Strona 9 z 12

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 23 cze 2016, 11:26
autor: Piottr
person pisze:Taka teza jest absurdalna. Analogicznie można byłoby powiedzieć, że "ludzie rzadziej jeżdżą z Ursynowa do Ursusa, niż pomiędzy punktami w swojej dzielnicy".
Nie jest absurdalna. Pokazuje jaką silną barierą w ruchu wewnątrzmiejskim jest ekran Wisły.
A pomiędzy Ursusem a Ursynowem jest podobna bariera choć o mniejszym zakresie oddziaływania - i o tym, że linia kolejowa stanowi destymulantę ruchu pomiędzy rejonami leżącymi po jej przeciwnych stronach, także było powiedziane.

Jak będzie udostępniony model, będzie można sobie obejrzeć macierze przemieszczeń i formuły które je wyliczają.
MichalJ pisze:To samo z Pragą - tam nie ma CELÓW podróży i zasypanie Wisły nic nie zmieni.
Ja zupełnie nie rozumiem O CO Ty się próbujesz ze mną spierać, bo zasadniczo wydaje mi się, że mówimy o tym samym, tylko z innej perspektywy.
To oczywiste, i nie zamierzam tego podważać, że zasadnicza większość celów podróży mieści się po lewej stronie Wisły. I że to jest jednym z głównych powodów, dlaczego ekran Wisły jest aż tak silną destymulantą ruchu.

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 23 cze 2016, 13:05
autor: MichalJ
Jaki znowu "ekran Wisły". Po jakiemu to w ogóle? Jeszcze raz - zasypanie rzeki nic nie zmieni.

W Łodzi nie ma żadnej rzeki i też po przecięciu miasta wyimaginowaną linią pozostawiającą po jednej stronie 2/3 mieszkańców i 7/8 miejsc pracy/nauki okaże się, że - surprise surprise - przez tę linię większość nie przejeżdża.

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 23 cze 2016, 15:29
autor: Piottr
Jeżeli pojęcie "ekran Wisły", "ekran linii średnicowej" czy "kordon Śródmieścia" zupełnie nic Tobie nie mówią, to obawiam się, że nie jesteśmy w stanie się dogadać, co dalszą dyskusję czyni bezcelową.

"Kordon" i "ekran" są to pojęcia elementarne z nauki o planowaniu ruchu w sieciach transportowych.

P.S. Nie, nie jestem w żaden sposób powiązany z realizacją WBR, ani z żadnym wykonawcą tego badania. Choć szkoda, bo to bardzo ciekawy temat był.

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 23 cze 2016, 22:48
autor: MichalJ
Pozwolę sobie nie musieć się uczyć paskudnego żargonu.

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 24 cze 2016, 6:36
autor: pawcio
Piotrrze! Chyba jednak przeceniasz znaczenie bariery Wisły. Nie tylko sama rzeka powoduje zmniejszona liczbę przekroczeń takiej granicy. Mi i trzeba jeszcze wziąć pod uwagę że nie ma w mieście drugiej tak wyraźnej bariery w przestrzeni.

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 28 cze 2016, 4:13
autor: grzegorz
MichalJ pisze:Jeszcze raz - zasypanie rzeki nic nie zmieni.

W Łodzi nie ma żadnej rzeki i też po przecięciu miasta wyimaginowaną linią pozostawiającą po jednej stronie 2/3 mieszkańców i 7/8 miejsc pracy/nauki(...)
Wisła jest konkretną linią - nikt nie będzie chciał jej suwać 50 metrów w lewo. Na samych brzegach prawie nic nie ma, więc nie da się szybko skoczyć przez Wisłę, żeby coś - wiadomo. Można to nazywać barierą, albo niespójnością centrum, albo jakoś mądrzej(?).

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 28 cze 2016, 9:26
autor: Piottr
grzegorz pisze:Wisła jest konkretną linią - nikt nie będzie chciał jej suwać 50 metrów w lewo. Na samych brzegach prawie nic nie ma, więc nie da się szybko skoczyć przez Wisłę, żeby coś - wiadomo. Można to nazywać barierą, albo niespójnością centrum, albo jakoś mądrzej(?).
NIe pamiętam kto to powiedział pierwszy ale doskonale podsumowuje to takie zdanie:

Kod: Zaznacz cały

Warszawa nie leży nad Wisłą.
Ona nad Wisłą... kucnęła.
A przytoczone przeze mnie wyniki badania ruchu dość dobrze dokumentują tę tezę.

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 11 lip 2016, 12:40
autor: Piottr
Pojawiły się już wyniki WBR2015 wraz z opisem modelu ruchu:

http://transport.um.warszawa.pl/warszaw ... ruchu-2015

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 15 lis 2016, 21:30
autor: SEBBAX
Panowie - jakie planowanie układu komunikacyjnego - od kilkunastu lat - dzięki działaniom ztm - mamy paraliż komunikacyjny. dziś większość przejazdów przez miasto się mocno wydłużyło. było wiele linii jadących przez całe miasto - i to było dobre - dziś linie są krótkie, pasażer zmuszony jest do częstego przesiadania - musi sporo chodzić (często z bagażami) i tracić czas na czekanie na kolejny pojazd. kolejnym problemem wydłużającym czas przejazdu są pojazdy pojawiające się w dłuższych odstępach czasowych, poskracane linie itd. jako przykład podam linię 521 - większość kursów (2 na 3) jest skróconych do Wiatracznej, aby było śmieszniej wozy jadące ze Szczęśliwic praktycznie pokrywają się z czasem SKM (a są co pół godziny). kolejny przykład to linia 401 podzielona na 401 i 402... po co ? podział 159 na 159 i 155...
największą bolączką komunikacji w Warszawie jest to, że pasażer nie wie czy dziś ztm nie wymyślił sobie nowej trasy dla danej linii - ilość zmian tras i czas w jakim się to dzieje jest zatrważająca.
jeśli to jest planowanie komunikacji - to jest to nieprzemyślane, albo ludzie to czyniący nie mają pojęcia o tym co czynią.

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 24 lis 2016, 10:26
autor: Bastian
^^^ Co to za bełkot? :-s

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 24 lis 2016, 11:04
autor: lis93
Bastian pisze:^^^ Co to za bełkot? :-s
Głos konserwatysty : >

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 24 lis 2016, 11:25
autor: Domas
Przywrócić 506 z Bródna na Górczewską i połączyć z 719!

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 24 lis 2016, 18:02
autor: Bastian
Nie rozpędzać mi się tu...

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 27 kwie 2017, 1:19
autor: Płowieszczołak
Hm. Trochę nietypowy pomysł na reformowanie komunikacji.

Dziś (27.IV) na sesji rady miasta Sulejówek będzie głosownie dotyczące ogłoszenia referendum. Pytanie referendalne brzmi:
„Czy jesteś za tym, żeby m. st. Warszawa jako powiat dla Sulejówka organizowało na jego terenie komunikację publiczną?"

W tle ustawy metropolitalnej jest chęć korzystniejszego finansowania i ambicji tworzenia linii autobusowych.

O reformowaniu układu komunikacyjnego

: 27 kwie 2017, 8:51
autor: person
Pytanie bez sensu. Przecież już obecnie - na podstawie wzajemnej umowy - m.st. Warszawa rękami ZTM organizuje transport zbiorowy na terenie Sulejówka. Dodatkowo obecnie m.st. Warszawa nie jest "powiatem dla Sulejówka"...