Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2023, 10:02

Gdyby 160 mogło nie jechać na Grodzisk, to by nie jechało nigdzie i w ogóle.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Leitner98
Posty: 119
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 20 cze 2023, 10:31

Czyli kluczowym miejscem jest Grodzisk? Jak tak, to może wg moich propozycji wrócić na swoją trasę jak już objeździ Bródno. Pewnie by trzeba brygadę dorzucić, choć i tak 25 poszłaby do piachu. Choć większy jest pewnie problem z brakiem kierowców niż motorniczych.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 cze 2023, 10:52

Akurat oszczędności na zastąpieniu linii tramwajowej autobusową powinny być zauważalne. I cóż z tego? 6 radośnie pomyka na Pragę a i 521 jeździ - od lat.

Pytanie, czy Grodzisk nie mógłby (powinien) zadowolić się dojazdem do M2.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 cze 2023, 11:16

KwZ pisze:
20 cze 2023, 10:52
Akurat oszczędności na zastąpieniu linii tramwajowej autobusową powinny być zauważalne. I cóż z tego? 6 radośnie pomyka na Pragę a i 521 jeździ - od lat.

Pytanie, czy Grodzisk nie mógłby (powinien) zadowolić się dojazdem do M2.
Powinien. Inna rzecz, że Targówek Mieszkaniowy powinien mieć też coś na ciąg trasy W-Z (nie, 120 z przesiadką w 190 nie jest wystarczające), więc pewnie to 160 co pół godziny jest jakimś zgniłym kompromisem dla wszystkich.

BrdzJkb
Posty: 263
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 20 cze 2023, 11:29

Targówek Mieszkaniowy na ciąg W-Z ma metro, albo podejście na 190.

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 cze 2023, 11:50

160 można wyciąć pod warunkiem wzmocnienia przeciążonego 190.

BrdzJkb
Posty: 263
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 20 cze 2023, 12:03

Najlepszym wzmocnieniem 190 byłoby wydłuzenie 140 i 738 do Wileńskiego :D

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 cze 2023, 12:50

Tylko tłoczno się robi już od Feminy/Ratusza...

Maybach
Posty: 1558
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:51
Lokalizacja: Praga

Post autor: Maybach » 20 cze 2023, 12:55

ashir pisze:
20 cze 2023, 11:50
160 można wyciąć pod warunkiem wzmocnienia przeciążonego 190.
190 już jest na granicy totalnego przepełnienia. Ludzie mają w dupie metro i jadąc z Marek na Wileński przesiadają się na Młodzieńczej w 190. W drugą stronę to samo.
ashir pisze:
20 cze 2023, 12:50
Tylko tłoczno się robi już od Feminy/Ratusza...
No tak to fakt, jest tłoczno, ale na Wileniaku następuje duża wymiana. Za to od niego już jest zupełny meksyk. Kursy skrócone do Ratusza od września powinny wrócić...
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 cze 2023, 15:48

BrdzJkb pisze:
20 cze 2023, 12:03
Najlepszym wzmocnieniem 190 byłoby wydłuzenie 140 i 738 do Wileńskiego :D
Tak, jasne, może do samego centrum Marki mają tym 140 i 738 jechać?
Maybach pisze:
20 cze 2023, 12:55
Ludzie mają w dupie metro i jadąc z Marek na Wileński przesiadają się na Młodzieńczej w 190. W drugą stronę to samo.
Serio? Jakoś nie potwierdzają tego pełne autobusy dojeżdżające rano do Metra Trocka - a jeżdżę nimi codziennie do roboty. Oczywiście jeśli ktoś potrzebuje dostać się do ZP Stare Miasto, Ratusz-Arsenał czy Kino Femina, to chyba nie ma nic dziwnego w tym, że woli jedną przesiadkę od dwóch i wybiera 190 (rano raczej przy Wolności, niż przy Młodzieńczej). Pewnie większą grupę przy Młodzieńczej stanowią jadący z Ząbek, a nie z Marek, bo uszczęśliwienie ich jazdą do M. Kondratowicza i wydłużenie czasu jazdy o jakieś 4 minuty względem jazdy przez Trocką, z pewnością przechyla szalę w stronę przesiadki w 190 (faktycznie ze 145, 245, a szczególnie ze 199 przy Krynoliny potrafi czekać niezły tłumek).
ashir pisze:
20 cze 2023, 11:50
160 można wyciąć pod warunkiem wzmocnienia przeciążonego 190.
Ciekawe, czy mieszkańcy okolic ZP Luśińska, czy DKS Targówek będą zachwyceni zaproponowaniem im 190, zamiast 160 - zwłaszcza babcie z wózeczkami jadące pod Halę Mirowską.
ashir pisze:
20 cze 2023, 11:50
160 można wyciąć pod warunkiem wzmocnienia przeciążonego 190.
Już kilka razy pisałem, że najbardziej po d... w efekcie otwarcia metra na Bródno dostała nie wiadomo czemu Radzymińska (likwidacja 412, pocięcie 190, zabranie z odcinka Młodzieńcza - Bieżuńska linii ząbkowskich, a niektórzy jeszcze chcieliby likwidacji 512 i 160).

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 cze 2023, 16:23

Tak, wolałbym wzmocnione 190 do 5/7,5//10 niż dziada 160 co 30/30//30, chociaż do tej drugiej linii mam bliżej. Porównaj zapełnienie na wspólnym odcinku i wyciągnij wnioski. Zabawa jak dostać się do wyjścia wyśmienita! Zaburzona regularność przez wydłużone kursy z Bemowa też odbija się czkawką (dzięki radnym z Bemowa). :evil:
Podpowiedź: zastanów się dlaczego 190 nie zostało ścięte na wakacje.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 cze 2023, 16:31

ashir pisze:
20 cze 2023, 16:23
Tak, wolałbym wzmocnione 190 do 5/7,5//10 niż dziada 160 co 30/30//30, chociaż do tej drugiej linii mam bliżej. Porównaj zapełnienie na wspólnym odcinku i wyciągnij wnioski. Zabawa jak dostać się do wyjścia wyśmienita! :evil:
Cóż, widać nie jesteś babcią z wózeczkiem, żeby mieć ciągoty do dziada :P Jeśli 120 wystarcza jako dowozówka do 190 (bo rolę 156 i 356 jako dowozówek do 190 litościwie przemilczę), to ok, ja nie mam nic więcej do powiedzenia ws. Targówka Mieszkaniowego.

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 cze 2023, 16:35

Mam wrażenie, że te babcie z wózeczkiem też zmieniły swoje przyzwaczajenia i teraz wystarczy im najbliższa Biedronka. ;-)

BrdzJkb
Posty: 263
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 20 cze 2023, 16:40

kveld pisze:
20 cze 2023, 15:48
BrdzJkb pisze:
20 cze 2023, 12:03
Najlepszym wzmocnieniem 190 byłoby wydłuzenie 140 i 738 do Wileńskiego :D
Tak, jasne, może do samego centrum Marki mają tym 140 i 738 jechać?
Jaki jest koszt krańcowy wydłużenia 140 i 738 do Wileńskiego, a jaki jest koszt uruchomienia dodatkowych brygad 190 lub innych fikołków?
Co jest łatwiej dołożyć?
1 brygadę 140/738 czy 5 brygad szczytowych 190?

Jeszcze kilka lat temu z Młodzieńczej do Wileńskiego podaż była pewnie ok. dwukrotnie większa. Potem dodatkowo linie ząbkowskie pojechały do Metra Bródno więc zmniejszyła się podaż do M2.

Nic dziwnego, że 190 jest przeciążone skoro popyt pozostał bez zmian, a podaż znacząco zmniejszono.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 cze 2023, 16:53

Gdyby te 140/738 jechały tylko do Wileńskiego zamiast Trockiej, to już byłoby wydłużenie o ~2 km, ale pewnie zakrańcować to by mogły dopiero na Wschodnim, a to kolejne 1,6 km dalej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ