Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 24 lis 2010, 17:39

zofey pisze:Centralna-Rembertów nie ruszone, a Rembertów-Mińsk byle jak (za mało torów, za dużo remontów). Od d... strony ta modernizacja jest.
Jak już to Centralna - Wschodnia. Od WWO było robione - przynajmniej tory wymienili itp.
Co do reszty zgoda - przynajmniej jeżeli chodzi o Rembertów

przewoz pisze:
rufio198 pisze:A w Siedlcach to chyba tylko głowica wschodnia im została czy całość?
Jak tam byłem miesiąc temu, to absolutnie całość.
No i fajnie. Ciekawe kiedy zrobią ? :-k
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 25 lis 2010, 10:40

No tak. Na odcinku WWO-Rembertów jest 80 km/h, ale potem część pospiesznych też musi odstać swoje...

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 25 lis 2010, 11:59

Bo Rembertów został - delikatnie ( naprawdę delikatnie)mówiąc - sknocony.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 lut 2011, 12:17

Obrazek

Kolej chce przyspieszyć. Ale czy bardzo?

Nawet 300 kilometrów na godzinę ma jeździć przez nasz region Kolej Dużych Prędkości, a do Warszawy z Kielc dojedziemy w niecałe półtorej godziny. To plany Polskich Linii Kolejowych, choć bardzo odległe. Równolegle pod znakiem zapytania stoi zapowiadana od lat budowa łącznicy z CMK


Przygotowany na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe SA dokument „ Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce” będzie jutro konsultowany w Instytucie Kolejnictwa. Oddzielnie o opinię poproszono też m.in. wojewodę świętokrzyskiego. - A my o zdanie zainteresowane samorządy, bo ich głos w tej sprawie jest kluczowy - mówi Agata Wojda, rzeczniczka prasowa wojewody świętokrzyskiego.

Opracowanie powstało w grudniu ubiegłego roku, a jego autorzy we wstępie zaznaczyli, że „ dokonano w nim wyboru możliwych do realizacji w perspektywie 20-30 lat inwestycji w wariantach optymalnych”. Przewiduje on m.in. budowę Kolei Dużych Prędkości na linii „Y” Warszawa - Łódź - Poznań/Wrocław oraz modernizacja do tego standardu przebiegającej przez region świętokrzyski Centralnej Magistrali Kolejowej. Zakłada się, że kolejny etap prac na CMK powinien rozpocząć po 2020 roku, a do 2040 roku składy będą po niej mknęły z prędkością 300-350 km/godz., czyli dwa razy szybciej niż teraz.

W dokumencie zaznaczono, że "obecnie Kielce są bardzo słabo zintegrowane komunikacyjnie z zachodnią Polską" i zaproponowano rozwiązanie tego problemu przez budowę 68-kilometrowego łącznika z Kielc do CMK koło Opoczna i dalej do Łodzi. Tylko w niewielkim fragmencie ma wykorzystywać on część już istniejącej linii kolejowej. Wyliczono, że dzięki temu przejazd z Kielc do Warszawy potrwa godzinę i 25 minut, a nie prawie cztery godziny jak teraz. Ciekawe, że w tym samym dokumencie pojawia się kilka różnych dat realizacji. Najbardziej optymistyczna zakłada rozpoczęcie prac już w 2014 roku, najbardziej pesymistyczny finisz - do 2040 roku.

- Trudno mi komentować te dane, bo w dokumencie nie ma informacji o źródłach finansowania, a niektóre terminy są bardzo odległe. Nie wiem, na ile są one realne, chociaż sam pomysł wydaje się bardzo interesujący. Takie połączenie z CMK, a docelowo z KDP, jest bardzo potrzebne - mówi Adam Młodawski, dyrektor kieleckiego zakładu PLK SA.

Eksperci szacują, że budowa brakującego odcinka i modernizacja już istniejących torów na trasie Kielce - Opoczno będzie kosztowała co najmniej 370 mln zł.

Tymczasem kolejarze od lat nie mogą doprosić się o 42 mln zł na budowę czterokilometrowego odcinka łączącego w Czarncy CMK z linią Kielce - Włoszczowa. Z przedstawionej w 2009 roku symulacji PLK wynika, że dzięki temu na trasie Warszawa - Kielce uda się zaoszczędzić nawet godzinę. Wtedy też przygotowano koncepcję jej przebiegu i zapowiedziano, że inwestycja prowadzona będzie równolegle z modernizacją linii kolejowej Kielce - Radom - Warszawa. Ale w ubiegłym roku zarząd PLK oznajmił, że do realizacji łącznicy w Czarncy konieczne będzie znalezienie „zewnętrznych źródeł finansowania” i nie podał terminu rozpoczęcia prac. „ Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce” tej łącznicy już nie wspominają. Biuro prasowe PLK nie odpowiedziało nam wczoraj na pytanie, czy oznacza to rezygnację z tej inwestycji.

Samorządowcy nie zostawiają na opracowaniu suchej nitki. - To bardzo interesujący materiał i cieszę się, że ktoś myśli o budowie kolei dużych prędkości. Ale martwi mnie, że nie wskazano tam ani terminu realizacji, ani źródeł finansowania. Tymczasem w dokumencie jest mowa o budowie jakiegoś nowego odcinka za spore pieniądze, a nie ma mowy o budowie zapowiadanej od lat łącznicy do CMK i modernizacji linii Warszawa - Radom - Kielce. Jak to się ma od unijnej zasady, żeby ułatwiać kontakt stolic regionu ze stolicą kraju - podkreśla Mieczysław Pastuszko, dyrektor wydziału projektów strukturalnych i strategii miasta w kieleckim ratuszu. Zapowiada, że w środę jeden z kieleckich urzędników jedzie na konsultację do Warszawy. - Wyjaśnić pewne sprawy i podkreślić nasze wątpliwości - mówi.

Informacjami o budowie nowej linii łączącej Kielce z CMK zaskoczony jest poseł Artur Gierada z PO. - Oczywiście jestem za, ale nie wyobrażam sobie, żeby wcześniej nie powstała łącznica w Czarncy - podkreśla.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... rdzo_.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 lut 2011, 12:30

W świetle wczorajszej informacji o drastycznym spadku ilości pasażerów PKP IC nie wiem czy śmiać się, czy płakać czytając kolejny "njus" o KDP :/

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 lut 2011, 17:07

Drastyczny spadek pasażerów PICu jest raczej spowodowany równie drastycznym ścięciem podaży w międzywojewódzkich + warunkami podróży. Mści się po prostu polityka taborowa. :-k

Aczkolwiek mówienie o KDP w obecnej sytuacji, w jakiej znajduje się polska kolej, nie da się określić inaczej, niż (z góry sorry za bezpośredność) wizjami pijanego wariata. ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 04 lut 2011, 13:25

Od 01.03 do 31.05.2011 zamykają tory na szlaku Olszamowice-Włoszczowa Płn - Olszamowice. Tor 1 - 01.03-22.03.2011, tor 2 od 23.03.-31.05.2011.
Rozkłady jady w nowym zeszycie 209B.
Odwołane pociągi: 3106, 1307, 13520/1, 13129, 31520, 31522, 1309, 3108,
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 05 lut 2011, 0:29

Obrazek

Pociągi pojadą wahadłowo

Od 1 marca na odcinkach linii Warszawa - Gdynia, Warszawa - Kraków, Warszawa - Katowice i Warszawa - Łódź ruch będzie się odbywał wahadłowo - poinformował rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Łańcucki. Z tego powodu zmieni się rozkład jazdy pociągów.


Jak poinformował rzecznik, wprowadzenie nowego rozkładu jazdy jest konieczne, ponieważ remonty prowadzone na tych liniach spowodują, iż na znacznych odcinkach z ruchu będzie wyłączony jeden z torów. W związku z tym pociągi będą jeździły wahadłowo po jedynym czynnym torze.

- Alternatywą byłoby prowadzenie prac z całkowitym zamknięciem linii dla ruchu pociągów. W przypadku tych linii taki wariant nie mógł być brany pod uwagę - poinformował Łańcucki.

Czasy przejazdu pociągów dalekobieżnych na linii Warszawa - Gdynia - Warszawa mają wynieść: od 310 do 342 minut na trasie Warszawa Centralna - Gdańsk, od 327 do 360 minut na trasie Gdańsk - Warszawa Centralna, a na trasie Warszawa Centralna - Toruń - Iława - Gdańsk Gł. i w kierunku przeciwnym - 351 minut. Na trasie tej będzie też mniej pociągów.

Na trasie Warszawa - Katowice - Warszawa ilość pociągów pozostanie bez zmian, ale zmieni się czas przejazdu. Z Warszawy Centralnej do Krakowa Głównego przejazd potrwa od 173 do 194 minut, na trasie Kraków Gł. - Warszawa Centralna od 174 do 187 minut, a z Warszawy Centralnej do Katowic - od 159 do 176 minut.

Mniej pociągów ma jeździć także ze stolicy do Łodzi. Z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej pociągi będą jechać od 112 do 131 minut, a w przeciwnym kierunku od 107 do 114 minut.

O szczegółowych rozkładach jazdy podróżnych muszą poinformować przewoźnicy.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,563831_ ... dlowo.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 18 lut 2011, 23:18

Obrazek

Szybciej pociągiem do Wrocławia? O ile będą pieniędze

Ekolodzy proszą Komisję Europejską, by zablokowała przesunięcie pieniędzy unijnych z kolei na drogi. Mówią, że można je wydać na naprawę torów z Warszawy do Wrocławia, co skróciłoby czas podróży o półtorej godziny


Blisko 20 organizacji podpisało apel do Johannesa Hahna komisarza ds. polityki regionalnej. Chcą, żeby zablokował przesunięcie blisko 4,8 mld zł zaoszczędzonych na przetargach kolejowych na budowę tras ekspresowych S17 w województwie lubelskim i S3 w lubuskim. Według rządu to będzie najlepsze wyjście. - Pieniądze trafiły na projekty drogowe, które są dobrze przygotowane. Gdyby nie zabierać ich kolei, byłyby stracone, bo nie zdążyłoby się ich wydać zgodnie wymogami Unii do roku 2014 i rozliczyć do końca 2015 roku - argumentuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.

Organizacje ekologiczne nie zgadzają się jednak z taką argumentacją. Zwracają uwagę, że nie można zabierać pieniędzy kolei, bo jest w znacznie gorszym stanie niż drogi. - Odebranie kolei jednej czwartej przyznanych jej unijnych środków na pewno tej sytuacji nie poprawi - mówi Krzysztof Rytel z Zielonego Mazowsze, główny inicjator apelu do Komisji Europejskiej. Ekolodzy nie zgadzają się też ze stwierdzeniem, że nie zdążylibyśmy pieniędzy wydać na kolej i rozliczyć do końca 2015 roku. Podają przykłady, na co można przeznaczyć te 4,8 mld zł. Po pierwsze, bardzo szybko można je wydać na wymianę zdezelowanego taboru np. dla ruchu podmiejskiego. Po drugie, jest też wiele odcinków linii, która od lat czekają na generalny remont. To np. Warszawa Radom i Warszawa Białystok, która na początek miała być remontowana na kilkudziesięciokilometrowym odcinku w okolicach stolicy. To także element trasy kolejowej do państw nadbałtyckich. - Linia do Radomia jest bardzo ważna także z punktu widzenia metropolii warszawskiej. Bez jej remontu nie da się poprawić dojazdu do najludniejszej podwarszawskiej gminy Piaseczno, w której zamieszkuje już blisko 100 tys. ludzi - mówi Grzegorz Kostrzewa-Zorbas ze stowarzyszenia Ład na Mazowszu, które także podpisało się pod apelem.

W liście znalazły się propozycje likwidacji tzw. wąskich gardeł w całej Polsce, czyli miejsc, gdzie pociągi muszą bardzo zwalniać, co znacznie wydłuża czas przejazdu. Wśród nich jest naprawa łącznika między Centralną Magistralą Kolejową, Częstochową i Opolem. Dzięki temu korzyści dla pasażerów byłyby ogromne - aż o półtorej godziny skróciłby się czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia. Teraz najszybsze ekspresy jadą aż 5 godz. 15 minut. Muszę jednak wybierać trasę okrężną przez Poznań lub przez Katowice, gdzie tory są znośne. Po remoncie łącznika przez Częstochowę czas przejazdu dałoby się skrócić do 3 godz. 45 min. - Tak podaje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, które przygotowała kosztorys robót na tej trasie. Szacują, że na prace trzeba by wydać 505 mln zł. PKP PLK często mocno przeszacowuje jednak koszty. Na pewno korzyści dla pasażerów byłyby jednak ogromne - mówi Karol Trammer z dwumiesięcznika kolejowego "Z biegiem szyn". Według niego na naprawę tego odcinka dałoby się uzyskać pieniądze unijne, bo byłby łącznik ważnych i wciąż modernizowanych tras - Centralnej Magistrali Kolejowej i linii z Wrocławia na Górny Śląsk. Według Trammera obietnica takiego skrócenia czasu podróży z Warszawy do Wrocławia pozwoliłaby odzyskać kolei wielu pasażerów. Narzeka, że spółka PKP PLK skupią się na kosztownych modernizacjach, które ciągną się latami, a nie naprawia torów, żeby utrzymać rozsądną prędkość. Przykładowo przebudowa linii z Warszawy do Gdańska może kosztować aż 10 mld zł i potrwa 6-7 lat.

O to, by nie zabierać pieniędzy kolei, apelowali w Sejmie poseł Janusz Piechociński z PSL i Adrian Furgalski z Railway Business Forum. Przypominali, że Polska jest daleka od zaleceń unijnych, by wydatki na drogi i kolej dzielić w proporcjach 60:40. U nas jest to 80:20. Według Adriana Furgalskiego bez problemu dałoby się wydać pieniądze unijne na kilka projektów kolejowych, m.in. nowe wąskie gardła.

Nowy wiceminister infrastruktury ds. kolei Andrzej Massel powiedział, że być może uda się jeszcze wygospodarować pieniądze unijne np. na remonty torów, ale pod warunkiem że będą kolejne oszczędności przy przetargach.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... iedze.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 08 mar 2011, 0:55

Obrazek

Będą za rok - nowe przystanki kolejowe w Tychach


Na nasypach kolejowych rozpoczęła się wycinka drzew pod budowę nowych przystanków: Tychy Lodowisko, Tychy Grota Roweckiego i Tychy Bielska oraz modernizację przystanku Tychy Zachodnie.


Przystanki, które powstaną przy lodowisku i ul. Grota Roweckiego mają zastąpić usytuowaną pośrodku tego odcinka (z dala od głównych ulic) stację Tychy Miasto. Kolejny nowy przystanek kolejowy powstanie przy al. Bielskiej. Istniejąca stacja Tychy Zachodnie zostanie zmodernizowana.

Planowane prace obejmują m.in. przebudowę peronów i regulację torów, odwodnienie torowisk i peronów, wykonanie schodów i wind przystosowanych dla osób niepełnosprawnych (łącznie 14 wind), wiat peronowych, wiat dla rowerów, pochylni rowerowej, wraz ze ścieżką rowerową dla przystanku Tychy Zachodnie, remont kładki na przystanku Tychy Zachodnie, montaż oświetlenia, monitoringu i automatów biletowych.

Zakończenie inwestycji zaplanowano na 31 maja 2012 r.

Wartość robót budowlanych to ponad 30 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
http://www.tvs.pl/informacje/34068,beda ... chach.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 mar 2011, 1:17

Poszli konkretnie w kierunku kolei miejskiej ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 08 mar 2011, 11:16

chyba tramwaju - przystanki co 500 m...

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 09 mar 2011, 11:26

Dobra wiadomość - zaczęły się prace przy obwodnicy Czerwieńska. Więcej na SSC.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 mar 2011, 21:40

jasiu pisze:chyba tramwaju - przystanki co 500 m...
jeśli to ma zwiększyć rolę koilei w mieście - czemu nie ;)

[ Dodano: Sro 09 Mar, 2011 ]
jasiu pisze:Dobra wiadomość - zaczęły się prace przy obwodnicy Czerwieńska. Więcej na SSC.
jakie korzyści przewidziane są dla tej inwestycji?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 09 mar 2011, 23:19

wraz z modernizacją Zbąszynek-Czerwieńsk skróci to czas podróży między Poznaniem a Zieloną Górą, o ~30 min. Chociaż osobowe pewnie nadal będą zmieniać czoło w 5-tysięcznej metropolii Czerwieńsku.

ODPOWIEDZ