Nowe wagony dla metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 06 paź 2013, 20:48

MeWa pisze:Jak ktoś nie słyszał:
http://witeku.wrzuta.pl/audio/98bE9hANt ... ro_w_ruchu
Załamka... Ale z tych braw na końcu to nawet się zaśmiałem w duchu :P

Duch propagandy ciągle żywy.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 paź 2013, 20:53

MeWa pisze:Nie.
Jak dobrze, że maszynista z którym jechałem puścił ten komunikat tylko na początku na Młocinach, a później ani razu. :grin:

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 06 paź 2013, 21:00

Straszna propaganda.

A co do komunikatu o peronie - może by po berlińsku? Tam mają "Aussteigen links", "Aussteigen rechts". Zatem może u nas wprowadzić "Peron z lewej" i "Peron z prawej"?

"Następna stacja: Centrum"
"Stacja: Centrum. Peron z prawej"
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 06 paź 2013, 21:06

126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 paź 2013, 21:16

Tyrystor pisze:"Następna stacja: Centrum"
"Stacja: Centrum. Peron z prawej"
Brawo =D> Prostota w takich komunikatach jest wręcz kluczowa ;)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 paź 2013, 21:21

STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 paź 2013, 22:25

winnux8 pisze:No nie wierzę, pewnie to też opłacone przez miasto, normalnie prawie pompa jak "przebiegnie z pewnością jasna długa prosta szeroka jak morze trasa Łazienkowska".
:arrow: Akurat takie umilenie podróży pasażerom inauguracyjnego kursu Inspiro uważam za bardzo dobry pomysł! Wiadomo było, że jakoś trzeba to uczcić, a taka forma jest chyba najlepszą z możliwych, bo od razu poprawia nastrój. Lepsza chyba muzyka na żywo niż nudne przemówienia.

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 06 paź 2013, 22:43

Miki996 napisał/a:
Ten pociąg 43 jest następny za 33, a 51 za 14 czy jest jakiś inny system? No i czy jutro też będą tak samo jeździć(w sensie z tym samym numerem)?
To jest numer pociągu, a nie brygady. Pociągi nie zmieniają numerów.
To o brygadę mi chodzi. ;-) W takim razie czy zmieniają numer brygady czy mają przez cały tydzień taką samą? I czy ktoś z forumowiczów może potwierdzić że jeden z Inspiro był na brygadzie 34?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 paź 2013, 22:46

Jeszcze raz:

Te numery z przodu nie są brygadami. To są numery pociągów - na stałe przypisane do konkretnych składów.

W metrze nie oznacza się brygad, pomijając już to, że takie pojęcie tutaj nie funkcjonuje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 06 paź 2013, 23:08

MeWa pisze:Jeszcze raz:

Te numery z przodu nie są brygadami. To są numery pociągów - na stałe przypisane do konkretnych składów.

W metrze nie oznacza się brygad, pomijając już to, że takie pojęcie tutaj nie funkcjonuje.
Dobrze już rozumiem. Zasugerowałem się tym że jeden z Inspiro jechał za pociągiem nr 33 i szybko sobie powiązałem z 43.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 06 paź 2013, 23:38

To ciekawe, bo w eskaemkach, chyba są "brygadówki". Jest okienko umiejscowione w podobnym miejscu co w tramwaju-na którym wyświetla się nr.brygady (?)
Kolej i metro rządzą się oddzielnymi prawami ?
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 paź 2013, 23:46

mobil one pisze:Kolej i metro rządzą się oddzielnymi prawami ?
Składy metra, nawet jeśli bardzo by chciały, na inny obieg nie przejdą :) Kolej jednak funkcjonuje według zupełnie innego rozkładu jazdy...

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1599
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 07 paź 2013, 0:22

Tyrystor pisze:A co do komunikatu o peronie - może by po berlińsku? Tam mają "Aussteigen links", "Aussteigen rechts". Zatem może u nas wprowadzić "Peron z lewej" i "Peron z prawej"?
Nie aussteigen, tylko Ausstieg ;)
Co do tych komunikatów dźwiękowych - widać, że robione jakoś na ostatnią chwilę. A sama forma "proszę wysiąść" jest jawną zachętą do bezwzględnego opuszczenia pociągu.
No i chyba ciepły guzik nie jest dobrym pomysłem. Przynajmniej w ciągu tzw. dnia. Zysk prawie żaden, a wydłuża czas wymiany, ergo - minimalne odstępy czasowe między pociągami.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 07 paź 2013, 0:42

Spędziłem dzisiaj w metrze kilka godzin (nie, aż tak mnie nie pogięło, żeby tam siedzieć i jeździć Inspiro w kółko ;) ). Po każdym komunikacie o tym, że Inspiro kursuje, pasażerowie co najmniej drwiąco się uśmiechali, choć zdarzały się również salwy ironicznego śmiechu i miny zażenowania.

Co do Inspiro - nie jechałem, ale lepiej niech się "dotrą" przed wypuszczeniem ich w szczycie, bo generowały niezłe odstępy między składem poprzedzającym a Inspiro (rekord to ok. 13 min. o jakiejś zupełnie Bożej godzinie, a standardem było 8-10 min.).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 paź 2013, 6:04

Na każdej stacji końcowej składy metra mogą się wyprzedzić (to nie stary Paryż, gdzie metro ma pętle), więc w pewnym sensie "przechodzić między obiegami" by mogły.

A komunikat ze stroną dla turysty czy gościa jest przydatny, choć pewnie wystarczyłby tylko przy zmianie zasady (czyli jadąc od północy: na Marymoncie, Centrum i Politechnice, jadąc id południa na Centrum, Świętokrzyskiej i Słodowcu)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ