515 - co dalej z tÄ liniÄ ?
Moderator: Wiliam
522 jest do reformy. Albo do połączenia ze 131, albo do rewizji układu przystanków, w czasie której al. Witosa by dojść musiała.TGM pisze:Aj, ale weźmy mój ulubiony przykład: Witosa. Pseudopośpiech 522 omija przystanek. A takie tytułowe 515? Ciężko by go nazwać pseudpośpiechem, a nie wyobrażam sobie aby ta linia miała się tam nie zatrzymywać. Więc która linia bardziej pośpieszna?
To tylko przykład. Podobnych przypadków może być więcej. W przyszłości. I nigdy nie wiadomo jak się potoczy historia jakiegoś pośpiecha. Pewnie, można powiedzieć: "nie dodajemy przystanków" i już. A tu na zadupiu mogą takie molochy pobudować, że nie da rady - trzeba dodać. Warszawa się zmienia, linie też. I za parę lat super-pośpiech może się zmienić w pseudopośpiecha.
Moim zdaniem to jest bardzo proste: czarna linia - sprawdzasz ulice po których jedzie. Czerwona - sprawdzasz ulice i przystanki. I tyle.
Co do 522 to nie chce mi się kombinować nad kolejnym rozwiązaniem, ale wnioski i założenia następujące powinny być:
- z Wisłostrady i Gagarina dojazd do DC powinien być. Proste łączenie 131 i 522 odpada.
- jeśli się chce zrobić dobrego pośpiecha, to właśnie do DC. Wzorem 519.
- jeśli dobry pośpiech, to odpada Spacerowa i Stępińska i Iwicka.
- wtedy chyba 167 musiałoby zahaczyć o DC (bo 131 zstępuje 522 na Woli i znika spod DC).
Moim zdaniem to jest bardzo proste: czarna linia - sprawdzasz ulice po których jedzie. Czerwona - sprawdzasz ulice i przystanki. I tyle.
Co do 522 to nie chce mi się kombinować nad kolejnym rozwiązaniem, ale wnioski i założenia następujące powinny być:
- z Wisłostrady i Gagarina dojazd do DC powinien być. Proste łączenie 131 i 522 odpada.
- jeśli się chce zrobić dobrego pośpiecha, to właśnie do DC. Wzorem 519.
- jeśli dobry pośpiech, to odpada Spacerowa i Stępińska i Iwicka.
- wtedy chyba 167 musiałoby zahaczyć o DC (bo 131 zstępuje 522 na Woli i znika spod DC).
Znam te wszystkie warunki brzegowe. Problem jest bardzo trudny.Co do 522 to nie chce mi się kombinować nad kolejnym rozwiązaniem, ale wnioski i założenia następujące powinny być:
- z Wisłostrady i Gagarina dojazd do DC powinien być. Proste łączenie 131 i 522 odpada.
- jeśli się chce zrobić dobrego pośpiecha, to właśnie do DC. Wzorem 519.
- jeśli dobry pośpiech, to odpada Spacerowa i Stępińska i Iwicka.
- wtedy chyba 167 musiałoby zahaczyć o DC (bo 131 zstępuje 522 na Woli i znika spod DC).
A może tak? ![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
143 Rembertów AON - Chrusciela - Strażacka - Chełmżyńska - Marsa - Ostrobramska - na reszcie trasy połaczone z 301 do Okęcia.
153 Out
199 Targówek [...] - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela - Cyrulików - Rembertów Kolonia
515 Rembertów Kolonia (zależy, jak nie, to 143 na Kolonię) - jak zaproponował ZTM - Ursus Niedźwiadek
518 Mokry Ług - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela - Strazacka - Żołnierska - Marsa - Grochowska - Al. Stanów Zj. i dalej po swojej trasie.. Os. Górczewska
Nie podoba mi się tu dubel z 523, ale można to załatwić, żeby skręcało w Waryńskiego - Marszałkowską - al. Jerozolimskie - Pl. Zawiszy - DWZ - i dalej jak teraz
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
143 Rembertów AON - Chrusciela - Strażacka - Chełmżyńska - Marsa - Ostrobramska - na reszcie trasy połaczone z 301 do Okęcia.
153 Out
199 Targówek [...] - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela - Cyrulików - Rembertów Kolonia
515 Rembertów Kolonia (zależy, jak nie, to 143 na Kolonię) - jak zaproponował ZTM - Ursus Niedźwiadek
518 Mokry Ług - Czwartaków - Paderewskiego - Chruściela - Strazacka - Żołnierska - Marsa - Grochowska - Al. Stanów Zj. i dalej po swojej trasie.. Os. Górczewska
Nie podoba mi się tu dubel z 523, ale można to załatwić, żeby skręcało w Waryńskiego - Marszałkowską - al. Jerozolimskie - Pl. Zawiszy - DWZ - i dalej jak teraz
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Po dzisiejszym dniu muszę przyznać, że zmiany szykowane na Ochocie mogą nie być tak kolorowe jak się wydawało...
1. 157 już na Korotyńskiego ładnie zapełnia się pasażerami jadącymi na Banacha (głównie starsi). w południe w Neoplanie na ŻiW wszystkie miejsca siedzące były zajęte i kilka osób stało.
2. Na BTW1290 koło 13 czekałem na coś na Zachodni. Wraz ze mną spora grupa pasażerów. Gdy przyjechało ładnie zapełnione 136 (solówka) i nastąpiła wymiana części pasażerów. Gdy Ikarus ruszał z przystanku to kierowca już nic nie widział na wozie bo tak ciasno było w autobusie.
Obawiam się, że część mieszkańców Rakowca może nie być zadowolna z przymusu chodzenia do ŻiW by jechać na Banacha (teraz mają 157)
Poza tym jedna linia 172 chyba nie wystarczy żeby odpowienią zapewnić częstotliwość dla połączenia BTW1920 z DWZ.
1. 157 już na Korotyńskiego ładnie zapełnia się pasażerami jadącymi na Banacha (głównie starsi). w południe w Neoplanie na ŻiW wszystkie miejsca siedzące były zajęte i kilka osób stało.
2. Na BTW1290 koło 13 czekałem na coś na Zachodni. Wraz ze mną spora grupa pasażerów. Gdy przyjechało ładnie zapełnione 136 (solówka) i nastąpiła wymiana części pasażerów. Gdy Ikarus ruszał z przystanku to kierowca już nic nie widział na wozie bo tak ciasno było w autobusie.
Obawiam się, że część mieszkańców Rakowca może nie być zadowolna z przymusu chodzenia do ŻiW by jechać na Banacha (teraz mają 157)
Poza tym jedna linia 172 chyba nie wystarczy żeby odpowienią zapewnić częstotliwość dla połączenia BTW1920 z DWZ.
Jeśli chodzi o 157 to nie zawsze jest tak kolorowo. W ciągu roku szkolnego jeżdżę tą linią codziennie i przeważnie jest dużo wolnych miejsc w solówce (odcinek Szczęśliwice-BTW1920). Chociaż zdarzają się takie kursy że nasilenie pasażerów jest większe. Ale i tak według mnie 157 nie powinno jechać Grójecką tak jak teraz bo tylko na tym traci.dzidek pisze:Po dzisiejszym dniu muszę przyznać, że zmiany szykowane na Ochocie mogą nie być tak kolorowe jak się wydawało...
1. 157 już na Korotyńskiego ładnie zapełnia się pasażerami jadącymi na Banacha (głównie starsi). w południe w Neoplanie na ŻiW wszystkie miejsca siedzące były zajęte i kilka osób stało.
2. Na BTW1290 koło 13 czekałem na coś na Zachodni. Wraz ze mną spora grupa pasażerów. Gdy przyjechało ładnie zapełnione 136 (solówka) i nastąpiła wymiana części pasażerów. Gdy Ikarus ruszał z przystanku to kierowca już nic nie widział na wozie bo tak ciasno było w autobusie.
A jeśli chodzi o 136 to powinno jechać tak: NATOLIN PŁN.- wg. projektu ZTM- Bitwy Warszawskiej 1920R- Szczęśliwicka- Grzymały-Sokołowskiego- Al. Jerozolimskie- Rondo Zesłańców Syberyjskich- Al. Prymasa Tysiąclecia- Górczewska- Płocka- MŁYNÓW
Wtedy trasa musi się zakończyć na Zachodnim, ponieważ linie obwodowe powinny być liniami niekluczącymi (vide: przytoczony wyżej przykład 523).A jeśli chodzi o 136 to powinno jechać tak: NATOLIN PŁN.- wg. projektu ZTM- Bitwy Warszawskiej 1920R- Szczęśliwicka- Grzymały-Sokołowskiego- Al. Jerozolimskie- Rondo Zesłańców Syberyjskich- Al. Prymasa Tysiąclecia- Górczewska- Płocka- MŁYNÓW
Zależy od częstotliwości.dzidek pisze:Tylko, że samo 172 może okazać się za mało między BTW1920 a przystankiem DWZ.
Dlaczego? Takiej relacji Młynów nie ma. Do tramwaju i autobusu niedaleko, ale nic nie jedzie na Ochotę. Wyjąwszy 436 przez ogromne korki rano i po południu.dzidek pisze:Co do trasy 136 to tylko nie na Młynów (oby na OS.G zamiast 154).
To może nie linia jest wyjątkowa, tylko koordynacji z nią nie ma na Ochocie. Dlatego potok tak się waha. Do Banacha i tak pozostanie dużo linii. 172 jedzie przez środek osiedla. 186 też. 136 Żwirkami. Dużo.dzidek pisze:Co do linii 157 to jest ona wyjątkowa...
podniesienie częstotliwości 172 bardzo byłoby wskazane choć nie widzę możliwości by linia kursowała częściej.Jarek pisze:Zależy od częstotliwości.dzidek pisze:Tylko, że samo 172 może okazać się za mało między BTW1920 a przystankiem DWZ.
Ależ ja nie ma nic przeciw takiej relacji ale nie za sprawą 136 ! ZTM obiecał, że 136 będzie jeździć częściej i pojawią się przeguby więc nie mają one sensu na Młynowie bo będą świecić pustkami.Jarek pisze:Dlaczego? Takiej relacji Młynów nie ma. Do tramwaju i autobusu niedaleko, ale nic nie jedzie na Ochotę. Wyjąwszy 436 przez ogromne korki rano i po południu.dzidek pisze:Co do trasy 136 to tylko nie na Młynów (oby na OS.G zamiast 154).
Na Młynów 154 i w pełni obsługiwane przez prywatne firmy (brak ekspedycji)
A 136 ulicą Redutową bo tam się przydadzą przeguby.
Linie jeżdżące Żwirkami są znacznie szybsze. Często na Rakowcu 186 jest 5 min przed 157 a na BTW1920 są o tej samej porzeJarek pisze:To może nie linia jest wyjątkowa, tylko koordynacji z nią nie ma na Ochocie. Dlatego potok tak się waha. Do Banacha i tak pozostanie dużo linii. 172 jedzie przez środek osiedla. 186 też. 136 Żwirkami. Dużo.dzidek pisze:Co do linii 157 to jest ona wyjątkowa...