Strona 76 z 111

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 29 lis 2013, 22:52
autor: Blotny
Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe schody na Centralnym też są szybsze.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 29 lis 2013, 23:05
autor: MichalJ
Złudzenie. Mierzyłem.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 29 lis 2013, 23:20
autor: Blotny
To może są chociaż szybsze od starych schodów na Centralnym? ;)

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 29 lis 2013, 23:21
autor: MichalJ
No właśnie ze starymi porównywałem i wyszło mi, że jadą tak samo.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 30 lis 2013, 6:42
autor: kajo
ZTCP O tych schodach było już tutaj tłumaczone. Jest jakaś norna, która mówi, że przy tym nachyleniu co w metrze schody nie mogę być szybsze. Aby mogły przyspieszyć musiałby by być bardziej płaskie, a to znowu oznacza potrzebę większej ilości miejsca na nie i powyżej pewnej prędkości też zmniejsza się przepustowość schodów. Po prostu taki wariant wybrano w Warszawie.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 30 lis 2013, 8:04
autor: BJ
Ale to są jakieś niemądre normy na pierwszy rzut oka... Ja wiem, że Ukraina to nie jest wyznacznik standardów w czymkolwiek ;) , ale najeździłem się w Kijowie schodami ruchomymi na stacjach metra - dłuższymi, szybszymi, bardziej pionowymi i sądzę, że nic by się nie stało, gdyby w Polsce schody nie jeździły jakby chciały, ale nie mogły.
Problemy pierwszego świata :P

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 07 gru 2013, 18:22
autor: radeom
MeWa pisze:Prawdopodobnie po tym, jak Otis części zamienne sprowadzi.
Zawsze mnie zastanawiało, czy tych części nie można sprowadzać na zapas? Przecież takie schody na stacji Centrum psują się co jakiś czas i zwykle na naprawę czeka się dość długo.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 07 gru 2013, 18:50
autor: MichalJ
Może trzeba zapytać właściciela dowolnej tzw. galerii handlowej, jak to robią, że tam się nieczynnych schodów nie widuje.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 08 gru 2013, 14:44
autor: BJ
Odpowiedź może być prostsza niż myślicie, a mianowicie - właściciele galerii handlowych nie mają tego w dupie.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 17 gru 2013, 11:12
autor: Flash8222
Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii oraz kamery monitoringu w składzie Metropolis.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 17 gru 2013, 15:12
autor: ashir
Flash8222 pisze:Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii oraz kamery monitoringu w składzie Metropolis.
Tylko jeden, bo parę razy trafiłem na taki zmodernizowany skład? I to już przynajmniej od paru miesięcy czasem trafiam na skład z nowymi, jaśniejszym oświetleniem. To też Pesa modernizowała? :wink:

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 03 sty 2014, 22:56
autor: adix155
Flash8222 pisze:Ostatnio zauważyłem, że w jednym starym składzie serii 81 wymieniono oświetlenie na identyczne co w najnowszych składach tej serii
Takich pociągów jest co najmniej dwa, na pewno nowe oświetlenie jest w składzie nr 14. W innym też widziałem nowe, ale numeru pociągu nie pamiętam :(
Flash8222 pisze:Kamery monitoringu w składzie Metropolis
Ekrany do monitoringu (w kabinie maszynisty) widziałem w większości Metropolisów, ale monitoring działa chyba na razie tylko w jednym (w innych pociągach ten ekran jest wyłączony). Swoją drogą, trochę to bez sensu robić teraz monitoring w Metropolisach, skoro lada moment będą wysyłane na naprawę główną.

A tak poza tym:

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -1019.html

Po listopadowej awarii Inspiro do metra wchodzi zmienione umundurowanie pracowników, a także bardziej widoczne oznakowanie

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 20 sty 2014, 13:54
autor: MeWa
Monitoring pojawia się we wszystkich składach alstomowskich.
Za zmienione oświetlenie w bodaj dwóch składach rosyjskich odpowiada firma Famor
BJ pisze:Ale to są jakieś niemądre normy na pierwszy rzut oka... Ja wiem, że Ukraina to nie jest wyznacznik standardów w czymkolwiek ;) , ale najeździłem się w Kijowie schodami ruchomymi na stacjach metra - dłuższymi, szybszymi, bardziej pionowymi i sądzę, że nic by się nie stało, gdyby w Polsce schody nie jeździły jakby chciały, ale nie mogły.
Wyższa prędkość ma przełożenie na większą liczbę wypadków na schodach - widać to w danych i informacjach z Pragi i wschodnich miast. Poza tym jest niezgodna z obowiązującymi nas przepisami.

Szybkość schodów wynika z przepisów i norm UE - jest pochodną ich nachylenia.
U nas generalnie jest 0,5 m/s, przy odpowiednim nachyleniu możliwe jest 0,65 m/s.
Szybsze, jeżeli chodzi o państwa UE, są tylko niezmodernizowane schody w Pradze - oni przyjęli jako wykładnię to, że przepisom muszą podlegać tylko nowe bądź wyremontowane schody.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 20 sty 2014, 13:58
autor: MichalJ
U nas schody idą w tempie 80 stopni na minutę, w Wiedniu - 100 stopni na minutę. Centymetrem nie mierzyłem, ale rozmiar schodka wydaje się podobny.

Metro - eksploatacja, frekwencja itp.

: 20 sty 2014, 14:03
autor: MeWa
Schody w Wiedniu poruszają się - wg danych uzyskanych w tamtejszym zarządzie komunikacji - z prędkością 0,65 m/s. W miejscach, gdzie schody są węższe bądź bardziej strome - jest ograniczona do 0,5 m/s.