Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
Czyli kluczowym miejscem jest Grodzisk? Jak tak, to może wg moich propozycji wrócić na swoją trasę jak już objeździ Bródno. Pewnie by trzeba brygadę dorzucić, choć i tak 25 poszłaby do piachu. Choć większy jest pewnie problem z brakiem kierowców niż motorniczych.
Akurat oszczędności na zastąpieniu linii tramwajowej autobusową powinny być zauważalne. I cóż z tego? 6 radośnie pomyka na Pragę a i 521 jeździ - od lat.
Pytanie, czy Grodzisk nie mógłby (powinien) zadowolić się dojazdem do M2.
Pytanie, czy Grodzisk nie mógłby (powinien) zadowolić się dojazdem do M2.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Powinien. Inna rzecz, że Targówek Mieszkaniowy powinien mieć też coś na ciąg trasy W-Z (nie, 120 z przesiadką w 190 nie jest wystarczające), więc pewnie to 160 co pół godziny jest jakimś zgniłym kompromisem dla wszystkich.
Targówek Mieszkaniowy na ciąg W-Z ma metro, albo podejście na 190.
160 można wyciąć pod warunkiem wzmocnienia przeciążonego 190.
Najlepszym wzmocnieniem 190 byłoby wydłuzenie 140 i 738 do Wileńskiego
Tylko tłoczno się robi już od Feminy/Ratusza...
190 już jest na granicy totalnego przepełnienia. Ludzie mają w dupie metro i jadąc z Marek na Wileński przesiadają się na Młodzieńczej w 190. W drugą stronę to samo.
No tak to fakt, jest tłoczno, ale na Wileniaku następuje duża wymiana. Za to od niego już jest zupełny meksyk. Kursy skrócone do Ratusza od września powinny wrócić...
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03
Tak, jasne, może do samego centrum Marki mają tym 140 i 738 jechać?
Serio? Jakoś nie potwierdzają tego pełne autobusy dojeżdżające rano do Metra Trocka - a jeżdżę nimi codziennie do roboty. Oczywiście jeśli ktoś potrzebuje dostać się do ZP Stare Miasto, Ratusz-Arsenał czy Kino Femina, to chyba nie ma nic dziwnego w tym, że woli jedną przesiadkę od dwóch i wybiera 190 (rano raczej przy Wolności, niż przy Młodzieńczej). Pewnie większą grupę przy Młodzieńczej stanowią jadący z Ząbek, a nie z Marek, bo uszczęśliwienie ich jazdą do M. Kondratowicza i wydłużenie czasu jazdy o jakieś 4 minuty względem jazdy przez Trocką, z pewnością przechyla szalę w stronę przesiadki w 190 (faktycznie ze 145, 245, a szczególnie ze 199 przy Krynoliny potrafi czekać niezły tłumek).
Ciekawe, czy mieszkańcy okolic ZP Luśińska, czy DKS Targówek będą zachwyceni zaproponowaniem im 190, zamiast 160 - zwłaszcza babcie z wózeczkami jadące pod Halę Mirowską.
Już kilka razy pisałem, że najbardziej po d... w efekcie otwarcia metra na Bródno dostała nie wiadomo czemu Radzymińska (likwidacja 412, pocięcie 190, zabranie z odcinka Młodzieńcza - Bieżuńska linii ząbkowskich, a niektórzy jeszcze chcieliby likwidacji 512 i 160).
Tak, wolałbym wzmocnione 190 do 5/7,5//10 niż dziada 160 co 30/30//30, chociaż do tej drugiej linii mam bliżej. Porównaj zapełnienie na wspólnym odcinku i wyciągnij wnioski. Zabawa jak dostać się do wyjścia wyśmienita! Zaburzona regularność przez wydłużone kursy z Bemowa też odbija się czkawką (dzięki radnym z Bemowa).
Podpowiedź: zastanów się dlaczego 190 nie zostało ścięte na wakacje.
Podpowiedź: zastanów się dlaczego 190 nie zostało ścięte na wakacje.
Cóż, widać nie jesteś babcią z wózeczkiem, żeby mieć ciągoty do dziada Jeśli 120 wystarcza jako dowozówka do 190 (bo rolę 156 i 356 jako dowozówek do 190 litościwie przemilczę), to ok, ja nie mam nic więcej do powiedzenia ws. Targówka Mieszkaniowego.
Mam wrażenie, że te babcie z wózeczkiem też zmieniły swoje przyzwaczajenia i teraz wystarczy im najbliższa Biedronka.
Jaki jest koszt krańcowy wydłużenia 140 i 738 do Wileńskiego, a jaki jest koszt uruchomienia dodatkowych brygad 190 lub innych fikołków?
Co jest łatwiej dołożyć?
1 brygadę 140/738 czy 5 brygad szczytowych 190?
Jeszcze kilka lat temu z Młodzieńczej do Wileńskiego podaż była pewnie ok. dwukrotnie większa. Potem dodatkowo linie ząbkowskie pojechały do Metra Bródno więc zmniejszyła się podaż do M2.
Nic dziwnego, że 190 jest przeciążone skoro popyt pozostał bez zmian, a podaż znacząco zmniejszono.
Gdyby te 140/738 jechały tylko do Wileńskiego zamiast Trockiej, to już byłoby wydłużenie o ~2 km, ale pewnie zakrańcować to by mogły dopiero na Wschodnim, a to kolejne 1,6 km dalej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!