: 15 paź 2007, 19:45
E, to chyba nie ten wątek
Unia Europejska da na obwodnicę i lotnisko
Krzysztof Śmietana2007-10-15, ostatnia aktualizacja 2007-10-15 23:32
Za pieniądze unijne powstanie część obwodnicy Pragi i lotnisko w Modlinie dla tanich linii. Obie inwestycje mają jednak duży poślizg.
Największe projekty, do których dołoży się Bruksela w Regionalnym Programie Operacyjnym dla Mazowsza, zaprezentowano wczoraj na sesji sejmiku województwa. Budowa prawobrzeżnej części śródmiejskiej obwodnicy może być sfinansowana przez Unię nawet w 85 proc. Jej koszty na razie szacowane są na 327 mln zł.
Chodzi o trasę, którą planuje się przynajmniej od 30 lat. Teraz władze miasta zarzekają się, że droga, która odciąży m.in. wiecznie zakorkowaną ul. Targową, wreszcie powstanie. W pierwszym etapie ma być zbudowany odcinek od ronda Wiatraczna do ul. Zabranieckiej na Targówku Przemysłowym. Wiadomo, że musi powstać kilkusetmetrowy wiadukt nad torami kolejowymi. Władze miasta muszą jeszcze wybrać wariant bezkolizyjnego węzła na rondzie Wiatraczna. Skłaniają się raczej do budowy długiego, niemal kilometrowego tunelu, który kończyłby się przed ul. Szaserów. Wczoraj prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz podała wstępny harmonogram budowy tego odcinka trasy. Pod koniec 2008 r. ma być gotowy ostateczny projekt. Budowa zaczęłaby się wiosną 2009 r. i trwała dwa lata. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz liczy, że przed Euro 2012 uda się też przebić ostatni odcinek obwodnicy śródmiejskiej od ul. Zabranieckiej do ronda Żaba u zbiegu ul. św. Wincentego i Odrowąża. W tym przypadku projekt ma być ukończony w 2009 r., a prace zaczęłyby się rok później.
(...)
znajdź lepszy w każdym bądź razie w tym temacie były wcześniej posty o tej trasie.inż. Glonojad pisze:E, to chyba nie ten wątek
Nie mój cyrk itd.MeWa pisze: [ Dodano: 2007-10-15, 23:47 ]znajdź lepszyinż. Glonojad pisze:E, to chyba nie ten wątek
w takim bądź razie zmień gościnnie nazwę watku - TT to w sumie stary przebieg wschodniej obwodnicy śródmieścia, więc może na: "Trasa Tysiąclecia i Wschodnia Obwodnica Śródmieścia".w każdym bądź razie w tym temacie były wcześniej posty o tej trasie.
Coś postaram się wymyślićinż. Glonojad pisze:zmień gościnnie nazwę watku - TT to w sumie stary przebieg wschodniej obwodnicy śródmieścia, więc może na: "Trasa Tysiąclecia i Wschodnia Obwodnica Śródmieścia".
Mam wrażenie, że powstał, i to dość dawno. Nie chodzi ci o Wał Gocławski przypadkiem?Maro D. pisze:co z odcinkiem od Wału Miedzeszyńskiego do al. Stanów Zjednoczonych / al. Waszyngtona? Mimo wycofania się z pierwotnego pomysłu miał on powstać.
EeeeeeBastian pisze:Mam wrażenie, że powstał, i to dość dawno. Nie chodzi ci o Wał Gocławski przypadkiem?Maro D. pisze:co z odcinkiem od Wału Miedzeszyńskiego do al. Stanów Zjednoczonych / al. Waszyngtona? Mimo wycofania się z pierwotnego pomysłu miał on powstać.
O jakiej istniejącej drodze mówisz...Bastian pisze:Ke?
Ja też trochę niewyspany, więc nie do końca prawidłowo zrozumiałem twój postMaro D. pisze:Czy to wina mojego niewysypiania się?
Będziesz w jego wieku to też będziesz przekręcałMeWa pisze:ojj Bastian ostatnio dużo przekręcasz
Obwodnicą przez Pragę i Targówek
Konrad Majszyk, mz 03-03-2008, ostatnia aktualizacja 04-03-2008 14:14
Ruszyła walka o kontrakt na projekt trasy nad Olszynką Grochowską i w wykopie pod Radzymińską. W 2009 r. ma zacząć się budowa tunelu pod rondem Wiatraczna. Ratusz nie zdąży przed Euro 2012.
Nowa bezkolizyjna trasa między rondami Wiatraczna a Żaba ma uchronić Pragę przed paraliżem i odkorkować Grochowską. Będzie częścią całej obwodnicy śródmiejskiej. Do przetargu na projekt odcinka od ul. Starzańskiego do Zabranieckiej zgłosiły się wczoraj pracownie: Baks, DHV, Transprojekt Gdański, Metroprojekt, Apia XXI i Azet.
Zarząd Dróg Miejskich ma wskazać zwycięzcę wiosną. Na opracowanie projektu wybrana firma będzie miał 18 miesięcy. Prace mogłyby ruszyć najwcześniej w 2010 roku. Ale znając powolne tempo przygotowań do inwestycji w stolicy, to mało prawdopodobne. Drogowcy nie chcą podawać konkretnej daty.
Bardziej zaawansowane są prace przy projektowaniu odcinka między rondem Wiatraczna a torami kolejowymi (przed Zabraniecką), które wykonuje na zlecenie miasta pracownia DHV. Ratusz zapłaci za to 3,2 mln zł. Pełna dokumentacja ma być gotowa we wrześniu, pół roku po terminie. Dlaczego? – Projektant musiał uniknąć kolizji projektowanego tunelu pod rondem Wiatraczna z odnogą drugiej linii metra w stronę Gocławia – twierdzi rzeczniczka ZDM Urszula Nelken.
Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz twierdził, że budowa tego odcinka zacznie się w 2008 roku. Nelken zapowiada, że stanie się to dopiero w 2009 roku. To znaczy, że drogowcy mogą skończyć pierwszy etap przed Euro 2012. Na powstanie całej trasy w tym czasie nie ma praktycznie żadnych szans.
Jak będzie wyglądała praska obwodnica? Na razie kierowcy mogą sobie obejrzeć co najwyżej prezentację na serwisie internetowym YouTube lub na www.siskom.waw.pl. W rytmie dynamicznej muzyki rondo Wiatraczna z zakorkowanego skrzyżowania zamienia się w nowoczesny węzeł drogowy.
Na górze mamy zielony miejski plac, a dołem idzie 800-metrowy tunel będący przedłużeniem Trasy Łazienkowskiej (auta będą wyjeżdżały na powierzchnię za ul. Szaserów). Ostatecznie specjaliści odrzucili koncepcję krótkiego tunelu o długości 100 metrów, przez co kosztorys poszybował w górę z 300 do prawie 700 mln zł.
Dalej droga prowadzi na estakadach. To jedyny sposób, żeby ją przeprowadzić nad plątaniną torów kolejowych. Z czterech estakad dwie prowadzą do planowanej ul. Noworzecznej. Trasa ma przejść pod ruchliwą Radzymińską, a następnie przez obrzeża Targówka Mieszkaniowego do ronda Żaba.
---
Samochody mogą utknąć w korkach
Michał Suliborski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji zwraca uwagę na niedociągnięcia w koncepcji praskiej obwodnicy. Jeśli drogowcy nie zmienią swoich założeń, zabraknie bezkolizyjnego przejazdu od strony Radzymińskiej w kierunku ul. Starzyńskiego i ronda Starzyńskiego (kierowcy będą mogli pojechać estakadą tylko do ul. Odrowąża; żeby skręcić w Starzyńskiego, będą stawać na czterech światłach).
Z drugiej strony obwodnicy też powstanie zator. Zmierzające do centrum auta – tuż po przejechaniu tunelem pod rondem Wiatraczna – utkną na światłach przy ul. Grenadierów