Strona 80 z 85

: 27 paź 2011, 10:10
autor: Bastian
Zależy, czy porównujemy z ostatnimi dziesięcioma dniami, czy z okresem wcześniejszym.

W tym pierwszym przypadku liczba kursów się zwiększyła (choć niespecjalnie odczuwalnie ze względu na złą koordynację), w tym drugim - przy tej samej liczbie kursów pogorszyła się regularność.

: 27 paź 2011, 10:34
autor: MichalJ
Regularność?

: 27 paź 2011, 11:58
autor: Bastian
Oczywiście. Przykładowo kursy co 2-3-2-3 są bardziej regularne, niż co 6-0-2-2.

: 27 paź 2011, 14:57
autor: kangoo2
Czy naprawdę 6 i 15 muszą z przystanku Dw. Gdański kursować pomiędzy godz. 9 a 13 dokładnie w tym samym czasie i potem 15 minut przerwy? Tyle było miesięcy na przygotowanie, a tu wychodzą takie "kwiatki".

Albo na Puławskiej, tramwaj odbija się teraz od tramwaju, ale na Służewiec jedzie tylko jedna jedyna 18. Ale zamiast mamy super tramwaj 31...

A potem się ZTM-owcy dziwią, że ich ludzie nienawidzą :-)

: 27 paź 2011, 15:34
autor: drja
kangoo2 pisze:Czy naprawdę 6 i 15 muszą z przystanku Dw. Gdański kursować pomiędzy godz. 9 a 13 dokładnie w tym samym czasie i potem 15 minut przerwy? Tyle było miesięcy na przygotowanie, a tu wychodzą takie "kwiatki".
Pewnie 6 ma jakąś niesamowicie ważną koordynację gdzie indziej...

: 27 paź 2011, 15:36
autor: Georg
Powinna mieć z 16 na Ratuszowej. Jak wjedzie 16 i za nią 6, to 6 nie może wyjechać przed 16 bo jest jeden tor.

: 27 paź 2011, 15:40
autor: drja
W tą stronę jest 5-10. Przesunięcie jej na 10-5 zrobi 5-10 z 15-tką, może nie ideał, ale lepiej. Tyle, że niedododi.

: 27 paź 2011, 15:54
autor: kangoo2
Dodam jeszcze, że ta "koordynacja" występuje w obu kierunkach. Ktoś się bardzo postarał. :D

: 27 paź 2011, 16:39
autor: Piottr
kangoo2 pisze:Dodam jeszcze, że ta "koordynacja" występuje w obu kierunkach. Ktoś się bardzo postarał. :D
Może chodzi o to, żeby pokazać, że tam tramwaj jest tak właściwie zupełnie niepotrzebny...

: 27 paź 2011, 16:44
autor: Paweł D.
Jakaś pechowa ta 6-ka. W DP też przyklejona do 17-ki. W jedną stronę w szczycie, w drugą w międzyszczycie.
kangoo2 pisze: Ale zamiast mamy super tramwaj 31...
Akurat pomysł uniezależnienia Służewca od wydarzeń w mieście jest godny pochwały. Żeby jeszcze izolatory sekcyjne były częściej... ale to szczegół techniczny.

: 27 paź 2011, 16:56
autor: BJ
Paweł D. pisze:Żeby jeszcze izolatory sekcyjne były częściej... ale to szczegół techniczny.
A co to ma do rzeczy?
Serio pytam, nie znam się.

: 27 paź 2011, 17:11
autor: Paweł D.
BJ pisze:
Paweł D. pisze:Żeby jeszcze izolatory sekcyjne były częściej... ale to szczegół techniczny.
A co to ma do rzeczy?
Serio pytam, nie znam się.
A to, że wtedy można odłączyć napięcie na krótkim odcinku sieci.

: 27 paź 2011, 20:04
autor: Bywalec
KLIK
Obrazek
Tramwaje znów na Żoliborzu! Jadą po trawie, ale stadami

Radość żoliborzan z okolic pl. Inwalidów i pl. Wilsona: po trzech latach odzyskali tramwaje.


Powrót tramwajów po przeciągającej się odbudowie wiaduktów przy Dworcu Gdańskim dla wielu był dużym zaskoczeniem czwartkowego ranka. Informacje o trasach i godzinach odjazdów wieszano na przystankach dopiero poprzedniej nocy.

- Czekaliśmy na to bardzo długo. Bez tramwajów byliśmy odcięci od Marszałkowskiej. Autobusy jeździły do Śródmieścia, ale tylko na Krakowskie Przedmieście - mówi Irena Olech z ul. Mickiewicza. - Teraz jest przejście pod torami do metra przy Dworcu Gdańskim, ale dla starszych ludzi to kawał drogi. Najwygodniej jest nam podejść do tramwaju.

Na Marszałkowską znowu kursuje piętnastka. To linia związana z Żoliborzem od lat międzywojennych. Teraz jednak tramwaje wyruszają nie z Bielan, ale z pętli Marymont-Potok. Jadą przez pl. Wilsona i ul. Mickiewicza do Andersa, przez centrum do pl. Zbawiciela i Nowowiejską, Filtrową, Grójecką, al. Krakowską na Okęcie. Z Bielan, a dokładnie z pętli przy AWF, na Żoliborz i dalej mostem Gdańskim na Pragę kursuje szóstka.

Niestety, po porannym szczycie tramwaje tych linii wspólną trasę na ul. Mickiewicza przemierzają jednocześnie zamiast na przemian, i to w obie strony. Potem pasażerowie muszą czekać kwadrans. Fatalnie skoordynowano też inne rozkłady. Linia 35 po wycofaniu z Ochoty ma teraz identyczną trasę z czwórką - od skrzyżowania ul. Andersa ze Stawkami aż na Wyścigi. Na tym długim odcinku przez cały dzień tramwaje te jadą jeden za drugim. - Dostrzegamy tę niedogodność. Pokrywające się rozkłady linii 6 i 15 oraz 4 i 35 wprowadziliśmy doraźnie przed otwarciem wiaduktu przy Dworcu Gdańskim. Skorygujemy to w listopadzie, prawdopodobnie przy okazji prac torowych w al. Jana Pawła II - obiecuje Andrzej Skwarek z ZTM.

: 27 paź 2011, 20:31
autor: Bastian
Pokrywające się rozkłady linii 6 i 15 oraz 4 i 35 wprowadziliśmy doraźnie przed otwarciem wiaduktu przy Dworcu Gdańskim.
No to ja proszę o pokazanie mi rozkładu 15 sprzed otwarcia wiaduktu.

: 27 paź 2011, 20:32
autor: fik
Bastian pisze:
Pokrywające się rozkłady linii 6 i 15 oraz 4 i 35 wprowadziliśmy doraźnie przed otwarciem wiaduktu przy Dworcu Gdańskim.
No to ja proszę o pokazanie mi rozkładu 15 sprzed otwarcia wiaduktu.
http://ztm.bohun.pl/baza/20020316/15/401502.HTM