SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7779
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 20 cze 2007, 16:14

Premo pisze:i odstępu między pociągami SKM wynoszą czasami 35-40 minut
czasem nawet 50 ;/
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 cze 2007, 16:35

mariow pisze:czas jazdy to mniej niz 120 min. dołozmy 20 min mamy 140. 140/7=20
Teoretycznie i teraz SKM może jeździć częściej. Rozkład ułożony jest tak że w przypadku większej awarii 6 obiegów obsłużyło 5 jednostek.
ok, rozumiem, ale niech bedzie
I SKM niech trzyma jeszcze przez pół roku EN57, a miasto niech płaci za niepotrzebną rezerwę do czasu aż jednostka będzie potrzebna

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 20 cze 2007, 16:48

Premo pisze:Teoretycznie i teraz SKM może jeździć częściej. Rozkład ułożony jest tak że w przypadku większej awarii 6 obiegów obsłużyło 5 jednostek.
szkoda ze nie jest ułozony tak zeby i jedna dała rade jakby pozostałe 7 wysiadło
Premo pisze:I SKM niech trzyma jeszcze przez pół roku EN57, a miasto niech płaci za niepotrzebną rezerwę do czasu aż jednostka będzie potrzebna
zaraz zaraz, sam twierdzisz ze są potrzebne 2 pociagi w rezerwie. a poza tym mam na mysli to żeby nowy rozkład dawal 20' takt, wiec jesli potrzeba rezerwy takiej i trzebaby zatrzymac jeden pociag z wypozyczonych to niech miasto płaci bo miasto ma zapewnic mieszkancom efektywną komunikację. Zdaje sie ze ciagle sie mowi o wzmocnieniu roli kolei w przewozach w tym miescie.

a pociagi nie mają stac tylko jezdzic
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 cze 2007, 17:33

Miasto niech płaci. Nikt nie będzie trzymał bezużytecznie przez pół roku jednostki. Zwłaszcza że SKM 3miasto sama ma braki taborowe i wysyła na trasę prądożerny złom o oznaczeniu EW58. Dzięki wspólnemu biletowi Wcale nie trzeba będzie ani trzymać taboru ani kupować nowego. Ponieważ od nowego rozkładu pociągi mają jeździć cyklicznie.
mariow pisze:Zdaje sie ze ciagle sie mowi o wzmocnieniu roli kolei w przewozach w tym miescie.
Na razie tylko się mówi. PLK nie spieszy się z budową linii do Okęcia a tym bardziej modernizacji torów do Jelonek.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 20 cze 2007, 22:20

Premo pisze:Nikt nie będzie trzymał bezużytecznie przez pół roku jednostki.
ty mnie chyba naprawde nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumiec
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 cze 2007, 8:20

Nie ma sensu o tym dyskutować. Nikt jednostki nie przetrzyma.
1.Przez pół roku byłaby nie potrzebna bo 7 bieg można wprowadzić jedynie od nowego rozkładu
2. Wypożyczane jednostki nie są w najlepszym stanie. Jazda nimi nie należy do przyjemności. Dlatego SKM chce czym prędzej je oddać bo psują wizerunek firmy.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 21 cze 2007, 9:26

Premo pisze:Przez pół roku byłaby nie potrzebna bo 7 bieg można wprowadzić jedynie od nowego rozkładu
jesli by sie chciało mozna wykorzystac:
1. bo dlaczego np jedna z SKMek nie moze byc dwuskładem 2X14WE - a rano zwłąszcza od strony Pruszkowa by sie przydało.Wówczas jedno z EN57 bylaby rezerwą
2. jesli nie to mozna EN57 wypozyczyc do KMów cierpiących na braki taborowe3
3 nie jestem przekonany do zupełnego braku mozliwosci zageszczenia kursowania SKMki
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 cze 2007, 14:35

Na kolei nie jest tak, że możesz sobie zmeiniać rozkład kiedy chcesz - za dodatkowy pociąg zgłoszony poza wyznaczonymi terminami właściciel (PLK) wyznacza dosyć wysokie stawki.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 21 cze 2007, 15:47

Nikt tego złomu trzymać dłużej nie zamierza. Póki SKM nie będzie miała nowego taboru(wyłączając 2 14WE które mają przyjść) nie ma co liczyć ani na zagęszczenie kursów ani na podwójne składy. Pozostaje tylko kupić kartę miejską, a w przypadku strefy podmiejskiej bilet do przystanku granicznego KM i podróżować dowolnym pociągiem.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 21 cze 2007, 17:23

Premo pisze:Pozostaje tylko kupić kartę miejską, a w przypadku strefy podmiejskiej bilet do przystanku granicznego KM i podróżować dowolnym pociągiem.
No przeciez ją posiadam :)

I zeby nie było wątpliwosci: mnie jest naprawde wszystko jedno czy dowiezie mnie SKM czy KM (zresztą na codzien jade KMem bo SKM jest za rzadko i zapchane przez ludzi z PIastowa i Pruszkowa). Tak naprawde potrzebne mi jest do szczescia (w tej materii :) ) kilka rzeczy:
- synchronizacja kursowania SKM i KM - i do tego dobre byłoby utworzenie po prostu linii (nawet nazwanych S1, S2, R1 itd) kursujących z okresloną czestotliowością i przemiennoscią
- bilet aglomeracyjny, czyli wazny na całą komunik. miejską (w tym i kolej) i to zarówno w Wawie jak i w strefach podmiejskich - wtedy popyt na SKM czesciowo rozłozyłby sie na KM i doskonale by sie to uzupełniało . Tera sytuacja Piastowa, Pruszkowa i Sulejówka to po prostu ewenement na skale europejska :)
- zachety dla pasazerów do korzystania z komunikacji zamiast auta - w postaci zapewnienia takiemu pasazerowi dojazdu w cywilizowanych warunkach - na nic reklamy typu "kolej jest fajna" jesli ktos ma sie wpychac do pociagu złozonego z pojedynczej jednostki albo zapchanego tramwaju jadacego raz na 12 min (vide "4") - zrozumienie takiej rzeczy naprawde jest kluczowe
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 cze 2007, 22:43

mariow pisze:- bilet aglomeracyjny, czyli wazny na całą komunik. miejską (w tym i kolej) i to zarówno w Wawie jak i w strefach podmiejskich - wtedy popyt na SKM czesciowo rozłozyłby sie na KM i doskonale by sie to uzupełniało . Tera sytuacja Piastowa, Pruszkowa i Sulejówka to po prostu ewenement na skale europejska :)
Dokładnie, tylko wtedy ma sens koordynacja SKM z KM.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 22 cze 2007, 17:02

R-9 Chełmska pisze:
Premo pisze:i odstępu między pociągami SKM wynoszą czasami 35-40 minut
czasem nawet 50 ;/
i nawet to nie jest problemem, by pozamieniać dobre linie autobusowe na muchowozowe dowozówki.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7779
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 23 cze 2007, 19:42

Nie wie ktoś, dlaczego SKM ma tak długi postój na Wschodnim (przyj.15:55, odj.16:09)?? Ktoś niezwykle mądry musiał go wymyślić, zwłaszcza, że po tym pociągu w Wesołej jest dziura pięćdziesięciominutowa, która na Wschodniej staje się jedynie trzydziestopięciominutową :/
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 cze 2007, 14:01

R-9 Chełmska pisze:Nie wie ktoś, dlaczego SKM ma tak długi postój na Wschodnim (przyj.15:55, odj.16:09)?? Ktoś niezwykle mądry musiał go wymyślić, zwłaszcza, że po tym pociągu w Wesołej jest dziura pięćdziesięciominutowa, która na Wschodniej staje się jedynie trzydziestopięciominutową :/
takich kwiatków jest więcej, również podróżując pociągami KM.
to jest zachęcanie do podróży koleją. warszawiacy podróżujący tramwajami na Jerozolimskich już się 'wystraszyli' i do pociągów mało kto się przesiadł.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 24 cze 2007, 18:00

Z czego się dowiedziałem ostoja pudła 14WE-08 jest już gotowa. Jednostki które przyjadą nie otrzymają wind dla niepełnosprawnych których rozłożenie i złożenie trwa ok.5 minut. W zamian za to będzie wysuwany podest. Zamontowane zostaną nowe mocniejsze silniki.

ODPOWIEDZ