Strona 76 z 127

: 09 cze 2013, 19:06
autor: Kracho
Czy na zamkniętych dziś stacjach nie ma wrót przeciwwodnych jakie występują na południowym odcinku?

: 09 cze 2013, 19:28
autor: Teokryt
Nie ma, bodajże ostania taka stacja to Wierzbno?

: 09 cze 2013, 20:12
autor: Emyl
To są elementy schronów przeciwatomowych, a ponieważ zagrożenie z tym związane zminimalizowało się po upadku Zawiązku, na stacjach północnych czegoś takiego nie ma.

: 09 cze 2013, 20:48
autor: adix155
Teokryt pisze:Nie ma, bodajże ostania taka stacja to Wierzbno?
Zgadza się :smile:

: 09 cze 2013, 23:01
autor: MeWa
Na niektórych stacjach istnieje możliwość ustawienia stalowych (składanych) zapór, ale akurat nie na tych, które zalało. Generalnie chyba pierwszy raz akurat te stacje zalało.

: 09 cze 2013, 23:10
autor: mobil one
Zawsze jest ten pierwszy raz...Także w przypadku stacji metra.Gdyby grodzie były,sytuacja by zapewne lepiej ( o ile się tak można wyrazić) wyglądała.

: 09 cze 2013, 23:29
autor: MeWa
Owszem, ale to kosztuje - tymczasem instalowanie grodzi nie jest powszechną praktyką w systemach metra na świecie (już pomijam wschód, gdzie spełniają nieco inne zadania).

: 10 cze 2013, 0:11
autor: Teokryt
Niebyło by potrzeby gdyby naziemne systemy odprowadzania wody opadowej były zrobione po nowemu. A tak... ważne ze zadziałały procedury jak trzeba i metro po krótkim przestoju jeździ nadal sprawnie.

Tak w kontekście II linii metra, taki wlew przez Nowy Świat może być kłopotliwy... Bo jak popłynie tunelem na Powiśle...

: 10 cze 2013, 0:20
autor: Kracho
A czy w takim razie jest na świecie jakaś inna praktyka, która chroni przed zalaniem stacji? Bo to co dotknęło dziś miasto to chyba nie jest cechą charakterystyczną jedynie Warszawy ;-)
Te grodzie z południowego odcinka to jednak są przydatne. Parę razy były w użyciu w związku z ulewami. Na pewno pod koniec czerwca 2009. Szklane drzwi prowadzące na peron nie wydają się zbyt szczelne ani wytrzymałe przed takim naporem wody.

: 10 cze 2013, 0:29
autor: MeWa
Teokryt pisze:Niebyło by potrzeby gdyby naziemne systemy odprowadzania wody opadowej były zrobione po nowemu
Przede wszystkim, żeby było drożne. Ale żadne systemy odprowadzania wody nie będą w stanie
Kracho pisze:Te grodzie z południowego odcinka to jednak są przydatne. Parę razy były w użyciu w związku z ulewami. Na pewno pod koniec czerwca 2009
Owszem, grodzie są przydatne, ale jako że zostały pomyślane w innym celu, nie zapewniają pełnej skuteczności.

Odpowiadając na pierwsze pytanie, generalnie wejścia do stacji lokuje się (powinno lokować się) w najwyższym punkcie, przed wejściem lokowane są wydajne studzienki, ale żadnych dodatkowych środków ochrony przed ulewami raczej nie stosuje się.

: 10 cze 2013, 10:15
autor: Bywalec
Awaria urządzeń sterowania ruchem w Metrze. Pomiędzy stacjami PLAC WILSONA - SŁODOWIEC kursuje pociąg wahadłowy!
10:00 W związku z awarią urządzeń sterowania ruchem w metrze na stacji PLAC WILSONA, metro DO ODWOŁANIA kursuje na dwóch odcinkach:
MŁOCINY - SŁODOWIEC
PLAC WILSONA - KABATY
Na odcinku pomiędzy stacjami PLAC WILSONA i SŁODOWIEC kursuje pociąg WAHADŁOWY!

: 10 cze 2013, 11:03
autor: MichalJ
Zwrotnica znajduje się w niewłaściwym położeniu, dlatego musieliśmy wyłączyć napięcie - wyjaśnia przyczyny awarii Krzysztof Malawko, rzecznik warszawskiego metra.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... dlowo.html

: 14 cze 2013, 12:32
autor: sprinter
ZTM pisze:Utrudnienia w metrze || Zamknięcie stacji METRO RATUSZ-ARSENAŁ

12:13
Z powodu działań operacyjnych policji zamknięta została stacja METRO RATUSZ ARSENAŁ.

Pociągi kursują na odcinkach MŁOCINY - DW. GDAŃSKI oraz ŚWIĘTOKRZYSKA - KABATY.

: 14 cze 2013, 12:40
autor: adix155
Pod pociąg wpadła jedna z pasażerek

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 90619.html
ZTM pisze:Linie 226, 527, 718, 738, 805 jadące w kierunku krańca METRO RATUSZ ARSENAŁ zostały wydłużone do krańca CENTRUM.
Ponadto została wzmocniona komunikacja tramwajowa kursująca ulicami Marszałkowską i Andersa.


[ Dodano: Pią 14 Cze, 2013 13:36 ]
ZTM pisze:Została także uruchomiona zastępcza linia autobusowa Z kursująca na trasie:
PL. WILSONA - Mickiewicza - Andersa - Marszałkowska - CENTRUM.


[ Dodano: Pią 14 Cze, 2013 14:00 ]
ZTM pisze:Utrudnienia zakończone, pociągi metra kursują na podstawowej trasie, stacja METRO RATUSZ ARSENAŁ została ponownie otwarta dla pasażerów.

Kursowanie linii zastępczych zostaje utrzymane do godz. 14:30

: 29 sie 2013, 6:32
autor: m72
ZTM pisze:W związku z awarią urządzeń sterowania ruchem pociągów na stacji metra KABATY występują utrudnienia w kursowaniu metra. Wprowadzone zostają następujące zmiany w kursowaniu metra:

na odcinku KABATY - IMIELIN wprowadzone zostaje wahadłowe kursowanie pociągów
(częstotliwość co ok 7-8 minut)
na odcinku IMIELIN - MŁOCINY pociągi metra kursują według podstawowego rozkładu jazdy