji priorytetu jest nie na miejscu, bo ewentualny priorytet lub jego brak nie zależy od tego, czy się pojedzie objazdem, czy prosto.

Trambuspas na osiedlowej ulicy 2x3??? Wtedy by już była 2x4... No ludzie.

No i nie wiem, czy "jeszcze szybsza" to jest dobre określenie. Zakład, że 2 nie będzie od obecnego rozkładu 101 w ogóle szybsza?

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 26 mar 2014, 21:45

MichalJ pisze:(...)wydłużenie trasy wydłuża czas jazdy kropka.
Zawsze? :-k
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 26 mar 2014, 22:11

winnux8 pisze:
Matej pisze: No pewnie, ekspresy zapewne zostaną usunięte, a 101 pocięte ;)
Nie wydaje mi się, żeby było aż tak ostro - pętla będzie przecież przy Mehoffera, do Nowodworów z pętlą autobusową jeszcze kawał drogi zabudowanej blokami.
Myślę, że ZTM jednak postawi na ten tramwaj, obecnie jest to źle zrobione - mimo że 314 jest rano ładnie zapełnione, to po południu już tak całkiem nie jest. Tutaj też nachodzi się temat tych dowozówek, bo 314 straci sens, skrócone kursy na 516 i przywrócenie 211 na Tarchomin z możliwością przesiadki na Myśliborskiej? Trochę fantazjuję, ale strasznie mnie ciekawi, co może się stać po otwarciu tego tramwaju ;)
Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 mar 2014, 22:14

MichalJ pisze:Podobno studium wykazało, że objazd jest potrzebny dla przyjęcia pasażerów z czegoś wielkiego, co powstanie na obecnym ugorze. Jeżeli na tej objazdowej trasie nie będzie przystanków, to już tylko prokurator zostaje.
Najpierw to niech powstanie - inwestor galerii będzie musiał za budowę przystanków płacić, więc nie musi być wyrywny. A jak już powstaną, to minuta do rozkładu.
winnux8 pisze:A wracając do tematu bazarku na rogu Ćmielowskiej - ostatnio robiąc tam zakupy spotkałem pewną panią w średnim wieku, która zbierała podpisy pod protestem przeciwko likwidacji bazarku #-o Rychło w czas widzę, a ludzie podpisują to tabunami.
Szczęścia jej życzę w wygraniu. Tak samo jak obrońcom drzew na śladzie planowanej inwestycji drogowej.
Matej pisze:No pewnie, ekspresy zapewne zostaną usunięte, a 101 pocięte ;)
Na teraz to wyleci E-4, które już dziś nie ma racji bytu. Do tego 101 do korekty w weekendy. I to będzie wszystko. Rzeź autobusów to po dojechaniu tramwaju do Winnicy.
Matej pisze:mimo że 314 jest rano ładnie zapełnione, to po południu już tak całkiem nie jest.
Ciekawe rzeczy piszesz, bo ja wsiadając na Świdrach koło 16 nie mam gdzie usiąść.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 26 mar 2014, 23:31

314 ładnie zapełnia też rano i po południu gimnazjum i liceum na van Gogha, choć to raczej nie jest przewidziany cel tej linii ;)
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

ODPOWIEDZ