O grzaniu i niegrzaniu

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 09 mar 2015, 13:33

Za to z Mobilisem jest odwrotnie. Nie wiem czy to kierowcy są tak tępi czy wozy tak debilnie zaprogramowane, że w większości przypadków kiedy wóz przyjeżdża z zajezdni na pętlę, aby rozpocząć pierwszy kurs danego dnia, ogrzewanie włącza się dopiero 10-15 minut po rozpoczęciu liniowego półkursu. W wozie zazwyczaj ze 3-4 stopnie cieplej, niż na dworze (nawet mi czasami bywało zimno, a siedziałem w ciepłem w bluzie lub w kurtce), a kiedy do autobusu po tych -nastu minutach wejdzie trochę ludzi i tym samym zaczyna się robić odrobinę cieplej, to dopiero wtedy włącza się ogrzewanie. Fuck logic?!

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 09 mar 2015, 15:38

Hmm, niesprawny piec CO. :)

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 mar 2015, 16:43

Walas pisze:Kierowcy mają napisane w kartach drogowych:
"Kierowco! Zadbaj aby pasażerom było ciepło!."
No to zadbał.
Rozumiem, że używania mózgów kierowcom MZA zabrania regulamin? Jak napiszą "Na każdym krańcu stawiaj klocka na fotelu dla inwalidy", to kierowca też wykona?
Matrix2441 pisze:Za to z Mobilisem jest odwrotnie. Nie wiem czy to kierowcy są tak tępi czy wozy tak debilnie zaprogramowane, że w większości przypadków kiedy wóz przyjeżdża z zajezdni na pętlę, aby rozpocząć pierwszy kurs danego dnia, ogrzewanie włącza się dopiero 10-15 minut po rozpoczęciu liniowego półkursu. W wozie zazwyczaj ze 3-4 stopnie cieplej, niż na dworze (nawet mi czasami bywało zimno, a siedziałem w ciepłem w bluzie lub w kurtce), a kiedy do autobusu po tych -nastu minutach wejdzie trochę ludzi i tym samym zaczyna się robić odrobinę cieplej, to dopiero wtedy włącza się ogrzewanie. Fuck logic?!
Raz, że piec niesprawny, a ogrzewanie włącza się dopiero po osiągnięciu przez silnik określonej temperatury, a dwa, że silnik znacznie szybciej nagrzewa się jeśli nie włączysz ogrzewania pasażerom, więc kierowcy się grzeją, a pasażerowie czekają, aż silnik się naprawdę porządnie nagrzeje. Żeby nie było: gdyby od razu próbować włączać ogrzewanie, to nagrzanie wozu trwałoby tyle samo, tylko kierowca marzłby dłużej. Pretensje do osób odpowiedzialnych za stan techniczny pojazdów w Mobilisie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 09 mar 2015, 18:56

Szeregowy_Równoległy pisze:
Walas pisze:Kierowcy mają napisane w kartach drogowych:
"Kierowco! Zadbaj aby pasażerom było ciepło!."
No to zadbał.
Rozumiem, że używania mózgów kierowcom MZA zabrania regulamin? Jak napiszą "Na każdym krańcu stawiaj klocka na fotelu dla inwalidy", to kierowca też wykona?
Od niedawna mam nową zabawkę, więc z temperaturą grzania nie ma problemu.. Problem był, jak jeździłem czym popadnie. O ile w nowszych wozach jest pokrętło do sterowania temperatury, to w starszych wozach takiego gadżeciku już nie ma. I ustawienia w nich "na saunę" były normą.. :)

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 mar 2015, 15:24

W 88xx na 527 działała klima. Miłe zaskoczenie.

A w M2 ziiiiimno :)
ŁK

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 10 mar 2015, 15:49

Łukasz pisze:W 88xx na 527 działała klima. Miłe zaskoczenie.

A w M2 ziiiiimno :)
A to z jakiej zajezdni było to 527 że wóz serii 88?
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 mar 2015, 15:53

Stalowa chyba. Mogłem pomylić z 84xx? Chyba nie. Nowy solaris.
ŁK

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 10 mar 2015, 15:55

88 nie ma już na Stalowej
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 mar 2015, 15:57

Ech, co to za różnica. 527/3. Chyba ;)
Solarisa jeszcze rozpoznaję ;)
ŁK

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 mar 2015, 15:57

Najprostsze pytanie to czy miał tradycyjne dechy czy elektrodechy? :razz:

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 mar 2015, 16:02

Elektrodechy.

Tzn. dechy też miał, ale nie były zamontowane.
ŁK

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 mar 2015, 16:07

To z pewnością nie była to seria 88xx. :razz:

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 mar 2015, 16:10

Ósemki i czwórki są podobne ;p
ŁK

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 10 mar 2015, 20:04

Używanie klimatyzacji przy obecnej temperaturze trzeba robić z wyczuciem. Miałem dziś nieprzyjemność podróżować zamrażarką na linii 33. Swing tak skutecznie mroził, że po paru przystankach było piekielnie zimno w zimowej kurtce. (-X

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 mar 2015, 20:34

Ale po co teraz używać klimatyzacji, skoro temperatura w wozie wynosi ledwo ze 4 stopnie więcej niż na zewnątrz?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ