Strona 78 z 110

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 24 paź 2024, 11:30
autor: reserved
Z ciekawości. Kto jest właścicielem tego forum? Do kogo należy cały majątek? :P

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 24 paź 2024, 11:45
autor: fraktal
ashir pisze:
23 paź 2024, 17:27
Dokładnie, a tymczasem 2x140N (po 31 miejsc na wagon) ma mniej miejsc siedzących niż 1x120N (63 miejsca!). Bo wagon musi być dwukierunkowy, z siedzeniami 1+1 itd. Pula miejsc siedzących jest bardzo mała. Co ciekawe Tramicus oprócz 63 miejsc siedzących ma jeszcze 148 miejsc stojących, czyli łącznie 211. Ja rozumiem, że w godzinach szczytu nie ma możliwości zapewnienia każdej osobie podróży na siedząco, ale wczesnym rankiem/późnym wieczorem, w międzyszczycie czy w weekendy, kiedy tramwaje kursują rzadziej? Jak wtedy zachęcić do wybrania transportu publicznego zamiast indywidualnego? Po co nam tramwaje z pojemnością aż 240 pasażerów, czy taka podróż jest rzeczywiście wtedy komfortowa? Przede wszystkim powinniśmy sobie odpowiedzieć na pytanie ile osób byśmy chcieli naraz przewozić tramwajem w normalnej sytuacji ruchowej? 80? 160? 240? Miasto wydało miliony na budowę trasy tramwajowej, a może wystarczyło tylko wybudować jezdnię dla autobusów, skoro zwykły przegubowiec jest w stanie przewieźć nawet 44 pasażerów na miejscach siedzących, a przejechanie wzkm przez autobus jest zdecydowanie tańsze.
Dodatkowe siedzenia zawsze można domontować i chyba nie wyszłoby nawet tak drogo. Ale i tak najmniej miejsc siedzących nie ma wcale dwukierunkowy Hyundai a dwukierunkowy Jazz.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 24 paź 2024, 11:51
autor: pawcio
Nie wiem, czy by nowej homologacji nie trzeba robić.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 24 paź 2024, 12:03
autor: Autobus Czerwon
A wymontowując stopiątkom dwa siedzenia pod rzeźnię i kolejne pod biletomat nie trzeba było?

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 24 paź 2024, 12:15
autor: ashir
fraktal pisze:
24 paź 2024, 11:45
ashir pisze:
23 paź 2024, 17:27
Dokładnie, a tymczasem 2x140N (po 31 miejsc na wagon) ma mniej miejsc siedzących niż 1x120N (63 miejsca!). Bo wagon musi być dwukierunkowy, z siedzeniami 1+1 itd. Pula miejsc siedzących jest bardzo mała. Co ciekawe Tramicus oprócz 63 miejsc siedzących ma jeszcze 148 miejsc stojących, czyli łącznie 211. Ja rozumiem, że w godzinach szczytu nie ma możliwości zapewnienia każdej osobie podróży na siedząco, ale wczesnym rankiem/późnym wieczorem, w międzyszczycie czy w weekendy, kiedy tramwaje kursują rzadziej? Jak wtedy zachęcić do wybrania transportu publicznego zamiast indywidualnego? Po co nam tramwaje z pojemnością aż 240 pasażerów, czy taka podróż jest rzeczywiście wtedy komfortowa? Przede wszystkim powinniśmy sobie odpowiedzieć na pytanie ile osób byśmy chcieli naraz przewozić tramwajem w normalnej sytuacji ruchowej? 80? 160? 240? Miasto wydało miliony na budowę trasy tramwajowej, a może wystarczyło tylko wybudować jezdnię dla autobusów, skoro zwykły przegubowiec jest w stanie przewieźć nawet 44 pasażerów na miejscach siedzących, a przejechanie wzkm przez autobus jest zdecydowanie tańsze.
Dodatkowe siedzenia zawsze można domontować i chyba nie wyszłoby nawet tak drogo. Ale i tak najmniej miejsc siedzących nie ma wcale dwukierunkowy Hyundai a dwukierunkowy Jazz.
Fakt, tylko 28, ale też wagon krótszy.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 24 paź 2024, 22:03
autor: MisiekK
pawcio pisze:
24 paź 2024, 11:51
Nie wiem, czy by nowej homologacji nie trzeba robić.
Homologację robi się raz, później tylko badania rozszerzone.
Dokładanie siedzeń raczej by tego nie wymagało, ale każda ingerencja w układ jezdny tramwaju już tak (dokładanie bądź wymiana urządzeń na inne, ingerencja w sieć CAN oraz KAŻDA wymiana sterującego oprogramowania głównego).

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 7:35
autor: Glonojad
TGM pisze:
23 paź 2024, 12:12
W ogóle powinni zrobić prz okazji tunelu jakieś coś (automatyczne mini-metro? Winda jeżdżąca w... bok?) pomiędzy DC, DŚ, M1 i ewentualnie jeszcze tramwajami na Marszałkowskiej.

Co do 519 to pewnie ominie jedynie przystanki między M. Wilanowska a DS.
Ma być przejście vel antresola między Centralnym a metrem pod peronami Śródmieścia (z wyjściem na toże Śródmieście zresztą). Co uważam za pomysł genialny w swej prostocie i jednocześnie gamechanger w porównaniu do tych wszystkich wcześniejszych pomysłów z przepychaniem korytarzyka ze środkowego peronu do patelni.

Myślę, że taśmociągi byłyby całkiem niezłym rozwiązaniem w tym korytarzu, jak się jakieś konsultacje społęczne pojawią to trzeba o tym zacząć mówić.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 8:11
autor: Bastian
Jak to antresola POD peronami? Na -3? :-k

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 10:16
autor: fik
Podziemny taras widokowy?

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 10:53
autor: Łukasz
Najbliższa czynna podziemna antresola we Wrocławiu.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 11:23
autor: TGM
Zmiana układu linii autobusowych dopiero po kilkunastu dniach od uruchomienia tramwaju. Na bogato...

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 11:25
autor: person
Uruchomienie tramwaju zbiega się z 1.11.
Dajmy żyć pracownikom ZTM... (poza tym: stać nas na "głosowanie nogami")

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 11:35
autor: TGM
Kilka dni to jak najbardziej rozumiem. Kilkanaście już mniej. Mam nadzieję że przynajmniej 522 bis od razu poleci.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 11:41
autor: person
Ok, czyli kiedy zmiana tras autobusów? Gdzieś już jest jakiś konkret?

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 25 paź 2024, 11:44
autor: wincenty
TGM pisze:
25 paź 2024, 11:35
Kilka dni to jak najbardziej rozumiem. Kilkanaście już mniej. Mam nadzieję że przynajmniej 522 bis od razu poleci.
A ja nie rozumiem... Chyba że chodzi o pokazanie że tramwajem jest szybciej niż kursującym wciąż równolegle autobusem...
W końcu w przypadku Gagarina taki stan utrzymuje się już od wielu miesięcy.